Aihe: Mikä mäkissä on vikana?
1 2 3 4
Mark-Ken
24.02.2005 14:31:36
Tietokone se on mäkkikin - joskin hianompi.

Eini
Mikael
24.02.2005 19:06:28

Ja kalliimpi!

häh? kuulenko mä jotain köyhällistön piipitystä...? äh, ei se varmaan ollu just mitään.
Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko."
Jackson Dinky
25.02.2005 08:29:12
Mäcin käyttöliittymä on ihan homo ja kökkö -.-
Jau jau!
Conrad Lant
25.02.2005 11:00:07

Mäcin käyttöliittymä on ihan homo ja kökkö -.-

Jep. Tosimiehet käyttää vain konsolia kytkettynä suoraan sarjaporttiin.

(Totta puhuen, nykyisiä GUI-ratkaisuja vertaillessa on kyllä hankala löytää mäkin natiivin voittanutta. X:n verkkoläpinäkyvyyttä tai BeOS:n responsiivisuutta toki silloin tällöin kaipaa, mutta muuten ei ole oikein mitään valitettavaa.)
No one prayed for Sodom
rock777
01.04.2005 05:30:45
Nii tuosta uudestaan installoinnista. Ei sun sitä tarvi mitenkään usein tehdä. Riittää se kun korjaat oikeuksia aina välillä.

Mullaki oli välillä ongelmia ja meinas hermot mennä tähän osx-maailmaan, mutta nyt on ollut pitemmän aikaa täysin vakaa.(10.7 jälkeen)
ainii, ei kannata heti päivittää uudempaan versioon käyttistä , kun semmoinen ilmenee. Käy tsekkailemassa mitä muut on mieltä ja pysyykö vakaus.

Oli tuossa powerbook pariviikkoa yhteen soittoon käynnissä.(siis käyttämättömänä aikana sleep tilassa) ja nauhoitin yhdelle bändille live-dvd:n. 16 raitaa sisään ja 1h 15min pitkä keikka. digi002+protools. Unohdin sitä sessiota ennen korjata oikeudet...kesken keikan pamahti näytönsäästäjäkin päälle. Senkin olin unohtanut päälle. Onneks kaikki meni hyvin ja kone pysy pystyssä. Sillon oli kiitollinen mieli ja luottamus kasvoi koneeseen kovasti!
Niskamies
01.04.2005 07:11:51
Sanoisitko tietämättömälle mitä tarkoittaa oikeuksien korjaus ja miten se tapahtuu? Huomasin että yks freeware ohjelma tykkäsi kaataa koneen, kun se on poissa, niin ei nyt kone ole tän topicin postaamisen jälkeen kertaakaan kaatunut.
Meitsi on meshissä.
Bee-äf
01.04.2005 09:20:34
Mulla on yhden kerran ollut kaatumisia Os X:n kanssa: kuppainen usb-wlan-mötikkä sai aikaan kernelpaniikin kun sen otti pois tietokoneen ollessa päällä. Muuten ei ole kone ikinä kaatunut. Tosin jotkut ohjelmat ja varsinkin Classic kaatuilee enempi. Epäsopivat Vst-plugarit saattavat rysäyttää toisen ohjelman mutta pyöriä hyvin toisessa.
Rantapallo saattaa jäädä hakemaan jotain useiksi minuuteiksi kun verkko-yhteyden kanssa on ongelmia, mutta aina se on loppunut kun on odottanut. Kantsii panna Airportit pois päältä kun audiosoftia käyttää.
Alkuperäisen viestin kaltaista mähmäämistä olen nähnyt työkaverin koneella. Voi katsoa Activity monitorista käyttääkö joku ohjelma cpu:ta järjettömästi: Joku nettiselaimessa oleva flash-animaatio saaattaa huomaamatta käyttää prosessoritehoja taustalla.
kovalevyn sisältö ei liene ongelma kun Mäkki automaattisesti defragmentoi levyä.
G-mies
01.04.2005 10:08:48
Sanoisitko tietämättömälle mitä tarkoittaa oikeuksien korjaus ja miten se tapahtuu?

En valitettavasti ole Macin ääressä joten tämä tulee nyt hatarasta muistista (ja englanninkielisestä OSX:stä) mutta kuitenkin...

Eli Finderista Applications -> Utilities -> Disk Utility. Valitse vasemmalta palstalta korjattava levy ja oikealta palstalta (sopivalta välilehdeltä) "Repair file permissions" tms.
"Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now."
Niskamies
09.01.2006 23:04:46
Eli nyt ongelma päättyi. Joku häikkä tässä koneessa on, kun on pariin kertaan ollut huollossa ja osia on vaihdettu, mutta vika ei ole parantunut.

Eli G4 lähtee veke, ja vakuutus korvasi tilalle upouuden G5:n. kyllä nyt kelpaa, uusi kone tulee parin viikon sisään.
More is more.
Kassu
10.01.2006 00:12:11 (muokattu 10.01.2006 00:14:05)
Eli nyt ongelma päättyi. Joku häikkä tässä koneessa on, kun on pariin kertaan ollut huollossa ja osia on vaihdettu, mutta vika ei ole parantunut.

Eli G4 lähtee veke, ja vakuutus korvasi tilalle upouuden G5:n. kyllä nyt kelpaa, uusi kone tulee parin viikon sisään.

Jea, varmasti! Kun näitä olen lukenut niin kyllä on tuntunut ihmeelliseltä. Koneesi oli varmaan ns. DOA eli Dead On Arrival.

Maanantaikappaleita sattuu. Itellä ei ole ollut mitään ongelmia. VLC Playerista mulla on joku vanhempi beta-versio ja se ehkä kerran viikossa lopettaa itsensä. Muuten toimii loistavasti.

E: Lisäys,
Jos jonkun täytyy todella joskus OS X asentaa uudestaan, sen voi tehdä arkistoi ja asenna -menetelmällä, jolloin järjestelmä säilyttää siis kaikki tiedostot ja ohjelmat.
Kun olet asentanut käyttiksen siis uudestaan, jopa Dock näyttää samalta kuin ennen uudelleenasennusta.
cubasisti
10.01.2006 00:28:20 (muokattu 10.01.2006 00:29:40)
Tohlopissa, Tampereella jokunen vuosi sitten, kun olin mukana kuvan ja äänen editointia seuraamassa sävelmiini, kaatuivat Yle:n Mäkit muutaman kerran ennen kuin älyttiin ajoissa seivata valmistuvaa tuotetta muistiin. Ihmisten tekemiä nekin ja osaavat näköjään kaatua kummasti.

Oliko OS X eli kymppi vai ei? Jos ei ollut, niin siinä ei ole oikeastaan mitään yhteistä nykyisten Macien kanssa, eli siitä voi vetää yhtä paljon johtopäätöksiä kuin isoäidin ompelukoneen hajoamisesta.

E: Oho, tää olikin ikivanha juttu.
Deadline tekee mestarin.
Kassu
10.01.2006 03:25:42
Oliko OS X eli kymppi vai ei? Jos ei ollut, niin siinä ei ole oikeastaan mitään yhteistä nykyisten Macien kanssa, eli siitä voi vetää yhtä paljon johtopäätöksiä kuin isoäidin ompelukoneen hajoamisesta.

E: Oho, tää olikin ikivanha juttu.

Samaa pohdin että jaksaako vanhoihin vastailla enää :)

OS X on kokonaan uudelle pohjalle rakennettu käyttis, eikä vähän uudistettu niinkuin kilpaileva merkki tekee.
Kassu
10.01.2006 10:30:04
Hassua, kun kone toimi kuitenkin n. vuoden kunnolla ilman ongelmia. No, ehkä kaikkea ei pidä edes yrittää ymmärtää. Tärkeintä on että on tehokas kone ja rokki soi!

Näin o.

Tänäänkö ne uudet Macit julkaistaan.. Pitää seurata innolla. Jos itsekkin päivittelisi kesän tullessa uudempaan. Aika snadilla välirahalla mielellään vielä.
Niskamies
10.01.2006 17:30:53
Näin o.

Tänäänkö ne uudet Macit julkaistaan.. Pitää seurata innolla. Jos itsekkin päivittelisi kesän tullessa uudempaan. Aika snadilla välirahalla mielellään vielä.

No perhana! Loistavaa jos noin on, niin saadaankin sitten upouusi kone. Onko ne applen sivuilla olevat G5:t niitä vanhempia vai näitä uudempia?
More is more.
Kassu
10.01.2006 17:54:18
No perhana! Loistavaa jos noin on, niin saadaankin sitten upouusi kone. Onko ne applen sivuilla olevat G5:t niitä vanhempia vai näitä uudempia?

Ei mun käsittääkseni G5:t uudistu nyt ainakaan mihinkään, justhan ne sai uudet tehokkaat prossut.
Ja muute vääntää. Osta pari gigaa muistia siihen sitte :)

Esim. Crucialilla on halpoja ja hyviä:
http://www.crucial.com/
G-mies
10.01.2006 20:24:56
Onko ne applen sivuilla olevat G5:t niitä vanhempia vai näitä uudempia?

G5 alkaa olla historiaa, uutta on nyt Intel Core™ Duo. Ekaksi siis iMacissa.
"Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now."
t1amatti
10.01.2006 21:19:10

...ja MacBook Pro:ssa! :)
no näinhän se on.
Niskamies
11.01.2006 15:45:22

No voihan perhana. Eli jos mä nyt ostan G5:n, niin se on vanhentunut malli parin kuukden päästä?
More is more.
Kassu
11.01.2006 16:25:55
No voihan perhana. Eli jos mä nyt ostan G5:n, niin se on vanhentunut malli parin kuukden päästä?

G5 ei muuten ole mikään tietokone.

Mutta joo, eiköhän ne pikkuhiljaa puske niitä uusia malleja ulos sieltä.

Itte odottelen iBookin korvaajaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)