Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tik Tak/ Gimmel
1 2 3 4 5
Deep Shadow
02.08.2003 14:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette näistä bändeistä?
 
Useassa yhteydessä olen kuullut näitä verrattavan toisiinsa..
 
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Bonham
02.08.2003 14:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette näistä bändeistä?
 
Useassa yhteydessä olen kuullut näitä verrattavan toisiinsa..

 
No Tik Tak on kuitenkin oikea bändi, arvostan suuresti...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jabbe
02.08.2003 14:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tik Tak on hyvä bändi. Gimmel on tuote.
 
Äh.
soolo
02.08.2003 14:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tik Tak on hyvä bändi. Gimmel on tuote.
 
aivan
 
elämä on laiffii
PuNkKi
02.08.2003 14:53:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos noista pitäisi jotenkin alkaa "valitsemaan" toinen...
niin ehdottomasti Tik Tak... niinkuin jo tuossa mainittiinkin
se on sentään bändi.
 
Gimmel ei.
 
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Deep Shadow
02.08.2003 15:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Tik Tak on kuitenkin oikea bändi, arvostan suuresti...
 
Samoilla linjoilla.. Siksi ihmettelenkin tätä vertailua jota yleisesti harrastetaan. Tik Tak on tullut sieltä jostain mistä muutkin bändit mutta Gimmel on valmiiksi loppuun asti tuotettu tuote... Tosin suon kyllä Gimmelin tytöillekin oikeuden nauttia tuosta osastaan niin kauan kuin pystyvät. Kaipa ne tällä hetkellä unelmaansa toteuttavat...
 
Mutta Tik Tak on kyllä loistava... Ja se tyttönen (Petra?) joka laulaa.. Aivan loistavan kuuloista!
 
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Velli
02.08.2003 16:52:41 (muokattu 02.08.2003 17:08:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä kuinka aito voi bändi olla, kun kaikki niiden biisit on vissiin muiden tekemiä. Tik Takista nyt siis vähän haen pahaa sanottavaa kaiken tämän hehkutuksen keskelle. Eikös Anssi Nykänen soittanut rummutkin niiden ekalle levylle Tuulin (vai mikä se nyt olikaan) asemesta? Aika tuotteelta Tik Tak:kin kyllä musta vaikuttaa.
 
Bonham
02.08.2003 17:08:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä kuinka aito voi bändi olla, kun kaikki niiden biisit on muiden tekemiä. Tik Takista nyt siis vähän haen pahaa sanottavaa kaiken tämän hehkutuksen keskelle. Eikös Anssi Nykänen soittanut rummutkin niiden ekalle levylle Tuulin (vai mikä se nyt olikaan) asemesta? Aika tuotteelta Tik Tak:kin kyllä musta vaikuttaa.
 
Olivat vaan tekemässä levyään yhden tutun studiossa ja kaveri oli melkoisen otettu tyttöjen soittotaidoista ynnä asenteesta...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Deep Shadow
02.08.2003 17:12:50 (muokattu 02.08.2003 17:14:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt tiedä kuinka aito voi bändi olla, kun kaikki niiden biisit on muiden tekemiä. Tik Takista nyt siis vähän haen pahaa sanottavaa kaiken tämän hehkutuksen keskelle. Eikös Anssi Nykänen soittanut rummutkin niiden ekalle levylle Tuulin (vai mikä se nyt olikaan) asemesta? Aika tuotteelta Tik Tak:kin kyllä musta vaikuttaa.
 
No joo... Mutta eipä tee monet muutkaan tyttöbändit (esim. Nylon Beat) biisejään itse.. Ja ehkäpä vielä tulevaisuudessa kuullaan tyttöjen itse tekemiäkin biisejä...
 
Mutta hyvä, että joku tasoittaa hehkutusta =)
Tosin en minäkään nyt mikään varsinainen fani ole, mutta mielestäni Petra vaan laulaa aika hyvin...
 
EDIT: Eikä Tik Tak kyllä samanlainen tuote ole kuin Gimmel
 
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Velli
02.08.2003 17:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olivat vaan tekemässä levyään yhden tutun studiossa ja kaveri oli melkoisen otettu tyttöjen soittotaidoista ynnä asenteesta...
 
Joo, kyllä ne kuulemma ihan pro-otteella on mukana musabisneksessä, mutta joku tuolla sanoi että Tik Tak on oikea bändi koska ne on itse kasannut bändinsä. Mua vain jäi ihmetyttämään että silläkö se kunnioitus ansaitaan? Perustamalla bändi? Ei väliä kuka tekee biisit ja sanoitukset, eikä silläkään niin väliä jos yksi jäsen ei edes silloisten taitojensa takia voinut edes soittaa esikoislevyllä... Ei mulla henk. koht. ole mitään Tik Takia vastaan, mutta eipä ole Gimmeliäkään vastaan yhtään sen enempää.
 
Bonham
02.08.2003 17:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä ne kuulemma ihan pro-otteella on mukana musabisneksessä, mutta joku tuolla sanoi että Tik Tak on oikea bändi koska ne on itse kasannut bändinsä. Mua vain jäi ihmetyttämään että silläkö se kunnioitus ansaitaan? Perustamalla bändi? Ei väliä kuka tekee biisit ja sanoitukset, eikä silläkään niin väliä jos yksi jäsen ei edes silloisten taitojensa takia voinut edes soittaa esikoislevyllä... Ei mulla henk. koht. ole mitään Tik Takia vastaan, mutta eipä ole Gimmeliäkään vastaan yhtään sen enempää.
 
Kai mua lähinnä tökkii tossa G:ssä sen formaatin luonne, en näe siinä mitään hyvää tai rakentavaa. Tämä asenne tietysti vaikuttaa suhtautumiseeni koko "trioon".
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Deep Shadow
02.08.2003 17:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai mua lähinnä tökkii tossa G:ssä sen formaatin luonne, en näe siinä mitään hyvää tai rakentavaa. Tämä asenne tietysti vaikuttaa suhtautumiseeni koko "trioon".
 
Eipä se ainakaan anna todellista kuvaa musiikkibisneksestä.. Kaikki on tehty valmiiksi ja valitaan vaan sopivat tytöt tähdiksi...
 
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
hahuusko
02.08.2003 17:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikea kirjoitusasu on muuten "Tiktak" eikä "Tik Tak".
 
Sitten asiaan. Jos Tikkarit eivät ole "aito" bändi vain sen vuoksi, kun he eivät tee itse omia kappaleitaan, niin samalla logiikallahan vaikkapa Jean S tai Seinäjoen sinfoniaorkesteri eivät ole "aitoja". Tuotteeksi en Tiktakia todellakaan sanoisi, kun tytöt sentään itse ovat bändinsä koonneet (paitsi Tuuli tuli mukaan managerin pyynnöstä, kun alkuperäinen rumpali lähti bändistä. Tuulikin kuitenkin oli muille ennestään tuttu).
 
Mutta vaikka bändi olisikin tarkkaan laskelmoitu tuote tyyliin Gimmel, niin ei se minua hirveästi (kieltämättä kuitenkin jonkin verran) haittaisi, jos vain musiikki olisi hyvää. Gimmelin musiikki ei tosin tunnu olevan aivan minun makuuni sen vähän perusteella, mitä olen kuullut kun taas Tiktakista tykkään kyllä paljon. Hieno bändi, varsinkin livenä. Tuuli on suurimpia esikuviani rumpalina. :)
 
Enpä kuitenkaan tajua, miksi Tiktakia ja Gimmeliä pitäisi verrata toisiinsa. Kumpikin koostuu näteistä nuorista naisista? Ihan sama kuin vertaisi vaikka King Crimsonia ja Vikingarnaa; kummassakin soittaa keski-ikäisiä ei-niin-nättejä ukkoja. Ihan samanlaisia bändejä siis molemmat. Eihän sillä ole mitään väliä, jos vaikka musiikki onkin ihan erilaista.
 
maelstorm
02.08.2003 18:38:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tik - _ - Takin ura alkoi ostetulla ja etukäteen valmiiksi järjestetyllä voitolla Jyrki Hit Challenge kilpailussa, jossa vetivät Maki Kolehmaisen säveltämän kappaleen 'hei lopeta' kaksi kertaa playbackina siinä, missä muut finalistit olivat oikeita bändejä ja soittivat paljon paremmin ja mielenkiintoisemman biisin kuin tiktakin taustanauha oli.
 
Kyllä ihmisillä on lyhyt muisti.
 
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Deep Shadow
02.08.2003 18:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tik - _ - Takin ura alkoi ostetulla ja etukäteen valmiiksi järjestetyllä voitolla Jyrki Hit Challenge kilpailussa, jossa vetivät Maki Kolehmaisen säveltämän kappaleen 'hei lopeta' kaksi kertaa playbackina siinä, missä muut finalistit olivat oikeita bändejä ja soittivat paljon paremmin ja mielenkiintoisemman biisin kuin tiktakin taustanauha oli.
 
Kyllä ihmisillä on lyhyt muisti.

 
Eikös Tiktakin ura alkanut bändikoulusta? Levytyssopimuskin oli allekirjoitettu jo ennen tuota Hit Challenge kilpailua.. Sitä en sitten tiedä oliko voitto ostettu ja etukäteen järjestetty, mutta tuskinpa tietää kovin moni muukaan...
 
~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~
Heavy Metal Machine
02.08.2003 19:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kummatkin saa turpaan jos tulee kadulla vastaan...
 
"we're in the affirmative now as we said the last time we were on this stage" Billy Corgan At The Final Metro Performance 02.12.2000
Lux
03.08.2003 02:29:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette näistä bändeistä?
 
Useassa yhteydessä olen kuullut näitä verrattavan toisiinsa..

 
Tiktak on silkkaa mahtavuutta!
Olen edelleen innoissani viimeksi näkemästäni keikasta.
Siinä kiteytyy loistavasti kaikki mikä on oleellista pop-yhtyeessä joka ei yritäkään olla kapinallinen vaan hyväksyy genrensä konventiot ja toimii niiden mukaisesti.
 
Suomeksi:
-kuulostaa hyvältä
-näyttää hyvältä
-toimii
 
Muuta ei tarvita.
 
Gimmelistä en tiedä juurikaan mitään, vaikuttaa harmittomalta lauluryhmältä. Sellaista on kuitenkin vaikea verrata niin mainioon kokonpanoon kuin Tiktak, väitän ma.
 
Mutta mielipiteitähän on yhtä monta kuin...
 
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Tsorri
03.08.2003 11:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on niin että, (mielestäni) on synti käsitellä näitä kahta yhtyettä samassa topikissa =)
 
Tiktak on ihan paras.
 
Projekteja pystyyn.
Fisti
03.08.2003 16:50:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on muuten Tiktak, ei Tik Tak. Tätä olen yrittänyt ihmisille tolkuttaa jo vaikka miten kauan...
Gimmel on täysi paska. Tuotettu teinipurkkapoppia. Tiktakit ei sävellä tai sanoita biisejä itse, mutt ne laulaa ja soittaa ja sovittaa. Sekin on jo jotain. Gimmelit vaan loikuu mikrofoniin jotain ja siinä se.
 
Hymyä huuleen ja kamelin selkään.
HaloOfFlies
03.08.2003 21:13:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tik - _ - Takin ura alkoi ostetulla ja etukäteen valmiiksi järjestetyllä voitolla Jyrki Hit Challenge kilpailussa, jossa vetivät Maki Kolehmaisen säveltämän kappaleen 'hei lopeta' kaksi kertaa playbackina siinä, missä muut finalistit olivat oikeita bändejä ja soittivat paljon paremmin ja mielenkiintoisemman biisin kuin tiktakin taustanauha oli.
 
Kyllä ihmisillä on lyhyt muisti.

 
Käsittääkseni Tiktakin eka sinkku, "Sekoitat Mun Maailman", sai aika kiitettävästi soittoa radiossa jo ennen tuota Hit Challenge-juttua. Se kai sen niiden uran aloitti, ei "Lopeta", josta tuli sitten bändin isoin hitti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «