Aihe: Engl + Gmajor vai Line6 vetta 2 vai mikä?
1 2
RS
10.01.2006 11:50:11
Elikkä ongelma on seuraavanlainen: Mulla on ollut montavuotta Line6 flextone 2 HD nuppi ja olen sillä pärjännyt kohtalaisesti. Nyt siihen tuli sellainen vika, että kun volumenuppia styrkkarista vääntää, kaikki toimii siihen asti kunnes volumea on väännetty 1/4 verran. Siitä eteenpäin ei volume nupilla ole mitään vaikutusta. Kukaan korjaaja ei ole sitä onnistunut korjaamaan joten olen tullut siihen tulokseen, että joudun ostamaan uudet kamat ja kiireellä, koska bändin kanssa alkaa keikkailu taas reilun kuukauden päästä.

Olen siis nyt miettinyt, että tarvitsen monipuolisen vahvistimen josta löytyy sellaiset hienot kevyt särö soundit, kirkkaat puhtaat ja ennenkaikkea tukevat hardrock/metalli säröt. Aikaisemmin omistin siis ton flextone 2 nupin ja siinä oli mun mielestä riittävän hyvä tukeva murina särö, mutta mitään muuta hyvää soundia siitä ei oiekin irronnut. Varsinkin tummasävyisen LesPaulin kanssa kaikki clean soundit oli liian tunkkaisia.

Oon nyt paripäivää lukenut täällä Englin nuppeja koskevia juttuja ja kuunnellut kaikenmaailman soundi sämplejä ja olen tullut siihen päätökseen, että jos Englin nupin hommaan niin se on Powerball tai Savage. Toisaalta taas pelottaa hieman se Englin yli kirkas ylämidle Linekutosen selkeesti hieman pehmeämmän ylämidlen jälkeen. Yksi vaihtoehto olisi Line6 vetta 2 nuppi, muttakun sitä ei tunnu pääsevän testaileen juuri missään. Se olisi turvallinen valinta, mutta sitten taas mietityttää, että olisiko Englin putkisärössä kuitenkin enemmän munaa ja en tiedä kuinka paljon Line6 on saanut parannettua Clean soundejansa tuon Flextone 2 HD nupin jälkeen.

Jos Engliin päädyn niin olen ajatellut kaveriksi Gmajor efekti räkki zydeemiä ja siihen jotain midi poljin hässäkkää, wah pedaalia, volume pedaalia ja ehkä vielä wam pedaaliakin.

Onko arvon muusikoilla mielipiteitä ja suosituksia? Eli millainen setti kannattaisi hommata? Musiikki mitä bändin kanssa soitan on kevyimmillään Oasista tai Garbagea ja rankimmillaan Panteraa. Suurinosa soudeista asettuu rankkuus asteella Suburban triben "Suburban tribe" levyn tasolle. Ja sen levyn soundeista diggailen aikas paljon.
janik
10.01.2006 12:09:26
-------------------------Fahrenheit
oiva tumpeloinen
10.01.2006 12:15:06
Missä päin mahdat vaikuttaa?

Pääkaupunkiseudulla Vetta II:n kokeilu voisi olla mahdollistakin. Taitaapa olla torilla semmoinen myynnissäkin.
Kapane
10.01.2006 12:17:41

Jos massista ei ole pulaa, niin suosittelisin, että vetäisit koko setin räkkiin. Eli

etuaste:
Engl E570
Mesa/Boogie Recto Recording Preamp
Mesa/Boogie Tri-axis (Jos massia todella on)
Marshall JMP-1

ja pääteasteeksi jokin Stereo putkipäättäri, joka tarjoaa 50w perpuoli. Englin, Mesan ja VHT:n tuotteita suositellaan yleisesti lämpimästi. Usein näkee, että räkistä löytyy saman merkkinen etu- ja pääteaste, mutta miksauksiakin löytyy. Esim. Tri-axis ja VHT 292 on todella suosittu yhdeistelmä. Väliin tietysti se G-major sitten.
Dillinger - talossa ja puutarhassa
RS
10.01.2006 14:39:29
Missä päin mahdat vaikuttaa?

Pääkaupunkiseudulla Vetta II:n kokeilu voisi olla mahdollistakin. Taitaapa olla torilla semmoinen myynnissäkin.

Tampereella asustelen. Mikäshän osoite olisi kyseiseen kauppaan. Pitää varmaan lähteä testailemaan.
RS
10.01.2006 14:46:22
Jos massista ei ole pulaa, niin suosittelisin, että vetäisit koko setin räkkiin. Eli

etuaste:
Engl E570
Mesa/Boogie Recto Recording Preamp
Marshall JMP-1

ja pääteasteeksi jokin Stereo putkipäättäri, joka tarjoaa 50w perpuoli. Englin, Mesan ja VHT:n tuotteita suositellaan yleisesti lämpimästi. Usein näkee, että räkistä löytyy saman merkkinen etu- ja pääteaste, mutta miksauksiakin löytyy. Esim. Tri-axis ja VHT 292 on todella suosittu yhdeistelmä. Väliin tietysti se G-major sitten.

Massia on käytössä maksimissaan 2500 euroa...Kokonaan räkkiin siirtyminenkin on houkutellut, mutta en tiedä noista räkkimallin putki vehkeistä mitään. Olisiko Mesa Boogie Rectifier Preamp hyvä? Parempi ku engl E570? Hinta Thomannilla 1777euroa.

Onko tuo Engl E570 vastaava kuin se 120 savage nuppi? vaiko mitä?
oiva tumpeloinen
10.01.2006 14:46:38

etuaste:

En nyt tiedä onko tuo 3axis niin loputtoman kallis verrattuna esim. tuohon Recto-pre:een. Ensin mainittuja löytyy paljon helpommin käytettynä ja usein näyttävät euroopassa menevän halvemmalla kaupaksikin.

Jos vertaa tuohon Engl:n E530:een, niin sitten se on kallis.
RS
10.01.2006 14:52:23
Niin no siis jonkinsortin sponsoridiili hintaa neuvottelen sitten ku oon päättänyt minkä haluan. Mutta kyllä se Triaxis on vähän liian tyyris ku uutena ostan sen pelin kuitenki. Osamaksulla nääs. Mitäs kaikkea siihen räkkiin sitten tarvitsee vielä sen etuasteen lisäksi? Siis se Gmajor joo, mutta siis eikös etuaste räkkivehkeistä puutu siis se varsinainen päätevahvistin? Anteeksi tietämättömyyteni.
oiva tumpeloinen
10.01.2006 14:53:53
Massia on käytössä maksimissaan 2500 euroa...Kokonaan räkkiin siirtyminenkin on houkutellut, mutta en tiedä noista räkkimallin putki vehkeistä mitään. Olisiko Mesa Boogie Rectifier Preamp hyvä? Parempi ku engl E570? Hinta Thomannilla 1777euroa.

Yleisesti ottaen räkkikamat on kalliimpia kuin nupit. Jos löydät nupin, mikä tyydyttää, ota ihmeessä semmoinen. Tosin Euroopasta saa esim. tuon Triaxis & Simul 2:90 -duon alta tuon hinnan.

Recto-pre on Dual Rectifier -nupin etuaste höystettynä jonkinlaisella kaiutinsimulaatiolla. Sen toiminnasta ei ole sen tarkempaa tietoa. Mutta jos Dual Recto tuntuu hyvältä ja livenä/treeniksellä soitto on sun juttusi, niin nuppi tulee varmasti halvemmaksi kuin tuo etunen ja rectopääte.

Tuo E570 on taas sitten Engl SE:n etuaste. Kyseisestä nupista ei ole sen enempää tietoa, kun en kokeilemaan ole päässyt. Mutta jos siinä on jotain samaa kuin E580:ssa, niin se on myös todella hyvä.

Ei. Kts. edellinen vastaus.
RS
10.01.2006 14:57:26
Suburbanilla näyttää olevan ainakin Line 6 AX nuppi käytössä: http://www.suburbantribe.com/fin_ku … at_tour2004_vaasa1902-oulu2202.html

Se niiden nuppi kyllä livenä on juuri se sama Line6 flextone 2 Hd mikä mulla meni paskaksi...Tosin kun olin käymässä samalla studiolla missä ne teki nyt uutta levyään niin siellä oli Mesa dual Rectified, Marshall MF ja Marshall 900JCM käytössä pojjiilla...
oiva tumpeloinen
10.01.2006 14:57:29
Niin no siis jonkinsortin sponsoridiili hintaa neuvottelen sitten ku oon päättänyt minkä haluan. Mutta kyllä se Triaxis on vähän liian tyyris ku uutena ostan sen pelin kuitenki. Osamaksulla nääs. Mitäs kaikkea siihen räkkiin sitten tarvitsee vielä sen etuasteen lisäksi? Siis se Gmajor joo, mutta siis eikös etuaste räkkivehkeistä puutu siis se varsinainen päätevahvistin? Anteeksi tietämättömyyteni.

Siis se mitä tarvitset, on etu- ja pääteasteen. Ja tietenkin jonkin matolaatikon, mistä se ääni tulee ulos. Halutessaan sinne voi sitten laitta mukaan ihan mitä vain: EQja, efektimuljuttimia, virittimiä, pedaaleita jne jne.....
McNulty
10.01.2006 15:05:59
Jos Engliin päädyn niin olen ajatellut kaveriksi Gmajor efekti räkki zydeemiä ja siihen jotain midi poljin hässäkkää, wah pedaalia, volume pedaalia ja ehkä vielä wam pedaaliakin.

Hmm... jos ostat esim Behringer FCB1010 midilankun, niin siinä tulee kaksi keinulautaa mukana, joilla pystyt hallitsemaan vaikkapa volumea jos haluat. Sitä en muista löytyikö G-Majorista wahia, mutta jos löytyy niin senkin hallinta onnistuu kyllä tuolla midilankulla.

Whammya et välttämättä tarvitse jos käytät G-Majorin Pitch Shifteriä yksinkertaisiin harmoniajuttuihin :)

Kannattaa siis miettiä mitä oikeasti tarvitsee ja kuinka kipeästi.

Jos budjetti antaa periksi, niin tässä vois olla kova setti:
- SansAmp PSA-1.1 tai ENGL E530 etuasteeksi
- t.c. Electronic G-Force efektivatkaimeksi
- Carvin TS100 pääte
- Roland FC-200 midilauta

Ei lopu heti vääntö eikä mahdollisuudet kesken.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
janik
10.01.2006 15:10:32 (muokattu 10.01.2006 15:12:17)
Sitä en muista löytyikö G-Majorista wahia, mutta jos löytyy niin senkin hallinta onnistuu kyllä tuolla midilankulla.

TC:n sivuilta löysin joskus jonkun wah-presetin ohjeet, ei muistaakseni ollut mikään kauhean hyvä.

e: http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … 4dD13YWg*&p_li=&p_topview=1
-------------------------Fahrenheit
McNulty
10.01.2006 15:14:35
jees, no tuohon midilankun rinnalle ostaa sitten wakuttimen.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Kapane
10.01.2006 15:25:43

Mesan rectifier preampin ja englin eroista voisi sanoa sen verran, että toinen on enemmän jenkkisärö ja toinen enemmän eurooppalainen. Paremmin en osaa kuvailla. Äänessä kuitenkin aika paljon eroa. Luulen, että Mesa voisi olla Line 6 käyttäjälle kivempi vaihtoehto? Yritä testailla. Tampereella on Tampereen musiikissa ainakin testattavana single rectifier nuppi.
Kapane
10.01.2006 15:46:32 (muokattu 10.01.2006 15:50:20)

Itse lähtisin (rack):

Engl E570 Pre Amp 1499e
Tc Electronic G-Major 418e
Engl E840/50 Power Amp 990e

Yht. 2907e
Budjetti ylittyy jo 400e, mutta päteviä räkkikamoja ei paljon halvemmalla saa, jos meinaa uutena ostaa. Mut jos räkkiin haluat mennä nyt...

Hinnat on t-kaupasta.

E: muokkausta.
Spike
10.01.2006 15:50:12
Jos ei halua kaikkea heittää räkkiin, vaan nuppi riittää, kannattaa kokeilla Hughes&Kettnerin Trilogya. 1200-1300 euroa uutena, 3 kanavaa ja tottelee midiä. Saundiltaan paksumpi kuin esim screamer. Vähän sellaset fender-kliinit ja crunch-kanava on enemmän marshall, mutta vähemmän kirkkautta ja keskiääniä, muttei tosiaankaan mikään scoopattu, säröä riittää sellaseen 80's heviin. Lead ja Ultra Leadillä säröä sitten on enemmän kuin tarpeeksi (ja ehkä huonoin kanava saundillisesti, kun vertaa kahteen muuhun.)
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Fortune
10.01.2006 15:51:18
Siinä TC:n G-system efektisysteemissähän on wahikin mukana, btw.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kapane
10.01.2006 15:53:26 (muokattu 10.01.2006 17:19:32)

Se niiden nuppi kyllä livenä on juuri se sama Line6 flextone 2 Hd mikä mulla meni paskaksi...Tosin kun olin käymässä samalla studiolla missä ne teki nyt uutta levyään niin siellä oli Mesa dual Rectified, Marshall MF ja Marshall 900JCM käytössä pojjiilla...

http://www.somafilm.com/Sub3/pages/Suburban46.htm Olet oikeassa. Tuossa parempi kuva.
http://www.somafilm.com/Sub3/pages/Suburban47.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)