Aihe: Earvana ja hienovireen säätö?
1 2 3 4 5 6
Repent
08.01.2006 22:48:44
En ole,satulan kanssa yleensäkin täytyy ottaa erinäisiä asioita huomioon oli sitten Earvana tai ei.Ihan kokeilematta varmaankin earvanaakin pitää säätää jotta saadaan intonaatio kohdalleen.Ok?

"Korvani kertoo paljon enemmän kuin sinun korvasi.Onko pakko ostaa niin paskoja kitaroita että niitä on jälkikäteen fixailtava.Ei minun kitaroissani ole mitään Earvanan tarvetta."

"Vai luuletko ettei meillä pidempäänsoittaneilla ole samaa tietoa halllussa?"

"Ei ollut uutta tietoa ja jos olet itse tuon vasta jokin aika sitten oppinut niin älä nyt viitsi tulla sitä uutena asiana minulle kertomaan.On ollut itselläni tiedossa jo 70-luvulla ja monilla muilla sitä ennen.Mitään uutta et ole sanonut kunhan alat vittuilemaan sellaisille jotka nämä asiat hallitsevat ja tietävät."

"Satulat on muuten niin hienossa iskussa jotta.Jos joku tarvii niin siitä vaan ja jos en minä tarvitse niin ei varmaan tarvii kenenkään kuitenkaan epäilemään että korvissani olisi jotain feelua."

Aika objektiivista asian käsittelyä.
mansikka
M-Juhana
08.01.2006 22:49:27

Mitäs sitten tehdään, kun ei soi kitara vireisesti Ervanan´kaan kanssa ??
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Repent
08.01.2006 22:50:01
Mitäs sitten tehdään, kun ei soi kitara vireisesti Ervanan´kaan kanssa ??

aletaan soittamaan bluesia.
mansikka
M-Juhana
08.01.2006 22:50:40

aletaan soittamaan bluesia.

Ilmankos mua ei moiset epävireisyydet ole haitannu !!
:-)
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
hemmo
08.01.2006 22:50:45

Kukas tässä on epävireisyyden puolesta liputtanut?Tottakai soittimen pitää olla vireessä.

Tässä esimerkki

http://www.youtube.com/w/Hound-Dog- … TcQ&search=hound%20dog%20taylor

Höhö! HDT:n 4-mikkistä japsi-ritsa-Kawaita ei olis saanu hienovireeseen, kuin tallaa taaksepäin siirtämällä. Ai niin, virittimet olis pitäny vaihtaa myös. Olen soittanut sellaisella.
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
BigPapa
08.01.2006 22:51:32

Tarviiko Earvana -satulan kanssa intonaation säätämisessä ottaa jotain erityistä huomioon? Mittarin mukaan(AP Tuner) hienovire kohillaan ja soi ekoilta nauhoilta päin v*ttua, ainakin A ja D -kieliltä. Ei vaan saa kitaraa vireeseen sitte millään, vaikka kuinka monta tuntia virittäis korvalla, tai virittimellä. Korvalla jos virittää, niin saa kielet paremmin keskenään vireeseen, mutta levyn kanssa ei pysty soittaan.

Ongelma paheni, kun vaihdoin kielisetin, mutta tehtaan setilläkin oli pientä häikkää ala E:n kanssa.
Lievästi sanottuna alkaa olla hermot kireällä, kun luulin että näistä ongelmista päästään tuon earvanan kanssa ja tonnikin meni uuteen kitaraan. Ei tee pahemmin edes mieli enää soittaa kun tuota ei saa vireeseen kunnolla.

Tässä on se alkuperäinen.Suurta tyytyväisyyttähän Earvanan hankkinut tässä kokee.Vai mitä?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
hemmo
08.01.2006 22:51:57

Hommaa slide putki.
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
JCM
08.01.2006 22:52:35

Samat sanat. Hauska triidi.
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
"..yks ennen sua, hetki vaan!"
Eemil
08.01.2006 22:52:41
Tässä on se alkuperäinen.Suurta tyytyväisyyttähän Earvanan hankkinut tässä kokee.Vai mitä?

Joo, ehkä vielä suurempaa sitten kun niiden seuraavien viestien avulla on oppinut käyttämään sitä.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
Repent
08.01.2006 22:53:06

Tässähän siihen on perin asiallinen vastauskin:

"Hienovirehän on asia, joka säädetään tallapaloja siirtämällä - hienovireen voi tarkistaa vertaamalla painettua 12. nauhaa 12. nauhan huiluääneen - sama homma 17. nauhalta.

Earvana korjaa ongelmaa, joka esiintyy ensimmäisillä nauhoilla - painettujen ja vapaiden kielten välistä epäpuhtautta - pahimmilaan ongelma on G-kielen parilla ekalla nauhalla. Earvanan kanssa hienovireen säätö tapahtuu aivan kuten tavallisessakin satulassa - tallapaloja siirtelemällä."
mansikka
Les Fender
08.01.2006 22:55:36
"Tarviiko Earvana -satulan kanssa intonaation säätämisessä ottaa jotain erityistä huomioon?"

Tässäpä oli topicin aloittajan kysymys.

=) Heh, mikään ei ole muuttunut 2006 täällä. Sanat Gibson, Fender ja Earvana varsinkin jotenkin yhdistettynä saa porukan kääriin hihat ja poistaan varmistimet. Hirveitä lähitaisteluita luvassa näitten tiimoilta tänäkinvuonna.

2007 on sitten suuri konsensuksen vuosi jolloin kaikki rupee käyttään samaa parasta kitaraa jossa se ainoa hyväksytty -------- sadula.

Olkiluoto joudutaan sammuttaan kun kaikki kerettiläiset väärät kitarat käytetään talvella energiapuuna.

......Eli ihan hyvä näin, mut silmään tuo minua sattuu, vaikka vire paranisikin.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
M-Juhana
08.01.2006 22:58:39

Hommaa slide putki.

Mul on jo....ööööö......seittämän.....näköjään...
BigPapa
08.01.2006 22:59:42

Mul on jo....ööööö......seittämän.....näköjään...

Älä nosta kieliä liian korkealle koska sormisoitossa alkaa intonaatio menemään perseelleen.
M-Juhana
08.01.2006 23:00:34

Älä nosta kieliä liian korkealle koska sormisoitossa alkaa intonaatio menemään perseelleen.

Jeppis !

Tiiän...:-)
BigPapa
08.01.2006 23:01:45

Jeppis !

Tiiän...:-)

Tiesin että tiiät....; )
reijoteppo
08.01.2006 23:05:04
Mikä vitun Nirvava ?
BigPapa
08.01.2006 23:05:44 (muokattu 08.01.2006 23:05:55)

Mikä vitun Nirvava ?

Sanos muuta,joku onkivapa?
Invader
08.01.2006 23:06:37
Mikä vitun Nirvava ?

Se on se tosi hyvä poppikappale.

Eihän tästä viimeks jauhettukaan ku parikytä sivua. Saas nähä kuinka pitkästi tällä kertaa :)
Tai sitten ei..
SirElwood
08.01.2006 23:09:02
Voi kun te ootte kaikki ihania! Halitaan! *hALiih!!!11*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)