Eli minulla on vahvistimena Peavey classic 30 ja ostin sen puoli vuotta sitten. Nyt tässä viimeaikoina on ilmaantunut tuommonen ongelma että kun soittelen parilta paksuimmalta kieleltä niin vahvistimesta kuuluu soiton lisäksi erittäin paljon darth vaderin hengitykseltä kuulostavaa kohinaa. Sattuisko kukaan tietämään että mistä voisi olla kyse. Itselle ei tule oikein muuta mieleen kuin pääte ja etuaste putket. Pääte putkina on 4 kpl sovtekin el84 putkia ja etuasteputkina on 2 kpl electro harmooniksin 12ax7eh ja yks sovtekin 12ax7lps. Eli jos osaisitte kertoa niin mistä voisi johtua tuo kohina ja että jos putket pitää vaihtaa niin meneekö ne uudet vaan heittämällä paikalleen vai pitääkö viedä korjaamolle asennettavaksi? |
takape 09.01.2006 22:30:42 | |
---|
Mulla oli juuri samankaltainen ongelma. Varsinkin jos soitti paksuimmilla kielillä yhtä säveltä ja antoi sen jäädä soimaan. Sävelen lisäksi tuli juuri tuollaista kohinaa. Vahvistin meni huoltajalle ja hän ei ole ainakaan vielä löytänyt vikaa siitä. Aluksi siihen kokeiltiin vaihtaa putket mutta vika ei korjaantunut. Nyt vikaa on haeskeltu kuukaudenpäivät (tai tiedä noista huoltajien kiireistä paljonko sille on aikaa kulunut). Ei mitään kiirettä sain hyvän vahvistimen lainalle siksi aikaa. Mutta jokin ihme vika siinä mun omassa on. Pitää laittaa viestiä kunhan vahvistin palautuu takaisin ja tietää mikä vikana oli. |
Aki 10.01.2006 00:30:53 | |
---|
Joillakin on hälyt poistuneet JJ-putkisatsin asennuksen myötä, mutta eittämättä omassanikin painin saman ongelman kanssa (ennenkuin JJ:tä oli markkinoilla). Piirilevyn ruuvien kiristely, ja chassiksen ja rungon väliin laitettavat dempparit saattavat auttaa. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
azo 10.01.2006 06:45:01 | |
---|
Varsinkin jos soitti paksuimmilla kielillä yhtä säveltä ja antoi sen jäädä soimaan. Sävelen lisäksi tuli juuri tuollaista kohinaa. Juuri tätä se ruuttaa soittaessa ulos. Takuutahan tuossa olis vielä voimassa että mietinkin tässä, että jos kävisin kysymässä että mitä tuolle tehtäis. Saapa nähdä ovatko kuinka innokkaita korjaamaan.. |
SirElwood 10.01.2006 06:47:35 | |
---|
Takuutahan tuossa olis vielä voimassa että mietinkin tässä, että jos kävisin kysymässä että mitä tuolle tehtäis. Saapa nähdä ovatko kuinka innokkaita korjaamaan.. Nyrkkisääntö: Jos takuu on voimassa, pysyy ruuvimeisseli työkalupakissa. :) Eli kuitti mukaan ja näytille vaan viemään. |
azo 10.01.2006 08:02:10 | |
---|
hmmh.. oon tässä varmaan kuukauden sisällä uusimassa kitaran, että taidankin odottaa siihen asti että saan sen uuden kepukan ja tesmata sillä, kun hyvin saattaa tuosta paskasta kitarasta johtua tuo kohina myös. takuuta kumminkin on hyvin jäljellä, että kerkeämpä minä vähän aikaa odottaakin. |
harpist 16.01.2006 19:00:28 | |
---|
Eli minulla on vahvistimena Peavey classic 30 ja ostin sen puoli vuotta sitten. Nyt tässä viimeaikoina on ilmaantunut tuommonen ongelma että kun soittelen parilta paksuimmalta kieleltä niin vahvistimesta kuuluu soiton lisäksi erittäin paljon darth vaderin hengitykseltä kuulostavaa kohinaa Tarkasta onko pääteputket silmämääräisesti yhtä " rasitettuja ". Jos joukossa on erittäin tummia putkia - vika saattaa johtua juuri näiden yksilöiden huonokuntoisuudesta. Ts. käyneet kuumana ja lopahtaneet. ( Alkuperäiset putket kun tahtovat mennä aika äkäiseen parittain mustiksi - onkohan ne alunperin edes matchattuja keskenään ? ) Ongelman ilmaannuttua omaani - korjaantui asia putket vaihtamalla. http://www.wahvarikellari.fi/putkista.htmhttp://www.wahvarikellari.fi/bias.htm " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |