Aihe: Ampeg-ongelma 1 | |
---|---|
![]() 09.01.2006 20:01:36 | |
Heipä hei. Hommasin joulun jälkeen Ampegin V4 BH nupin. Pari keikkaa oon kerenny sillä soittaa ja värkki on toiminut moitteettomasti eiliseen keikkaan asti. Kun soitin kovalla tatsilla niin pihalle tuli semmoista säröä, joka kuulosti rikkinäiseltä elementiltä. Kokeilin erilaisia asetuksia, etuaste lujalla masteri pienellä ja päinvastoin, tulos oli aina sama. Kyseessä ei siis ole putkivahvistimen normaali säröytyminen. Kokeilin parilla kaapilla, bassolla ja eri piuhoilla ja vika ei vaan hävinnyt. Varalla oli onneksi toinen trankkunuppi, jolla soitin keikan. Tänään käytin sitten nuppia liikkeessä ja siellä se taas toimi loistavasti. Onko kukaan törmännyt vastaavaan ilmiöön? Voiko olla, että putket on ollut jotenkin huonossa asennossa tms. Vai voiko kyseessä olla jokin maadoitushäikkä? "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 09.01.2006 22:24:56 | |
Onko nuppi uusi vai vanha? Jos se on käytetty, niin koska putket on vaihdettu viimeksi? Mulla on samanlainen nuppi, ostin uutena. Sen mukana tuli putkia koskeva infolehtinen, jossa sanottiin suunnilleen seuraavaan tapaan: "If the amp makes strange noises, lacks definition or loses punch, or if it otherwise seems that 'the amp is working against you', then it is time to replace the power tubes." Mun Veenelkkuni käyttäytyi suunnilleen samaan tapaan siinä vaiheessa, kun tehdasputket vetelivät viimeisiään. Välillä toimi hienosti, välillä ei ollenkaan. Ehkä ennen kuin ostat uudet putket, niin kannattaa vaikka vähän kopautella niitä varovasti kynällä tms. Helisevätkö, tai ovatko mikrofonisia eli kuuluuko naputtelu myös kaapista? Varovasti voi myös kokeilla ovatko putket kunnolla kiinni kannoissaan (putket lämpiävät rutosti ja niissä kulkee tappava sähkö). Viisaammat jatkakoot tästä ja suonevat anteeksi jos annoin täysin vääriä neuvoja. Kalamies #10 >-)))>. | |
![]() 09.01.2006 22:38:10 | |
Nuppi on uusi, mutta vika taisi jo löytyä. Eilisellä keikalla oli ainoastaan presari mukana ja soitin tänään sillä treenikämpällä tuloksena sama pörinä. Kokeilin jazzbassolla ja hyvin toimi. Outoa vaan että soitin samaisella presarilla eilisen keikan swr:n nupin läpi eikä ollut mitään ongelmaa. Lasken varmaan seuraavaksi mikkejä tuosta presarista..vai keksiikö joku muita ideoita? "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 09.01.2006 22:47:32 | |
Sulla on muuten tasan sama setup kuin mulla. Tyccään :) En tiedä kuinka paljon soittelet, mutta kannattaa varautua siihen, että noin vuoden päästä on ensimmäisen putkienvaihdon aika. Omaani vaihdatin tällaiset: Etuseen 3 x http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=124 Driver tubeksi http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=125 Etusputkia ei varmaan välttämättä ole tarpeen vaihtaa, mutta driver tube kuulemma pitäisi pääteputkien vaihdon yhteydessä vaihtaa. Päätteeseen sitten sovitettu nelikko http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=19 Ja biasten tarkistus. Mulla kävi niin, että biakset mitattiin, mutta säätää ei tarvinnut, menivät suoraan kohdalleen. Ilmeisen sopivat putket ko. vahvistimeen siis. Offtopiciksi meni jotta pamahti. Niin joskus käy :) Kalamies #10 >-)))>. | |
![]() 10.01.2006 00:10:38 | |
Nuppi on uusi, mutta vika taisi jo löytyä. Eilisellä keikalla oli ainoastaan presari mukana ja soitin tänään sillä treenikämpällä tuloksena sama pörinä. Kokeilin jazzbassolla ja hyvin toimi. Outoa vaan että soitin samaisella presarilla eilisen keikan swr:n nupin läpi eikä ollut mitään ongelmaa. Lasken varmaan seuraavaksi mikkejä tuosta presarista..vai keksiikö joku muita ideoita? Onneksi olkoon marlow uuden vahvarin johdosta! Taitaa muutenkin olla täällä V4BH+410HFL kerho :-) Mullakin sama läjä. Ootko kokeillu kääntää presarista volaa pienemmälle? Mulla Thunderbirdin kaulamikki täpöllä antaa aikas paljon tökyä ulos ja särölle menee mukavasti riippuen gainin ja masterin asennoista. Sitten kun laskee bassosta volaa niin tulee taasen nätin pehmeä soundi. Don't break the groove. | |
![]() 10.01.2006 00:19:56 | |
Hei Marlow, Miten yhdistelmä AMP - HLF410 pelaa ja potkii? Kovasti kiinnostaa, kun rahaa on liikaa ja ampekki kiikarissa... - Rokkenroll pidentää murrosikää - | |
![]() 10.01.2006 08:21:44 | |
mullon v4bh ja hlf610, hyvin potkii! kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta.
- - - - -
Juu löytyy DFH, kupase sx3, plukareita, kunnon kortti ja liian kalliit kamat... | |
![]() 10.01.2006 09:27:09 | |
Onneksi olkoon marlow uuden vahvarin johdosta! Taitaa muutenkin olla täällä V4BH+410HFL kerho :-) Mullakin sama läjä. Ootko kokeillu kääntää presarista volaa pienemmälle? Mulla Thunderbirdin kaulamikki täpöllä antaa aikas paljon tökyä ulos ja särölle menee mukavasti riippuen gainin ja masterin asennoista. Sitten kun laskee bassosta volaa niin tulee taasen nätin pehmeä soundi. Kiitos kiitos! Oon kokeillu volan laskemista bassosta, muttei tunnu auttavan. Laskin nyt mikkejä, pitää tänään käydä kokeilemassa jos se olisi oikea lääke. Voi tietenkin olla, että ne mikit on huonossa hapessa muuten vaan: ostin tuon tokain japsipresarin e-baysta ja se on peräisin 80-luvun puolen välin paikkeilta, ilmeisesti tehdasmikit siinä.. "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 10.01.2006 09:34:10 | |
Etuseen 3 x http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=124 Driver tubeksi http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=125 Etusputkia ei varmaan välttämättä ole tarpeen vaihtaa, mutta driver tube kuulemma pitäisi pääteputkien vaihdon yhteydessä vaihtaa. Päätteeseen sitten sovitettu nelikko http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=19 Ja biasten tarkistus. Mulla kävi niin, että biakset mitattiin, mutta säätää ei tarvinnut, menivät suoraan kohdalleen. Ilmeisen sopivat putket ko. vahvistimeen siis. Kiitos neuvoista!! Nuo on vissiin tehojen puolesta samat putket, kuin alkuperäiset? Kuulin jostain legendaa, että veenelkkuun sais modaamalla vaihdettua svt:n pääteputket ja sillä tavoin enemmän hönkää ulos. Mutta ehkä on viisaampaa pitäytyä tuolle koneelle suositeltavissa putkissa.. Mulla on muuten kans Kiepin tapaan Bluescasen valmistama case. Täysin sama setup siis :) "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 10.01.2006 09:36:54 | |
Hei Marlow, Miten yhdistelmä AMP - HLF410 pelaa ja potkii? Kovasti kiinnostaa, kun rahaa on liikaa ja ampekki kiikarissa... Hyvin se AMP toimii HLF:n kans.. Mölyä lähtee enemmän kuin v4bh:sta, mutta itse en tarvi enempää headroomia, ainakaan vielä..Lisäksi tykkään tuommoisesta kunnon putkisaundista enemmän. "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 10.01.2006 12:30:16 | |
Kuulin jostain legendaa, että veenelkkuun sais modaamalla vaihdettua svt:n pääteputket ja sillä tavoin enemmän hönkää ulos. Mutta ehkä on viisaampaa pitäytyä tuolle koneelle suositeltavissa putkissa.. Mäkin oon kuullut tuota legendaa ja kysäsinkin Kiviojalta tollasen modauksen mahdollisuudesta ja herra oli sitä mieltä voi tulla isokin modaus, jos muuntajia pitää alkaa vaihteleen. Epäili ettei V4BH muuntajat riittäis 6550:lle. Tiiä sitä sitten. Muistelisin, että toi Orangen 200W putkinuppi käyttäis 4 kpl noita SVT:n putkia. Don't break the groove. | |
![]() 10.01.2006 15:33:30 | |
Jos röydit oikein kunnolla, niin kielten koliseminen mikkeihin aiheuttaa tommosta kuvailemaasi ääntä. Basso on melodinen rytmisoitin.
Withered Within | |
![]() 10.01.2006 17:40:23 | |
Kiitos, ja onneksi olkoon marlow uuden vahvarin johdosta! . - Rokkenroll pidentää murrosikää - | |
![]() 10.01.2006 20:24:05 | |
Jeps. Laskin mikkejä presarista ja pörinä vaimeni, muttei hävinnyt kokonaan. Pitänee pistää mikit jossain vaiheessa vaihtoon. Helpotuksen hetki kun vika ei ollutkaan nupissa. Alkuperäinen topikki on nyt vähän karannut käsistä, eli jatketaan sivuluisua: löytyykö presarimikkisuosituksia? "If you have an idea, don't play it" | |
![]() 10.01.2006 20:29:57 (muokattu 10.01.2006 20:30:54) | |
Jeps. Laskin mikkejä presarista ja pörinä vaimeni, muttei hävinnyt kokonaan. Pitänee pistää mikit jossain vaiheessa vaihtoon. Helpotuksen hetki kun vika ei ollutkaan nupissa. Alkuperäinen topikki on nyt vähän karannut käsistä, eli jatketaan sivuluisua: löytyykö presarimikkisuosituksia? Toi oireilu viittaisi siihen, että ne mikki on liian "kuuma" sille vahvistimelle. Todennäköisesti tuo Ampeggi tykkäisi hieman vähemmän tökyä antavasta mikistä enemmän. Niin, sitähän voisi kokeilla silläkin, että käännät vain basson volumea piemennälle. Jos pörinä helpottaa niin se mikki on vain liian tehokas. Siinä tapauksessa jokin pehmeämpi presarimikki voisi olla hyvä. Seumour Duncan antiquity? Siis testaat nimemomaan siitä basson volumenupista laittaa pienemmälle, ei nupin. Munsta. | |
![]() 10.01.2006 20:49:59 | |
Eikös tuo ongelma poistu kun laittaa piuhan sinne -15db inputtiin. Ainakin mun lopussa olevassa SVT;ssä tämä toimenpide auttoi. Sit vaan masterista lisää ja pörinä on huomattavasti pienempi/ei ollenkaan. Jonakin päivänä, jonakin yönä. Ehkä jo tänään... | |
![]() 10.01.2006 22:41:30 | |
Alkuperäinen topikki on nyt vähän karannut käsistä, eli jatketaan sivuluisua: löytyykö presarimikkisuosituksia? Mullakin ois mikkien vaihto presarissa edessä ihan kokeilumielessä, vaikka se aikaisempi ongelma (mikin huono E-kielen poimiminen) hoitui mikin tilttaamisella. Onko kokemuksia hyvistä presarin mikeistä? AJAKAA NIITÄ BASSOJA !!
Komsii Kosmaa !! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)