Aihe: .:nuppi:.
1
Finite Fear
09.01.2006 17:05:25

Olen ajatellut hommata kesäksi uuden nupin, jos se on tarpeen. Nykyinen nuppini on
Behringer BX4500H. Olen ajatellut Warwick PRO FET 3.2, niin olisiko kannattava ostos vai kannatasko soitella vielä BX4500H:lla.
Cheri basic
okoranta
09.01.2006 17:18:05

Hyviä kokemuksia löytyy tuosta 3.2 :sta. Aika tuhti ja hyvin säädettävissä oleva soundi, mutta kaverilla ollut Profet IV oli munsta viel asteen parempi. Muistaakseni Staminan keikkabasisti vetää tuolla IV :lla...
Säro EI_OLE efekti -Lasimestari -
Finite Fear
09.01.2006 17:21:22

Vähän riippuu minkälaista kamaa sillä vetelet.
Laidasta laitaan...
Cheri basic
Chaka
10.01.2006 00:03:56 (muokattu 10.01.2006 00:05:33)

Olen ajatellut hommata kesäksi uuden nupin, jos se on tarpeen. Nykyinen nuppini on
Behringer BX4500H. Olen ajatellut Warwick PRO FET 3.2, niin olisiko kannattava ostos vai kannatasko soitella vielä BX4500H:lla.

tuosta behringeristä ei oo kyl mitn kokemuksia, mut profeetan (IV) omistin joskus tuossa ja siit kyl tykkäsin kovin, ihan hirmu hyvä saundi ja eq ja muutkin säätönupit toimi ja oli hirmu hyvät liitäntä mahdollisuudet, eli vaikken oo tosta siun vahvistimesta ole tietoinen niin suosittelen lämpimästi profeettaa..!!
She carries me through days of apathy She washes over me She saved my life in a manner of speaking When she gave me back the power to believe
pardy
10.01.2006 00:08:03

Sanoisin että malta nyt. Ei se Behringer niin huono ole että se kannattaisi vaihtaa samanhintaiseen ja vähempitehoiseen. Soittele sillä rauhassa niin pitkään kun on rahaa kasassa reippaammin ja osta sitten tosi hyvä vahvari tuon hyvän sijaan.
Dropped C
10.01.2006 19:21:44
Joo, ei varmaan kannata vaihtaa. Ei tuo Warren Profeetta 3.2 ihmeellinen ole. Perussettiä. EQ:ta siihen kaipaisin. Nyt täytyy kokeilla Behkun 20€ pedaalilla (tulossa). Eikös nuo mainitut Behku ja Warre maksa melkein saman? Tosin en ole kokeillut noita Behkuja.
guano
11.01.2006 02:36:29
profet 5.1 on ainaki paras.
TommiW.
11.01.2006 08:10:40
profet 5.1 on ainaki paras.

Vielä kun tämänkaltaisiin argumentteihin saisi niitä perusteluja, olisi enemmän kuin jeppis.
"Wasara on kävelevä GAS " -kaake
Karlsson
11.01.2006 13:15:35
Sanoisin että malta nyt. Ei se Behringer niin huono ole että se kannattaisi vaihtaa samanhintaiseen ja vähempitehoiseen. Soittele sillä rauhassa niin pitkään kun on rahaa kasassa reippaammin ja osta sitten tosi hyvä vahvari tuon hyvän sijaan.

Toi Behkun uppihan on mainio, ei kannata vaihtaa.
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
Finite Fear
12.01.2006 19:14:20

Kiitän.....
Cheri basic
Ile-
15.01.2006 23:05:03
Miksi enemmistö bassonupeista, on tarkoitus ruuvata räkkiin kiinni, eikä laittaa kaapin päälle? Kitaranupeillehan ei ikinä tehdä näin.
okoranta
15.01.2006 23:10:22

Miksi enemmistö bassonupeista, on tarkoitus ruuvata räkkiin kiinni, eikä laittaa kaapin päälle? Kitaranupeillehan ei ikinä tehdä näin.

enemmistö??????? Tietääkseni suurin osa bassovahvistimista laitetaan kaapin päälle, ellei kysymyksessä ole Kombovahvistin. PA-päätevahvistimia laitetaan räkkiin, harvemmin bassovahvistimia.
"Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari-
Ile-
15.01.2006 23:22:15 (muokattu 15.01.2006 23:26:52)
Tarkoitin esim. kyseisiä vehkeitä joiden muodosta voi päätellä jotain sijoitukseen liittyvää.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-136511.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176305.html

Valaiskaa nyt vähän mikä funktio tuossa muotoilussa on. Suurin osa bassonupeista vastaa käsitykseni mukaan ylempää, mutta eivät tietenkään kaikki.

Sen verran vielä, etteivät tietenkään nuo ruuvikolot laidoissa pakota laittamaan sitä räkkiin kiinni. Mietin vain, miksi niitä löytyy vain bassonupeista, eikä kitaranupeista.
okoranta
16.01.2006 10:54:23 (muokattu 16.01.2006 10:58:40)

Tarkoitin esim. kyseisiä vehkeitä joiden muodosta voi päätellä jotain sijoitukseen liittyvää.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-136511.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176305.html

Valaiskaa nyt vähän mikä funktio tuossa muotoilussa on. Suurin osa bassonupeista vastaa käsitykseni mukaan ylempää, mutta eivät tietenkään kaikki.

Sen verran vielä, etteivät tietenkään nuo ruuvikolot laidoissa pakota laittamaan sitä räkkiin kiinni. Mietin vain, miksi niitä löytyy vain bassonupeista, eikä kitaranupeista.

Enemmistä vahvistimista on " ei-räkkimallisia " Mutta joitakin poikkeuksia löytyy, esim tuo ylimmäinen ja Warwick Profet IV tulisivat ensimmäisenä mieleen.

Suurin osa bassonupeista vastaa käsitykseni mukaan alempaa mutta eivät tietenkään kaikki.
"Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari-
Värinä
16.01.2006 16:40:58
Menin ja laskin. Jos nyt tuolta Thomannilta katsoo niin 59.stä nupista 31:ssä on räkkiruuvien paikat. Ei tietenkään sillä, että T-kaupan sivut olisivat mitenkään ultimaaliset tiedonlähteet, mutta niihin tuossa nyt aikaisemminkin viitattiin. ja onhan se tosiaan mielenkiintoista, ettei juuri mistään kitaranupista löydy noita räkinreikiä...

Käyttävätkö basistit sitten yleensä enemmään räkkivermeitä, kuin kitaristit? Niinkun efektejä tai muuta?
Rock and/or Roll
okoranta
16.01.2006 17:01:24

No Thomanilta näyttäis löytyvän 14 kpl räkkimallin päätevahvistinta kitaralle. Etuasteita ja efektejä löytyy sitten räkkimallina kitaralle enemmänkin.

Bassolle noita näytti olevan 50/50 , mutta räkkikäytössä itse olen nähnyt aika harvoin, mutta ei siinä varmasti toimii, oli räkissä tai ei.
Värinä
16.01.2006 17:13:04
Bassolle noita näytti olevan 50/50 , mutta räkkikäytössä itse olen nähnyt aika harvoin, mutta ei siinä varmasti toimii, oli räkissä tai ei.

31/59=52,5% Eli hiukan enemmän kun ei räkkimallisia. Tosin marginaalisesti enemmän. Mutta pilkun viilauksesta asiaan... Itseänikin on mietityttänyt miksi niissä usein on ne räkin reijät? eihän se nyt tietenkään toimintaan vaikuta. Olisi vaan kiva tietää esim. kuka niitä räkissä pitää ja miksi? Kaipa noissa kuitenkin sen verran kovat raudat on ympärillä, etteivät enää ylimääräistä suojaa tarvitse? Ja mitenköhän esim. Ampeg on päättänyt, että tämä nuppi tulee räkkikiinnikkeilä ja tuo taas ei?

Niin ja päätteet ja etuasteet nyt ovat luonnolisesta syystä räkkimallisia...
Rock and/or Roll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)