Aihe: Line-6 spider
1 2 3 4 5 6
Aki
09.01.2006 00:36:21

cleaneissakin on AINA joku mallinnus päällä.

Tartteehan sitä olla, ei mikään analogivehjeskään neutraalina sitä ääntä vahvista. Kaikissa mallintavissa pitää valita se joku vahvistin, ei vahvistinta voi bypassata.

Korvan kehittymisestä. Kaikille yli vuoden soittaneille on mitä luultavimmin tuttua se, kuinka ensimmäinen kitara oli maailman paras kitara kun sen sai, mutta eipä kehittynyttä makua enään tyydyttänyt. Sama vahvistimessa. Mun Ibanez Powerlead Roland Spirit 25R:n edessä oli sikahyväsoundinen. Ja voi jestas kun tollasta Spirittiä nostalgioissani kokeilin. Kyllä on Frontmanit ja pikku-Peaveyt juhlaa, ja Crate G15R ihan ammattilaispeli Spirittiin nähden.

SITÄ on korvan kehittyminen ja kasvaminen. Sitä tapahtuu myös vaikkei harrastaisi musiikkia. Ehkä siksi vanhempamme eivät kuuntele heviä. :P
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
bodom
09.01.2006 00:55:49 (muokattu 09.01.2006 00:56:58)
Korvan kehittymisestä. Kaikille yli vuoden soittaneille on mitä luultavimmin tuttua se, kuinka ensimmäinen kitara oli maailman paras kitara kun sen sai, mutta eipä kehittynyttä makua enään tyydyttänyt. Sama vahvistimessa. Mun Ibanez Powerlead Roland Spirit 25R:n edessä oli sikahyväsoundinen. Ja voi jestas kun tollasta Spirittiä nostalgioissani kokeilin. Kyllä on Frontmanit ja pikku-Peaveyt juhlaa, ja Crate G15R ihan ammattilaispeli Spirittiin nähden.

SITÄ on korvan kehittyminen ja kasvaminen. Sitä tapahtuu myös vaikkei harrastaisi musiikkia. Ehkä siksi vanhempamme eivät kuuntele heviä. :P

Itse kyllä muistan oman ekan kitarani, ja se oli paska jopa silloin ekana kitarana, jonka en kuitenkaan antanut lannistaa, mutta muistan myös että kun en ollut vielä ehtinyt aloittaa kitaran soittamista, olin ihan kikseissä koulun paskan vahvarin soundeista jota nyt siis pidän aivan paskana ja täysin käyttökelvottomina kuten ne myös ovatkin. Mutta miten tuon korvan kehittymisen voi tulkita, itse en sitä kutsuisi korvan kehittymiseksi vaan maun muuttumiseksi. Olen aikoinani kuunnelut jotain muuta musaa kuin nyt, eli makuni on muuttunut. Mutta nyt siis puhutaan saundeista, kai sitä sitten voidaan sanoa korvan kehittymeksi jos oikeen kunnolla ajatellaan tuota käsitystä. Mutta kuten kättäjä Henkkiz sanoi: Pidin hämähäkin soundeista vielä pari vuotta sitten. Onneksi korva on kehittynyt :D Johon kuitenkin itse myöhemmin totesi että hieman tyhmästi sanottu, mutta se komentti kuulosti minun mielestäni jotenkin hölmöltä tuossa tilanteessa ja oli pakko sanoa tuohon jotain :D mut joo, kyllähän sitä voi korvan kehittymesksi sanoa kun sillä tarkoitetaan sitä mistä nyt puhutaan.

Mutta väliäkö tuolla, kunhan täällä tylsyyteeni kirjoittelen :D

Ehkä siksi vanhempamme eivät kuuntele heviä

Isä puoleni on hirveä Cradle of filth fani :D
Quu
09.01.2006 08:38:42

Muuta en sano kuin sen, että Nacherin klipistä (doomiriffiä) puuttui munat... Oliko sulla bassoa ollenkaan tuossa soundissa?
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
JamesHetfield
09.01.2006 18:36:51

Kertokaas viisaammat oliskos otsikon mukainen vahvistin hyvä peli?Siis se 2x75w missä on 2 12-tuumaista kaiutinta.Toimiiko kaikki mallinnukset kunnolla,ja soiko muutenkin hyvin? Entäs säröosasto? Kiitos niille jotka tietävät.

ittellä on toi, ja nyt alkanu vähän kypsymään sen soundeihin... Kyllä niitä ensimmäisen puolivuotisen jokseenkin hienoina piti, mutta sitten alkoi korva väsymään... Keräänkin tällä hetkellä rahaa Englin nuppiin ja sit vielä kaappi olis hakusessa... Että vastaus kysymykseen, kysymys vastaukseen: EI!?
"funk you motherfunkers!" -Jussi P.
Nacher
09.01.2006 20:02:36
Muuta en sano kuin sen, että Nacherin klipistä (doomiriffiä) puuttui munat... Oliko sulla bassoa ollenkaan tuossa soundissa?

No se on suoraan line-inniin ollut, joten onhan se aika sirinää. En muista, olenko eq:ttanut jotenkin jälkikäteen, mutta juu. Lähinnä oli kokeilu, mitä sieltä lineoutista tulee ulos, eikä se kovin vastaa sitä soundia, mitä siitä combosta tuli ulos.
-Henry-
09.01.2006 20:08:21
Kyllä varmaan Spiderista irtoaa kaikenlaista, mutta oon saanut huonon kuvan vahvarista, koska kaikki vetävät Line 6 Insanella gainit täysillä, joka ei kuullosta hyvältä. Vähemmällä säröllä tai kliinillä saa varmasti ihan käyttökelvollisia soundeja.

No Line6 Insane nyt on paskin mahollinen vahvistin mallinnos mitä tuosta purkista saa... Jos sen perusteella tekee johtopäätöksiä niin metsään menee.

Itse pidän Spiderin soundeista ja kyllä niissä on säätövaraa kun ei silmät kiinni pöyrittele nuppeja.

Sitä paitsi kuka nyt on niin tyhmä että rupeaa vertaamaan alle 500€ transistori vahvistinta kunnon kaappiin ja nuppiin... Eiköhän ne nyt ole vähän eri ulottuvuudesta!?

Tähän hintahaitariin jos tungetaan niin Spiderillä saa hyvät soundit heviin. PISTE
bodom
09.01.2006 20:15:40
Tähän hintahaitariin jos tungetaan niin Spiderillä saa hyvät soundit heviin. PISTE

Halleluja!

Tosiaan, noita on aika naurettava mennä vertailee kalliimpiin vehkeisiin, meinaa spiderin hintaan nähden siitä irtoaa helvetin hyvät soundit sanokoon kuka siihen mitä tahansa.
-Henry-
09.01.2006 20:35:10

Kaikki hyvin soitettu musiikki on hyvää...siitä ei pääse mihinkään mutta muistan kylla kun ennen soittoharrastustani olin siinä uskossa että ei kitaralla ja vahvistimellä ole merkitystä... kaikki kuulostaa hyvältä. Eli kyllä se korva kehittyy, mutta maku asioista on vaike kiistellä... Spiderissä on hyvät soundit
-Henry-
09.01.2006 21:21:17
Itse olen sitä mieltä, että jos kotisoitteluvehkeestä on kysymys, niin rolandin microcube on siihen ehdoton valinta.

Micro Cubea en kyllä suosittelisi kotisoittoonkaan vaikka on se kokoonsa nähden ihan OK... Mutta samanlaiset soundit saisit hernepurkista. Spiderilla nyt soittaa jo ihan mielellään kotona... Siinä olen kyllä samaa mieltä (en muista kuka niin sanoi) että Spideri ei kuulu muiden soittimien alta yhteis soitossa
Landola59
09.01.2006 21:56:52
Kyllä varmaan Spiderista irtoaa kaikenlaista, mutta oon saanut huonon kuvan vahvarista, koska kaikki vetävät Line 6 Insanella gainit täysillä, joka ei kuullosta hyvältä. Vähemmällä säröllä tai kliinillä saa varmasti ihan käyttökelvollisia sondeja.

No hohoh. Kaikki vetävät insanella täysiä. Juurikin näin. Humppaa soitamme Death-Metalsäröllä, IIRRVEEETTÄ METTELLII! Se kuulostaa hyvältä tietyssä musiikissa. Vähemmällä säröllä ja cleanilla tulee loistavia soundeja, kunhan ite osaa ruuvata säädöt kohdalleen, ja saa haettua oman soundinsa, eikä etsi bodom/metallica/slipknot säröjä. Oma soundi kunniaan!
Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi, reisien, vaiko reisten. Keksin sen seisten. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
bodom
09.01.2006 22:00:21
Oma soundi kunniaan!

Yeah!
Aki
09.01.2006 23:59:05

Sitä paitsi kuka nyt on niin tyhmä että rupeaa vertaamaan alle 500€ transistori vahvistinta kunnon kaappiin ja nuppiin...

Ei kukaan, siksi täällä onkin lähinnä ehdoteltu saman hintaluokan laitteita, joissa on reilusti parempi soundi.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jucciz
10.01.2006 03:16:33
Ei kukaan, siksi täällä onkin lähinnä ehdoteltu saman hintaluokan laitteita, joissa on reilusti parempi soundi.

Nii-in. Voi olla että näissä vehkeissä ei ole yhtä monta toisistaan poikkeavaa soundia, mutta lähes aina yksi tai kaksi hyvää perussoundia tarjoaa itse asiassa paljon enemmän liikkumavaraa (ja mielihyvää) kuin - Spiderin tapauksessa - toistakymmentä toinen toistaan huonompaa. Moni täällä on kertonutkin, että mallinnusten ja efektien kirjo saattaa alussa innostaa, mutta pidemmän päälle huomaa kaipaavansa edes yhtä oikeasti hyvää perussoundia, jota voisi sitten boostailla eteenpäin vaikka erillispedaaleilla.

Lyhyestä virsi kaunis: jossain vaiheessa jokainen yleensä tajuaa, että yksikin hyvä on parempi kuin kymmenen huonoa - puhuttiinpa kitaroista, vaimoista, asunnoista tai kavereista.

500 eurolla saa vaikka Peavey Classicin (Onko joku joskus kuullut? ;) ), jossa putkien helinästä (tapauskohtaista?) huolimatta on ainakin minusta paljon terveempi soundi kuin yhdessäkään halpamallintavassa. Torilla pyöri vähän aikaa sitten alle 500 euron hintaan useampikin Hughes & Kettner 20-wattinen täysputkicombo lähes täysin takaa suljetulla 12" kaiutinrakenteella. Ostin sitten yhden niistä kotisoitteluvehkeeksi, mutta hittolainen: tämähän on ihan täysi rokkipeli - myös live-käyttöön. Putkia vaihtelemalla puhtaan ja särökanavan luonnettakin pystyi "tuunaamaan" mieleiseensä suuntaan.

Muita tuon hintaluokan putkivehkeitä ovat esimerkiksi Laneyn LC15R, Laney VC15-110, Fender Blues/Pro Junior, Randall RG-50 TC, Peavey Valve King, Traynor YCV-20, Epiphone Valve Standard yms. Myös hybridi-/trankkuvehkeitä (jos niiden perään on) löytyy, yleensä vielä hieman halvemmalla. Vaihtoehtoja on siis ihan älyttömästi, joten miksi tyytyä Spideriin, joka edustaa soundillisesti ihan häntäpäätä tässä hintaluokassa? Silmät ja korvat auki! :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
bodom
10.01.2006 07:44:09
Lyhyestä virsi kaunis: jossain vaiheessa jokainen yleensä tajuaa, että yksikin hyvä on parempi kuin kymmenen huonoa - puhuttiinpa kitaroista, vaimoista, asunnoista tai kavereista.

*huoh* Olen samaa mieltä että yksi parempi mielummin kuin kymmenen paskaa, mutta kuten vertasit myös asuntoihin ja ystäviin, se on jälleenkerran se maku :D

Muita tuon hintaluokan putkivehkeitä ovat esimerkiksi Laneyn LC15R, Laney VC15-110, Fender Blues/Pro Junior, Randall RG-50 TC, Peavey Valve King, Traynor YCV-20, Epiphone Valve Standard yms. Myös hybridi-/trankkuvehkeitä (jos niiden perään on) löytyy, yleensä vielä hieman halvemmalla. Vaihtoehtoja on siis ihan älyttömästi, joten miksi tyytyä Spideriin, joka edustaa soundillisesti ihan häntäpäätä tässä hintaluokassa? Silmät ja korvat auki! :)

Yeah, kukin kuitenkin tyylillään... Ja maullaan, jos jonkun mielestä joku on parempi kuin joku toinen, ei voi tulla väittämään että se ja se on parempi. Itse en ole edes noita kaikki testannut, mutta mun tyyliin harvemmin mikään fenkun vahvari on käyny, mä en esim. bluesia tai rokkia soita vaikka niitä kuuntelen.
Bald Anus
10.01.2006 09:22:51 (muokattu 10.01.2006 09:30:31)

Slipknotilla on Spider käytössä bäkkärillä lämmittelyä varten. Keikalla ja levyllä kuultava soundi tulee mm. Riveran putkinupeista.

Tuollaisilta listoilta saa vain vääriä käsityksiä kun niissä ei eritellä mihin listatut artistit kamoja käyttää.

Eikä Hetfieldilläkään ole keikoilla Line 6 -muovisäilykerasioita nähnyt. Some kind of monsterissa näin vilauksen jostain Line 6 -kamasta, luultavasti joku mallintava hieromasauva.

Edit: http://koti.mbnet.fi/paulkp/kuvat/kissa.jpg
He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12
bodom
10.01.2006 15:24:51
Herra Hetfield onkin varmaan rikas tyyppi, joten miksi tosiaan tyytyä Line6:n spideriin kun voi ostaa jonku neljän tonnin putkinupin... Siinäpä vasta kysymys.
Invader
10.01.2006 15:39:46
Some kind of monsterissa näin vilauksen jostain Line 6 -kamasta, luultavasti joku mallintava hieromasauva.

Siellä räkissä ainakin oli Pod XT Pro. Ja niitä stomp modelereita on siellä lattioilla näkynyt myös.
Tai sitten ei..
Luri
11.01.2006 00:25:23
Ziljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää.

Makuasioista voi, ja pitääkin kiistellä, koska faktoista on paha kiistellä (joka myös useilta onnistuu :D)
Golibri
20.08.2006 21:10:56
Kauheestippa ihimiset haukkuu spider II. Ite oon jo yli pari vuotta soitellu 112:lla kotioloissa eikä ole mitään valittamista. Vahvistin toimii hyvin ja soundit on ainakin omaan makuuni tuolla hinnalla ihan hyvät. Efektit on kyllä aika perseetä mutta tremolo ja delayt toimivat ihan kivasti. Oon jopa saanu säädettyä Vahvistimen sweep echo delayn sellaseen kuntoon että se alkaa kierrättään ääntä oikeen mojovasti eli tekee vähän saman tapasen efektin kuten Hendrixin Moon, Turn The Tides...Gently Gently Away biisissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)