Aihe: Wah wah wah wah
1 2 3 4
kid ego
01.08.2003 20:29:08
Gallup-osastolle joutaisi, mutta kysynpä tässä: Mikä on paras hankinta ensimmäiseksi Wah wahiksi? Kannattaako hankkia se Crybaby josta saa kaikkien Dunlop-wahien äänet vai onko turha?
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Jäsen X
01.08.2003 20:51:29
mun mielestä se on huonoin wahi.
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
LaXu
01.08.2003 21:03:57
Onkos se true bypass? Tavalline (modaamaton) Crybaby ainakin syö soundia ikävästi pois päältä ollessaan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä. Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
zorro
02.08.2003 01:47:36
ainaki se jim dunlopin jimihendrix wah oli aivan perseestä!
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
PoLFus
02.08.2003 09:46:47

ai? itelläni tuo on ja olen täysin tyytyväinen..no, makuasia
~ why everybody always pickin' on me? ~
svilo
02.08.2003 10:08:09
Mortley:n Tremonti Power Wah on aika ROK...........
"kyllä mies kipua kestää, mutta ei häpeää"
Heart Of Steel
02.08.2003 10:18:57

Mulla on Dunlop Cry Baby, ihan hyvä vehje eikä mene pelkäksi säätämiseksi, koska ei ole muita säätöjä kuin pedaalin asento ja bypass-nappi. Itte tykkään äänestä, ja veikkaan että on roimasti parempi kuin mikään mallintava made-in-taiwan-muovilelu.

Pieniä vikoja laitteessa on kohina ja potikan huono kiinnitys. Jos tosissaan keikkailisin niin ottaisin kyllä back-up wahin tuon potikan takia, korjaaminen säätöineen ottaa hetken aikaa. Kyllä sen tosin sais helposti korjattua lopullisesti vaikka epoksilla.
"Nobody tells a Man how to play."
Vilppu
02.08.2003 10:25:49
Kannattaa kävellä kauppaan ja testata itse mistä pitää eniten. Perinteiset vaihtoehdothan ovat nämä Crybaby, Vox ja Morley. IMO Vox on parempi kuin Crybaby noista klassikoista. Tosin jos rahaa on liikaa, niin esim. Budda tai Fulltone Clyde pesevät nuo edellä mainitut 6-0. Maksavatkin kyllä sitten sen mukaisesti.

Gallup-osastolle joutaisi, mutta kysynpä tässä: Mikä on paras hankinta ensimmäiseksi Wah wahiksi? Kannattaako hankkia se Crybaby josta saa kaikkien Dunlop-wahien äänet vai onko turha?
"Sävelten välisissä parisuhteissa on pyritty suosimaan puhtaita ja nuhteettomia muotoja. Siis mieluummin avioliitto ja puhdas kvintti kuin satunnainen ryhmäseksi ja ylinouseva kvartti." -Minna Lindgren-
Shakermaker
02.08.2003 11:00:21
made-in-taiwan-muovilelu..

mulla oli joku tollanen ja tykkäsin siitä enemmän kun cry-babysta tai voxista...
...shake along with anyone you like to...
HS
02.08.2003 14:00:45

Terve

Mulla on, eikä se nyt aivan perseestä ole. Ehkä sieltä lähettyviltä. Varmasti on parempiakin, mutta toimeen olen tuon kanssa tullut.
JCM
02.08.2003 15:08:50 (muokattu 02.08.2003 20:19:15)

Hyvä se on, ainakin meikäläisen käyttötarkoitukseen.

Wahin hyvyys/huonous mitataan paljolti sillä mitä soitetaan. Turha on Crybabylla soittaa jotain kliinistä poppirokkia.

Arvio:

http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=66
Käyhän äänestämässä:ROCK
SANTHYR
Hyvä tapa!
vantage
02.08.2003 15:27:32
Mää oon ostanu ekaks ton perus dunlopin lueppas tuo siinä on rehellistä palautetta siitä.

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Dunlop/GCB_95-01.html

Jos joku wahi niin tämä!!!
Heavy Metal Is The Law
Hannu H.
02.08.2003 17:04:17

off-topic: onko tuolla harmonycentralissa joku tuote joskus saanut huonoa kritiikkiä? Kaikki mitä olen kattonut on ollut 9,x keskiarvo...

et silleen...
Kimble
02.08.2003 17:20:03
off-topic: onko tuolla harmonycentralissa joku tuote joskus saanut huonoa kritiikkiä? Kaikki mitä olen kattonut on ollut 9,x keskiarvo..

Onhan siellä toisinaan huonoakin kritiikkiä. Ne on semmosia "Oon soittanu 37-vuotta ja tää laite on ihan paska. En kyllä omista, mutta kuitenkin...". Huvittaa aina lukea niitä arvosteluja.
Te olette muuli
Aki
03.08.2003 15:18:38

Boss PW-10, mallintava wah. Omistin 80-luvun Cry Babyn, mutta vaihdoin tohon, koska Cry Baby vaatii jatkuvaa huoltoa potikan ja kytkimen kanssa, eikä soundi nyt ollut niin erityisen täydellinen. PW-10 toimii optisesti, joten rahisevaa potikkaa ei edes ole.

PW-10:ssä pystyy jokaiselle wah-mallille säätämään myös sen wah-alueen, jos kaipaa vaikkapa möyrympää meininkiä. Tämä on mielestäni aivan loistava piirre. Sieltä löytyy pussillinen mallinnettuja säröjäkin (OD-1, Drivemaster, Tubescreamer, ...), jotka - yllätys kyllä - toimivat loistavasti.

PW-10 vie sähköä sen verran enemmän, että pattereilla (6x LR6) ei kannata käyttää.

Niin, ja tää wahi maksaa baut saman verran kun Morleyn Tremonti.

-Aki.
Ostakaa mun Boss TW-1! :o)
Jäsen X
03.08.2003 15:30:07
Boss PW-10, mallintava wah. Omistin 80-luvun Cry Babyn, mutta vaihdoin tohon, koska Cry Baby vaatii jatkuvaa huoltoa potikan ja kytkimen kanssa, eikä soundi nyt ollut niin erityisen täydellinen. PW-10 toimii optisesti, joten rahisevaa potikkaa ei edes ole.

PW-10:ssä pystyy jokaiselle wah-mallille säätämään myös sen wah-alueen, jos kaipaa vaikkapa möyrympää meininkiä. Tämä on mielestäni aivan loistava piirre. Sieltä löytyy pussillinen mallinnettuja säröjäkin (OD-1, Drivemaster, Tubescreamer, ...), jotka - yllätys kyllä - toimivat loistavasti.

PW-10 vie sähköä sen verran enemmän, että pattereilla (6x LR6) ei kannata käyttää.

Niin, ja tää wahi maksaa baut saman verran kun Morleyn Tremonti.

-Aki.

Mullakin on toi ja voin suositella.
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
Imper
03.08.2003 17:01:24 (muokattu 03.08.2003 17:05:37)

Minä vaihdoin juuri tuon perus-crybabyn Buddan Bud-wah+ :aan. Hintaa oli kivasti, 350e, mutta kyllä kannatti. Budda on helvetisti paremman kuuloinen, tasainen sweeppialue ja ääriasennot kuullostavat paljon paremmilta ja "täyteläisimmiltä". Lisäksi crybaby söi huomattavasti soundia olessaan pois päältä.

Laitteessa on true-bypass ja painamalla wahin sivustassa olevaa namiskaa, laite toimii porttaattomana 16dB:n boosterina; ala-asennossa volume on normaali ja yläasennossa siis +16dB. ERITTÄIN hyödyllinen ominaisuus boostaamaan sooloja ja kontrolloimaan särön määrää.

Ylivoimaisesti paras efekti mitä maan päällä on IMO!;)

Linkki: http://www.custom-sounds.com/budda_wah_fi.htm
Everyone is a per-son
Straton
03.08.2003 17:34:22 (muokattu 03.08.2003 17:43:04)
Tilatkaa ihmiset ihmeessä ulkomailta. Tuon Buddankin saa saksasta 210e:llä, ja vaikka postitus maksaa, niin säästöä tulee lähes 100e. Ostaminen ulkomailta on kuitenkin melkoisen helppoa. Alkavalla viikolla pitäis allekirjoittaneelle saapua Hollannista Teesen Picture wah, Banzai Fireball 2 ja Emg:n singlecoilit (ei voinu vastustaa, kolmen setti 70e :O). Ainoa ero Suomesta ostamiseen oli pitempi toimitusaika, ja kahta ensimmäistä ei tuoda edes maahan.
Ite oot!!!
Aki
03.08.2003 18:10:12

Tilatkaa ihmiset ihmeessä ulkomailta.

Joissain tuotteissa tässä on etunsa, mutta tänä päivänä tavanomaiset musiikkituotteet kannattaa jo ostaa Suomesta. Kaikki kauppiaat tietää mikä Thomann on, ja että jos eivät myy kilpailukykyiseen hintaan, ei kauppoja synny. Thomannin suurin etu on tällä hetkellä aina ajantasalla oleva hinnasto netissä, kun Suomesta ostaessa pitää monesti soittaa suoraan myyjälle ja tinkiä.

Toinen ihan oikeasti olennainen juttu on se takuu. Uusina myytävistä soitinlaitteista osa vain on rikki. Ja toinen osa rikkoontuu hieman kuljetuksessa, ja lopullisesti kuukauden kuluttua.

Kolmas juttu on se, että ainakaan vielä hetki sitten Thomann ei tehnyt kauppaa Suomen (ja Saksan) postimyyntisääntöjen mukaisesti. Jokaisella postimyynnin kautta myydyllä tuotteella on lain mukaan palautusaika, yleensä 10-30 vrk. Thomannin kanssa saattaa yhä joutua aika paljon taistelemaan tästä, ilmoittavat palautuksen koskevan vain Hot Deals -tuotteita.

Ainoa ero Suomesta ostamiseen oli pitempi toimitusaika, ja kahta ensimmäistä ei tuoda edes maahan.

Näissä tapauksissa ulkomailta tilaaminen on fiksua.

Mua harmittaa se, että kun kaikki myymälät tietävät Thomannin läsnäolon, myymälöiden varastot pienenevät jatkuvasti. Oon kuullu ziljoona kertaa musaliikkeen myyjältä, miten "toimittamaan pystytään, mutta myymälään ei viitsi ottaa kun myynti on niin pientä". Suurimpana haittana se, ettei tuotteita pääse enään testaamaan.

Suomeen ei tuoda edes Ampegin putkivahvistimia!

-Aki.
Ostakaa mun Boss TW-1! :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)