Vipu 09.01.2006 12:49:13 | |
---|
Eli kun katsoin näitä kyseisiä nuppeja niin onko näillä mitään suurta eroa? Onko paljon eroa kun toisessa on 6 etuputkea(kai) ja toisessa 5 eli preamp = etuputki? |
|
Deranged 09.01.2006 12:58:21 | |
---|
Eli kun katsoin näitä kyseisiä nuppeja niin onko näillä mitään suurta eroa? Onko paljon eroa kun toisessa on 6 etuputkea(kai) ja toisessa 5 eli preamp = etuputki? 6505+ pukkaa enemmän säröä ulos samalla gain-asetuksella. Tosin kohta joku jazzmies väittää, että 5 etuasteputkea on liikaa ja soundi on heti pilalla kun gainia vääntää yli ykkösen.. |
Ben_D 09.01.2006 13:08:19 | |
---|
6505+ pukkaa enemmän säröä ulos samalla gain-asetuksella. Tosin kohta joku jazzmies väittää, että 5 etuasteputkea on liikaa ja soundi on heti pilalla kun gainia vääntää yli ykkösen.. Kukahan jazzmies? |
oiva tumpeloinen 09.01.2006 13:09:20 | |
---|
6505+ pukkaa enemmän säröä ulos samalla gain-asetuksella. Tosin kohta joku jazzmies väittää, että 5 etuasteputkea on liikaa ja soundi on heti pilalla kun gainia vääntää yli ykkösen.. Tekeekö se tosissaan noin. Mä kun olen ollut jostain Peaveyn presseistä lukeneeni, että se "ylimääräinen" putki olisi tuomassa lisää sinne puhtaalle puolelle...tosin saahan senkin kyykkäämään. |
kartar 09.01.2006 13:57:22 | |
---|
6505+ pukkaa enemmän säröä ulos samalla gain-asetuksella. Tosin kohta joku jazzmies väittää, että 5 etuasteputkea on liikaa ja soundi on heti pilalla kun gainia vääntää yli ykkösen.. Itselläni on 6505+ ja olen varma, että Jazz-miehien mielestä 6505+:n soundit on aivan pielessä. Jazz-miehet ovatkin ehkä vääriä miehiä arvioimaan HighGain-soundeja ja -vahvistimia. Itselläni oli ennen 5150I ja aika samoja pelejä noi on. Se EQ-homma on suurin ero. Gainin määrään se etusputkien määrään nosto ei ole mielestäni juuri vaikuttanut. |
koponen 09.01.2006 15:40:04 | |
---|
6505+ pukkaa enemmän säröä ulos samalla gain-asetuksella. Menee muuten juuri päinvastoin, eli 6505 säröytyy enemmän samoilla asetuksilla. Tosin kohta joku jazzmies väittää, että 5 etuasteputkea on liikaa ja soundi on heti pilalla kun gainia vääntää yli ykkösen.. No jazzmiehen mielestä 6505 on varmaan muutenkin käyttökelvoton. Etuasteputkien määrä sinällään ei tee mistään vahvistimesta hyvää tai huonoa. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
SH1THEAD 09.01.2006 15:50:29 | |
---|
6505+:n ja 6505:n ero löytyy putkista ja säätönappuloista. Plussassa on todellakin yksi etuasteputki enemmän (liekö mitään hyödyttävä) ja EQ:t molemmille kanaville. Lisäksi sillä on myös 300 euroa enemmän hintaa, ja tämä ja säröytyminen pienillä gaineilla olivat minun puoltamukseni plussattomalle nupille. Muista, että nämä ovat kuitenkin samoja laitteita kuin 5150:t, eli kannattaa käytettynäkin kyttäillä. Torilla pyöri ainakin jokusen aikaa sitten 5150 combo ja aina silloin tällöin putkahtelee nuppejakin tarjolle. äsh :/ |
Swan 09.01.2006 15:59:59 | |
---|
Kannattaa myös tyypata ennen mitään ostopäätöksiä, sillä itse kokeillessani 6505+:aa petyin kovasti sen saundimaailmaan. Hirveän kolkon oloinen oli, kun kaverin Marshall 1960AV -kaapin (V30) ryyditin, eikä oikein reagoinut kunnolla meikäläisen soittoon. Olo oli vähän kuin trankkusäröillä soittaessa. Mitään buustia ei tosin ollut silloin käytettävissä; voipi olla, että overdriven kanssa voisi toimia paljon paremminkin. Puhtaista en sanokaan mitään, kun niitä varten tuo ei ole tehtykään. |