Aihe: ENGL fireball suppea nuppi??
1 2 3
Ben_D
07.01.2006 17:27:22

Kuten tuolla toisessa threadissa moni on huomannut, omasta mielestäni Screameri ei ollut tarpeeksi särökäs vehje metalliin. Toiset tosiaan tykkää muhkummasta. Palloja pitänee testata.

Mä olen edelleen sitä mieltä, että tsekkaa onko Screamerissa kaikki kondiksessa. En ole Screamerilla soittanut, mutta clippien perusteella säröö lähtee ihan tarpeeksi rankempaankin vääntöön.
Super-Jari
07.01.2006 17:51:34
Kyllähän noilla metallit irtoaa helposti, mutta olen sitä mieltä, että Powerballista saa todellapaljon muutakin, kun vain osaa etsiä.

Älä mussuta siinä :D
Kaikkia ei kiinnosta etsiä.
kimurantti1
07.01.2006 18:20:33
Kyllähän niistä Engleistä kaikenlaista soundia saa, mutta niin kuin Antti1 taisi yhdessä aiemmassa treadissa sanoa: "Sanokaa mitä sanotte, mutta mun mieestä noi on aik yhden tyylisuunnan vahvistimia". Mä oon harvinaisen samaa mieltä. Mä en ole ymmärtänyt sitä miten Englejä pidetään monipuolisina vahvistimina. Powerballia ja Screameria oon tutuilla ihan kunnolla päässyt ruuvaamaan, Classic Tubea nopeasti testanneena se oli monipuolisin. Ei siinä mitään, jos omat tarpeet kattaisi pelkän hevin, niin voisin Englin hommatakin.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
ilpoliekkio
07.01.2006 18:30:55 (muokattu 07.01.2006 18:38:40)
Tuo on todella surkeaa että joutuu aina etsiin sopivat asetukset sen mukaan soitteleeko säröillä vai puhtailla.

Mutta jos ei tarvi kuin hyvän särön, niin turhaahan siinä vahvistimessa on cleanillekin omat säädöt ja vipstaakit. ;)

Fireball lyhyesti: "Yksinkertasten hevikitaristien yksinkertanen hevinuppi.".
Awaken the suffering
Super-Jari
07.01.2006 18:59:02
Classic Tubea nopeasti testanneena se oli monipuolisin.

Taitaa monipuolisin tarkoittaa tässä tapauksessa vähiten heviä ;)
N33m0
08.01.2006 03:50:41

blackmore signaturessa on kuulemma mahtava vintage-viba, kyllä niillä engleillä muutakin soittaa kuin heviä.
slow music for slow people
Jucciz
08.01.2006 07:24:03
Taitaa monipuolisin tarkoittaa tässä tapauksessa vähiten heviä ;)

No eikö se sitten ole niin?

Yleensä vahvistin, joka ei ole erityisesti heviin suunnattu soveltuu melkein kaikenlaiseen muuhun musaan vähintään tyydyttävästi.

Sitten pitäisi toki määritellä, mikä kaikki on heviä. Black Sabbathiin riittää Classic 30, Children of Boredomiin ei.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Super-Jari
08.01.2006 11:34:57
No eikö se sitten ole niin?

Yleensä vahvistin, joka ei ole erityisesti heviin suunnattu soveltuu melkein kaikenlaiseen muuhun musaan vähintään tyydyttävästi.

Sitten pitäisi toki määritellä, mikä kaikki on heviä. Black Sabbathiin riittää Classic 30, Children of Boredomiin ei.

Kai ne kolmeen ryhmään voi jakaa. Puhdas, roso ja juntta. Ainahan jos johonkin kumarrat niin johonkin pyllistät.
Ze Kink
08.01.2006 12:14:23 (muokattu 08.01.2006 12:16:25)
blackmore signaturessa on kuulemma mahtava vintage-viba, kyllä niillä engleillä muutakin soittaa kuin heviä.

Tätä haluaisin testata joskus, vaikuttaa ainakin varsin hyvältä.
Itse ainakin diggaan tota Englien tiukkaa säröä, mutta ne ei ole ihan tarpeeksi monipuolisia mun makuun.

E: Oho, näköjään on Steve Morsekin siirtynyt Englin leiriin.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Ben_D
08.01.2006 12:30:03 (muokattu 08.01.2006 12:30:43)

Monipuolista juu...kuinka monenlaista musiikkia te vahvistimellanne oikein soitatte? Nimiä (nimimerkkiä) mainitsematta olen kuullut täälläkin monelta clippejä, joissa tyyli on sitä yhtä ja samaa samoin kun soundit. Välillä on jotain hilavitkutinta välissä, mutta perussoundi on aina sama. Siltikin pitäis olla miljoonaa eri soundia saatavilla.

Oma vahvistimeni on monipuolinen, mutta en mä siitä käytä kun muutamaa (suurimmaksi osaksi yhtä) soundia. Jos mä haluan soittaa röllipeikkoo niin sitä varten mulla on himassa PodXT.
Dr. Muff
08.01.2006 12:40:26
Monipuolista juu...kuinka monenlaista musiikkia te vahvistimellanne oikein soitatte? Nimiä (nimimerkkiä) mainitsematta olen kuullut täälläkin monelta clippejä, joissa tyyli on sitä yhtä ja samaa samoin kun soundit. Välillä on jotain hilavitkutinta välissä, mutta perussoundi on aina sama. Siltikin pitäis olla miljoonaa eri soundia saatavilla.

Ihan just!

Mä olen monaasti miettinyt tätä monipuolisuutta. Mikä sitten tekee vahvistimesta monipuolisen? Se että siitä saa erillaisia määriä säröä irti? Sama perustone on aina läsnä, jos nyt ei mallintavista puhuta. Ostaa suosiolla ne vahvistimet mitä tarvitsee. Parempi yhen tempun poni, jonka temppu toimii, kun laidasta laitaan keskinkertaista.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
Nacher
08.01.2006 14:32:57
Tuosta tuleekin mielenkiintoinen kysymys, eli onko olemassa sitten vahvareita, jos nyt ei jotain mallintavia lasketa, joissa oikeasti on ERILAISIA soundeja, eikä vain eri määrällä säröä ja eri EQ-asetuksella varustettuja versioita ihan samasta soundista? Onhan tuossa Screamerissakin 4 kanavaa, mutta se sama perussoundi niissä on kaikissa. Lähinnä särön määrä eroaa. Jopa mallintavissakin tuntuvat kaikki soundit monesti olevan sitä samaa pohjimmiltaan, vain särön määrä ja hitusen sävy muuttuu, mutta perussoundi pysyy. Kun itsekin miettii, ei sitä monipuolisuutta oikein liiemmin tarvi, ellei omaa oikeasti _erilaisia_ soundeja. Siitä yhdestä lineaarisesta särön määrän jatkumosta löytää nopeasti sen oman suosikkiasetuksen, eikä sitä hirveästi tule vaihdeltua sen koommin.
N33m0
09.01.2006 00:56:55 (muokattu 09.01.2006 00:57:14)

Mä en paljoa painoarvoa vahvistimen monipuolisuudelle aseta, tarviin vaan yhen hyvän särösoundin millä perjaatteessa vedän koko ajan. Pedaalit on kirosana, boutique tai ei...
slow music for slow people
Exhausted
09.01.2006 02:11:27

Tuosta tuleekin mielenkiintoinen kysymys, eli onko olemassa sitten vahvareita, jos nyt ei jotain mallintavia lasketa, joissa oikeasti on ERILAISIA soundeja, eikä vain eri määrällä säröä ja eri EQ-asetuksella varustettuja versioita ihan samasta soundista?

Sanoisin että Mesan Road Kingissa ainakin :)
damn_pc
09.01.2006 10:15:01
Tuosta tuleekin mielenkiintoinen kysymys, eli onko olemassa sitten vahvareita, jos nyt ei jotain mallintavia lasketa, joissa oikeasti on ERILAISIA soundeja, eikä vain eri määrällä säröä ja eri EQ-asetuksella varustettuja versioita ihan samasta soundista?

Randallin modulaariset RM100 tai RM50. Valitse kahdestatoista vaihdettavasta etusesta ne kolme (tai kaksi 50W versiossa) mitä milloinkin haluat vahvarisetupissasi käyttää.

Eikä maksa paljoo
Spike
09.01.2006 13:13:59
Tuosta tuleekin mielenkiintoinen kysymys, eli onko olemassa sitten vahvareita, jos nyt ei jotain mallintavia lasketa, joissa oikeasti on ERILAISIA soundeja, eikä vain eri määrällä säröä ja eri EQ-asetuksella varustettuja versioita ihan samasta soundista?.

Hughes&Kettnerin Triamp kuudella kanavallaan? En o kokeillut, mutta Trilogyssakin oli jo eroa kanavien luonteella.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Niq
09.01.2006 13:42:50

Eikös sitä pääsis helpoimmalla kun ostais kolme täysin erisoundista vahvaria niin ei tarttis kanavien kanssa nyhjätä. Sitäpaitsi se pääte aina tekee oman värinsä soundiin, kitaravahvistimissa siis.
"I have a cunning plan" -Baldrick
monotone
09.01.2006 14:58:33

Ei pidä provosoitua kun provosoidaan. :-)

No joo, mun mielestä olisi onnekas, jos löytää edes yhden soundin, joka olisi jollain lailla oma ja jonka kanssa voisi elää harmoniassa. Tästähän suurin osa arvostetuista soittajista tunnetaan - ominaissoundista.
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
monotone
09.01.2006 14:59:57

Eikös sitä pääsis helpoimmalla kun ostais kolme täysin erisoundista vahvaria niin ei tarttis kanavien kanssa nyhjätä.

No siinä olisi se vaara, että ostaisi kolme väärää vahvistinta. :-)
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)