Aihe: Johdoitus
1
Jake.e
09.01.2006 17:23:45
Elikkä en ole vieläkään tajunnut miten johdot menevät nuppi ja kaappi systeemissä. Eli miten nämä kaksi yksilöä kietoutuvat yhdeksi otetaan esi merkki nuppi ja kaappi vaikka

Hughes & Kettner Trilogy nuppi ja Marshallin 1960 kaappi.

Kiitos etukäteen.
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
oiva tumpeloinen
09.01.2006 17:26:43 (muokattu 09.01.2006 17:34:39)
Ihan samalla tavalla kuin combossakin. Paitsi että combossa se liitos saattaa olla piilossa.

Eli nupin speaker out -jakista (tjsp) KAIUTINKAAPELI kaapin in -jakkiin.

DIT: Esim. stereomallisessa 1960-kaapissa valitset kytkimestä mono-asennon ja laitat plugin toiseen jakkiin. Siinä jakin yläpuolella lukee jokin ohmi-luku (tässä tapauksessa 4 tai 16). Nuppiin sitten laitat piuhan vastaavaan ulostuloon, tai vaihdat kytkimestä oikean ohmiluvun (en tiedä, kumpi tapa kyseisessä nupissa on käytössä).
Jake.e
09.01.2006 17:33:05
eli homma hoituu yhdellä johdolla?
..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::..
oiva tumpeloinen
09.01.2006 17:35:34
eli homma hoituu yhdellä johdolla?

Jep. olettaen, että tuo on mononuppi. Jos se on stereo, niin sitten tarvitset kaksi KAIUTINkaapelia.
Pnctocn
09.01.2006 18:04:15
Ja HUOM!

Se pitää olla nimenomaan _K-A-I-U-T-I-N-K-A-A-P-E-L-I_, mikä tahansa kitarakaapeli _EI_ kelpaa. Samannäköinen mutta kaiutinkaapeli kestää huomattavasti suurempia jännitteitä plus sen semmoista.

Kaiutinkaapelissa 2kpl suojaamatonta piuhaa vierekkäin. Instrumenttikaapelissa 1kpl suojattu piuha sisällä ja suojaverkko ympärillä (luo vastusta ja rikkoo vahvarin pidemmässä käytössä).
Siis kun ruvaat piuhan auki päästä,näet helposti kumpi on kumpi.
Suosittelisin esim.spectralexin kaappipiuhaa.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)