Aihe: Säröpedaalia metsästän
1 2
Lauri_89_
09.01.2006 21:37:44
Haussa olisi melko murea särö. Olen kokeillut ds-1 ja 2:sta ja olivat mielestäni vähän liian laiskoja. md meni taas mielestäni vähän liiän surinaksi. Mitäs vaihtoehtoja olisi vielä? Siis trankkuvahvistin on kyseessä ja olen ymmärtänyt ettei säröt oikeen buustina toimi. Eli pedaaleita, jotka soundaisivat kohtuu hyvin yksinään(tai mahd. jonkun muun kanssa).

Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!
Jag
09.01.2006 21:53:24

Tsekkaa Behringerin GDI21 (vaikkei varsinainen säröloota ookkaan niin ajaa saman asian)

ja Digitechin bad monkey (en kyllä tiedä miten toimii trankussa)
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Skebaristi
09.01.2006 21:55:26 (muokattu 09.01.2006 21:55:45)

Digitech Hot Rod vois olla kans. Hyvältä kuulosti, muistaakseni, tosin soitin putkimarsun läpi. Luulisi sen pelittävän ihan hyvin trankussakin.
Juustonaksu
09.01.2006 21:55:54 (muokattu 09.01.2006 21:57:56)
Riippuu vähän meiningistä. Ensimmäisenä tulee mieleen, joita kannattaa kokeilla:

Digitech Metal Master (metallimäiskeeseen kevyestä vuohenteurastukseen)
Digitech death Metal (Nimi kertoo jo varmasti kaiken)
Digitech The Weapon
MXR Double Shot
MXR DD-11 Dime Distortion (Suosittelen! Soveltuu kevyestä rokkifiilistelystä aina melko rankkaan mättöön asti. Ei kuitenkaan yllä minnekään Mokomaan, mutta se johtuu osaksi siitä, että pedaalin soundi on aivan oma tyylinsä. Terävä ja agressiivinen särö, paljon middleä, kunnon meisinki eikä varmasti ole mikään sirkkeli. Eli jos erottuvaa ja "perinteitä rikkovaa" soundia kaipaat niin tämä on se juttu! :) Kannattaa ottaa huomioon tosin se, että soundi on aika raaka sellaisenaan.)
Boss MT-2 Metal Zone (Itseäni ei säväyttänyt, sellaisenaan siitä saa vain epämääräistä sirkkelisirinää hillittömällä surinalla... Toimii paremmin, kun säätää särön nollille ja boostailee vahvistimen kanavaa sillä.

Siinäpä sellaisia, joista saa yksinään melko hyvin soundia. En oikein tiedä, mitä kaipailet niin periaatteessa voisin sanoa, että Digitechiltä katselet kaikkia pedaaleita. Siellä on ääninäytteitä. :) Eiköhän niistä jo jyvälle pääse.

Niin tosiaan kahdessa ensin mainitussa ongelmana on Gain-säätimen puuttuminen, mutta se kompensoituu Metal Masterissa ainakin sillä, että sieltä saa eri särömallinnuksia. Joissain siis vähemmän säröä ja joissain ei, tietty se säädin olisi jo iso ja tärkeä tekijä. :)

Kokeilemalla selviää. Aluksi kannattaa metsästää niitä klippejä sieltä netistä, eiköhän niitä vastaan tule. :) Voisit vähän valottaa, minkä suuntaiseen musiikkiin pitäisi löytyä ääntä näistä niin helpottuisi. :)

Edit: Luinpa, että murea soundi haussa. No siihen voin enemmän, kuin varauksetta suositella tätä Dime Distortionia. On muuten murea soundi, vaikkei mikään putkivehjes olekaan. :) Sen mureuden tekee siinä se erotteleva ja agressiivinen soundi, etenkin moniäänisimmissä soinnuissa se tulee hyvin esille. Kannattaa kokeilla jossain. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
JuSu
09.01.2006 22:01:13
Visual Soundin Jekyl Hydeä on myös paljon kehuttu.

Jeps. Osviittaa soundista täältä:

http://www.mikseri.net/artistit/?id=48469

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Juustonaksu
09.01.2006 22:03:52
Visual Soundin Jekyl Hydeä on myös paljon kehuttu.

Totta unohdinpa mainita tuon kokonaan. Varmaan yksi markkinoiden monipuolisimpia vehkeitä. :) Kannattaa sekin tsekata ehdottomasti. :)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Quu
09.01.2006 22:13:09 (muokattu 09.01.2006 22:14:31)

Mikä vahvistin tarkalleen ottaen on kyseessä?
Onko puhdas trankku vai hybridi?
Bad Monkey toimii puhtaassa trankussa parhaiten itsenäisenä säristimenä... boosterina huonommin.
Hybridissä asia on jo paljon paremmalla mallilla tuon boostaamisen osalta.
Olen soittanut Bad Monkeyta trankun ja hybridin kanssa sellaiset 4kk.

Digitechin Hot Head on huonompi vaihtoehto boosteriksi jo senkin takia, että särötyyppi on aivan erilainen (BM: Overdrive vs HH: Distortion).
Tässä pari pätkää jotka äänitin: http://www14.brinkster.com/paranoid666/klips.zip

Vahvari oli Laney TF200 (hybridi) ja kanava oli miedompi särökanava.
Säätöjä en enää muista...

E: Jopas meni aikaa pätkien säätämisessä ja uploadaamisessa :)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
JOO100
09.01.2006 22:27:01 (muokattu 09.01.2006 22:32:16)
Digitech Metal Master (metallimäiskeeseen kevyestä vuohenteurastukseen)

Tämän kun ostat niin et varmasti pety. On se semmonen tykkipedaali.

Tosson näytteitä: http://www.digitech.com/products/xseriesflash/MetalMaster.html
www.Scelum.com Romantikkoitkijät #44
Lauri_89_
09.01.2006 22:48:35
kiitos kaikista vastauksista!

Mikä vahvistin tarkalleen ottaen on kyseessä?
Onko puhdas trankku vai hybridi?
Bad Monkey toimii puhtaassa trankussa parhaiten itsenäisenä säristimenä... boosterina huonommin.
Hybridissä asia on jo paljon paremmalla mallilla tuon boostaamisen osalta.
Olen soittanut Bad Monkeyta trankun ja hybridin kanssa sellaiset 4kk.

Itselläni on kotisoitossa marshallin 10w trankku, elikkä ei hybridi ja bändin kanssa soitan vaihdellen eri tiloissa ja yleensä äänen tuottaa ihan trankku ilman hybridiä.

Visual Soundin Jekyl Hyde oli makuuni hiukan liian kepeä, kun taas metal master meni liina pörinäksi. Hot rod oli ihan jees, mutta parhaalta mielestäni digitechin sivun näytteiden perusteella oli grunge. Onko jollain kokemusta miten se suhtautuu trankkuihin?

ps. lisää ehdotuksia otetaan mieluusti vastaan
Lauri_89_
09.01.2006 22:58:57
Tai no hot head on kyllä myös tosi vahvoilla ja siitä on paljon kehuja(myös trankun kera), kun taas grungen haukkuu kaikki lyttyyn...=) Pitäisikö luottaa kokeneempaan massaan... hmmm
superfly
09.01.2006 23:01:41
Tai no hot head on kyllä myös tosi vahvoilla ja siitä on paljon kehuja(myös trankun kera), kun taas grungen haukkuu kaikki lyttyyn...=) Pitäisikö luottaa kokeneempaan massaan... hmmm

En minä ainakaan ostaisi pedaalia josta särön määrää ei saa säädettyä pienemmälle.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Jannetheman
09.01.2006 23:03:10
Yllättävän hyvän metallisärön olen saannut kaivetuksi Korgin Toneworks Ax 300 G:stä. Ainakin transistorivahvareiden kanssa ja 4x12 kaapeilla on jytissyt. Toki nykyään löytyy paljon parempia monilootia, mutta eihän tuo maksanut kuin jotain 800mk vuonna -97.
Juunas666
09.01.2006 23:03:56
Itse suosittelisin Digitechin Distortion Factory DF-7 pedaalia.
Miikathebest
09.01.2006 23:18:39

Olen saanut bossin OS-2:lla pelkän "trankkupäättärin"(behringer kx1200) ja 4x12" kaapin kanssa varsin rouheaakin mättöä.
BOSS OS-2 on monipuolinen overdrive/distortionpedaali

http://media.zzounds.com/media/OS-2 … 0360b865fcf7cc6dfe8cec85b29a06b.mp3
jotenkin kuulosti oudolta tuo clippi...
Mutta kun testaa itse, niin saa varmasti realistisen kuvan.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
meitu
09.01.2006 23:41:00

OS-2:sta minäkin suosittelen. Todella monipuolinen pedaali, jossa portaaton särön tyypin säätö aina overdrivesta distortioniin.
Ostetaan Digitechin digidelay!! Laittakaa pikaviestiä.
superfly
09.01.2006 23:43:50
OS-2:sta minäkin suosittelen. Todella monipuolinen pedaali, jossa portaaton särön tyypin säätö aina overdrivesta distortioniin.

Mulla on tämä kanssa, mutta käytän sitä lähinnä ulvotussooloihin, missä se mun mielestä on parhaimmillaan. Tiukempi rokkihevikomppisärö ei oikein miellyttänyt korvaa. Ei huono siinäkään kuitenkaan, tuo on niin paljon vahvarista kiinni.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Spasi
09.01.2006 23:45:01

Minullakin Jekyll&Hyde, kuten monet muutkin niin minunkin on kyllä pakko kehua hyväksi.
Lauri_89_
09.01.2006 23:48:54
Juu, tuota os-2:sen saan huomenna kaverilta testattavaks. Hinta on vaan tänhetkiselle budjetille aika sopimaton, mutta jos siihen valaistun niin hyvää kannattaa odottaa!

Kiitos edelleen vastauksista!
N33m0
09.01.2006 23:50:45

Minullakin Jekyll&Hyde, kuten monet muutkin niin minunkin on kyllä pakko kehua hyväksi.

+1
slow music for slow people
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)