Aihe: Mesa/Boogien hinnasta.
1
Jannetheman
08.01.2006 22:10:38
Olen hankkimassa uusia kitarakamoja, vahvistimeksi olen ajatellut Peaveyn 6505+:aa, mutta kaapin suhteen on vielä epävarmuutta. Kannattaako Mesa Boogien Rectifieristä (4x12) Maksaa n.1300Eur, kun halvemmalla saisi kaksi Peaveyn tai Marsun vastaavaa? Osaako joku kertoa, että onko soundissa todellakin niin suuri ero?
oiva tumpeloinen
08.01.2006 22:18:04
Noissa Peaveyn ja Marsun (oletan puhuttavan 1960A/B-kaapista) kaapeissa on jo eri elementit kuin tuossa Mesassa. Lisäksi Mesan Standard on fyysisesti isokokoisempi kuin nuo muut.

Kyllä niissä isot soundierot on. Paremmuudesta en sano suuntaan enkä toiseen, koska jokainen malli on jonkin mielestä paras noista valikoimista. Kannattaa käydä testaamassa, ei kukaan täällä osaa sanoa, mikä on paras sulle.
pekurides
08.01.2006 23:17:09

KYL SIIN ON AINASKI 300E liikaa hintaa palkästä nimestä.
framuksen kaapeissa on hinta kohillaan.samoilla elementeillä(v30) jotain 750e muistaakseni
Jannetheman
08.01.2006 23:40:43
Joo, kokemuksia ja muiden mielipiteitä kyselinkin, juuri tuota nimen mukanaan tuomaa hintaa tarkoitin.
-K-
08.01.2006 23:41:01
KYL SIIN ON AINASKI 300E liikaa hintaa palkästä nimestä.
framuksen kaapeissa on hinta kohillaan.samoilla elementeillä(v30) jotain 750e muistaakseni

650e

750e:llä saa jo kriinpäkit
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
januszian
08.01.2006 23:48:19

Ajatuksen arvoinen kommentti:

MESA on niin tiukasti rakennettu että voit syöttää huoletta vaikka basso vahvaria ja se kestää sen.

Monet ei... Eli alkaa "pieremään" nopeesti alapäästä. Tosin harmony centralissa haukkuvat tuota 4x12 rectifier standard kaappia LIIAN tiukasti rakennetuksi eli saundi ei enää hengitä.

Tiiä häntä... Mä diggaan omastani.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
koponen
09.01.2006 00:04:21
Jos ostat 6505 nupin, osta myös 6505 kaappi. On mielestäni paras kaappi tuolle nupille.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
LaXu
09.01.2006 00:32:52
Minusta on kyllä kova hinta kaapista. Tonnilla ja allekin saa kuitenkin jo kaappeja vaikka Diezelilta, Orangelta, Marsun "handwired" sarjaa ym.
7-kielinen mies
09.01.2006 00:38:01
Olen hankkimassa uusia kitarakamoja, vahvistimeksi olen ajatellut Peaveyn 6505+:aa

Off the topic...anyway.

Mitä käytännön eroo tolla 6505+ ja sit sillä perusmallilla eli 6505 on?
-"Luonnonlahjakkuudet ovat erikseen"-
N33m0
09.01.2006 00:52:13

Osta paras,

Bogner Uberschall 4x12
2x V30
2x G12T-75

;)
slow music for slow people
kimurantti1
09.01.2006 01:20:43
Off the topic...anyway.

Mitä käytännön eroo tolla 6505+ ja sit sillä perusmallilla eli 6505 on?

Eikös se niin mennyt, että + - malli on "ihan oikea" 2-kanavainen -> molemmille kanaville on oma eq kun perusmallissa se on yhteinen. En sitten tiedä kuinka tarpeellinen se on. Vaikka cleaneja onkin kuulemma paranneltu, niin säröillä soitettavaksi noi on tehty. Thomannilla hintaeroa näyttäisi olevan reilu 200e, joten kaipa minä ainakin sen kaksikanavaisen ottaisin.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
kunnasja
09.01.2006 09:52:28
Peaveyn kaapit ovat yleisesti puskaradion suussa tulleet kehutuksi tiukkasoundisina kaappeina - siis hyvässä mielessä. Tämä pitänee paikkansa, ainakin Mokoman levyt ovat melko tämäkkää kamaa.

Mesa on ilmeisestikin hyvä, mutta kallis.

Marshall on ... no, perus. Niitäkin on erilaisia, mutta eipä mikään kai kovin erikoinen ole. Jos ei sitten huonokaan.

Behringerillä... älkää naurako(!) ... on yllättävän hyväsoundinen 4 x 12" kaappi. Kannattaa kokeilla sekin, nimittäin ei häviä esim perusmarsulle (1960) paljoakaan. Kuulemma vähän "löysä" joidenkin mielestä jotka ovat soittaneet. Mutta (käsittääkseni hiljattain ilmestyneessä) uudemmassa mallissa on edellistäkin toimivampi ulosanti, eli voisin suositella. Varsinkin kun ei ole hinnalla pilattu konsepti.

Tech21:n kaappeja en ole päässyt kokeilemaan. Mieli tekisi.

Englin kaappeja on haukuttu. Sen enempää en tiedä, en ole kokeillut. Kuulopuhekirjoitus tästä näkyi tulevan muutenkin, että menköön...
oiva tumpeloinen
09.01.2006 12:00:48
Englin kaappeja on haukuttu. Sen enempää en tiedä, en ole kokeillut. Kuulopuhekirjoitus tästä näkyi tulevan muutenkin, että menköön...

Tässä nyt vähän lisää ajatuksenjuoksua enempiä tietämättä. Englin 4X12" Vintage ei ainakaan liian paljon säväyttänyt. Vähäinen tietämys johtuu tietenkin siitä, että enhän mä ole sitä kuin liikkeessä testannut :(. Mutta jo Krankin kaappi soi mun mielestä paremmin. Soundi oli huomattavasti paksumpi ja muutenkin enemmän mieleeni. Makuasioita tietenkin, mutta näin täällä päin.

Ai niin, testissä käytettujä nuppeja kaappien lisäksi oli Voimapallo, Kran rev1 ja mikälie se Dime:n sigu-nuppi nyt taas olikaan.

Kerropas N33m0, miten tuo kaappi eroaa esim. tuosta Mesan Standard-kaapista. Käsittääkseni sekin on ylisuurella laatikolla varustettu. Missäköhän noita pääsisi testaamaan......
N33m0
09.01.2006 19:05:17

Tässä nyt vähän lisää ajatuksenjuoksua enempiä tietämättä. Englin 4X12" Vintage ei ainakaan liian paljon säväyttänyt. Vähäinen tietämys johtuu tietenkin siitä, että enhän mä ole sitä kuin liikkeessä testannut :(. Mutta jo Krankin kaappi soi mun mielestä paremmin. Soundi oli huomattavasti paksumpi ja muutenkin enemmän mieleeni. Makuasioita tietenkin, mutta näin täällä päin.

Ai niin, testissä käytettujä nuppeja kaappien lisäksi oli Voimapallo, Kran rev1 ja mikälie se Dime:n sigu-nuppi nyt taas olikaan.

Kerropas N33m0, miten tuo kaappi eroaa esim. tuosta Mesan Standard-kaapista. Käsittääkseni sekin on ylisuurella laatikolla varustettu. Missäköhän noita pääsisi testaamaan......

Mesaa en oo testannu mut käsittääkseni samoilla tai samankaltaisilla mitoilla varustettu. Mesassa on kait 4x v30 kun bognerissa on 2x v30 2x g12t-75 jotka tuovat laajemman soundispektrin, pirun hyvältä kuulostaa entiseen marsun 1960:aan verrattuna ainakin. Musamaailman kautta sain omani.

Tossa viel kuva:
http://koti.mbnet.fi/pupp3t/kamaa/rack_cab.jpg

Nii sitä vielä et toi on tollanen suoran ja vinon kaapin risteytys, eli kaapin malli on suora mutta kangas on koko matkalta tollee hivenen yläviistoon.
ilpoliekkio
09.01.2006 19:44:47
Englin kaappeja on haukuttu.

Monille se ENGLin kaappien kirkkaus on kyllä tullut vastaan, ainakin tuo oma 4x12" Standard on todella kirkas verrattuna kaverin Marshall 1960a- boksiin. En itse pidä tuota ollenkaan huonona asiana, sillä soundi on todella laaja ja tiukka. Hevikäytössä mainioita.
Awaken the suffering
DZN
09.01.2006 22:47:33 (muokattu 09.01.2006 22:49:17)
"Tossa viel kuva:
http://koti.mbnet.fi/pupp3t/kamaa/rack_cab.jpg

Nii sitä vielä et toi on tollanen suoran ja vinon kaapin risteytys, eli kaapin malli on suora mutta kangas on koko matkalta tollee hivenen yläviistoon."

Hillittömän hieno räkki setti N33m0. On varmaan ilo soitella tuollaisella. Onnea.

Sit asiaan.

Mites marshallin 1960tv. Se on kyllä vintagen näkönen mutta isompi. Siinä vois olla aika hyvä kaappi jos ulkonäön kestää. Siinä on gre"enback elementit.
Aka. Dino and 6077dino
pekurides
09.01.2006 22:57:40

Jep krankia voin itsekin suositella, nimittäin semmoi tuli hankittua viimeksi kun ensin testasin kaikkia muita mitä löysin paitti ihan periaattesta mesaa:)
Vierekkäin vetelin englin vintagen ja se oli kotonakin muutaman päivän testissä mutta ei v30 middlepusku miellyttänyt, eminence legend12 pikkasen ehkä greenbäkkimäinen

Krankissa myös isompi kotelo niinku mesan jossai mallissa ja lisäksi ovat tunkeneet jotain villaa sisäseinii ja tehneet bassorefleksin etuseinään, elikkä ihan oikeesti ovat yrittäneet tehdä jotain "parannuksia" mm.kokopuu rakenne (vissiin poplar).
Ei ole mikään kauheen painava kaappi(englii verrattuna) eikä extra.paksua matskua mutta en ole saanu pieremään vaikka oon tuutannu 2x100 VHT päätteellä bassoa niin maan perkeleesti!

..ja eise kromigrilli metallimiehen silmään yhtään pahalta näytä:)

no juu, kantsii koklata omani makso 850e.

Nii siit mesan hinnoista että silloin ku kitarapaja toi maahan nii kaappienki hinnat oli jotain tonni mut ku levytukku kaappas mesan ni heti pomppas hinnat...nii isot pojat kertoilivat...
pekurides
09.01.2006 23:03:52

n33mo,
Onks tui bogneri mono, ku näytti olevan vaan A kanavalla(VHT) nuppei väännelty?

Krankki on kans mono mut oli helppo johdottaa uusiksi 2.5m naruilla stereoksi ku oli 2jakkia takaseinässä valmiiksi ketjutusta varten.
N33m0
09.01.2006 23:48:40

n33mo,
Onks tui bogneri mono, ku näytti olevan vaan A kanavalla(VHT) nuppei väännelty?

Krankki on kans mono mut oli helppo johdottaa uusiksi 2.5m naruilla stereoksi ku oli 2jakkia takaseinässä valmiiksi ketjutusta varten.

jep, mono 8ohm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)