Aihe: pätevää rumpujamia
1 2 3
Strumbali
09.01.2006 12:34:16
No on se siinä mielessä helpompi, että yleensä oikea jalka on vahvempi kun vasen joten tuplaiskut onnistuu helpommin. Mutta verrattuna tuohon Peartin pätkään, missä mies soittaa siis OVV, tempo on Wecklin soolossa reilusti nopeampi. Lisäksi mielestäni Peart soittaa helpompaa tavaraa oman kuvionsa päälle kuin Weckl omansa. Mutta silti, molemmat on todella vaikeita handlata oikeasti hyvin ja groovaavan kuuloisesti.

Uskon. ;)

En muuten muista nyt. Mutta joo, ei todellakaan. Mutta ei mulla ainakaan henkilökohtasesti se vaikeus oo mikään mittari. Monet 'sirkusrumpalit' vetelee älyttömän vaikeita juttuja mutta ne voi silti kuulostaa mielestäni paskalta. Toisaalta sitten kun vaikkapa Smith tai Weckl vetää jonkun vaikean jutun niin yleensä se kuulostaa hyvältä. Ja sitten taas kun joku komppiguru soittaa kasibiittiä viis minuuttia ilman yhtäkään filliä ja se groovaa enemmän kuin kenenkään muun niin sekin kuulostaa hyvältä.

Niin, siinäpä se. Onko siitä hyötyä omata taitoja, jotka ylittävät musiikin asettamat vaatimukset. Joskus olen havainnut olevani ihan metsässä omissa treenauksissani.

En oikeastaan osaa itse ainakaan sanoa, että mihin on hyvä vetää raja, indepencen, tekniikan ja kikkailun reenauksen osalta. Kyllä ne itsellä kuitenkin helpottavat sitä perussoittoa, mutta ei niitä voi läheskään aina käyttää (ja jotkut jutut kuuulostavat ihan karseilta ;).

Itse asiassa tarkemmin ajateltuna mikä vaan mikä kuulostaa ja näyttää helpolta ja hyvältä yleensä on helvetin vaikea juttu sitten oikeasti.

Kyllä, on se näinkin. On minulla kuitenkin selvillä perusjutut, joita reenaan toivoen että ne joskus sujuu. Illalla pääsee taas tiputtamaan itsensä maan pinnalle.
Mutuahan tämä.
J. Cool
09.01.2006 17:10:39 (muokattu 09.01.2006 17:15:15)

Niin, siinäpä se. Onko siitä hyötyä omata taitoja, jotka ylittävät musiikin asettamat vaatimukset.

tuoltahan se välillä tuntuu. itellä motivaatio tulee kai halusta kehittyä. Oon huomannu et tylsistyn äkkiä, jos joudun tekemään jotain, missä ei voi tulla paremmaksi. Se kai musassa kiehtoo, kun aina voi tehdä homman paremmin. Ja vaikeiden juttujen reenaaminen nostaa omaa tasoa myös yksinkertaisempien kuvioiden soittamisessa, kun taas reenaamatta jättäminen ei ainakaan kehitä. viime keikalla pääs vetään kaikkea mitä osas. kyl sitä aina sillon tällön pääsee veivaamaan muutaki ku peruskauraa. tekee henkisesti hyvää pelata välillä kaikki kortit :)
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Epämuusikko
09.01.2006 20:16:53
Oon huomannu et tylsistyn äkkiä, jos joudun tekemään jotain, missä ei voi tulla paremmaksi. Se kai musassa kiehtoo, kun aina voi tehdä homman paremmin.

WTF?
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
Strumbali
09.01.2006 21:38:24 (muokattu 09.01.2006 22:32:46)
tuoltahan se välillä tuntuu. itellä motivaatio tulee kai halusta kehittyä. Oon

No juu, tekstissäni oli tarkoitus kuitenkin viitata enemmän tuollaisiin ketjun aloittaneen videon soittajiin, kuin itseeni. Mutta on totta tuo motivaatiohomma,
että kyse on itselläni myös halusta kehittyä. Olen aikaa sitten päätynyt "alan harrastelijaksi", mutta ei se tarkoita, että ei voisi olla tavoitteita.

huomannu et tylsistyn äkkiä, jos joudun tekemään jotain, missä ei voi tulla paremmaksi. Se kai musassa kiehtoo, kun aina voi tehdä homman paremmin. Ja vaikeiden juttujen reenaaminen nostaa omaa tasoa myös yksinkertaisempien kuvioiden soittamisessa, kun taas reenaamatta jättäminen ei ainakaan kehitä.

Totta kyllä.

viime keikalla pääs vetään kaikkea mitä osas. kyl sitä aina sillon tällön pääsee veivaamaan muutaki ku peruskauraa. tekee henkisesti hyvää pelata välillä kaikki kortit :)

No, on tuokin totta. Tosin joskus tilanne oli enemmän niin, että keikan jälkeen kateltiin, että oisit jotain voinut jättää soittamattakin ;). Ja ihan syystäkin. Ei sitä kannata soittaa liikaa, jos ei osaa. Sehän nyt on jo todettu moneen kertaan...
(ja tällä ei nyt viitata tässä mukana oleviin muihin keskustelijoihin)
Mutuahan tämä.
J. Cool
10.01.2006 09:19:44 (muokattu 10.01.2006 09:30:15)

No, on tuokin totta. Tosin joskus tilanne oli enemmän niin, että keikan jälkeen kateltiin, että oisit jotain voinut jättää soittamattakin ;). Ja ihan syystäkin. Ei sitä kannata soittaa liikaa, jos ei osaa. Sehän nyt on jo todettu moneen kertaan...
(ja tällä ei nyt viitata tässä mukana oleviin muihin keskustelijoihin)

jep, mut tämä on (toivottavasti) aika kauan sitten vedetty keikka..? oppirahoja...
...ja tuo tuore veto oli kumminkin oikeanlaista musaa ja oikeanlainen tilanne soittaa höyryt pihalle. oon rauhottunu viime vuosina ;)
drumm
10.01.2006 10:13:48
viime keikalla pääs vetään kaikkea mitä osas.

Veditkö kaikki Wecklin biisit?
Strumbali
10.01.2006 10:31:04
jep, mut tämä on (toivottavasti) aika kauan sitten vedetty keikka..? oppirahoja...
...ja tuo tuore veto oli kumminkin oikeanlaista musaa ja oikeanlainen tilanne soittaa höyryt pihalle. oon rauhottunu viime vuosina ;)

Äh, niin tarkoitin omaa soittoani, että minun päälle katsotiin, että....
En minä tässä kenenkään palstalaisen soittoa arvioi, omaa korkeintaan.
Rock Rock!
Mutuahan tämä.
J. Cool
10.01.2006 10:59:50 (muokattu 10.01.2006 11:11:02)

Veditkö kaikki Wecklin biisit?

hoho! :D ei ollu weckliä ohjelmistossa. joku kaunis päivä...
ja kaikkea....tarkotti ennemmänkin kaikentyylistä matskua poppirokista jatsiin, fuusioon, r'n b:hen ja bluesiin. ja olihan tos soolotilaa enemmän ku olis jaksanu soittaakaan. koko paketti tosi hiljaa - mikä on kohtuu hyvä ja opettavainen haaste.
J. Cool
10.01.2006 11:03:42

Äh, niin tarkoitin omaa soittoani, että minun päälle katsotiin, että....
En minä tässä kenenkään palstalaisen soittoa arvioi, omaa korkeintaan.
Rock Rock!

hehe. mä jo mietin kans et aika rohkeaa tekstiä pistelet :D
Strumbali
10.01.2006 11:31:16
hehe. mä jo mietin kans et aika rohkeaa tekstiä pistelet :D

Kaivelen täällä ala-asteen äidinkielen kirjaa ja opettelen kirjoittamaan ;)
Mutuahan tämä.
Dnjmaster
10.01.2006 11:44:29
Tosi siistin kuulosta. Oli hauska idea se virveli väärinpäin ja matto skratch homma =)
kalamies#40 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)