ChangeOfSeasons 10.01.2006 10:57:23 | |
---|
Sam Mendesin uusin saapuu vihdoin Suomeen 20.1. Itse ainakin olen jo kuukausia katsellut niitä prkl trailereita ja alkuperäisen kirjankin luin muutama viikko takaperin. Kovat on kyllä odotukset ja odotan mielekiinnolla onko Mendes saanut kasattua toimivan paketin. If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now ! |
Sam Mendesin uusin saapuu vihdoin Suomeen 20.1. Itse ainakin olen jo kuukausia katsellut niitä prkl trailereita ja alkuperäisen kirjankin luin muutama viikko takaperin. Kovat on kyllä odotukset ja odotan mielekiinnolla onko Mendes saanut kasattua toimivan paketin. Sama täällä, paitsi että kuulin leffasta vasta eilen joten taustatutkimus on tekemättä. Mitä nyt saittia vähän tutkailin, en ihan ymmärtänyt ideaa... Eilen näin mainoksen ja oli kyllä aika jänskää film stockia tuossa käytetty kun oli niin kontrastista ja puhkipalanutta kuvaa. |
zernobyl 10.01.2006 12:51:29 | |
---|
Kyllä tuo pitää mennä ihan Gyllenhaalinkin takia jo katsomaan. Nimen suomennos vaikuttaa kyllä jotenkin typerältä ja töksähtävältä. Purkkipää olisi ollut parempi.. ei ehkä sittenkään. Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
Mika Antero 10.01.2006 13:01:14 | |
---|
Perustuuko tämä Anthony Swoffordin kirjaan, joka on suomennettukin? Mikäli joku on pitänyt merijalkaväkeä jonkinlaisena eliittiyksikkönä niin tuo kirja kyllä antaa aika toisenlaisen kuvan siitä meiningistä. Kaikkein typerin sakki sinne on tuon opuksen mukaan kerääntynyt. Ei minkäänlaista John Wayne -hohtoa poitsujen toilailuissa... |
Mechanizm 10.01.2006 13:13:53 | |
---|
Perustuuko tämä Anthony Swoffordin kirjaan, joka on suomennettukin? Perustuu. Olenkin odottanut tätä elokuvaa jo todella kauan, vaikka en itse kirjaa olekaan vielä lukenut. You still think swastikas look cool?
In a real fourth reich you'll be the first to go! |
Juugeli 10.01.2006 17:13:21 | |
---|
Luultavasti olen menossa katsomaan juu sitten kun tulee. Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
Mechanizm 10.01.2006 21:25:24 | |
---|
Te ketkä olette kirjan lukeneet, laittakaapas mietteitänne. You still think swastikas look cool?
Mika Antero 10.01.2006 22:17:28 | |
---|
Te ketkä olette kirjan lukeneet, laittakaapas mietteitänne. Kokoelma amerikkalaisten tyhjäpääsotilaiden toilailuista taisteluita -joita ei varsinaisesti edes tule- odotellessa, noin tiivistettynä. Ei mikään perinteinen sotakirja toisen maailmansodan sankaritarinoiden malliin, nykyaikainen amerikkalaisten harrastama sodankäynti ei anna yksittäiselle sotilaalle kovin suurta inspiraatiota sotakirjan kirjoittamiseen, näköjään. Vähän puolihuolimattomasti sen kirjan luin, joten ehkä jotain oleellista jäi välittymättä, mutta eniten siinä hämmästytti se tavallisten rivisotilaiden lapsellisuus ja silkka tyhmyys. Ilmeisesti merijalkaväkeen menevät/joutuvat vain sellaiset kenellä ei mitään muuta mahdollisuutta ole. Tosin onhan tuo parikymppisten sotilaiden lapsellisuus ja tyhmyys tuttua kaikille armeijan käyneille, joten ei siinä mitään sinänsä yllättävää ole. |
Mechanizm 10.01.2006 22:28:03 | |
---|
Mutta tykkäsit kuitenkin, vai? You still think swastikas look cool?
Mika Antero 10.01.2006 22:32:11 | |
---|
Mutta tykkäsit kuitenkin, vai? En tykännyt. Joku siinä tökki koko ajan, vaikka aihe sinänsä on erittäin kiinnostava. Ehkäpä se oli liian realistinen: Mitään ns. seikkailuja ei tapahtunut, vaan homma pyöri vain kotiasioiden murehtimisen ja yleisen viihtymisen (lue = hölmöilyn) ympärillä. Ja liian vähän siinä muistaakseni keskityttiin siihen koulutuskauteen, näitä Full Metal Jacket -tyylisiä juttuja kun ois aina niin mielenkiintoista lukea... Mitä sitä turhaan sodasta kertomaan, jos ei ole mitään kerrottavaa. |
Muovinen 11.01.2006 09:50:21 | |
---|
Kuulostaa siltä että kirjassa on keskitytty enemmän päänsisäiseen myllerrykseen eikä sotaan ja äksöniin, vai meneekö metsään? Sellaiset kirjathan ovat monien mielestä tylsiä. Tuo hölmöily mikä armeijaankin liitetään johtuu varmasti osaksi siitä että aina odotellaan paljon, eikä ole mitään tekemistä, joten pitää keksimällä keksiä jotain typerää ajankulua. Olkoon se sitten toisen niskaan kusemista tms. Sodassa varmaan sama juttu, plus että on varmasti paljon kovemmat henkiset paineet ja pelko siitä että kohta jotain oikeasti tapahtuu. |
Mika Antero 11.01.2006 11:29:09 (muokattu 11.01.2006 11:29:31) | |
---|
Kuulostaa siltä että kirjassa on keskitytty enemmän päänsisäiseen myllerrykseen eikä sotaan ja äksöniin, vai meneekö metsään? Kai sen vois noinkin sanoa. Tosin kirjailijan päässä tuskin kovin suuria myllerryksiä on koskaan ollutkaan... No, vähän tyly arvostelu. Minä en vain mitenkään pystynyt samaistumaan kirjan henkilöihin enkä tapahtumiin. Se on niin erilaista tuo ameriikan meininki. Joku aiheeseen paremmin perehtynyt saa varmasti kirjasta paljon enemmän irti. Muistelmahan se on eikä romaani, eikä sitä Tom Clancynä kannata lukeakaan, kuten minä ehkä tein... |
ChangeOfSeasons 21.01.2006 11:59:36 | |
---|
Kävin eilen katsomassa ja pidin kyllä kovasti. Vieressä istui vanha koulukaveri ja hänestä elokuva oli aika nössö, mutta varmasti riippuu paljon siitä mitä odottaa. Jos haluaan puoltoistatuntia actionia niin varmasti pettyy. Kirjan lukeneena tiesin mitä on tulossa ja nautin kovasti upeasta käännöksestä. Varsinkin loppupuolen öljykenttä kohtaukset olivat visuaalisesti huikeita. Musiikit olivat Mendesille tyypilliseen tapaan aivan loistavat ja näyttely varsin tasokasta! Suosittelen kyllä kaikille kunhan menee avoimin mielin teatteriin. If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now ! |
DJKaaos 23.01.2006 22:21:56 | |
---|
Mikäli joku on pitänyt merijalkaväkeä jonkinlaisena eliittiyksikkönä niin tuo kirja kyllä antaa aika toisenlaisen kuvan siitä meiningistä. Kaikkein typerin sakki sinne on tuon opuksen mukaan kerääntynyt. merijalkaväkeen hakeutuu ne, joilla ei ole elämässään enää muita mahdollisuuksia. Aita on vihreämpää ruohon toisella puolella |
miscage 23.01.2006 23:39:01 (muokattu 23.01.2006 23:39:20) | |
---|
Tämän voisi oikeasti mennä katsomaan. Itseäni kiinnostaa paljon enemmän ajatukset ja "pään sisäinen sota" kuin yleinen sotaleffaräiskintä. No one ever wins, no one ever loses, except the dead. Under the sun, they rot together, with absolute biological equality. |
jazzy 24.01.2006 13:56:34 | |
---|
Itseäni kiinnostaa paljon enemmän ajatukset ja "pään sisäinen sota" kuin yleinen sotaleffaräiskintä. Sama syy mulla oli, kun menin katsomaan. Toinen syy oli Mendes. Tykkäsin kovasti. Odotukset oli korkealla, mutta en joutunut pettymään! Sai nauraakin sopivasti. Kyllä lukeutuu tämän hetken suosikkilistaan. Jokaisessa meissä asuu pieni narsissi. |