Aihe: Kun kieli katkeaa asennettaessa.
1 2 3
Gypsy
08.01.2006 18:49:29
En oo koskaan saanu yhtä ainutta D'addarioo katki solmukohdasta kunnossa olevan kieltenpitimen kanssa.
Kimmo72
08.01.2006 19:12:51
Mulla on kans aina ollu daddarion 9 settiä tos stratokopios, mitä merkkiä suosittelet et vois koklata jotain uutta?

DR on luotettava ja pitkäikäinen soundinsa säilyttämisen suhteen, jollei nyt ihan liisterit käsissä soita.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
carlos
08.01.2006 20:07:19
Juu toki on kielet pamahdellu asennettaessakin, ja kyllähän se on aina päähän ottanut, kun ei paikkakunnalla musiikkikauppaa ole.

Lohdutukseksi voin kuitenkin sanoa sen, että onneksi kitaran kielet ovat erittäin halpoja. Ei minua ainakaan 2 euroa rahallisesti hetkauta. Mutta jos toisesta instrumentistani, sellosta pamahtaa kieli uutta settiä laitettaessa, niin voi surun päivää. Hyvät kielet kun maksavat noin 200 euroa per setti. Mutta enhän tokikaan osta yhtä settiä, vaan yläkielille Larsenia ja alakielille jotain aivan muuta. Ja hinta sen kuin kohoaa, kun ei voi paketissa ostaa.

Allting är relativt! Hymyä huuleen ja uutta kieltä siihen kitaraan! :)
I can't hide but I can run for miles.
king of dark
08.01.2006 23:17:38
Ihan offtopiciksi menee mutta: pitäis uudet kielet ostaa sähkökitaraan. Mitä kieliä suosittelisitte?
Umm... Donuts - Homer Simpson
Kimmo72
08.01.2006 23:22:44
Ihan offtopiciksi menee mutta: pitäis uudet kielet ostaa sähkökitaraan. Mitä kieliä suosittelisitte?

DR
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
LaXu
08.01.2006 23:37:13
Mulla ei D'Addarion kielien kanssa ole ollut mitään ongelmia...sen sijaan DR:n kielien kanssa pari kertaa tullu A-kieli, jota ei saa hienovireeseen kunnolla. Jouduin Yamahassani heittämään Wilkinsonin tallapalan pois urista jotta hienovireen sai kohdalle. Vaihdoin myöhemmin tilalle D'Addariot ja ei ongelmia. En ole muuten ainoa, jolla noita outoja A-kieliä on sattunut DR:n kanssa, jollain forumilla (tällä?) siitä oli puhetta.

Jos kielet katkeilee asennettaessa, niin vika on joko asentajassa tai sitten ei ole kitarasta pidetty tarpeeksi huolta. Itse en ole saanut asennettaessa hajalle kuin jotkut ikivanhat kielet joita käytin testatessani tuliko nauhojen hionnasta hyvä, ja silloinkin vaan ylä-E napsahti kun vahingossa viritin liian korkealle.
LamaAjanElvis
08.01.2006 23:42:59 (muokattu 08.01.2006 23:44:51)
Ei ole vielä katkennut yhtäkään kieltä kertaakaan reilun 5vuoden harrastuksen aikana. Muutaman kerran on jännittänyt vetää vireeseen noita siimapuolen kieliä, jos on tullut röydettyä pujotuksessa niihin teräviä kulmia jne, mut ei oo napsahtanut.

Edit: Niin ja GHS:iä tuntuu kauppias aina vaan latovan kouraan. Kerran tuli Ernien palleja, eikä niissäkään ollut valittamista.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
starsailor
09.01.2006 10:01:07 (muokattu 09.01.2006 11:54:17)
Ohjeet:

1. Tarkistuta kitaran talla terävien kulmien varalta
2. Osta aina pari settiä kieliä ja e- ja h- kieltä vielä ylimääräiset kappaleet kerrallaan.
(lisäys) 3. Kiristä eteenkin ohuemmat ja ei-punotut kielet niin etteivät ne tule missään kohtaa viritystappia itsensä päälle. Tällöin kieli ei syö itseään poikki jännitystä lisätessä. 0.010 e-kielestä tulee n. 10 kilon veto kun se on standardi vireessä. Näin ohut kieli tuon vedon kanssa on kuin rautasaha joka leikkaa itsensä kyllä poikki.

Itselläni on 12-kielisen kitaran ohuin G-kieli 0.008" ongelma. Se joka viritetään normaalia "kireätä" G-kieltä vielä oktaavin ylemmäs. Laittaessa uuden kielisetin kitaraan on fifty-sixty mahdollisuus, että kieli menee virittäessä poikki. Ainakin jos virittää sen suoraan standardiin. Siksi olen ostanut nipun noita varakieliä.
rosberg
09.01.2006 10:19:47
Lopeta ajoissa. Melkein mikä tahansa tunnetuista valmistajista tekee parempia kieliä.

ei pidä paikkaansa. daddariot on yksinkertaisesti parhaita kieliä.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
McNulty
09.01.2006 10:36:41
Minulla on pari D'Addarion ja yksi DR:n setti ollut viallisia. DR:ssä oli kielessä sellainen järkyttävä lovi ja painauma... pistin koko setin jälleenmyyjän kautta takaisin Musamaailmaan ja sain uuden setin ilman korvauksia tilalle. D'Addarion kanssa kävi niin että se kielen päässä oleva mollukka irtosi omia aikojaan kun kiristin kieltä vireeseen. Luisti ja antoi periksi kunnes punoksesta irtosi kokonaan. Kahdessa setissä siis tämä vika. Vein kummatkin setit liikkeeseen josta pistivät palautteena Levytukkuun. Sain tilalle kokonaisen paketin D'Addarion kieliä. Oiskohan siinä ollut 10 tai 12 settiä tuolloin.

Nykyään käytössä on DR:n Hi-Voltaget ja yhtäkään b-luokan settiä ei ole tullut vastaan. Paksummissa kielissä alavireitä varten käytän Ernie Ballia (11-56 yhdistelmäsetti) ja niissä ei ole myöskään ollut moittimista.

Siispä... vaihda merkkiä :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
BigPapa
09.01.2006 11:10:26

Ei se ole kielistä kiinni vaan siitä miten ne laitetaan,ihan minkämerkkisen kielen tahansa saa katki jos ei hallitse hommaa.D´addariot muuten on hyviä mutta niin on GHS´ssät tai Fenderitkin.....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
rosberg
09.01.2006 12:38:40
no kaikki on varmaan hyviä. oma mielipiteeni on muodostunut siitä, mille setti kuulostaa. ghs:n boomersit ei oo mua varten.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Tympee Huttunen
09.01.2006 12:50:52
Onko kellään ollut niitä Harley Bentonin kieliä? Maksavat euron kappale.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)