Aihe: WLM Trip keikkaurut
1
musamies
09.01.2006 00:01:45
Tuli sitten hankittua WLM Trip keikkaurut ja vaikuttaa kivalta vehkeeltä! Tietysti pientä puhdetta siinä riittää ainakin kontaktejen putsaamisessa.

Osaako kukaan sanoa miltä pitäisi kuulostaa WLM:n drawbarseilla säädettävät vibrato 1 ja vibrato 2?

Vibrato 1 kuulostaa tällä hetkellä hiukan hitaalta köyhänmiehen leslieltä ja vibrato 2 ei tee vielä oikein mitään vibraatolta vaikuttavaa.

Muutenkin jos porukalla on WLM tietoutta, niin sellainen on tervetullutta tähän vastaukseksi.

Tuolla näyttäisi olevan kuvia WLM Hit urusta.
http://www.hammondonmymind.dk/Orgelinfo/wlm.htm

Tässä Trip urussa on viiden oktaavin manuaalit ja koko urun leveydeltä piisaa drawbarsseja.
KoskPaavo
09.01.2006 02:49:37
Onkos siinä reikä pohjassa jalkioliitintä varten ja Sultan kondomitarra etuosassa , jos on , niin se(kin) on mun vanha.Pitäis olla kaikkein parassoundinen WLM.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
musamies
09.01.2006 14:28:47
Onkos siinä reikä pohjassa jalkioliitintä varten ja Sultan kondomitarra etuosassa , jos on , niin se(kin) on mun vanha.Pitäis olla kaikkein parassoundinen WLM.

Jalkioliitintä en ole härvelistä huomannut enkä kyseistä tarraa. Ulkonäkö on muutenkin erittäin katu-uskottava. ;-)

Paljos muuten maksoit ja mistä löysit? Tripit ovat aika harvinaisia, Hittejä kyllä löytyy moneltakin.

Tätä voisi pitää osittain lahjoituksena kun edellinen omistaja halusi tehdä tilaa ja poistaa roinaa, jota ei tarvi. Maksoi 50 euroo.

On tässä vähän laiteltavaa, mutta soittamaan sillä pääsee heti. Olen yrittänyt pudistusspreillä saada toimimaan kaikkia drawbarsseja. Vielä kun keksisi mikä siinä vinbrato 2:sessa on kun se ei puhu mitään muuta kuin ääntä, jossa ei ole mitään vibraattoa..

Sarjanumero alkaa 74, joten olisko siltä vuodelta.

Puuttuu WLM:n ilmeisesti kuulunut laatikko-osa ja urun sisäpuolella asennettu manuaalien kohdalle kahvat, josta sitä voi nostaa.

Mulla on pariksi sille MS Audiotronin Leo 200 leslie (jos olen oikein ymmärtänyt kun ei siinä mitään merkkiä lue) ja Sound City 100 PA putkinuppi.

Oikeastaan haaveilen, että tästä tulisi urku, jonka jaksaa roudata yksin ja voisi treeneissä tai pikkukeikoilla vetää ilman oikeaa leslietä tai tietokonelaitteistoa.
kallea
09.01.2006 15:42:37
jos huomaat ettet tarvitsekaan tuota niin ostan oikein mielelläni... soitin ilmeisesti samalle heebolle vajaan päivän liian myöhään. rauhaa ja anarkiaa.
hyvä pojat. rauhaa ja anarkiaa.
musamies
09.01.2006 16:11:25
jos huomaat ettet tarvitsekaan tuota niin ostan oikein mielelläni... soitin ilmeisesti samalle heebolle vajaan päivän liian myöhään. rauhaa ja anarkiaa.

Mä saatan tarvita härveliä jonkin aikaa kun Musamies paralla ei ole yhtään siedettävän kompaktia urkua, jolla voisi vetää treeneissä. Tietokonehärvelikin toistaiseksi epäkompakti laiteräkin koon takia ja kannettavankin koneen hankkiminen voi venyä jonkun vuoden.

Sul on ostetaan ilmoitus vetämässä. Jos haluut saada urun, niin mun mielestä kannattaisi muokata ilmoitusta.

---------

1.
"olisin kiinnostunut ostamaan keikkaurun, ei siis sellaista pöjää kotiurkua missä on jalat ja jota on vaikea liikutella. merkki saisi olla gem/haven/crumar/wlm tms. ei ole väliä onko yksi- tai kaksitaso,"

Tähän asti ilmoitus ok.

2.
"MIELELLÄÄN jalkiolla varustettuna, jos ei ole niin katsotaan sitä sitten. pitää olla ehjä ja siedettävässä kunnossa ja kaikkien äänten soida!"

Jalkio on harvinaisuus ja kunnosta on syytä olla valmis tinkimään kuitenkin niin, että miettiä osaako korjata tai onko ketään jolla voi korjauttaa.

3.
"olen köyhä, joten mitään aivan suunnattomia summia ei minulla ole varaa maksaa, joten pitäisi olla sitten melko edullinen eli melko halpa, ei nyt ilmainenkaan kuitenkaan jos et välttämättä halua. saatan tarvita myös maksuaikaa. ja jos en hintapyyntöösi voi vastata emmekä pääse diiliin, niin et saa loukkaantua jos en osta."

Tämä kohta huono urun saamisen kannalta kohtaan kaksi suhteutettuna. Jompaa kumpaa kohtaa on syytä muuttaa riippuen omasta rahatilanteesta ja korjaus/huoltomahdollisuuksista.

---------

Mazalta voisi kysyä neuvoa mistä ja miten on mahdollista saada urkuja halvalla netin kautta.

Jos löytyy esim. Suomesta näin halpa kuin mun urku oli, niin heti liikenteeseen ja rahat myyjälle käteen samantien.
kallea
09.01.2006 17:50:41
kiitos neuvoista... otettu huomioon ja pistetty ainakin korvan taakse, muokkaillaan... mutta ihan tosisnaan olin tuon ostamisen suhteen, sitten jos et enää usko tarvitsevasi, niin ota yhteyttä, pistä sinäkin korvan taakse.. hei nyt. palaamme astialle, joskaan ei enää ehkä tässä topicissa... hei nyt.
hyvä pojat. rauhaa ja anarkiaa.
musamies
09.01.2006 19:19:24
kiitos neuvoista... otettu huomioon ja pistetty ainakin korvan taakse, muokkaillaan... mutta ihan tosisnaan olin tuon ostamisen suhteen, sitten jos et enää usko tarvitsevasi, niin ota yhteyttä, pistä sinäkin korvan taakse.. hei nyt. palaamme astialle, joskaan ei enää ehkä tässä topicissa... hei nyt.

Eiköhän sullekin urut jostain löydy! Turussa näin jossain kierrätyskeskuksessa useammankin vanhan sähköurun, mutta ne oli surkeita kotimalleja.

Mä en henno heti myydä pois yhden miehen jotenkin roudattavaa urkua.

Mul voi mennä vuosia ja pelimerkkejä ennenkuin olen saanut tietokonepohjaisen musatsysteemini tarpeeksi käteviksi. Nyt ne on kätevyydeltään vasta sillä asteella, että käyttökelpoisia keikalla (jonne muutenkin paljon roudaamista) ja kotona.
valotus
10.01.2006 09:49:20

Vielä kun keksisi mikä siinä vinbrato 2:sessa on kun se ei puhu mitään muuta kuin ääntä, jossa ei ole mitään vibraattoa..

Tuli mieleen että vaikuttaako se Vibrato 2 silloin kun Vibrato 1 on vedetty auki?

Siitä kun joskus olen Trippiä käpistellyt on niin paljon aikaa etten muista oliko tuossa jokin sellainen logiikka...

J-P
musamies
10.01.2006 13:17:48
Tuli mieleen että vaikuttaako se Vibrato 2 silloin kun Vibrato 1 on vedetty auki?

Tarkemmin kun kokeilin, niin tuntui, että vibrato 2 hidasti efektiä entisestään.

Tästä tulee mieleen jos on vaikka jotkut konkat menneet huonoksi ja itseasiassa vibrato 1 pitäisi olla se nopeampi vibrato ja kun vetää vibrato 2:sta, niin jos efektistä on tarkoitus tulla hitaampi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)