Olen ajatellut ostaa seuraavaksi kitarakseni LTD:n n.700€ hintaista kitaraa ja päätynyt sitten noihin kahteen. Molemmat vaikuttavat loistavilta kepeiltä, joten valinta on vaikea. Ulkonäkö on molemmissa upea ja ominaisuudetkaan eivät jää jälkeen. Kumpaa suosittelisitte? Toki voi ehdottaa myös muun merkkisiä kitaroita tuossa hintaluokassa. |
meitu 08.01.2006 12:58:38 (muokattu 08.01.2006 13:02:28) | |
---|
Raskaampaan musaan varmaan molemmat passaa hyvin mutta jos haluat soittaa samalla skitalla muutakin kuin heviä niin sitten suosittelen tätä: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ec400at.phtml Hevit lähtee hyvin tuollakin, mutta mikin on paljon monipuolisemmat kuin nuo EMG:t. Värivaihtoehtona on myös musta jos tuo keltainen ei houkuttele :) edit. Itselläni on tuollainen musta verio, omakuvassani näkyy. Ostetaan Digitechin digidelay!! Laittakaa pikaviestiä. |
Ze Kink 08.01.2006 13:06:07 (muokattu 08.01.2006 13:10:12) | |
---|
Noissahan on sen verran samat speksit, että vähän paha sanoa. Osta se josta tykkäät enemmän. E: Tohon hintaan saisi myös japanilaisen Tokai Loverockin, ja siihen sitten voisi vaihtaa Emg:t jos niistä tykkää. Ainakin itse tekisin näin, koska 1. se on enemmän oikean Lespan muotoinen kuin Ec-400 ja muutenkin vähän perinteisempi 2. siinä on 2xvol ja 2xtone josta pidän enemmän 3. Tokain kaula sopi omaan käteen paremmin Jos olet Musamaailmaan menossa tyyppailemaan, niin testaa toki Tokaitakin. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
O11i 08.01.2006 13:13:37 | |
---|
Raskaampaan musaan varmaan molemmat passaa hyvin mutta jos haluat soittaa samalla skitalla muutakin kuin heviä niin sitten suosittelen tätä: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/ec400at.phtml Hevit lähtee hyvin tuollakin, mutta mikin on paljon monipuolisemmat kuin nuo EMG:t. Värivaihtoehtona on myös musta jos tuo keltainen ei houkuttele :) edit. Itselläni on tuollainen musta verio, omakuvassani näkyy. Tuokin kyllä vahvasti mukana harkinnassa..Jotenkin nuo EMG:t ovat vetäneet puoleensa kun ei noista Seymour Duncaneista ole kokemuksia, mutta mikkien monipuolisuus on kieltämättä tärkeä asia. Ulkonäöltään tuo AT on kyllä hemmetin hieno. Mustana. |
O11i 08.01.2006 13:16:04 | |
---|
Noissahan on sen verran samat speksit, että vähän paha sanoa. Osta se josta tykkäät enemmän. E: Tohon hintaan saisi myös japanilaisen Tokai Loverockin, ja siihen sitten voisi vaihtaa Emg:t jos niistä tykkää. Ainakin itse tekisin näin, koska 1. se on enemmän oikean Lespan muotoinen kuin Ec-400 ja muutenkin vähän perinteisempi 2. siinä on 2xvol ja 2xtone josta pidän enemmän 3. Tokain kaula sopi omaan käteen paremmin Jos olet Musamaailmaan menossa tyyppailemaan, niin testaa toki Tokaitakin. Täytyypä kokeilla, mikkien vaihto voi vaan nostaa hintaa liikaa.. |
Lancelot 08.01.2006 13:45:50 | |
---|
Noista mikeistä sen verran et toi JB/'59 setti on varsin pätevä ja varmasti pieksee monipuolisuudessan noi Emg:eet. |
Pnctocn 08.01.2006 13:58:28 | |
---|
Noista mikeistä sen verran et toi JB/'59 setti on varsin pätevä ja varmasti pieksee monipuolisuudessan noi Emg:eet. jep. viisysi on paras kaulamikki joka on "eteen sattunut". "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |
SH1THEAD 08.01.2006 14:00:11 | |
---|
Itse valitsisin EC:n ihan sen takia, että itse tuli aikoinaan ostettua hevimörkö kun muoto miellytti mutta pian alkoi se nyppiä. EC on klassisempi muodoltaan ja se kädessä kehtaa vetää niin tanssiorkesterikeikat kuin tukanpyöritysvedotkin. EX on myöskin ihan hieno, minun makuun vain turhan hevi terävillä reunoilla jne. Olen aina pitänyt alkuperäisestä eniten. Spekseiltään taitaa kepakot olla aivan identtiset, eli valinta riippuu vain ulkonäöstä ja omista mieltymyksistäsi. äsh :/ |
Teemu K. 08.01.2006 14:35:04 | |
---|
Voit saada EX:llä wannabe hevarin maineen... Itse ostaisin EC:n... Oma maku ratkaisee, nuohan ovat periaatteessa samanlaiset soittaa. Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson |
luopio 08.01.2006 14:38:44 | |
---|
Samanalaisia ne melkein ovat. Riippuu vaan siitä kumman mikitys ja ulkonäkö miellyttää enemmän. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
O11i 08.01.2006 14:52:11 | |
---|
Taidan alkaa kallistumaan EC:n puoleen. EX:n muoto voi alkaa kyllästyttämään jossain vaiheessa ja pitkäaikaista kitaraa kun olen ostamassa niin se ei olisi hyvä juttu..Mutta nyt onkin vaikea valinta EC-400:sen ja EC-400-AT:n välillä. AT:n perinteisempi muoto ja 22 nauhaa houkuttelevat sen suuntaan, mutta EC-400:sen EMG:t vieläkin kyllä houkuttelevat, tosin se voi johtua vaan mikkien Metallica maineesta. :) Täytyy pohtia ja testata molemmat kitarat..Tuskinpa kumpikaan on huono ostos. |
SH1THEAD 09.01.2006 00:19:57 (muokattu 09.01.2006 08:45:50) | |
---|
Taidan alkaa kallistumaan EC:n puoleen. EX:n muoto voi alkaa kyllästyttämään jossain vaiheessa ja pitkäaikaista kitaraa kun olen ostamassa niin se ei olisi hyvä juttu..Mutta nyt onkin vaikea valinta EC-400:sen ja EC-400-AT:n välillä. AT:n perinteisempi muoto ja 22 nauhaa houkuttelevat sen suuntaan, mutta EC-400:sen EMG:t vieläkin kyllä houkuttelevat, tosin se voi johtua vaan mikkien Metallica maineesta. :) Täytyy pohtia ja testata molemmat kitarat..Tuskinpa kumpikaan on huono ostos. Hyvä päätös. Kyllä ne emg:t jyllää tuossa mahonkirungossa, mitä nyt kuuntelin basistin soittelua tuolla. Jopa kaulamikin (EMG-60) saundi miellytti, ei sellainen perustunkkanen mitä on normaalisti joutunut kuulemaan. Kovia pelejä ovat varmasti molemmat, valitse vain mieleisesi. edit: Nyt tarkemmin kuvia tarkasteltuani oma mieltymykseni menisi kyllä AT:n puolelle nimenomaan perinteisyyden vuoksi, vaikka ne EMG:t houkuttavatkin. Mutta miksipä ei sitten myöhemmin jälkiasenna tuohon niitä emg:tä, jos ei seymour duncanit miellytäkkään. Kyllä niistä mikeistä saa jo varsin hyvän pohjan EMG:iden ostoon jos tarve vaatii. äsh :/ |