forspet 08.01.2006 17:39:21 | |
---|
Tämmöstä olisin vaan kyselly, että kun en jaksaisi ruveta noiden muuntajien kanssa pelleilemään niin mistäköhän saisi ostettua halvalla jonkun tukkupakkauksen esim. 10 kpl noita 9V blokkiparistoja, joita efektispeddut syövät? Tsekkasin jo verkkokauppa.com:n tuloksetta.. Ja tiedän kyllä että loppupeleissä muuntajan hankkiminen tulisi halvemmaksi.. |
tommiot 08.01.2006 17:49:28 | |
---|
Ennemmin edes akkuja kuin noita 9V paristoja. |
Pnctocn 08.01.2006 18:25:53 (muokattu 08.01.2006 18:26:17) | |
---|
huutonetissä oli ainakin jokin aika sitten uusi 9V (1kpl) paristo myynnissä, sieltä vaan metsästämään.
suosittelen silti muuntajaa. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
Kimmo72 08.01.2006 19:10:50 | |
---|
Kuten Moridin, suosittelen ladattavia malleja, elikkäs akkuja muutama kappale. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Rutto 08.01.2006 19:21:30 | |
---|
Joo kyl mäkin noitten akkujen kannalla olen.. Eli biltemaan ostamaan muutama 9 v akku ja laturi niille... |
juhakki 08.01.2006 21:25:36 | |
---|
Lidlistä "keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin" |
Aki 08.01.2006 23:26:21 | |
---|
Ikeassa on Vartan valmistamat Ikea-paristot halpoja. Nimenomaan pattereiden, ja etenkin akkujen käyttöä kuvaisin termillä pelleily. Mulla on kaikissa speduissa kyllä paristo hätätapauksen varalle, mutta käytän silti muuntajaa. "muistinko ottaa plugin irti", "onkohan tää soundi nyt heikentyny", "loppuukohan paristo kohta"... Yäk. 1Spotissa on vieläpä niin pitkä piuha että sopii töpseliin vahvistimen luo, ja piuha silti riittää jalkojen juureen. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
forspet 09.01.2006 07:21:44 | |
---|
Oolrait, alkaa yleinen kanta tulla jo selväksi, akkujen puoleen olen tässä pikku hiljaa kääntymässä... Mutta tulipa samalla mieleen tässä, että onko kellään tietoa minkälaiset pedaalit kuluttavat akkuja/pattereita kaikkein nopeiten, kun asiasta tuntuu olevan monenlaisia mielipiteitä liikkeellä? |
Aki 09.01.2006 09:01:52 | |
---|
minkälaiset pedaalit kuluttavat akkuja/pattereita kaikkein nopeiten Osviittaa antaa pedaalin tarvitsema virtamäärä (mA). Monesti mitä isompi pedaali, sitä enemmän sähköä tarttee. Jos pedaali käy 9V pariston sijaan esim kuudella sormiparistolla, on virrantarve luultavasti jo aika kova. Näin ainakin Boss PW-10:ssä, jota ei paristoilla käytä hullukaan. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
rosberg 09.01.2006 09:30:52 | |
---|
Ikeassa on Vartan valmistamat Ikea-paristot halpoja. Nimenomaan pattereiden, ja etenkin akkujen käyttöä kuvaisin termillä pelleily. Mulla on kaikissa speduissa kyllä paristo hätätapauksen varalle, mutta käytän silti muuntajaa. "muistinko ottaa plugin irti", "onkohan tää soundi nyt heikentyny", "loppuukohan paristo kohta"... Yäk. 1Spotissa on vieläpä niin pitkä piuha että sopii töpseliin vahvistimen luo, ja piuha silti riittää jalkojen juureen. mutta jos todellista soundia haetaan, niin varsinkin säröpuolella sen eron huomaa todella helposti. että kotona en soita kuin patterien läpi ja nekin on sellaisia kuihdutettuja malleja. keikalla / treeneissä se onkin sitten ihan eri juttu. tietenkin joku voodoolabin pedal power vois olla hyvä, koska sieltä saa sellaista patterivirtaa. ja jos ette usko, niin kysykää eric johnsonilta. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Aki 09.01.2006 09:32:24 | |
---|
Laita ny Rosbergi se hymiö, täällä on porukkaa jotka saattaa ottaa ton tosissaan! :P Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Gypsy 09.01.2006 09:48:10 | |
---|
Laita ny Rosbergi se hymiö, täällä on porukkaa jotka saattaa ottaa ton tosissaan! :P Tohon mitään hymiöitä tarvi. Tosijuttu. |
rosberg 09.01.2006 10:15:11 | |
---|
kaikkihan ton tietää. jos et ole kokeillut pakastaa pattereita et ole kokeillut mithään. eli patteri pakkaseen, pois pakkasesta, speduun, soittelemaan. makeeta kun soundi alkaa muuttua klippaavasta takaisin sirisevemmäksi. tossa vähän läppää jonsonin erkasta. http://georgegraham.com/ejohnson.htmlostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Kimmo72 09.01.2006 10:17:52 | |
---|
kaikkihan ton tietää. Niin tietää.. Patterit olisi muutenkin hyvä säilyttää jääkaapissa. Ja tämä ei ole vitsi. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
forspet 09.01.2006 23:31:53 | |
---|
Kaivetaanpa vielä vähän. Elikkä pedaalina olisi siis Digitechin Bad Monkey, minkälainen muuntaja siihen sitten sopisi, jos nyt ajatellaan muita kuin digitechin omaa vempelettä? |
Quu 09.01.2006 23:55:13 (muokattu 09.01.2006 23:58:46) | |
---|
Kaivetaanpa vielä vähän. Elikkä pedaalina olisi siis Digitechin Bad Monkey, minkälainen muuntaja siihen sitten sopisi, jos nyt ajatellaan muita kuin digitechin omaa vempelettä? Yleisesti ottaen sellainen joka pääsee mahdollisimman lähelle bm:n vaatimuksia. Sanoisin, että liian vähän virtaa/jännitettä on parempi kuin liikaa. E: Jos en aivan väärin tulkinnut, niin 9V ja 17mA ovat vaatimukset muuntajalta. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |
Ville81 10.01.2006 00:04:47 | |
---|
kaikkihan ton tietää. jos et ole kokeillut pakastaa pattereita et ole kokeillut mithään. eli patteri pakkaseen, pois pakkasesta, speduun, soittelemaan. makeeta kun soundi alkaa muuttua klippaavasta takaisin sirisevemmäksi. tossa vähän läppää jonsonin erkasta. http://georgegraham.com/ejohnson.html Usko vaan Eric Johnsonin juttuja. Mies mm. kertoo soittavansa mieluiten Lontoossa, koska siellä sähkö on "puhdasta". Säröpedaalin saundia mies paransi irroitamalla pedaalin takakannen ruuvit ja laittamalla sen kuminauhoilla kiinni. Vuosikerta-straton mies heitti menemään, koska oli kolauttanut sen keveästi pöydänkulmaan, eikä se enää saundannut hyvältä... "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Aki 10.01.2006 00:15:00 | |
---|
Sanoisin, että liian vähän virtaa/jännitettä on parempi kuin liikaa. Nyt olet kyllä aika hakoteillä. Pedaali itse määrää paljonko se virtaa haluaa. Muuntajat kykenee tavallisesti antamaan 500-1700mA, yksi pedaali vie 10-200mA. 1Spot on edullinen ja vallan erinomaiseksi todettu muuntaja, myös allekirjoittaneen taholta. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Gypsy 10.01.2006 00:27:01 | |
---|
Nyt olet kyllä aika hakoteillä. Pedaali itse määrää paljonko se virtaa haluaa. Muuntajat kykenee tavallisesti antamaan 500-1700mA, yksi pedaali vie 10-200mA. No se riippuu vähän siitä mitä tarkotettiin. Laitetaan 20 Voltin muuntaja ja katotaan päättääkö pedaali samallalailla kun yheksän voltin kanssa. Mutta joo, mikä tahansa 9 Voltin reguloitu muuntaja josta pystyy ottaan vähintään 17ma virtaa, käy. Ja vanhan patterin vaikutus saundiin on selvä. Ei vitsi. |
No mistäköhän noita hienoja 1Spotteja voisi saada Kuopion tiennoilta? Pitääkö turvautua nettikauppoihin? |