Aihe: Vahvistimen vaihto putkesta mallintavaan
1
vale
09.01.2006 10:33:07
Terve,

Olen jo vähän aikaa tässä miettinyt että vaihtaisin setuppini. Tämänhetkinen vahvistin minulla on marsun silver jubilee 2553 ja se on oikein hyvä, mutta kun olisi kiva soitella myös hiljaisemmilla volilla ja monipuolisimmilla soundeilla. Olen katsastellut asiaa niin että pitäisin itselläni tuon vintage 30:sillä varustetun kaapin ja ostaisin sille sitten uuden kaverin. Olen testannut noita tech21 vahvareita ja tykästynyt niiden soundiin. Mallia trademark 60 olen testannut, mutta sitten arveluttaa se äänen taso lujalla soitettaessa? Onko tästä kokemuksia? Lisäksi saatavilla on näköjään tuo trademark 300 nuppi. Hirvittävän ruma vekotin kyseessä, mutta yltääkö tuo samoihin suorituksiin kuin 60 vai onko se pilattu jollakin ultragain systeemeillä, jota se ainakin lupaa ulkonäkönsä puolesta.

Kertokaa kokemuksianne tuosta trademark 300:sta ja mielipiteitänne tuosta tempauksesta, onko järkeä vai ei? Monipuolisuutta haen ja hyvää soundia!

kiitos
Rock n' Roll is the only way to DIE
Miikathebest
09.01.2006 10:58:11 (muokattu 09.01.2006 11:01:03)

Otsikosta jo päättelin, että nyt on jollain ruuvit löysällä...
Eihän siinä oo ees sitä fiilistä, jos soittaa hirveen hiljaa.

Säröpedaalien yhdistelmillä saa putkivahvistimenkin soundia "aukeamaan" pikkasen hissutteluvoimakkuuksilla.

Yhellä tutulla on/oli isoin Trademark kombo, eikä loppujen lopuksi ollut siihen kuitenkaan tyytyväinen... Screameriä vaan kehiin.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
losli
09.01.2006 11:24:58 (muokattu 09.01.2006 11:26:50)
No jos kyse on tosiaan vain siitä että halutaan soittaa hiljaisemmilla volumeilla ja monipuolisemmilla soundeilla niin aika halvalla pääsee kun hankkii jonkun mallintavan etuasteen ja kytkee sen tuohon Jubilee:hen.

Tuollainen mallintava etunen kulkee mukavasti mukana treeneistä kotiin jossa sitä voi sitten soitella kuulokkeilla tai jollain pikkustyrkalla, melkein millä vaan.

Tämä vain omana mielipiteenäni.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
JuSu
09.01.2006 11:35:11
No jos kyse on tosiaan vain siitä että halutaan soittaa hiljaisemmilla volumeilla ja monipuolisemmilla soundeilla niin aika halvalla pääsee kun hankkii jonkun mallintavan etuasteen ja kytkee sen tuohon Jubilee:hen.

Tuollainen mallintava etunen kulkee mukavasti mukana treeneistä kotiin jossa sitä voi sitten soitella kuulokkeilla tai jollain pikkustyrkalla, melkein millä vaan.

Komp komp. En voisi olla enempää samaa mieltä.

Viimeisin hankintani on myös mallintava, Pod Xt Live ja sille kaveriksi Rocktronin trankkupääte, tarkoituksena saada juuri monipuolinen ja mobiili setuppi ihan keikkakäyttöönkin. Mutta vaikka juuri nyt uutudenviehätyksessä olenkin kovasti innostunut tuosta, niin en silti myisi putkivehkeitä tuon alta pois.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
losli
09.01.2006 11:50:01
Mutta vaikka juuri nyt uutudenviehätyksessä olenkin kovasti innostunut tuosta, niin en silti myisi putkivehkeitä tuon alta pois.

JuSu

Komp Komp myös sinne.

Saman suuntaisia ajatuksia. Uutuuden riemu ei ole kovin pitkä. Jos on hyvät putkivehkeet mistä oikeesti tykkää niin miksi myydä heti pois. Itse miettisin miten tuota vanhaa setuppia vois monipuolistaa ja hankkisin luultavasti mallintavan siihen eteen.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
Jucciz
09.01.2006 11:54:55
Yhellä tutulla on/oli isoin Trademark kombo, eikä loppujen lopuksi ollut siihen kuitenkaan tyytyväinen... Screameriä vaan kehiin.

Täältä puolestaan eriävä mielipide: Trademark 60:stä sain ainakin itse pikaisella säätämisellä paljon käyttökelpoisia soundeja. Screamerista ei irronnut puolen tunnin ruuvaamisella ainuttakaan - lähinnä sirkkelisäröä ja kauhean yläpäävoittoista kihinää. Ehkä johonkin äärimmäiseen musatyyliin, muttei ainakaan mihinkään perusrokkiin saati kevyempään.

Jubilee on kyllä ihan toista maata: hyvä rokkivahvistin, josta luulisi irtoavan vaikka mitä - yksinään ja pedaalien kanssa. Kokeile vaikka vaihtaa putkia tai hanki keinokuorma saadaksesi kaiken irti.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Da Make
09.01.2006 11:56:15
Keinokuormalle ääni täältäkin.
Toki Tech 21 tekee tosi hyväsoundisia ana-mallinnus vehkeitä, mutta silti se ei ole kuitenkaan ihan sama kuin putki.

SansAmp PSA-1 on suosikki etuasteeni, pieksee digitaali vastustajansa mennen tullen.. mutta kuitenkin se putki marsu tuottaa juuri ne kevyt rosot ja crunchit mitä siitä ei saa. Siksi en voisi ikinä kuvitella myyväni nykyistä setuppiani pois sen alta.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
jussimus
09.01.2006 11:56:21
Itse vaihdoin laadukkaasta mallintavasta (Line6 AX2) putki-Marsuun, enkä päivääkään ole katunut. Päinvastoin. Kotisoittelussa ja nauhotteluissa mallintavat voivat olla hyvinkin asiallisia, mutta treeniksellä ja keikkakäytössä putkarit vievät pidemmän korren, that's my opinion. Enkä ole sitten muuten mikään putkipuristi...
Hannu H.
09.01.2006 13:58:25

Hommaa joku pieni mallintava kotiin ja tilainteisiin joissa haluat soittaa hiljaa. Käytät sitten Marsua sillon ku saa volaa vääntää.

Itsellä on kans 2553 ja ihan kotonakin soittelen 2x12 kaapin läpitte (omakotitalossa).
Ihan tarpeeksi hyvät soundit olen saanu kotisoitteluun.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
rosberg
09.01.2006 14:28:10
keinokuorma / etuaste / järkeä päähän / laita rahapussi piiloon / pidä taukoa soittamisesta

niin moni frendi on kironnut sitä kun sattui myymään sen nupin ja ostamaan vähän mallintavaa. se kätevyys on kyllä totta, mutta niihin soundeihin sitten vaan jossain vaiheessa kyllästyy. mä kyllästyn joka kerta kun käyn fasulla ja joku äpärä veivaa linekutosella metallikaa.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
askomiko
09.01.2006 16:58:43
Trademark300 on ikäänkuin 3kpl GT2-pedaalia isolla päättärillä. TM60 taasen oli omanlaisensa etuasteratkaisu, jossa on jokseenkin erilaiset soundit.
Swan
09.01.2006 17:29:07
Jos olet Jubileeta myymässä, ota yhteyttä. Voitaisiin sitä kolmatta kauppaa kokeilla hieroa. ;)
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
>-)))> #26
Tori:
Ostetaan Visual Sound Route 66
Vaihdetaanko floikkakeppejä?
vale
09.01.2006 17:39:10
Kiiitoksia mielipiteistä... Tossa kävin äsken soittamassa taas jubileeta ja luukuttelin sitä sitten tulppien kera. Totta on kyllä se että tota putkisoundia ei sitten voita mikään. Löyty heti niitä monipuolisia soundeja ku luukutti, mutta olen soittanut pitkän aikaa sitä hiljaisella ja päässyt unohtumaan koko putkivahvistimen toiminta kovalla volyymillä. Tänään vien jubieen Kosken Harrille putki remonttiin ja laitan varmaan parinvikon sisään hot maman tilaukseen. :) Koitetaan sitä keinokuormaa sit ennen ku vaihdetaan mallintavaan :)

Mielenkiintoinen idea toi etuaste juttu. Voisi koettaakkin. Ajetaankos toi bod xt live sinne returniin? Kovat hinnan noilla etusilla...
-septimisti-
09.01.2006 17:53:34
Kovat hinnan noilla etusilla...

Jos olet jo ehtinyt tykästyä tech21:n pelien soundiin, niin behku myy alta viiteenkybään GT2 etuastekopiota. En ole _vieläkään_ päässyt testaamaan alkuperäistä samaan aikaan tuon behkun rinnalla, mutta soundit on joka tapauksessa ainakin melkein samat.

Eri juttu sitten kuulostaako tuo paremmalta jubileen läpi soiteltuna, kuin marsu hiljaisella/keinokuorman kanssa. Mutta ainakin yksi lelu lisää.
Kalm
09.01.2006 18:23:35
Jos olet jo ehtinyt tykästyä tech21:n pelien soundiin, niin behku myy alta viiteenkybään GT2 etuastekopiota. En ole _vieläkään_ päässyt testaamaan alkuperäistä samaan aikaan tuon behkun rinnalla, mutta soundit on joka tapauksessa ainakin melkein samat.

Eri juttu sitten kuulostaako tuo paremmalta jubileen läpi soiteltuna, kuin marsu hiljaisella/keinokuorman kanssa. Mutta ainakin yksi lelu lisää.

Komppaan, etenkin jos behku on omaa yhtään samaa henkeä kuin perinteinen SansAmp classic, joka on/oli erittäin asiallinen vempain Jubileen efektiloopin kautta soitettuna (Normi-inputin kautta veti soinnin hieman kireäksi).
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
mvirta
09.01.2006 18:33:26
mallintavat on parempia!

(mä voisin kanssa ostaa joltakin 2553:n pois)
Gibson is good enough
LaXu
09.01.2006 19:19:51
Minä suosittelisin matalille volyymeille erillisen päättärin käyttämistä. Jos sulla sattuu lojumaan nurkassa joku efektiluupilla varustettu vanha trankkukombo tms. niin se käy ihan hyvin. Hot Mamassa oli muistaakseni line-out joten ei muuta kuin line-outista erilliseen päättäriin ja päättäri kiinni kaappiin tai kombon kaiuttimiin. Ei kompressoidu soundi ja yläpää häviä läheskään niin pahasti kuin keinokuorman korkeilla vaimennusasteilla.
vale
16.01.2006 11:21:03
Kävin viime perjantaina hakemassa Jubileeni takas päättäriputki rempasta Kosken Harrilta ja nyt voi unohtaa ton trankku höpinän. JJ:n putket soi helv. hienosti. Sanoin kuvailematonta verrattuna edellisiin electro-harmonicseihin. Täytyy vielä hakea etuseen jj:t. Nyt vain sit hot mama tilaukseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)