superfly 10.01.2006 14:15:03 (muokattu 10.01.2006 14:17:05) | |
---|
Soundi on ilman modausta tosi kolkko ja koliseva, ei lämpöä eikä raikkautta. Samaa mieltä olen. Modausten jälkeen saundi onkin sitten todella hyvä puhtaisiin ja rähinärokkiin/poppiin yms. Tosin mun modaus tarkoittaa oikeastaan vain lisäkaappin käyttöä (4x12). Säröt otan pedaaleista. Luotettavuuden kanssa ei ongelmia ole ollut. EDIT: Eiku, onhan mulla JJ:n putketkin tuossa, jotka myös vaikuttivat todella positiivisesti saundiin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Niq 10.01.2006 14:20:12 | |
---|
Toisten klippeihin pitää kuitenkin aina suhtautua hiukan varauksellisesti, oli ne kuinka hyviä tahansa. No offence, Jucciz. Jep, ei voi odottaa että osaa soittaa yhtä hyvin kuin jucciz, vaikka samat vehkeet olisikin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
McNulty 10.01.2006 14:24:38 | |
---|
Minusta Classic30 kuulosti ihan hyvältä Tolosen soittaessa sellaista, kun kerran näin hänet musakaupassa soittelevan. Tuleekin eittämättä mieleen että ne jotka eivät ole mitään hyvää c30-combosta saanut ulos, eivät vain osaa :) Ei siinä, kyllä minäkin vaihdoin comboa... C30 jäi historiaan ja tilalle tuli Ashdown Peacemaker 40. Nyt olen minäkin täysin tyytyväinen combon tarjoamiin soundeihin ja ominaisuuksiin. Ei sillä etteikö Classicin cleanit olisi minulle riittänyt, minä pidin niitä varsin toimivina. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Kyseistä värkkiä olen meinaan ostamassa ja olisi kiva kuulla jotain infoa ennen kun rahansa tuhlaa. No, sen verran infoa, että kannattaa etsiä käytettynä, voi tulla ihan hyvään hintaan vastaan. Mulle tarjottiin tuossa syksyllä muutamaakin classiccia sopuhintaan, mutta tulin sitten siihen tulokseen, että se ei ole ihan my cup of tea. |
Jag 10.01.2006 16:42:46 | |
---|
Klassikon soundiin olen ollut ihan tyytyväinen. Tosin dempatessa combon avonainen rakenne hieman häiritsee. Mutta... Ne Peaveyn tehdasputket ei ole mistään kotosin. Noin kolmen kk. omistuksen jälkeen heitti mun klassikki kipinät pihalle. Luulin et ois isompiki vika, mut takuu huollossa olivat vain pääteputket vaihtaneet. (samalla asensivat bias-säätimen) Nyt sitten pari kk. ton jälkeen on taas pääteputket paskana. (tai ainakin helinästä/särinästä päätellen niin oletan). Eilen soitin tonne takuuhuoltoon Mh projectsille niin sanoi, että ei kannata sun varmaan sitä lähettää sinne, koska heidän käyttämänsä putket, jotka takuuseen vaihdetaan, ovat ihan perseestä (no ei ihan noilla sanoin :D). Ajattelinkin että laitan noi uraltonella myynnissä olevat JJ:t. Oletan myös, että tämän jälkeen kestäisi paremmin. (tietenkin bias pitää säädättää) Miikka sieltä takuuhuollosta myös mainitsi, että harvemmin noissa classicieissa on mitään muuta vikaa, kuin putket. Hän myös sanoi että suurin osa heidän tekemistään huolloista on juuri noita putkenvaihtoja. Täällä foorumilla monesti manaillaan Classicon runsaita vikoja, mutta tällöin olisi otettava huomioon, että määrällisesti noita classicceja on huomattavan paljon. Joten prosentuaalisesti uskoisin ettei noissa ole sen enempää varsinaisia vikoja, kuin muissakaan putkivaffareissa. Soundiltaan on hyvä peli ja odotan soundien paratuvan entisestään putkien vaihdon jälkeen. Minun vertailussani tämä voitti täällä niin paljon kehutun Englin Screamerin. Säröpuoli tosin tässä ei riitä aivan minun käyttööni. Toisaalta tuo ei ole koskaan minua häirinnyt, koska olen aina ottanut säröt pedaaleista. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Aki 10.01.2006 16:46:31 (muokattu 10.01.2006 16:48:48) | |
---|
ne jotka eivät ole mitään hyvää c30-combosta saanut ulos, eivät vain osaa :) Ja jotka eivät saa Lab Seriesiä soundaamaan hyvältä, eivät vain osaa, toisin kuin BB King. Mutta haluaisiko joku soundata BB Kingiltä? Soundaako se hyvältä? :P Niin tai näin, paskakin on hyvää kun yksin syö, ja kyllä Classicista myös asiallisia soundeja saa. Enhän minäkään olisi sitä penskana muutoin ostanut. Sainpa innostuksen äänittää 10v vanhan demon kasetilta PC:lle. Peavey Classic 30 ja Squier jossa muistaakseni Lace Sensor mikit. Tässä näyte: http://tinyurl.com/7eou8 Sinänsä, kontekstissaan ihan hyvinhän toi toimii, mutta kontekstit on muuttunu aika paljon kymmenessä vuodessa... EDIT: Tinyurl. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Jag 10.01.2006 16:48:11 | |
---|
Sainpa innostuksen äänittää 10v vanhan demon kasetilta PC:lle. Peavey Classic 30 ja Squier jossa muistaakseni Lace Sensor mikit. Tässä näyte: http://users.tkk.fi/~arintama/sampl ... c30_LaceSensor_-_En_Koskaan_Unohda_(sample).ogg Sinänsä, kontekstissaan ihan hyvinhän toi toimii, mutta kontekstit on muuttunu aika paljon kymmenessä vuodessa... ei toimi linkki,vaikka copy-pastetin "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
McNulty 10.01.2006 17:00:23 | |
---|
Ja jotka eivät saa Lab Seriesiä soundaamaan hyvältä, eivät vain osaa, toisin kuin BB King. Mutta haluaisiko joku soundata BB Kingiltä? Soundaako se hyvältä? :P Niin tai näin, paskakin on hyvää kun yksin syö, ja kyllä Classicista myös asiallisia soundeja saa. Enhän minäkään olisi sitä penskana muutoin ostanut. Sainpa innostuksen äänittää 10v vanhan demon kasetilta PC:lle. Peavey Classic 30 ja Squier jossa muistaakseni Lace Sensor mikit. Tässä näyte: Classic 30 kymmenen vuotta sitten ja tänään on kaksi eri asiaa. Niissä vanhoissa ei esim. ollut nuo putket suojassa lainkaan, nykyään siinä on kehikko edessä jne jne. Ajat muuttuvat. Tuntuu vain että otat itseesi kun joku ei suostukaan allekirjoittamaan sinun mielipidettä Classic 30:n tasosta, vaan on oikeasti ollut ihan tyytyväinen Blue Marvel-elementin tuottamiin soundeihin sekä siihen blues-rosoon joka siitä irtoaa. Hevikonehan se ei ole. Oletko siis testannut Classic 30 comboa joka on valmistettu esim. 2004 vai perustatko kaikki väittämäsi noihin 10 vuoden takaisiin kokemuksiin? Opel Vectrakin oli 10 vuotta sitten ihan eri auto kuin nykyään. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Aki 10.01.2006 17:38:33 | |
---|
Classic 30 kymmenen vuotta sitten ja tänään on kaksi eri asiaa. Niissä vanhoissa ei esim. ollut nuo putket suojassa lainkaan, nykyään siinä on kehikko edessä jne jne. Niin, miten paljon toi vaikuttaa kondensaattoriongelmiin ja soundiin? Tuntuu vain että otat itseesi kun joku ei suostukaan allekirjoittamaan sinun mielipidettä Classic 30:n tasosta, vaan on oikeasti ollut ihan tyytyväinen Blue Marvel-elementin tuottamiin soundeihin Mulle on ihan ok jos joku on siihen tyytyväinen. Kuten sanottu, minä olin aikoinani myös. En tiedä miten olisin suhtautunut silloin jos joku olisi minun tyylilläni vahvistimesta faktoja kertonut, mutta kokemustani minä tässä jaan. Jokainen tietty tekee omat päätöksensä, eikä mulla tässä ole "rahaa kiinni". Oletko siis testannut Classic 30 comboa joka on valmistettu esim. 2004 vai perustatko kaikki väittämäsi noihin 10 vuoden takaisiin kokemuksiin? Olen testannut 2005-mallia, ihan vain varmistaakseni mielikuvani. En saanut siitä (uusi, kaupassa) irti mua miellyttäviä soundeja. Opel Vectrakin oli 10 vuotta sitten ihan eri auto kuin nykyään. Vectran pienimpiäkin vuosimuutoksia mainostetaan kymmenillä tuhansilla rahoilla, Classic 30:stä mainostetaan (parilla kympillä) sillä että se pysyy samana. 2004 malli ei takuulla ole niin erilainen 1994 mallista, että siinä olisi merkittävää eroa esim soundiin. Mitä tuohon ääniklippiini tulee, yllättävän hyvät soundit siitä oon saanu irti, ei ollu siinä uudemmassa tollasta luonteikkuutta. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Carpenter 10.01.2006 17:59:16 | |
---|
Hyvä perusvahvari monenlaiseen vääntöön. Trankuista on vaikea saada yhtä dynaamista bluessäröä ja puhdasta. Ihan hyvät hevisaunditkin siitä saa pedaalilla irti. Mitään mid-scoopdeathblackübermedal saundia ei siltä kannata odottaa, mutta sellaisen erottuvan middlevoittoisen kasarihevi-saundin olen siitä pedaalilla saanut. Toimii ihan hyvin bändin kanssa. Monet ovat moittineet niitä helposti hajoaviksi, mutta mulla kohta vuoden jo pelittänyt ilman mitään ongelmia. |
Ze Kink 10.01.2006 20:21:31 (muokattu 10.01.2006 20:26:37) | |
---|
No itseltänikin tuollainen löytyy, tosin tällä hetkellä se on autotallissa rikkinäisenä ja odottaa huoltoa. Yksi päättäriputki hajosi roudatessa (toi on vanhempi, ei oo putkisuojaa), nyt voisi varmaan kaikki putket vaihdella. Elementti on aika huono, muuten en keksi oikein mitään valittamista. Mulla ei tuota resonointiakaan ole ollut, vaikka olen luukuttanutkin. Vielä kun bias-trimmerin tuohon saisi, niin ihan passeli combo se olisi. Cleanit tuossa on omaan makuun ainakin hyvät, rosotkin on jees, mutta sitä rankemmat säröt otan Jekyll & Hydestä. Itse en ainakaan ole vaihtamassa tuota vielä pitkään aikaan pois. Elementin ajattelin kyllä vaihtaa Greenbackiin jossain vaiheessa. Myyn tuon pois vasta sitten kun on varaa ostaa stäkki. Kyllä tuo tuohon hintaan on hyvä peli. Mutta missä kummassa tuon nyt huoltaisi, kun Uraltone ei enää huolla? Sain Uraltonelta kylläkin numeron jollekin Peavey-äijälle, kai sille pitäisi soitella. Eilen soitin tonne takuuhuoltoon Mh projectsille niin sanoi, että ei kannata sun varmaan sitä lähettää sinne, koska heidän käyttämänsä putket, jotka takuuseen vaihdetaan, ovat ihan perseestä (no ei ihan noilla sanoin :D). Ja juuri tänne sain numeron. Hitto, minnes tämän sitten kuskaisi? Tohon tosiaan pitäisi asentaa myös se bias-trimmeri. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Aki 10.01.2006 22:41:39 | |
---|
Eilen soitin tonne takuuhuoltoon Mh projectsille niin sanoi, että ei kannata sun varmaan sitä lähettää sinne, koska heidän käyttämänsä putket, jotka takuuseen vaihdetaan, ovat ihan perseestä (no ei ihan noilla sanoin :D). --- Ja juuri tänne sain numeron. Hitto, minnes tämän sitten kuskaisi? Sanoisin että sana "takuu" oli olennainen, silloinhan maahantuoja maksaa. Jos itse maksat, ne laittaa takuulla JJ:t tai mitkä tahansa haluat. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
kojones 10.01.2006 22:50:51 | |
---|
Ihan ookoo peli mutta taitaa vaatia oikeanlaiset overdrivet eteensä. Itse en ainakaan siitä kovin maukkaita soundeja onnistunut saamaan, soundit oli kovahkot puhtaassa, särö pikkaisen tuhnu. Asiaan saattoi vaikuttaa kelvoton kitarakin. |
Jag 10.01.2006 22:53:05 | |
---|
Sanoisin että sana "takuu" oli olennainen, silloinhan maahantuoja maksaa. Jos itse maksat, ne laittaa takuulla JJ:t tai mitkä tahansa haluat. niin.. ymmärsin pointin, mutta miksi tuohon minun tekstiin oli liitetty myös lainaus tuosta edelisen kirjoitajan tekstististä? Nii vie MH:lle jos Aki sitä ajoi takaa "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Aki 10.01.2006 23:10:26 | |
---|
niin.. ymmärsin pointin, mutta miksi tuohon minun tekstiin oli liitetty myös lainaus tuosta edelisen kirjoitajan tekstististä? Ihan vain että sanomani tulee riittävällä tasolla pohjustettua. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Ze Kink 11.01.2006 00:45:18 | |
---|
Nii vie MH:lle jos Aki sitä ajoi takaa Selvä. Pitäisi varmaan ostella putket siis ja viedä tuo Classicci sinne. Uraltonelta taitaa saada JJ:t halvimmalla? WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
rakula 11.01.2006 18:17:15 | |
---|
Paljon lämpimämpää cleania ja bluesrosoa saat hakea. Mielestäni Classicia parjataan vain ja ainoastaan sen takia että joku mokkula ei ole säätänyt biasia ja sitten sen härveli kärvähtää joku kaunis kesäpäivä. Itselläni oli C30 pitkään ilman mitään murheita. Tehdasputket kun vaihtoi uusiin niin johan oli comboa riittävästi. Ainoa negatiivinen (siis oikeasti häiritsevä) seikka oli se yksi EQ kummallekin kanavalle. Samaa vikaa on tosin ENGLin comboissa. En pitänyt siitä että piti aina hakea EQ:sta asetukset erikseen cleanille ja säröille. Tuollaista ongelmaahan ei tietysti ole jos nappaa säröt jostain spedusta tms. Anteeksi, mutta mikäs tuo bias on? Mulla on kanssa kombon osto tulossa ja vaihtoehtoina on ollut classic, engl thunder, h&k edition tube, randall rg50 ja classic sattuu olemaan edullisin. Tilaatteko te uudet putket thomannita vai ostatteko ihan suoraan kaupasta? Eat my ass and balls |
Jucciz 11.01.2006 18:25:26 (muokattu 11.01.2006 18:25:42) | |
---|
Tilaatteko te uudet putket thomannita vai ostatteko ihan suoraan kaupasta? Thomannilta ei kannata tilata putkia ainakaan seuraavista syistä: Uraltonella ( www.uraltone.com) on 1) halvemmat hinnat 2) huomattavasti parempi valikoima 3) mieletön asiantuntemus (Mikko kyllä neuvoo, mitä putkia kannattaa mihinkin käyttöön ostaa) 4) erittäin ystävällinen ja nopea palvelu En voi kuin suositella. |
Jag 11.01.2006 18:49:39 | |
---|
Minkäslaisia putkia suosittelisitte Classici 30 etuasteeseen. Ja Uraltonelle linkkiä vuan :D "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
BulletProof 11.01.2006 19:01:53 (muokattu 11.01.2006 19:02:44) | |
---|
|