Aihe: Chaos Creation - Rässiä jaossa!
1 2 3 4 510 11 12 13 1433 34 35 36 37
Lappis
09.01.2006 19:52:45 (muokattu 09.01.2006 19:53:25)

Deathrace King: Prepare yourself....

Mä käväsen Torvessa tässä joku päivä hakemassa meille viikonloppukeikkapaikan. Laitan teidän nimen kanssa siihen alle. Oletettavasti se menee tuonne pitkälle kevääseen, Torvi kun on aina buukattu pitkälle etiäppäin.

Ilmoittelen tarkemmin
Deathrace King
09.01.2006 20:06:18

Deathrace King: Prepare yourself....

Mä käväsen Torvessa tässä joku päivä hakemassa meille viikonloppukeikkapaikan. Laitan teidän nimen kanssa siihen alle. Oletettavasti se menee tuonne pitkälle kevääseen, Torvi kun on aina buukattu pitkälle etiäppäin.

Ilmoittelen tarkemmin

No hitto! Reilu meininkii!!! Jos homma natsaa, niin pistän kyllä levyä jätkälle ilmasiks tulemaan, heti kun kannet on painettu. Ja Lappeenrannan meiningeistäkin koitan saada jotain tolkkua, täällä vaan ei oikein ole keikkamestoja missä olis hyvä hevibileet järkätä..

Lahtelaiset, valmistautukaa rässiturnajaisiin, kevät on toivoa täynnä :D
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
Leprosy
10.01.2006 00:46:05 (muokattu 10.01.2006 01:17:20)
Listatkaapa sellasia bändejä suomesta jotka soittaa tän tyylistä speed/thrashia

Hmmmm...... Wengelen ja Benin bändin lisäksi enempi jenkki/suomi-vaikutteista rässiä taitaa olla tällä hetkellä ainakin National Napalm Syndicate, Polluted ja jossain määrin myös Malicious Death. Jos joku muuten tietää lisää näitä tällä hetkellä vaikuttavia speed-vaikutteisia thrash bändejä (Suomesta tai ulkomailta) niin ilmotelkaa, deathrashit ja saksaretroilut on pursuillut jo aikaa sitten ulos korvista.

Sivuilta löytyvää Head On Turbulenceä saa myös kommentoida. Se löytyy sivuilta ja sisältää raskaan, mutta melodisen ovelan intron, jonka jälkeen biisi käynnistyy hieman Bolt Thrower -tyylisellä keskitempoisella jyräävällä riffillä.

Täytyypä tarkentaa sen verran että se taisi mennä niinpäin että alku oli ripattu Boltilta ja säkeistöriffi Obituarylta :)

Että näppäilyhomoilun lisäksi löytyy tosissaan vivahteita vähän muualtakin suunnalta eikä kyllä kiinnosta paskaakaan mikä niistä kuuluu mihinkin genreen ja mikä ei. Kun ei tässä olla kumminkaan mitään genreä tekemässä vaan ihan musiikkia.

Noh noh.. ei ole oikein vertailukelpoisia bändejä Chaos Creation ja Nailgunner.
Vähän kuin vertailisi Dimmu Borgiria ja Venomia -> Black metallia molemmat, mutta genren eri mantereilta.

Erittäin hyvin sanottu (eiku, eikös tässä vaiheessa pitäisi sanoa että DB on täyttä paskaa eikä ole black metallia nähnytkään ja siihen perään luennointi siitä mitä BM on, heh).

toinen lappeenrantalaisbändi

NG on Joutsenosta, prkl, millon ihmiset oppii!

Kun tulevaisuudessa jolleki biisille vetäsee ruuvipuristin muniin-kiekua

Asiaa! (otan tämän lupauksena ;)
Skebaholikko
10.01.2006 02:02:48

Kun

Asiaa! (otan tämän lupauksena ;)

Oygh gewalt, Jhiisös eicH Christ...I'm fucked...WE'RE fucked!
MegaMan Club #017 - 80s-Action Man He lied, he cheated, he stole our hearts! Latino Heat will always burn in us! VIVA LA RAZA, ORALE! -Eduardo Gori Guerrero 1967-2005 R.I.P.-
Ben_D
10.01.2006 09:12:31

Jos joku muuten tietää lisää näitä tällä hetkellä vaikuttavia speed-vaikutteisia thrash bändejä (Suomesta tai ulkomailta) niin ilmotelkaa, deathrashit ja saksaretroilut on pursuillut jo aikaa sitten ulos korvista.

Jo aiemmin esiintullut Defiance ja Laaz Rockit, jota ei ole mainittu varmaankaan koskaan tällä foorumilla. Suoraan San Franciscosta. Näistähän oli joku ketjukin, jossa oli mainittu deaththrash hutun lisäksi ihan hyviäkin bändejä.
Aegis
10.01.2006 10:17:55
Kannattaisi varmaan lukea ajatuksella tuo Torraon vastaus. Siinä sinulle järjellistä keskustelua. Aikamoista provoamista on väittää, ettei akustiset introt kuulu thrash metalliin. Se on sitten eriasia, jos et pidä tuosta Overdue Falloutin introsta. Minusta se on hieno ja avaa biisin oikein mainiosti.

Mitään provoamista... Se että niitä on käytetty iät ja ajat ei tee niistä minulle yhtään vähemmän turhia. Vaikka Kreatorin Ripping Corpse on yksi kovimpia biisejä ikinä, on sitä ennen Pleasure to killillä jostain syystä oltava akustinen intro. Minusta turhaan, toisten mielestä ei. Ja tämä vain yksi esimerkki. Itse vaan haen thrash metallista äärimmäistä armottomuutta ja voimaa. Hempeilköön muut jos haluavat.

Porukalla alkaa vaan täällä sulkijalihakset supistella kun ei joku yhdy samaan kuoroon palvomaan samoja asioita. Olen minä monesta asiasta eri mieltä, mutta en minä kuitenkaan mielipiteitäni esitä minään absoluuttisina totuuksina. Kuitenkin ihmisten reaktioista päätellen joko musiikkimakuni on väärä tai tai sitten jotkut suhtautuvat tähän touhuun "hieman" liian vakavasti.

Ja Torrao, pitäisikö minun pitää aina ensimmäisenä mielessä se kuinka kehityskelpoinen bändini on ns. "suurta yleisöä" silmällä pitäen? Mitenkäs omat visiot ja mielipiteet, minä aina luulin että ne olivat metallissa tärkeämpiä kuin toisten tahtiin pokkurointi ja kaikkien miellyttäminen? Aivan kuin minun täytyisi lähteä muuttamaan sävellyksiäni siksi, että niillä ei ole riittävästi kaupallista potentiaalia. Alusta asti olen halunnut tehdä mahdollisimman rankkaa musiikkia ja tuollaisen valinnan tehdessä varmaan tiedostin etten ajele stadionkeikoille ferrarilla.
Kiteyttääkseni mielipiteeni lainaan erään bändin kuolematonta lausahdusta: "We spit on those who choose to pose, we thrash with all the rest!"
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Ben_D
10.01.2006 12:05:40

Vedetääs nyt kunnolla aiheesta ohi...sori Chaos Creationin jannut..

Tossa ylempänä kun on puhetta soittotekniikasta, säröstä ja iskujen voimakkuudesta niin Andy Sneap kertoili mielenkiintosen jutun Testamentin Eric Pettersonin soitosta ja vahvistimen särön määrästä. Jos Matti Meikäläinen menisi soittamaan Pettersonille säädetyllä Mesan Rectifierilla niin tulee tunne, että eihän tossa laitteessa ole säröä ollenkaan. Se todellinen särö ja rankkuus tulee Pettersonin soittotyylistä. Sneapin mukaan Petterson koulii soitettaessa kieliä sellasella vimmalla, että jo pelkästään tämä tuo soundiin lisää rankkuutta.
mega
10.01.2006 12:47:23 (muokattu 10.01.2006 13:05:12)

Demoa nyt jokusen kerran kuunnelleena on helppo todeta, että kehitystä on tosiaan tapahtunut. Jopa siinä määrin, että tämän toisen demon kuulemisen myötä vahvistui mielipiteeni siitä, että ensimmäinen demo olisi saanut jäädä jopa julkaisematta. Nyt liikutaan jopa vahvassa/hyvässä keskitasossa ja alan jopa näkemään mahdollisen potentiaalin jota en vielä missään nimessä löytänyt Dedication for Annihilationin materiaalista. Eri asia tietty on, että osataanko sitä potentiaalia jatkossa oikeasti hyödyntää.

Laulu tökkii edelleenkin, karmeimmillaan tulee negatiivisessa mielessä kylmät väreet kuten Head on Turbulencen alku selkeästi osoittaa. Total Thrashing Dreamstatessa laulu on jo sentään kelvollista eikä edes pahemmin häiritse. Positiivista tietty on, että puutteellisia taitoja ei ole lähdetty peittämään örisemällä, vaan musiikin hengen mukaisesti on pysytty perinteisessä "puhtaassa thrash-laulannassa".

Biiseissä alkaa oikeasti olemaan ideaa sovituksista puhumattakaan eikä riffitkään ole enää sieltä kliseisimmästä ja yksinkertaisimmasta päästä. Tyypillinen kehityskaari on myös havaittavissa itse kappalerakenteissa ja pituuksissa. Taitojen kehittymisen ja kunnianhimon kasvaessa moni 80-luvun thrash-bändikin alkoi tekemään entistä haastavampia ja pidempiä kappaleita vaihtelevalla menestyksellä. Pientä tiivistämistä kappaleille olisi voinut huoletta tehdä ja napsia minuutin jos toisenkin pois, mutta pahimmilta ylilyönneiltä ja venytyksiltä on sentään vältytty.

Tästä on nyt hyvä jatkaa, mutta vielä en Suomen thrash-toivon viittaa ala herroille asettamaan.

EDIT: Vaikka thrash on periaattessa sekä rakenteiltaan että riffeiltään varsin suoraviivaista, on hyvien thrash-biisien tekeminen kuitenkin erittäin hankalaa.
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Ben_D
10.01.2006 13:26:39 (muokattu 10.01.2006 13:40:31)

EDIT: Vaikka thrash on periaattessa sekä rakenteiltaan että riffeiltään varsin suoraviivaista, on hyvien thrash-biisien tekeminen kuitenkin erittäin hankalaa.

Tämä on harvinaisen totta. Hyvän thrashbiisin tekeminen on helvetin hankalaa varsinkin kun näitä bändejä tuli ovista ja ikkunoista 80-luvun lopulla, mikä tarkoittaa sitä, että erilaisia thrashriffejä on olemassa noin 8 miljoonaa kappaletta.
Aegis
10.01.2006 14:58:54
Torraolle vielä...

Tuollaisia huonon itsetunnon vuoksi päteviä häviäjiähän löytyy joka paikasta, tottahan se on. Toisaalta jos pakottaa itsensä tekemään musiikkia minkä tahansa porukan ehdoilla, lopputulos on yleensä arvattavissa. Kyllä se sydämellä tehty materiaali erottuu paskan joukosta. Muistaa pitää kuitenkin, että se puritaanisuuskin voi olla sitä rehellisyyttä aivan samalla tavalla kuin se että ei aseta itselleen minkäänlaisia musiikillisia rajoituksia. Musiikki on tehtävä tunteella, eikä sitä saisi pysähtyä liiaksi ajattelemaan. Esimerkkinä muuankin bändi täältä lähiseudulta kävi miettimään josko oli mennyt liian pitkälle kun kappaleiden tahtilajimuutoksia piti alkaa laskea paperilla... Mutta nyt loppu off-topicille. Viimeisenä sanana sanottakoon, että nyt kun meitä on tuon splitin (tai pikemminkin yhden biisin) perusteella arvosteltu milloin mistäkin, niin katsotaan vaan sitten vieläkö inistään kun tulee se täyspitkä.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Deathrace King
10.01.2006 15:44:38

Paljon on keskustelua käyty mikä välillä rönsyilee milloin missäkin, mutta on sitä asiaakin aina vähän joukossa joten antakaa palaa vaan ;)

Demoa nyt jokusen kerran kuunnelleena on helppo todeta, että kehitystä on tosiaan tapahtunut. Jopa siinä määrin, että tämän toisen demon kuulemisen myötä vahvistui mielipiteeni siitä, että ensimmäinen demo olisi saanut jäädä jopa julkaisematta. Nyt liikutaan jopa vahvassa/hyvässä keskitasossa ja alan jopa näkemään mahdollisen potentiaalin jota en vielä missään nimessä löytänyt Dedication for Annihilationin materiaalista. Eri asia tietty on, että osataanko sitä potentiaalia jatkossa oikeasti hyödyntää.

Kyllä se eka demo on julkaisunsa täysin ansainnut ainakin, mitä "yleisön" ja median palautteeseen tulee. Esim. Noisen ja Imperiumin 4/5 ja Terrorizerin 8/10, sekä monet muut kiitettävät arviot kyllä pitäisivät puhua puolestaan. Itse olen kyllä ensimmäiseen demoon vieläkin tyytyväinen ja osa niistäkin kappaleista(ainakin Arms Of Oblivion) tulee todennäköisesti päätymään täyspitkälle, mikäli levysopimus onnistutaan jostain saamaan. Sen myönnän(luonnollisesti) että uusi demo on edeltäjäänsä parempi. Ja eiköhän tässä eteenpäin mennä koko ajan, että ei aihetta huoleen.

Laulu tökkii edelleenkin, karmeimmillaan tulee negatiivisessa mielessä kylmät väreet kuten Head on Turbulencen alku selkeästi osoittaa. Total Thrashing Dreamstatessa laulu on jo sentään kelvollista eikä edes pahemmin häiritse. Positiivista tietty on, että puutteellisia taitoja ei ole lähdetty peittämään örisemällä, vaan musiikin hengen mukaisesti on pysytty perinteisessä "puhtaassa thrash-laulannassa".

Se on jännä juttu, että ulkomaalaiset eivät ole valittaneet lauluista ollenkaan, mutta monille suomalaisille erilainen lähestymistapa on aluksi liian iso pala nieltäväksi. Kaikkia ei voi, eikä olekaan tarkoitus miellyttää.

Biiseissä alkaa oikeasti olemaan ideaa sovituksista puhumattakaan eikä riffitkään ole enää sieltä kliseisimmästä ja yksinkertaisimmasta päästä. Tyypillinen kehityskaari on myös havaittavissa itse kappalerakenteissa ja pituuksissa. Taitojen kehittymisen ja kunnianhimon kasvaessa moni 80-luvun thrash-bändikin alkoi tekemään entistä haastavampia ja pidempiä kappaleita vaihtelevalla menestyksellä. Pientä tiivistämistä kappaleille olisi voinut huoletta tehdä ja napsia minuutin jos toisenkin pois, mutta pahimmilta ylilyönneiltä ja venytyksiltä on sentään vältytty.

Jeps. Sovituksia on mietitty huolella ja mitä biisien pituuksiin tulee, niin aika harva nykyajan rässibändi tekee paljoa yli neljäminuuttisia biisejä. Mekään emme ole väkisin koittaneet missään nimessä venyyttää niitä, mutta tällaisia näistä sitten loppujen lopuksi tuli. Itseasiassa näissäkin on tiivistämistä jo jonkun verran tehty. Itse en ainakaan lähtisi noista napsimaan mitään pois, mutta mielipidekysymyksiä..
Joskus joku kohta vaatii hiukan "kasvattelua" esim. Overdue Falloutissa. Kun tarkkaan kuuntelee rakenteita, niin voi jossain vaiheessa huomata ideoita mitä on haettu takaa. Kitarajutut esim. väliosassa on hyvin tarkkaan harkittuja, biisi ns. kasvaa ja kasvaa, kunnes alkuriffi rävähtää jälleen käyntiin jne. :)

Tästä on nyt hyvä jatkaa, mutta vielä en Suomen thrash-toivon viittaa ala herroille asettamaan.

Tästä jatketaan, toistaiseksi ilman viittaa.

Ps. Mitä sille meidän ekalle demolle lopulta tapahtui, kun ei ikinä Infernossa arviota
näkynyt? Heititkö järveen, kun ei iskenyt? ;)
mega
10.01.2006 15:59:39

Ps. Mitä sille meidän ekalle demolle lopulta tapahtui, kun ei ikinä Infernossa arviota
näkynyt? Heititkö järveen, kun ei iskenyt? ;)

Kyllä mie sen mr Demoluolalle eli Klemin Antille toimitin joskus heinä-elokuun vaihteessa kuten puhetta oli. Asiaa kannattaa tiedustella osoitteesta demopalsta (at) inferno.fi mulla ei ole tietoa kuinka kamalat jonot tuolla luolan porteilla on.
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Grotesk666
10.01.2006 16:48:11
Uuden ja vanhan demon kuunnelleena ja pari keikkaa nähneenä voin sanoa varmaan tähän topicciin pari sanaa. Itse en sorru nyt ylistämään niinkuin näköjään moni täällä, vaan esitän kritiikkiä.

Laulussa ei ole muuta vikaa paitsi että se on turhan perus. Siihen pitäisi saada vähän vaihtelua että saataisiin esim. biisien "kliimakseihin" vähän enemmän voimaa. Tiedän itsekkin kokemuksesta millaista on laulaa tuollaista huutolaulua kun joutuu esim. erään S.O.D. coverbändin kanssa vetämään niitten biisejä. Miettikääpä vaikka jotai Kill Yourselfiä ei oo mikään maailman helpoin biisi laulaa kun pitää keskittyä pelkästään jo siihen että saa kaikki sanat menemään edes jotenkin oikein. Mutta siis enemmän "ilmettä" ja voimaa, jooko, nyt ekana mieleen tulee perus. Ei teidän nyt pidä päästää tota Allua liian helpolla. Mitä tulee siihen että Allu sanoi että esim. falsetit ei onnistu kun huutaessa ääni kuluu, niin omasta kokemuksesta tollainen huutolauluhan on parin oman deathmetal bändin jälkeen ihan rentoa ja mukavaa laulaa. Ääni kestää huomattavasti paremmin. Kannattaisi varmaan miettiä tota laulu tekniikkaakin. Puhtaat laulut on helvetin siistejä jos ne vetää kunnolla esim. vaikka HIRAX. Eikä täällä kukaan mistään hiraxista varmaan mitään tiedä.

Veikkaan että tässä vaiheessa alkaa jo tuo laulusta puhuminen hieman ärsyttämään teitä, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

Musiikista en nyt voi sanoa oikein mitään paitsi ei ole oikein mun juttu. Tämä on tätä stone-suomi meininkiä ihan perinteisimmillään. Itse tykkään enemmän noista tylymmästä ja aggressiivisemmasta meiningistä. IMO Pakko oli kuitenkin tänne kirjoittaa kun tuntuu noita: "tosi hyvä, tosi tiukkaa settiä kommentteja olevan enemmän kuin tarpeeksi tässä ketjussa. Noh, tulipahan sanottua. Mielipidehän se on sekin ettei tykkää.

Ps. akustiset introt on vähän sellaisia että ne tulee joko kelattua yli tai sitten odottaa vaan että milloin se itse biisi alkaa. Toisin sanoen ihan turhia kuulukoon miten paljon tahansa tämän genren musiikkiin niin ei niitä ole sinne pakko laittaa.
salmivaara
10.01.2006 17:00:53

Meitsi kyl diggailee noista vokaaleista.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Hornanturska
10.01.2006 17:02:18
"We spit on those who choose to pose, we thrash with all the rest!"

Repesin :DD
aku.miettinen
10.01.2006 17:02:30
Meitsi kyl diggailee noista vokaaleista.

Itsekin kyllä, mutta välistä tarviis semmosta menoa ku vaikka Vio-lencella tai Ben_D:n mainitsemalla Laaz Rockitilla.
Ben_D
10.01.2006 17:24:49

Itsekin kyllä, mutta välistä tarviis semmosta menoa ku vaikka Vio-lencella tai Ben_D:n mainitsemalla Laaz Rockitilla.

Jokainen tyylillään. Tää on Chaos Creatonin tyyli. Se laulaminen ei ole niin helppoo kun vois äkkiseltään kuvitella.
mega
10.01.2006 22:08:40 (muokattu 10.01.2006 22:10:32)

Kyllä se eka demo on julkaisunsa täysin ansainnut ainakin, mitä "yleisön" ja median palautteeseen tulee. Esim. Noisen ja Imperiumin 4/5 ja Terrorizerin 8/10, sekä monet muut kiitettävät arviot kyllä pitäisivät puhua puolestaan. Itse olen kyllä ensimmäiseen demoon vieläkin tyytyväinen ja osa niistäkin kappaleista(ainakin Arms Of Oblivion) tulee todennäköisesti päätymään täyspitkälle, mikäli levysopimus onnistutaan jostain saamaan. Sen myönnän(luonnollisesti) että uusi demo on edeltäjäänsä parempi. Ja eiköhän tässä eteenpäin mennä koko ajan, että ei aihetta huoleen.

Mitä tämä sitten kertoo yleisöstä, mediasta tai minusta, sitä voi jokainen pohtia. Ehkä minä olen vaan sen verran vanha pieru joka ei nuorten uusista kotkotuksista ymmärrä enää mitään. Mielipiteet on tunnetusti kuin persreikiä, jokaisella on sellainen ja kaikkien muiden paitsi oma haisee. Vaikka arviot ovatkin aina arvion tekijän omaan kokemusmaailmaan suhteutettuja perusteltuja subjektiivisia mielipiteitä, niin minun on erittäin vaikea noita "suitsuttavia" arvioita ymmärtää vaikka kuinka objektiivisesti asiaa yrittäisi katsella. Tähän voi tietty olla montakin syytä joista mulla on epäilyni, mutta eipä tuon niin väliä. Hyvä kun jollekin kelpaa.

Se on jännä juttu, että ulkomaalaiset eivät ole valittaneet lauluista ollenkaan, mutta monille suomalaisille erilainen lähestymistapa on aluksi liian iso pala nieltäväksi.

Kyllähän se nyt on "fakta", että laulua ei missään nimessä voi kehua, sen verran pahasti se korvaan käy ainakin vielä ekan demon aikoihin. Voihan sitä kehnoutta kutsua myös erilaiseksi lähestymistavaksi, mutta jos tällainenkin puurokorva kuin minä kuulee, että laulu ei mene nuottiin ja voimaa ei ole, niin ihme jos ei muutkin. Vaikka tokihan niitä aina on, joita moinen seikka ei haittaa. Rässissä kun laulukin on vaan tärkeässä osassa, perinteisessä mielessä sen ei tarvitse olla hyvää, mutta kyllä siinä nyt potkua pitää sentään olla.

Kaikkia ei voi, eikä olekaan tarkoitus miellyttää.

Ei, mutta joskus erilaisiakin mielipiteitä kannattaa ainakin tovi pohtia eikä tuudittautua pelkkien kehujen tuomaan hyvänolontunteeseen.

Jeps. Sovituksia on mietitty huolella ja mitä biisien pituuksiin tulee, niin aika harva nykyajan rässibändi tekee paljoa yli neljäminuuttisia biisejä. Mekään emme ole väkisin koittaneet missään nimessä venyyttää niitä, mutta tällaisia näistä sitten loppujen lopuksi tuli. Itseasiassa näissäkin on tiivistämistä jo jonkun verran tehty. Itse en ainakaan lähtisi noista napsimaan mitään pois, mutta mielipidekysymyksiä..
Joskus joku kohta vaatii hiukan "kasvattelua" esim. Overdue Falloutissa. Kun tarkkaan kuuntelee rakenteita, niin voi jossain vaiheessa huomata ideoita mitä on haettu takaa. Kitarajutut esim. väliosassa on hyvin tarkkaan harkittuja, biisi ns. kasvaa ja kasvaa, kunnes alkuriffi rävähtää jälleen käyntiin jne. :)

Johtuisikohan ehkä siitä, että harvoin se yli 3-4 minuutin menevä lisäpituus tuo mitään uutta siihen kappaleeseen, varsinkin kun on niinkin intensiivisestä musiikista kuin thrashista kysymys? Itse mielummin ainakin kuuntelen napakoita esityksiä, jotka ikäänkuin loppuvat kesken tai juuri oikeaan aikaan kuin että alkaa oikein tosissaan odottelemaan sitä biisin loppumista. Omia hengentuotoksia voi joskus olla niin lähellä, että ei näe metsää puilta ja ei raaski luopua mistään mitä on luonut. Tuon olen itsekin huomannut vaikka en musiikkia olekaan itse tehnyt. Asiantuntevat ulkopuoliset mielipiteet voivat joskus olla varsin valaisevia, vaikka niitä ei sanatarkalleen aina noudattaisikaan. Mutta maksuasioitahan nämä tosiaan loppupeleistä ovat.
Deathrace King
10.01.2006 23:22:26 (muokattu 10.01.2006 23:34:40)

Mitä tämä sitten kertoo yleisöstä, mediasta tai minusta, sitä voi jokainen pohtia. Ehkä minä olen vaan sen verran vanha pieru joka ei nuorten uusista kotkotuksista ymmärrä enää mitään. Mielipiteet on tunnetusti kuin persreikiä, jokaisella on sellainen ja kaikkien muiden paitsi oma haisee. Vaikka arviot ovatkin aina arvion tekijän omaan kokemusmaailmaan suhteutettuja perusteltuja subjektiivisia mielipiteitä, niin minun on erittäin vaikea noita "suitsuttavia" arvioita ymmärtää vaikka kuinka objektiivisesti asiaa yrittäisi katsella. Tähän voi tietty olla montakin syytä joista mulla on epäilyni, mutta eipä tuon niin väliä. Hyvä kun jollekin kelpaa.

Usein jopa vanhemmat kaverit ovat tykänneet, koska eka demo nimenomaan on enemmän old school meininkiin kallellaan, eikä tosiaankaan mitään "nuorten uusia kotkotuksia". Harmi tosiaan, ettei uppoa, sillä olen monien lukemieni jätkän tekemien levyarvioiden kanssa ollut pitkälti samoilla linjoilla. Ehkä se laulu sitten vaikuttaa siihen, ettet koe musiikissakaan mitään hyvää.

Kyllähän se nyt on "fakta", että laulua ei missään nimessä voi kehua, sen verran pahasti se korvaan käy ainakin vielä ekan demon aikoihin. Voihan sitä kehnoutta kutsua myös erilaiseksi lähestymistavaksi, mutta jos tällainenkin puurokorva kuin minä kuulee, että laulu ei mene nuottiin ja voimaa ei ole, niin ihme jos ei muutkin. Vaikka tokihan niitä aina on, joita moinen seikka ei haittaa. Rässissä kun laulukin on vaan tärkeässä osassa, perinteisessä mielessä sen ei tarvitse olla hyvää, mutta kyllä siinä nyt potkua pitää sentään olla.

Kukaan ei ole seppä syntyessään, ne ketkä ovat kuulleet Metallican ekoja demoja, voivat olla kanssani samaa mieltä että Hetfield oli tuolloin vielä surkea laulaja, eikä se Kill 'Em Allillakaan nyt ihan nuotilleen mene. Ride The Lightningilla onkin sitten jo aivan eri meininki.. Eli kyllä Allukin varmasti vielä kehittyy, ei tarvitse heti heittää "kirvestä kaivoon". Mieshän ei ole tällaista rässilaulantaa vetänyt vasta kuin reilun vuoden ja siitäkin puoli vuotta intissä. En minä olekaan väittänyt, etteikö kehittämisen varaa olisi, mutta rehellisesti sanottuna itse tykkään miehen ulosannista jo nykyiselläänkin.

Ei, mutta joskus erilaisiakin mielipiteitä kannattaa ainakin tovi pohtia eikä tuudittautua pelkkien kehujen tuomaan hyvänolontunteeseen.

Mistäs päättelet, että pelkästään kehuja luemme?

Johtuisikohan ehkä siitä, että harvoin se yli 3-4 minuutin menevä lisäpituus tuo mitään uutta siihen kappaleeseen, varsinkin kun on niinkin intensiivisestä musiikista kuin thrashista kysymys? Itse mielummin ainakin kuuntelen napakoita esityksiä, jotka ikäänkuin loppuvat kesken tai juuri oikeaan aikaan kuin että alkaa oikein tosissaan odottelemaan sitä biisin loppumista. Omia hengentuotoksia voi joskus olla niin lähellä, että ei näe metsää puilta ja ei raaski luopua mistään mitä on luonut. Tuon olen itsekin huomannut vaikka en musiikkia olekaan itse tehnyt. Asiantuntevat ulkopuoliset mielipiteet voivat joskus olla varsin valaisevia, vaikka niitä ei sanatarkalleen aina noudattaisikaan. Mutta maksuasioitahan nämä tosiaan loppupeleistä ovat.

Niin ja Exoduksen tuotanto, monet Bay Area thrash metallin kulmakivet ja Metallican Master Of Puppets sisältävät pelkästään ylipitkiä biisejä? Nykypäivän linja on tosiaan se että biisi pitää olla neljä ja puoli minuuttia tai alle, mutta tämähän ei estä ainakaan meitä tekemästä seitsemänminuuttisia biisejä. Tämä ei tietenkään ole tarkoitus, vaan pääasia on se että biisi toimii. Näitä kaipaamasi napakampia&lyhyempiä biisejähän meillä on Total Thrashing Dreamstate(4:12) ja ekalta demolta löytyvä Primal Uprising(3:33), joten pelkkiin pitempiin sovituksiin emme ole päätyneet.

Mutta hienoa kun annatte rohkeata palautetta, että miltä tuntuu. Minä nyt yritän parhaani mukaan vaan tuoda ilmi syitä että miksi mennään niinkuin mennään. Tästä vielä parannetaan ja kiitoksia nyt kaikille mielenkiinnosta, tykkäsitte tai ette!

Edit:
Evil deadin annihilation to civilization on itse asiassa helkkarin hyvää speed/thrashia
Tosta voi käydä tsekkaamassa videon
http://www.youtube.com/view_play_list?p=23596CBA3833DFF1

Oli kyllä todella kova!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)