Aihe: Kinmania stratoon
1 2
Pluto
09.01.2006 15:57:35
Joo joo, käytä hakua, Googlea jne..

Ja sitten asiaan: Tykkään kovasti tuosta Japsi-Tokaistani, mutta originellimikit ovat vähän tunkkaiset. Itse asiassa ne toimivat varsin hyvin lo-fi pörinään, mutta nyt olisi kuitenkin hakusessa hieman laadukkaampi soundi.

Olen Kinmaneja aikaisemmin kokeillut mutta kun en malleja muista ja melkein 300 euroa on kyseessä niin kysytään, perkele. Haluaisin siis sellaisen lämpimän, perinteisen stratosoundin, ei niinkään jäähakkumeininkiä. Säröllä soundin pitäisi myöskin säilyä lämpimänä ja kermaisena. Yläpään sihinää ei tarvitsisi hirveästi olla, toki tietty määrä kuuluu aina straton soundiin oleellisesti.

Miten Kinmanien käyttäjät, sopisiko mielestänne Vintage Mk II vai Blues -setti tällaiseen kuvaukseen paremmin? Woodstock menee luultavasti liian kirkkaaksi meikäläisen makuun. Mutta onko Blues -sarja liian tumma esim. Pulliais-tyyppiseen clean-iloitteluun?

Kokemuksia olisi kiva kuulla. Kiitoksia paljon.
Dillon, you son of a bitch!
askomiko
09.01.2006 16:30:45
Miulla on blues-setti, ei se liian tumma tässä kitarassa ole. Tallamikissä on aika paljolti potkua, mikä on hyvä juttu, miusta.
Pluto
09.01.2006 16:34:45
Miulla on blues-setti, ei se liian tumma tässä kitarassa ole. Tallamikissä on aika paljolti potkua, mikä on hyvä juttu, miusta.

Eli siis kaulamikistä irtoaa kuitenkin sellainen kuulas, pyöreä soundi, joka sopii hyvin cleaneihin?
PoLFus
09.01.2006 16:51:48

Torillahan on se vintage- setti 200e.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
P-Nut
09.01.2006 18:35:18

Eli siis kaulamikistä irtoaa kuitenkin sellainen kuulas, pyöreä soundi, joka sopii hyvin cleaneihin?

Itselläni on Highway 1 Stratossa kaulamikkinä se Blues-setin kaulamikki. Olikos se nyt Avn-62. Tykkään tosi paljon. Pehmeä ja heleä soundi jos oikein huonosti pitäis sanoin kuvata tuota soundia :) Tykkään tosi paljon ja mielestäni sopii straton kaulamikiksi hyvin jos tuollaista pehmeää soundia hakee niinkuin kirjoittelit.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
p130
10.01.2006 10:14:26 (muokattu 10.01.2006 10:19:28)

Kyseiset mikit taitavat olla MK I

Puhutaanko nyt siis Traditionalista ja Traditional MK-II:sta?

Vanha Traditional löytyy edelleen Custom-seteistä nimellä Traditional Vintage, se on siis se kaikista stereotyyppisin vintagestratosetti. Traditional MK-II taas vastaa vanhaa Hank Marvin Classic-settiä joka on melko kuuma. Eli MK-II ei ole korvannut vanhaa Traditionalia.

Blues tai Traditional MK-II voisi hyvinkin olla se mitä haetaan. Vaikka MK-II onkin kuuma, se soundaa perinnestratolle. Ainoastaan ne kaikkein kirkkaimmat helinät puuttuvat. Tosin sitäkin saa halutessaan pelaamalla potikoilla, konkilla ja mikin korkeudella. Ja toimii särön myös kanssa loistavasti.

Kinmanin sivut ja mallipolitiikka ovat menneet valitettavan sekaviksi viime aikoina...

edit: Minulta siis löytyy tällä hetkellä saarnibodyisesta japsitokaista Marvin Classicit. Ja olen päässyt testaamaan ja vertailemaan kunnolla useita muitakin Kinmanin settejä.

Väittäisin että pieleen ei mene kummankaan setin kanssa, mutta Trad MKII saattaisi olla näin perstuntumalla se ihan vähän sopivampi...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Rämppy
10.01.2006 10:39:21
Mullon AVn-T eli se vanhempi vintage-setti. Ollut jo vuosia enkä pois vaihtaisi. Ihanteellisessa suhteessa heleyttä, napakkuutta, lämpöä ja pyöreyttä. Tallamikkikään ei kuullosta riipivältä ja särösoundit ovat huomattavan hyvät perinnemielessä. Myös kielten välinen balanssi on harvinaisen hyvä. Toimii rautalangasta vanhan liiton hevirokkiin. Suosittelen ankarasti.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
niskel
10.01.2006 11:01:42
Puhutaanko nyt siis Traditionalista ja Traditional MK-II:sta?

Vanha Traditional löytyy edelleen Custom-seteistä nimellä Traditional Vintage, se on siis se kaikista stereotyyppisin vintagestratosetti. Traditional MK-II taas vastaa vanhaa Hank Marvin Classic-settiä joka on melko kuuma. Eli MK-II ei ole korvannut vanhaa Traditionalia.

Mallimerkinnät ovat itselleni hiukan epäselviä, mutta minusta tämä oma settini on juuri se vanhempi Traditional, eli sama kuin Rämpyllä. Myyntipakkauksessa ei ainakaan MK II lue missään. Yhdessä toisessa kitarassa olen kokeillut FV-HMS settiä ja en mitään järisyttävää eroa sentään huomannut. Ehkä ne olivat hieman tummemmat, ovat jonkin verran kuumemmat.

Yleismittarilla tarkistin näiden resistanssit juuri: talla 6,07 kOhm, keski 5,81 kOhm, kaula 5,64 kOhm. Mittasin nämä arvot tosin noin 3-4 metriä pitkän kaapelin päästä, mikit kun ovat vielä kitarassa. Vaikuttanee hieman tuloksiin kuten ehkä sisäinen johdotuskin?

Kyllä näitä uskaltaa varauksetta suositella, varsinkin jos rautalanka/beat on tyylinä. Kuten Rämppy mainitsikin jo, niin kielet ovat todella hyvin balanssissa keskenään. Kirkkautta on mielestäni juuri sopivasti. Irtoaa kunnon twangi. Appiukko käytti kitaraani yhdellä keikalla. Yksi biisi meni kunnon rokkisäröllä Sundown A36 putkivahvistimen kanssa. Kuulosti se säröpuolikin aika pirun hyvältä, eli toimii siinäkin.
Ei ole nauhakaiun voittanutta!
Arthur
10.01.2006 13:16:12
AVn Blues setti on mulla ja vastaa kuvausta.Taipuu Pulliaisosastoon ja säröihin yhtälailla.
Pluto
11.01.2006 13:23:37
Kiitoksia kaikille vastaajille avusta! Lisääksi saa toki kirjoittaa. Tällä hetkellä pohdinta on vielä hieman vaiheessa..
buju
11.01.2006 15:24:27
Mulla on avn blues setti. Kaula lämmin ja silti erotteleva. Tallassa on sitte mukavasti lisä potkua ilman että riipii.
Damn right, I´ve got the blues
Pluto
18.09.2006 18:34:45
Hiiop!

Nostetaan ylös, kun nyt rahatilanne lopultakin antaisi myöten setin tilaukselle. Ja arvontalaulu raikaa vieläkin.

Onhan tämä toisaalta vähän turhaa kysellä täältä neuvoja. Paras olisi kun pääsisi itse jonnekin kokeilemaan ja kuuntelemaan eri settejä. Ongelmana vain on, ettei sellaista mahdollisuutta taida juuri missään olla. Kinmanin sivuilla olevat ääninäytteet eivät jotenkaan vastaa sitä käyttötarkoitusta ja soittotyyliä, joita itse harjoitan. Olisin halunnut kuulla enemmän esim. perus-cleaneja näppäilyjä ja ehkä vähän laulavampia särösaundeja. No mutta, kaikkea ei voi saada...

Mutta niin: Jos jollakulla olisi vielä antaa syväluotaavia neuvoja tai kokemuksia Kinmanin mikeistä niin kuulisin niitä erittäin mielelläni. Ja nyt olen lisäksi ruvennut miettimään myös Woodstock-settiä... huoh
kimurantti1
18.09.2006 19:25:22 (muokattu 18.09.2006 19:26:30)
Mulla on Musarin Silhouetessa Avn-62:set kaulassa ja keskellä. Mikeissä tosiaan on aika paljon potkua ja soundi on tummempi kuin tavan stratomikeissä, muttei misään nimessä tunkkainen. Sellainen kuulas ja selkeä juurikin. Omaan makuun on vähän kliiniset, ja sellainen tietty särmä mitä kovasti mielisin puuttuu. Hyvä soundi niissä on silti kaikinpuolin, enkä ole ihan heti vaihtamassa. Katsotaan sitten joskus jos rahatilanne muuttuu ja viitseliäisyyttä tulee lisää.

Edit:
Paras olisi kun pääsisi itse jonnekin kokeilemaan ja kuuntelemaan eri settejä.
Missä päin asut?
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Pluto
18.09.2006 20:02:38
Missä päin asut?

Järvenpäässähän minä. Tampereen läpi kuljen aina silloin tällöin, mutta aika harvoin jää aikaa pysähtyä pidemmäksi aikaa...
kimurantti1
18.09.2006 21:58:59
Järvenpäässähän minä. Tampereen läpi kuljen aina silloin tällöin, mutta aika harvoin jää aikaa pysähtyä pidemmäksi aikaa...

Mä asun Nokialla, Tampereella käyn melkein joka päivä..
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
ontero
18.09.2006 22:09:19
Woodstock menee luultavasti liian kirkkaaksi meikäläisen makuun.

Tuo Woodstock on tummempi kuin Traditional setti.
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
Dr. Muff
18.09.2006 22:30:54

Tradiin en ole verrannut mutta ei noi Woodstockit mitkään kovin kirkkaat mikit ole.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Pluto
19.09.2006 01:13:30

Tästä olenkin ollut vähän pihalla. Joissain paikoissa nimittäin Woodstockia on kuvailtu todella kirkkaaksi, toisaalla taas Traditionalia tummemmaksi. Mutta tätähän tämä on kun ei pääse itse kokeilemaan...

Jos muuten heitän tällaisen referenssin, että tykkään John Fruscianten stratosoundeista todella paljon. RHCP:n musiikista taas en niinkään, mutta se onkin jo eri juttu. Mutta mun mielestäni tyypin soolot kuulostavat kuitenkin oikein maukkailta. Eli sellainen soundi olisi hyvin vahvasti tavoitteena, ei niinkään nuo Kinmanin sivuilla olevat pörinät.
MrSpok
19.09.2006 14:23:34
Mutta niin: Jos jollakulla olisi vielä antaa syväluotaavia neuvoja tai kokemuksia Kinmanin mikeistä niin kuulisin niitä erittäin mielelläni. Ja nyt olen lisäksi ruvennut miettimään myös Woodstock-settiä... huoh

No mulla on ollu n. 4 vuotta nuo kinmanin woodstockit fendän amerikan stratossa (jossa on vaahtera kaula) eikä ne mitkään yli kirkkaat mikit mun mielestä ole. Mielestäni niissä on semmoinen suht "tukeva" soundi, mutta silti ne soivat sopivan heleästi. Mikit eivät myöskään ole häiriöherkkiä mikä on tietysti hyvä asia, myös mikkien konstruktio vaikuttaa aika laadukkaalta. Siihen en ota kantaa, että kuullostavatko ne alkuperäisiltä fenderin '69 mikeiltä kuten valmistaja lupailee.

Kun en oikein osaa kuvailla tuota soundia niin pitäisi varmaan yrittää laittaa jotain ääniklippiä nettiin.

Vahvistimena muuten käytän yleensä fenderin hot rod deluxea. Huvittavaa mielestäni on se, että kaverini soitti oheisilla kamoilla +fuzzface ja totesi, että kuullostaa Slashilta :-)

PS. Omani muuten taitavat olla tuota vanhempaa mallia (ks. Kinmanin webbisivut).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)