Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Matti Nevalainen Finnish Guitarworks
1
Niskamies
08.01.2006 00:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin tänään oikein passelia kyseisen lafkan jazz-bassoa, ja pari kysymystä olisi, jos joku osaa vastata.
 
Sen verran myyjä osasi valaista että runko oli leppää, kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta, että puut tulevat japanista, rauta on WD:tä ja mikit nevalaisen itse tekemät.
 
Mutta tekeekö Nevalainen siis itse bodyt, vai laittaako hän vaan valmiit palat yhteen? Entä viimeisteleekö hän itse, vai ovatko bodyt valmiita?
 
Sinänsä ihan sama, mutta olisi kiva tietää.
 
More is more.
J.Hollström
08.01.2006 01:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi et kysy Nevalaiselta itseltään? Vai täältäkö se totuus löytyy? Olen huomannut että aika harvoin...
 
Niskamies
08.01.2006 01:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi et kysy Nevalaiselta itseltään? Vai täältäkö se totuus löytyy? Olen huomannut että aika harvoin...
 
Funtsin vaan että jos joku tietäisi, mutta kaipa sitä voisi Nevalaiseenkin ottaa yhteyttä.
 
More is more.
J.Hollström
08.01.2006 01:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funtsin vaan että jos joku tietäisi, mutta kaipa sitä voisi Nevalaiseenkin ottaa yhteyttä.
 
Pitääkö mun kysyä jos et itse uskalla?
 
Johnny Buzz
08.01.2006 02:41:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö mun kysyä jos et itse uskalla?
 
Elähän nyt. Objektiivisemman kuvanhan täältä saa kuin itse valmistajalta. Tod. näk. Nevalainen yltyy helpommin ylisanoihin kuin tuotteen loppukäyttäjä. Hänen intresseissähän on myydä enemmän soittimia.
chief
08.01.2006 04:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elähän nyt. Objektiivisemman kuvanhan täältä saa kuin itse valmistajalta. Tod. näk. Nevalainen yltyy helpommin ylisanoihin kuin tuotteen loppukäyttäjä. Hänen intresseissähän on myydä enemmän soittimia.
 
No mut hei, eihän kukaan muu kuin Herra Nevalainen itse tiedä miten se ne bassonsa kasaa.
 
"It's the ear, not the gear. "
J.Hollström
08.01.2006 08:59:13 (muokattu 08.01.2006 09:03:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objektiivisemman kuvanhan täältä saa kuin itse valmistajalta.
 
Just joo. Varsinkin kun kysytään miten body on kasattu.
 
sirdickyj
08.01.2006 10:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkääs ny riehaantuko, toverit.
 
Juu, vois kysyä Nevalaiselta itseltään, ja varmaan sais hyvän ja asiallisen vastauksen. Sen mitä oon herran kanssa turissut, niin tykkää kyllä jauhaa soittimista, tai sit osaa vaan hyvin esittää. Mutta jospa kaikki ei oo semmosia, että rupeavat helposti ottamaan yhteyksiä suoraan valmistajaan vaan kyselläkseen jotain tommosta? Silloinhan on ihan jees kysyä täällä. Mutta miten vaan.
 
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
stenel
08.01.2006 10:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittimet kootaan valmiista osista lkt. mikkejä, katso Riffistä.
 
"Vaikka meille annettaisiin kookoo..."
JK
10.01.2006 23:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran myyjä osasi valaista että runko oli leppää, kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta, että puut tulevat japanista, rauta on WD:tä ja mikit nevalaisen itse tekemät.
 
Mulla on toi Nevalaisen tekemä Telecasterbasso, leimattu vuodelle -99. Siinä on runko leppää, kaula vaahteraa ja otelauta Ebeniä. Raudoista en tiedä, laadukkailta tuntuvat.
Mikki on tuplakelainen Singlecoilin kokoinen, Nevalaisen omaa tuotantoa. Botnekas hyvä soundi.
 
Mutta tekeekö Nevalainen siis itse bodyt, vai laittaako hän vaan valmiit palat yhteen? Entä viimeisteleekö hän itse, vai ovatko bodyt valmiita?
 
Mun bassossa on toi Selluloidipinta. Se taitaa olla Nevalaisen omaa käsialaa.
 
En ole edes pohtinut ton basson osalta tollasta kasaamisjuttua jne. Eikä sillä ole mitään väliä...
 
Laadukas peli, muut bassot tuntuvat ympärillä vaihtuvan, mutta toi vaan pysyy ständissä.
 
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
Basismi
13.01.2006 14:00:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi et kysy Nevalaiselta itseltään? Vai täältäkö se totuus löytyy? Olen huomannut että aika harvoin...
Soittimet kootaan valmiista osista lkt. mikkejä, katso Riffistä.
 
En malta olla hymistelemättä :)
 
Viistous helpottaa soittamista!
ostany
13.01.2006 16:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totuus on se, että Matti kasaa nämä Fenderin tuoteperheen näköispainokset valmiista osista ja vastaa laadusta omalla nimellään. Suosittelen, jos et halua maksaa tuhansia euroja siitä, että itse valkaat nauhojen paksuuden ja kaulan muodon jne. Puuhan on aina puuta ja soittimet yksilöitä, eikä sillä ole mitään merkitystä, että mitä siinä lavassa lukee.
 
hollstro
13.01.2006 17:35:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totuus on se, että Matti kasaa nämä Fenderin tuoteperheen näköispainokset valmiista osista ja vastaa laadusta omalla nimellään. Suosittelen, jos et halua maksaa tuhansia euroja siitä, että itse valkaat nauhojen paksuuden ja kaulan muodon jne. Puuhan on aina puuta ja soittimet yksilöitä, eikä sillä ole mitään merkitystä, että mitä siinä lavassa lukee.
 
Olen kokeillut n. kahdeksaa näitä komponenteista koottuja Nevalaisen bassoja ja kitaroita. Viimeistely on hyvä, soitettavuus erinomainen (setupit tehty hyvin) ja saundit sitä mitä voi odottaa. Hyviä pelejä ne ovat ja varmasti tasalaatuisia vaikka/koska ovat standardeista, mutta "käsin poimituista" komponenteista.
 
Niskamies
13.01.2006 17:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut n. kahdeksaa näitä komponenteista koottuja Nevalaisen bassoja ja kitaroita. Viimeistely on hyvä, soitettavuus erinomainen (setupit tehty hyvin) ja saundit sitä mitä voi odottaa. Hyviä pelejä ne ovat ja varmasti tasalaatuisia vaikka/koska ovat standardeista, mutta "käsin poimituista" komponenteista.
 
Kahden basson perusteella voin kompata. Kumpin jasso näytti, tuntui ja kuulosti hyvältä jazzbassolta.
 
More is more.
poppamies
14.01.2006 08:04:50 (muokattu 14.01.2006 08:07:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Sen verran myyjä osasi valaista että runko oli leppää, kaula vaahteraa ja otelauta ruusupuuta, että puut tulevat japanista, rauta on WD:tä ja mikit nevalaisen itse tekemät...
 
Jos kerran sen verran myönnetään että puut tulee jaappanista niin eikö se ole selvä homma että ne puut tulee jaappanista valmiina osina. Eikai kukaan tilaisi soitinpuuta japanista asti jos ne ei oo valmiiksi jäystetty CNC'llä. Se niistä käsintehdyistä bassoista.
Onko sillä paljonkaan merkitystä kasaako sen basson joku pieni kiinalainen ja merkiksi laitetaan Harley Benton, vai kasataanko se täällä ja merkiksi laitetaan vaikkapa Nevalainen.
 
G-strings are for strippers
hollstro
14.01.2006 10:00:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran sen verran myönnetään että puut tulee jaappanista niin eikö se ole selvä homma että ne puut tulee jaappanista valmiina osina. Eikai kukaan tilaisi soitinpuuta japanista asti jos ne ei oo valmiiksi jäystetty CNC'llä. Se niistä käsintehdyistä bassoista.
Onko sillä paljonkaan merkitystä kasaako sen basson joku pieni kiinalainen ja merkiksi laitetaan Harley Benton, vai kasataanko se täällä ja merkiksi laitetaan vaikkapa Nevalainen.

 
Ei sillä ole merkitystä missä ja kuka sen basson kasaa jos työn jälki on samaa. Soittimen ominaisuudet riippuvat eniten käytetyistä materiaaleista. Surkeista komponentaista ei paraskaan soitinrakentaja saa hyvää lopputulosta.
 
handegunnar
14.01.2006 23:16:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran sen verran myönnetään että puut tulee jaappanista niin eikö se ole selvä homma että ne puut tulee jaappanista valmiina osina. Eikai kukaan tilaisi soitinpuuta japanista asti jos ne ei oo valmiiksi jäystetty CNC'llä. Se niistä käsintehdyistä bassoista.
Onko sillä paljonkaan merkitystä kasaako sen basson joku pieni kiinalainen ja merkiksi laitetaan Harley Benton, vai kasataanko se täällä ja merkiksi laitetaan vaikkapa Nevalainen.

 
Hommahan on vähän niin kuin auto- elektroniikka- tai missä hyvänsä teollisuudessa. Komponentit tulevat valmiina alihankkijalta, mutta ostaja speksaa komponenttien vaatimukset ja maksaa tietysti sen mukaisen hinnan. Sama tehdas voi toimittaa komponentteja monen tasoiseen lopputuotteeseen (esim S-mersuun ja VW Poloon). Basson osissa speksattavaa ovat mm. puumateriaali, pintakäsittely yms. Eli kyllä sillä on merkitystä lukeeko lavassa Nevalainen vai Harley Benton.
 
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
Niskamies
14.01.2006 23:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommahan on vähän niin kuin auto- elektroniikka- tai missä hyvänsä teollisuudessa. Komponentit tulevat valmiina alihankkijalta, mutta ostaja speksaa komponenttien vaatimukset ja maksaa tietysti sen mukaisen hinnan. Sama tehdas voi toimittaa komponentteja monen tasoiseen lopputuotteeseen (esim S-mersuun ja VW Poloon). Basson osissa speksattavaa ovat mm. puumateriaali, pintakäsittely yms. Eli kyllä sillä on merkitystä lukeeko lavassa Nevalainen vai Harley Benton.
 
Jotenkin tuntuu että Nevalainen tuskin haluaa että markkinoilla on huonoja soittimia joiden lavassa komeilee hänen nimensä.
 
More is more.
selvis
05.09.2012 11:59:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt miten Matti rakentaa basson ihan "halosta" työstämällä. Eli ei ainakaan kyseiseen soittimeen tullut valmista kaulaa tai bodya. Mikitkin käämi itse, eli todella käsityötä teki.
 
hollstro
05.09.2012 14:29:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

selvis: Olen nähnyt miten Matti rakentaa basson ihan "halosta" työstämällä. Eli ei ainakaan kyseiseen soittimeen tullut valmista kaulaa tai bodya. Mikitkin käämi itse, eli todella käsityötä teki.
 
Nevalaisella on useampaa mallia. Osa tehdään noinkin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «