Aihe: Uutta vahvistinta esim. Warwick sweet15
1 2
arancia
06.01.2006 18:14:25 (muokattu 06.01.2006 18:15:19)
Basson soiton aloittamisesta asti on minulla ollut vahvistimena Behringerin BX1200 bassovahvistin. Nyt olisi aika hankkia hieman laadukkaampi uusi vahvistin, hinnan ylärajana n. 500e. Vahvistimessa saisi olla suurin piirtein 100-150w.

Olen katsellut Warwickin Sweet15 vahvistinta, ja kahlattuani muutamat sivut taaksepäin huomasin muutamaan otteeseen mainitun Hartken Kickbackin. Haluaisinkin kuulla kokemuksia edellä mainituista vahvistimista ja suosituksia muista mahdollisuuksista.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
okoranta
06.01.2006 18:24:33

Itse ottaisin vielä listalle KUSTOMin Kba 100 combon. Mun mielestä hyvä.
Napakka ja tuhti soundi, joka pysyy kasassa myös isommilla volilla. Heittää pikku keikkaa mainiosti ilman mikitystä.

Mutta toisaalta noista vaihtoehdoista Warwick, Hartke ja Kustom, kaikki on hyvää.
Säro EI_OLE efekti -Lasimestari -
elbowski
06.01.2006 18:29:22
Warwick Sweet 15 on ainakin loistava. Säätämällä siitä saa irti kaikennäkösiä saundeja. Suosittelen.
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
JukkaPena
06.01.2006 19:37:21 (muokattu 06.01.2006 19:44:14)
Mulla oli ensimmäinen vahvistin Warwick Sweet 15, josta maksoin 470 euroa vuonna 2003, jolloin se tais maksaa Musamaailmassaki jotai 800 euroa. Nykysin näyttää Thomannilla olevan 379e. Mitä mä ajattelen on, että jos ei saa todelakaan mistään 40 euroa lisää, että voi ostaa Hartke Kickback 12:sen (tai 90 euroa Hartke Kickback 15:sen) niin sitten toi Warwick.

Miksi?
Mun mielestä toi Kickback on kokonsa ja soundinsa puolesta parempi kuin Sweet. Sweet on mun mielestä aika löysä ja soundi painottuu enemmän keskialueelle; Hartke kattaa aika hyvin kaikki alueet (5-kielisellä bassolla en tuota olo kokeillu, niin en tiedä kuinka se H-tulee ulos). Elementistä vois sanoa, että tSweetin 15" elementti kaatuu siihen löysyyteensä, Hartken alumiinikartiot tulee mun mielestä paremmin/nopeemmin mukana.
Heitin ton Sweetin kanssa melkosesti keikkoja silloin, kun se mulla vielä oli ja se oli melkonen kannettava. Siitä sai kyl hyvän otteen ku siinä on kaks kahvaa sivuilla, mutta siihen kokoonsa nähden se on turhan iso.

Itse arvostan tossa Kickbackissa, erityisesti 12" versiossa sitä, että soundi löytyy nopeesti, eikä eq:ta tarvitse "punoa" parhaimmillaan ollenkaan.

Mitä eroo noille 12 ja 15 -tuumasille kickbackeille vois sanoa ois, että 15":sessa on mun mielestä rokkaavampi, jopa hevimpi, soundi. 12":sessa taas on enemmän "tilaa" ylärekisterille.

Harkitsen jopa itsekin parhaillaan ostavani tommosen 12" Kickbackin, koska mulla oli lainassa joululomalla tommonen ja kotikäytössä sain siitä ilman mitään lisäkamoja ja jopa eq "flättina" juuri sen soundin, mitä halusinkin. Toi toimii myös kontrabasson kanssa (big band ja pienet jazzporukat) aika mahtavasti.

Vaikka jotkut (ainakin musakauppiaat) mainostaa tota Behringerin BX1200 Ultrabassia Kickbackin kopioks ja väittää sen olevan muuten samanlainen kuin kickback. Itse sanosin, että ne on yhtä lähellä toisiaan kuin kapitalismi ja kommunismi.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
arancia
06.01.2006 20:16:57 (muokattu 06.01.2006 20:19:13)
Mulla oli ensimmäinen vahvistin Warwick Sweet 15, josta maksoin 470 euroa vuonna 2003, jolloin se tais maksaa Musamaailmassaki jotai 800 euroa. Nykysin näyttää Thomannilla olevan 379e. Mitä mä ajattelen on, että jos ei saa todelakaan mistään 40 euroa lisää, että voi ostaa Hartke Kickback 12:sen (tai 90 euroa Hartke Kickback 15:sen) niin sitten toi Warwick.

Ajattelin tosiaan sijoittaa vahvistimeen maksimissaan sen 500 euroa, eli Hartken Kickbass 12 ja Kickbass 15 eivät kumpikaan mene sen rajan yli.

Miksi?
Mun mielestä toi Kickback on kokonsa ja soundinsa puolesta parempi kuin Sweet. Sweet on mun mielestä aika löysä ja soundi painottuu enemmän keskialueelle; Hartke kattaa aika hyvin kaikki alueet (5-kielisellä bassolla en tuota olo kokeillu, niin en tiedä kuinka se H-tulee ulos). Elementistä vois sanoa, että tSweetin 15" elementti kaatuu siihen löysyyteensä, Hartken alumiinikartiot tulee mun mielestä paremmin/nopeemmin mukana.
Heitin ton Sweetin kanssa melkosesti keikkoja silloin, kun se mulla vielä oli ja se oli melkonen kannettava. Siitä sai kyl hyvän otteen ku siinä on kaks kahvaa sivuilla, mutta siihen kokoonsa nähden se on turhan iso.

Itse arvostan tossa Kickbackissa, erityisesti 12" versiossa sitä, että soundi löytyy nopeesti, eikä eq:ta tarvitse "punoa" parhaimmillaan ollenkaan.

Mitä eroo noille 12 ja 15 -tuumasille kickbackeille vois sanoa ois, että 15":sessa on mun mielestä rokkaavampi, jopa hevimpi, soundi. 12":sessa taas on enemmän "tilaa" ylärekisterille.

Kiitos, plussaa tästä. Hartken puolelle taidan olla kallistumassa, ja matka musiikkiliikkeeseen varmasti auttaa päättämään, onko Kickback 12 vai 15 soundiltaan minun mielestäni parempi. Jompaakumpaa olen kokeillut, muistaakseni se oli tuo 12, mutten ole täysin varma asiasta. Silloin soundi kuitenkin miellytti todella.

Vaikka jotkut (ainakin musakauppiaat) mainostaa tota Behringerin BX1200 Ultrabassia Kickbackin kopioks ja väittää sen olevan muuten samanlainen kuin kickback. Itse sanosin, että ne on yhtä lähellä toisiaan kuin kapitalismi ja kommunismi.

Näinhän sitä tosiaan taidetaan mainostaa (valitettavasti), ja itsekin taisin aloittaessani mennä kaikessa innossani ja tietämättömyydessäni tähän halpaan. Minä kun en oikeastaan mitään tiennyt ensimmäisiä bassokamoja ostaessani. Basso on jo mennyt vaihtoon, ja nyt on vahvistimen aika.
arancia
06.01.2006 21:18:24
Kuinkahan paljon tuosta Behringerin BX1200 vahvistimesta kehtaa pyytää?
JukkaPena
06.01.2006 22:32:00
Kuinkahan paljon tuosta Behringerin BX1200 vahvistimesta kehtaa pyytää?

100-150e, kun ei noil mikään paras mahdollinen jälleenmyyntiarvo ole. Sama vähä käyny Hartkel ja Warwickilki. Joskus 2001 toi Kickback makso lähemmäs 1000 euroo, nykysin seki on puolittunu.

Eikä se ole hölmö, joka pyytää vaan se joka maksaa :)
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
bize
07.01.2006 01:43:24
http://www.thomann.de/thoiw3_roland_kc350_prodinfo.html

Tollasella soittelin treenit tänään ja olipa hiton hyvät soundit. Parhaat bassosoundit mitä on combosta tähän mennessä irronnu. Testaa jos kävelee vastaan.
Dropped C
07.01.2006 02:05:08 (muokattu 07.01.2006 02:10:11)
Laneyn 15" kombo on ainoa oikea vaihtoehto näihin muihin esiteltyihin verrattaessa.

Tai siis jos vertaa omistamani Laney BC120 kombon soundia tuohon Sweet15:taan, niin
omassa vehkeessä on n.10 kertaa rokimpi soundi ja säröytyy hauskemmin. Melkein kymmen vuotta vanhempi pelihän tuo oma tosin on...
Modulaatio
07.01.2006 02:23:20 (muokattu 07.01.2006 02:24:01)
Laneyn 15" kombo on ainoa oikea vaihtoehto näihin muihin esiteltyihin verrattaessa.

Jaa-a, voin olla erimieltä. En edes viitsi kertoa miksi...
Prkele
hollstro
07.01.2006 11:00:23

100-150e, kun ei noil mikään paras mahdollinen jälleenmyyntiarvo ole. Sama vähä käyny Hartkel ja Warwickilki. Joskus 2001 toi Kickback makso lähemmäs 1000 euroo, nykysin seki on puolittunu.

Eikä se ole hölmö, joka pyytää vaan se joka maksaa :)

Tässä se hinnan puoliintuminen johtuu valmistusmaasta, ei niinkään arvostuksen romahtamisesta. Nykyään Hartken kaapit tehdään Kiinassa, ennen USAssa.
JukkaPena
07.01.2006 17:42:18
Tässä se hinnan puoliintuminen johtuu valmistusmaasta, ei niinkään arvostuksen romahtamisesta. Nykyään Hartken kaapit tehdään Kiinassa, ennen USAssa.

Koreassa toi kickback ainakin tais olla.
JTS
07.01.2006 21:31:06 (muokattu 07.01.2006 21:36:10)

Tai siis jos vertaa omistamani Laney BC120 kombon soundia tuohon Sweet15:taan, niin
omassa vehkeessä on n.10 kertaa rokimpi soundi ja säröytyy hauskemmin. Melkein kymmen vuotta vanhempi pelihän tuo oma tosin on...

Treeneissä soitan toisinaan kaveribändin Laney RBW300- kombolla. 15" elementti ja 165 (?) hattivattia. Varsinainen yhden soundin peli. Tämäkin voisi tosin riittää, jos se soundi olisi hyvä, mutta ei. Ehken vaan osaa.

Muutkaan kokeilemani Richter-sarjalaiset kombot eivät ole sen suuremmin allekirjoittanutta miellyttäneet. Toisaalta voisi olla mielenkiintoista päästä testaamaan tuollaista vanhempaa Laney-vahvaria.

Oma Warwick Sweet 15 on paljon munakkaampi ja säätömahdollisuuksiltaan mielekkäämpi. Hartken Kickbackistakin pidin, kun sitä pääsin kokeilemaan.

Tällainen Ampeg voisi olla aika varteenotettava vaihtoehto, jos budjettia on mahdollista venyttää ~ 100 euroa. Ainakin itse pidin siitä kovin, kun musiikkiopistolla pääsin testaamaan. Mukavasti murisi Fenderin kanssa. http://www.thomann.de/thoiw3_ampeg_ba115_bass_combo_prodinfo.html
-
Dropped C
07.01.2006 22:12:25 (muokattu 07.01.2006 22:19:01)
Ei minulla siis mitään noita Warren vehkeitä vastaan ole. Itsellä on myös tälläinen edukas Warren profet 3.2 + 4x10pro. Ihan hyvä satsi hintaansa nähden. Paljon kliinimmät ja neutraalit soundit siitä lähtee kuin noista Laneyn vehkeistä. Eli riippuu kai mistä tykkää ja mitä hakee.

Olen myös kokeillut jotain uudempaa laneyn 165W komboa, aikaslailla samankuuloinen tuo oli kuin muutaman vuoden vanhempi edeltäjänsä.

Edit: Tuo Ampeggi on kyllä todella hyvä kombovaihto luultavasti. Kokeilin kerran jotain Ampegin 100W 15" komboa Levytukussa. Hyvältä vaikutti, teki mieli ostaa. Ja ääntä tuntui lähtevän ihan yhtä paljon kuin muiden valmistajien 120-165W komboista. Siis ainakin näin tunnepohjalta. Ei näytä maksavan hirveästi tuo tuolla saksanmaalla.
raakile
08.01.2006 16:27:35
Noin neljän vuoden kokemuksella kyseistä vahvarista voin sanoa, että vähänkin nopeammassa soitossa saundi puuroutuu ja siitä tulee pelkkää muhjua juuri tuon edellä mainitun elementin hitauden takia. Elementin vaihto voisi auttaa asiaa, mutta itse en ole viitisnyt vaivautua, koska uutta vahvistinta olen tekemessä.
JukkaPena
08.01.2006 21:48:37
Noin neljän vuoden kokemuksella kyseistä vahvarista voin sanoa, että vähänkin nopeammassa soitossa saundi puuroutuu ja siitä tulee pelkkää muhjua juuri tuon edellä mainitun elementin hitauden takia.

Mun mielestä toi pysyy kuitenkin vielä matalilla taajuuksilla mukana. Kesällä, kun olin myymässä tota mun Sweettiä soittelin yksissä bänditreeneissä semmosta subdub-motown-basssottelua niin kävi jopa ajatus mielessä, että jos ei luopuiskaan tuosta. Kyllä tolla rokkijuttuja työntelee, mutta sen jälkeen aika matala kynnys tohon puuroutumiseen todelakin.
arancia
09.01.2006 14:56:49
Kiitoksia vastauksista, kolmen tunnin kuluttua minulla on Hartke Kickback12.
Pitkäaikainen haaveeni on pukeutua gorilla-asuun.
Basismi
09.01.2006 15:35:03
Vaikka myöhässä olenkin, niin W-CL -sarjan warret hakkaa niin kikpäkit kuin namutkin. Onhan se tyyriimpi, mutta käytettynä jos löytyy, niin....

Omaani en myy :)
Viistous helpottaa soittamista!
Bassballs
09.01.2006 16:53:45

Kiitoksia vastauksista, kolmen tunnin kuluttua minulla on Hartke Kickback12.

Tulinpa myöhässä.. siis tähän keskusteluun.

Soundimieltymyksethän ovat henk.kohtainen asia, mutta minulla ainakin on monesti loppunut huumorintaju tuon Kickback12-kanssa.
Pienen elementin ja (mielestäni)kehnon vahvistimen yhdistelmä hukkuu heti rumpujen ja/tai yhtäänkin isompien kitarastyrkkarien alle.

Jos raha on kortilla, niin kannattaisi kyllä kokeilla huolella ennen ostopäätöstä.
Minä olen tehnyt lukemattomia huonoja ostoksia vähillä varoillani ja on kyllä vituttanut ja itkettänyt monet kerrat..

Toivottavasti kuitenkin olet tyytyväinen ostokseesi.
Elämässä pitää olla runkkua!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)