Spasi 09.01.2006 21:21:43 | |
---|
Eli nuppi on tällä hetkellä Engl Screamer ja kaappi on Behringer BG412H ( http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … sn=67683f3c12bba0dd135bcf9155377ee4). Nyt on aikomuksena vaihtaa vähän parempaan kaappiin ja aattelin täältä ensin kysellä mielipiteitä ennenkuin menen kauppaan kokeilemaan! Eli millaisia kokemuksia on eri kaapeista kyseisen nupin kanssa? Nykyinen kaappi ei oikein taida kestää tehoja kun kumahtelee kummasti joskus kun matalia sointuja demppaa.. Kannaattaako hommata Englin oma kaappi vai onko jotain parempaa/halvempaa? Elikkä mitään tonnia en kyllä haluaisi kaapista maksaa..=/ Kiitos etukäteen! =) |
ilpoliekkio 09.01.2006 21:36:14 | |
---|
Kannaattaako hommata Englin oma kaappi vai onko jotain parempaa/halvempaa? No ENGLin omat kaapit ovat hyviä, joitakin vaan tuntuu häiritsevän se kirkkaus ja tiukkuus, mikä ainakin Standardissa on. Jos tykkää tuollaisesta niin todella hyvä kaappi se on. Toisena vaihtoehtona voisi olla esi. Framuksen kaapit. Nuo nyt tuli ekana mieleen.. Awaken the suffering |
Kannaattaako hommata Englin oma kaappi vai onko jotain parempaa/halvempaa? Elikkä mitään tonnia en kyllä haluaisi kaapista maksaa..=/ Itse hurahdin loppukesästä täysin Celestion Greenbackeihin. Testasin kaverin kämpällä Screamer -nupin perässä Greenbackeilla ladattua Hughes&Kettnerin kaappia, ja siitä se ajatus sitten lähti... Greenbackit tasoittavat mukavasti Screamerin pikkuisen yläkireää perussoundia. Testasin rinnalla myös Vintage 30:llä varustettua Marshallin 4x12" kaappia, ja se kuulosti paljon kireämmälta, ja siinä oli ylämiddlessä voimakas, ärsyttävä piikki. Soundi toki on jokaisen oma asia, mutta IMHO Screamer ei ole Vintage 30:sten kaveri. Mutta kukin tyylillään. Tällä hetkellä kämpällä majailee Hughes&Kettner 4x12" ja Marshall 2x12" kaapit, molemmat Greenbackeilla. Kettusen komero maksoi käytettynä 500 euroa (listahinta tonnin hujakoissa), Marshallin kokonaisbudjetti (kaappi käytettynä, elementit vaihtoon) n. 350 euroa. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
kimurantti1 09.01.2006 21:53:44 (muokattu 09.01.2006 21:56:06) | |
---|
Screamer on muutenkin aika yläkireä vahvistin, joten välttäisin V30-elementeillä varustettuja kaappeja. Ts. vaikka Engl Vintage-kaapit on kalliimpia kuin Standardit, niin ei välttämättä toimi niin hyvin Screamerin kanssa. Englin Standard 4x12 kaapilla ei varmaan voi kovin pahasti mennä metsään. Sinuna miettisin myös, että tarvitko ihan oikeastin sitä 4x12 kaappia, eikö 2x12 riittäisi? Itse hommasin Mesan 2x12 kaapin enkä ole katunut, siitä lähtee botnea vähintääkin yhtä paljon kuin Marsun 4x12 kaapeista. Roudaaminen on vaan vähän helpompaa. Edit: JuSu ehti minuutin aikaisemmin noista V30-elementeistä varoittaa:) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Spasi 09.01.2006 23:29:41 | |
---|
Selvä, kiitos vastanneille! Liikkuuko noita Engl:in standard kaappeja paljon? Olis hienoa jos käytettynä löytyisi... |
Nacher 09.01.2006 23:38:20 | |
---|
Juuh itse olen tässä purnannut kovasti screamer + engl 2x12 vintagekaappi yhdistelmäni räikeästä soundista, mutta en nyt niin tiedä, onko vika kaapissa vai nupissa, kun soundi ei omaan korvaan toimi. Sanoisin myös, että ENGL standardit ovat aika varma valinta, eikä se 4x12 niin hirveästi edes maksa, joku 600-700e, käytettynä jos jotenkin ihmeellisesti löydät, niin vähemmän, vaikkei noita niin paljoa torilla näy. Standardi tosiaan tummempi soundiltaan, ja vähän vähemmän herkkä kuin vintage-kaapit, mutta silti sanottu soivan sekä lujempaa että jykevämmin kuin esim marsun 4x12" kaapit, behkuista puhumattakaan. ENGL:in vintagekaappeja jotkut hehkuttavat todella, toiset eivät pidä, mutta standardista tuntuvat pitävän kaikki. Saa niitä 2x12" mallisinakin, mutta ei niitä oikein alle 500e tinkaa uutena, eli ei suuri ero 4x12" kaappiin. Lähinnä varoittaisin siitä, että ENGL kaapit ovat ihan HELVETIN painavia. |
kimurantti1 10.01.2006 00:40:32 | |
---|
Selvä, kiitos vastanneille! Liikkuuko noita Engl:in standard kaappeja paljon? Olis hienoa jos käytettynä löytyisi... Käytettyjen palstoja kannattaa toki seurata. Valitettavasti täytyy kertoa, etten itse ole kuin pariin käytettyyn Englin kaappiin törmännyt. Kannattaa ainakin kysyä tarjoukset musamaailmasta ja Tampereelta DLX Musicista (vanha Soitinkeskus joka Englejä toi maahan) josko olisi vielä varastossa. DLX:stä voisi ihan hyvän hinnan saada. Saksasta tilaaminen on myös varteenotettava vaihtoehto. Käy ihmeessä ensin vaikka Musamaailmassa testaamassa Screameria Standard-kaapin kanssa. Ja vaikka paria muutakin mitä Musamaailmasta löytyy. Ainakin Orangea, VHT:tä ja Bogneria. Kaapeilla nimittäin ON eroja. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |