Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 520 21 22 23 2426 27 28 29 30
pekkajau
08.01.2006 18:28:21
Paras kommentti jonka eräs paikallinen "keyboard-velho" heitti oli sillon kun Iiro Rantala veti paikallisen bigbändin solistina ja tää paikallinen velho istui katsomossa kun ei tarvinnut sinä iltana soittaa pianoa: "Kaekki iänet se Iiro käytti ja... soetti niitä yhtä paljon yhessä illassa kun minä kerkiin soettamaan koko vuuessa!"
Musta huumori on musta huumoria!
M.i.k.key
08.01.2006 19:36:12
Paras kommentti jonka eräs paikallinen "keyboard-velho" heitti oli sillon kun Iiro Rantala veti paikallisen bigbändin solistina ja tää paikallinen velho istui katsomossa kun ei tarvinnut sinä iltana soittaa pianoa: "Kaekki iänet se Iiro käytti ja... soetti niitä yhtä paljon yhessä illassa kun minä kerkiin soettamaan koko vuuessa!"

Mulle tuli tästä mieleen:
Kaks kiipparistia istui kuuntelemassa sinfonia-orkesterin konserttia. Siinä tovin kuunneltuaan hienoja jousia ja puhaltimia ja kaikkea, toinen tokaisi toiselle :

"Noi vie meidän duunit"
Mä lopetan nää hommat!
WanhaWetäjä
08.01.2006 20:56:34

No tää on just sitä mitä mä haen...tyylin mukaisesti ja mukana biiseissä!
Ja taas kerran....en missään nimessä mun omassa laulubiisissä. Mulla on jo sekin "ongelma" omissa laulubiiseissä, että kun käytän langatonta mikkiä, niin se olis mun mielestä melkosta sohlaamista mikin ja esim. tampuriinin kanssa, jos niitä pitäis vaihdella saman biisin aikana, kun pidän tota mikkiä aina kädessäni.

Langaton mikki.......Oiva L.&Hohtavat Kuorihampaat,tsiisus sentään!Ja sitä saundtsekkia laululle tehtiin kauan!!Mutta miksi....?

Mennänkö tässä nyt perse edellä puuhun....oletko kuuluut mikrofoniteline nimisestä teknisestä laitteesta?Siihen voi mikin laittaa,jää kädet vapaaks vaikka sitä pipoa kutomaan jos ei muuta keksi;-)

Vai langaton mikki.....kas kun ei karvaton basso...

Kyä mää taidan lopettaa nää hommat,ei stana sentään eilistäkin keikkaa,taiteilija vetää kankkusessaan päin persettä,lähes joka biisissä, ja lujaa,eikö stana silti joku turakainen tule vielä kehuun keikan jälkeen?Uskomatonta...

Ei vaan,mun seuraava projekti/pyrkimys on hanuripartion basistin paikka,EN TARVI nuotteja,voin laulaa koko illan....
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
riff
08.01.2006 21:02:21
Langaton mikki.......Oiva L.&Hohtavat Kuorihampaat,tsiisus sentään!Ja sitä saundtsekkia laululle tehtiin kauan!!Mutta miksi....? Haaahhaa!! Prkl! Oli kuulemma ohjelmistossa Rantasilan levyttämä "Vain Rakkaus"! Olis pitäny kuulla joskus! Oli bändin poikia nolottanut hieman vain.

Mennänkö tässä nyt perse edellä puuhun....oletko kuuluut mikrofoniteline nimisestä teknisestä laitteesta?Siihen voi mikin laittaa,jää kädet vapaaks vaikka sitä pipoa kutomaan jos ei muuta keksi;-) Entinen pystö/työnantaja ei osannut käyttää mikkitelinettä, vaikkei tamburinia onneksi käteen saanutkaan. Kerran kyllä jauhesammuttimen;-)

Vai langaton mikki.....kas kun ei karvaton basso...

Kyä mää taidan lopettaa nää hommat,ei stana sentään eilistäkin keikkaa,taiteilija vetää kankkusessaan päin persettä,lähes joka biisissä, ja lujaa,eikö stana silti joku turakainen tule vielä kehuun keikan jälkeen?Uskomatonta...

Hoho! Pääasia, että topi tykkää!

Ei vaan,mun seuraava projekti/pyrkimys on hanuripartion basistin paikka,EN TARVI nuotteja,voin laulaa koko illan....
Oletko ihan varma???Haitari tappaa!
Selvä mies ei sisulle haise!
Martso
08.01.2006 22:47:26
niinhän se meneekin.

Älä SINÄ alota! :)
Martso
08.01.2006 22:50:01 (muokattu 08.01.2006 22:50:23)

Älä tuomitte meitä kaikkia! Meistä on moneksi.
Martso
08.01.2006 22:50:09 (muokattu 08.01.2006 22:50:17)
xxxxxxxxx
jeppeq
09.01.2006 00:11:01

Nyt taas vaihteeksi tuntuu siltä, että: "Paikka on teidän"
Soitan - olen siis olemassa
EP
09.01.2006 00:22:19 (muokattu 09.01.2006 00:32:58)
Nyt taas vaihteeksi tuntuu siltä, että: "Paikka on teidän"

Joo, siis mää en ymmärrä tätä. Basisti ei tarvi muka lappuja,että sieltä tulee mitä vaan, ennen kuulemattomatkin ja kuviot on heti niikun levylläkin, tottakai,voi viddu! niinhän ne luulee ainakin noi kiipparistit, (ei tosin kaikki)
Kuitenkin Basson pitää soida kokoajan ja väärän äänen kuulee heti!
Basisteissakin kyllä vikaa joka tuollaiseen suostuu..
Paljon helpompi soitella kitaraa vaan ja jos ei tiä sointua niin voi"tilutella jotain tärkeen näköisenä".
EP
09.01.2006 00:44:42
Onneks' en tee enää noita tuuraushommia ellen tunne kavereita ja laput löytyy joka jätkälle.
WanhaWetäjä
09.01.2006 00:49:24 (muokattu 09.01.2006 00:51:05)

Joo, siis mää en ymmärrä tätä. Basisti ei tarvi muka lappuja,että sieltä tulee mitä vaan, ennen kuulemattomatkin ja kuviot on heti niikun levylläkin, tottakai,voi viddu! niinhän ne luulee ainakin noi kiipparistit, (ei tosin kaikki)
Kuitenkin Basson pitää soida kokoajan ja väärän äänen kuulee heti!
Basisteissakin kyllä vikaa joka tuollaiseen suostuu..
Paljon helpompi soitella kitaraa vaan ja jos ei tiä sointua niin voi"tilutella jotain tärkeen näköisenä".

Sori nyt ellipelliwhatever...mä olen soittanut bassoa vuodesta 76,en ole kova prima vista tai "soolobasisti"mutta hyvä biisimuisti/tuntemus riittänee monessa hanuripartiossa varsin pitkälle:-)

Hyvä korva taas edesauttaa jopa oudon biisin nopsaa noukkimista...usko tai älä,on ollut keikkoja että ei ole ENSIMMÄISTÄKÄÄN nuottia mistä niitä bassoja soittaisi!Se on vaan pakko luovia seassa;-)

Levyversiot on ihan eri juttu kuin se Asko Perse&Perävalot-yhtye,joita tuolla pyörii;-)

Kunnon sukellusveneorkesteria mä tarkotan sillon kun puhun hanuripartioista,en suinkaan mitään pro-tanssibändiä jossa on kenties hanurikin mukana,sellasiakin on ;-)
EP
09.01.2006 01:04:46
Sori nyt ellipelliwhatever...mä olen soittanut bassoa vuodesta 76,en ole kova prima vista tai "soolobasisti"mutta hyvä biisimuisti/tuntemus riittänee monessa hanuripartiossa varsin pitkälle:-)

Hyvä korva taas edesauttaa jopa oudon biisin nopsaa noukkimista...usko tai älä,on ollut keikkoja että ei ole ENSIMMÄISTÄKÄÄN nuottia mistä niitä bassoja soittaisi!Se on vaan pakko luovia seassa;-)

Levyversiot on ihan eri juttu kuin se Asko Perse&Perävalot-yhtye,joita tuolla pyörii;-)

Kunnon sukellusveneorkesteria mä tarkotan sillon kun puhun hanuripartioista,en suinkaan mitään pro-tanssibändiä jossa on kenties hanurikin mukana,sellasiakin on ;-)

Kyllä määkin korvakuulolta oon soittanu,mutta enää ei huvita kuunnella, että mikä sointu siä paavolla ny sattuu oleen ja ruveta sitten sen sointukulun perusteella suunnittelleen kuvioo, kun ei viitti pelkää perusääntä soitella, silloin on yleensä se kappalekin jo loppu ja pelkkä vitutus jää.
mr.muzak
09.01.2006 01:08:22
Kyllä määkin korvakuulolta oon soittanu,mutta enää ei huvita kuunnella, että mikä sointu siä paavolla ny sattuu oleen ja ruveta sitten sen sointukulun perusteella suunnittelleen kuvioo, kun ei viitti pelkää perusääntä soitella, silloin on yleensä se kappalekin jo loppu ja pelkkä vitutus jää.

Sit kannattaa alkaa treenaamaan. Kyllä sointuasteet nyt pitää kuulla.
WanhaWetäjä
09.01.2006 01:09:29 (muokattu 09.01.2006 01:14:15)

Mitä sitä mitään kuvioita suunniteleen,kun on hyvä korva niin kuviot syntyy selkärangasta,HOHO!

Sitäpaitsi...mä pyrin soittaan vähän mutta oikeen ;-)

Edelleen...HANURIPARTIO,siis sellanen todellinen sukellusvenosasto,jossa muutenkin mennään ns syvällä,onko sen niin väliä mitä siellä vetää,sama raha äänien määrästä riippumatta?

EDIT voi sitä silti soittaa oikeen,eikö?

Toki homman tekee vaikeeksi se jos se hanuripaavo vetelee mitä sattuu..

EDIT II mun etu lienee se että soitan myös kiippareita ja kitaraa,eli tuo harmonia-puoli on sillain hanskassa,ja tuota teoriaa ja sointuoppia on tullut joskus oikeen opiskeltua,ja jo nuoresta on joutunut välillä noihin korvakuulo-osastoihin,kyllä ne opettaa tota puolta;-)
mr.muzak
09.01.2006 01:11:41
Mitä sitä mitään kuvioita suunniteleen,kun on hyvä korva niin kuviot syntyy selkärangasta,HOHO!

Sitäpaitsi...mä pyrin soittaan vähän mutta oikeen ;-)

Edelleen...HANURIPARTIO,siis sellanen todellinen sukellusvenosasto,jossa muutenkin mennään ns syvällä,onko sen niin väliä mitä siellä vetää,sama raha äänien määrästä riippumatta?

Mä sit taas ajattelin että vois ens kesänä tehdä tota hanuripartio hommaa, mut ei bassolla vaan hanurilla, pitäiskö meidän WW perustaa bändi? Enää puuttuis laulava rumpali ja 6 muuta hanuristia..
EP
09.01.2006 01:15:28
Sit kannattaa alkaa treenaamaan. Kyllä sointuasteet nyt pitää kuulla.

Niin nykyään ne reenataankin jo etukäteen ja kappaleet sovitaan,tai on laput ettei tarvi mennä keikalle reenaan se on naurettavaa ja harrastelijamaista.
WanhaWetäjä
09.01.2006 01:15:52

Mä sit taas ajattelin että vois ens kesänä tehdä tota hanuripartio hommaa, mut ei bassolla vaan hanurilla, pitäiskö meidän WW perustaa bändi? Enää puuttuis laulava rumpali ja 6 muuta hanuristia..

Juu!

ilman muuta...mä tunne kyllä hanuristeja,mutta 6 kpl...Treen Rautatiehanurit,niitä on vissiin monta kymmentä???
WanhaWetäjä
09.01.2006 01:17:32

Niin nykyään ne reenataankin jo etukäteen ja kappaleet sovitaan,tai on laput ettei tarvi mennä keikalle reenaan se on naurettavaa ja harrastelijamaista.

Me puhutaan nyt ihan eri asioista...treenattu bändi ja HANURIPARTIO ovat eri asioita:-)
EP
09.01.2006 01:17:47

Joo, perustakaa vaan mutt Muzakille ei anneta mitään lappuja, ei kerrota kappaleista kun sävellajit ja kokoajan pitää hanuri soida HOHO!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)