Aihe: Läkkisen Risto
1
Owen Meany
28.07.2003 22:50:21
Oon innostunut kuuntelemaan oikein urakalla Ritchie Blackmoren ukulelen ( lue: kitaran) soittoa ja kiinnostaisi tietää mitkä skaalat ja moodit on hänelle yleisiä. Tietääkö kukaan?
Cletus Awreetus
28.07.2003 23:45:20
Pentatoninen (+ blues-skaala) ja luonnollinen molli. Kai on joskus johokin biisiin soittanut harmonista molliakin.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Journeyman
29.07.2003 16:12:36
Oon innostunut kuuntelemaan oikein urakalla Ritchie Blackmoren ukulelen ( lue: kitaran) soittoa ja kiinnostaisi tietää mitkä skaalat ja moodit on hänelle yleisiä. Tietääkö kukaan?

Mulla jotenkin semmoinen kutina, että eipä Mr Blackmore soittaessaan mieti juuri moodeja ja skaaloja. Korvalla ja fiiliksellä mennään:) Tämänpä ansiosta, kuten soitostansa kuulee, saadaan aikaan kestävämpää tulosta kuin vetämällä vaikkapa Stargazerin soolon alku hmm. sanotaanko E Fryygisestä, parin tahdin jälkeen vois vaihtaa pentatoniseen, josta loppulirutuksiin harmonisesta mollista.

Tietty jälkikäteen herran soittoa analysoitaessa havaitaan tiettyjen asteikkojen yleisyys, mutta vain opettelemalla ne skaalat lähestytään Blackmoren musiikkia aivan eri suunnasta kuin hän itse.
sarkjan
29.07.2003 16:34:02 (muokattu 29.07.2003 16:39:35)
Mulla jotenkin semmoinen kutina, että eipä Mr Blackmore soittaessaan mieti juuri moodeja ja skaaloja. Korvalla ja fiiliksellä mennään:) Tämänpä ansiosta, kuten soitostansa kuulee, saadaan aikaan kestävämpää tulosta kuin vetämällä vaikkapa Stargazerin soolon alku hmm. sanotaanko E Fryygisestä, parin tahdin jälkeen vois vaihtaa pentatoniseen, josta loppulirutuksiin harmonisesta mollista.

Tietty jälkikäteen herran soittoa analysoitaessa havaitaan tiettyjen asteikkojen yleisyys, mutta vain opettelemalla ne skaalat lähestytään Blackmoren musiikkia aivan eri suunnasta kuin hän itse.

Amen

Enempi näinpäin minunkin mielestäni
Everything louder than everything else!
wilo
30.07.2003 15:19:03 (muokattu 30.07.2003 15:20:01)
Kyl se muuten niin taitaa olla, että aika paljon Blackmoren soittoon ovat vaikuttaneet miehen klassisen puolen kitaratunnit. Joistakin biiseistä sen kuuleekin aika helpostikin. Onhan Blackmoren tyyli paljolti, ehkäpä enimmäkseenkin korvan kanssa opeteltua, mutta perustekniikka on tullut juuri kitaratunneilta.

Taustatietoja:
http://www.thehighwaystar.com/interviews/blackmore/rb1973xxxx.html
http://guitarport.com/lore/artists/guitarist/index.html?id=87
Owen Meany
03.08.2003 20:39:01
Millähän skaalalla A Gypsy´s Kiss toimii?
Sammakko
04.08.2003 18:24:43 (muokattu 04.08.2003 18:25:57)

pitää hakee netistä biisi ja kattoo...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)