Aihe: Line-6 spider
1 2 3 4 5 6
Aki
07.01.2006 22:22:02

vajaan 500e combovehje, jossa on jo omasta takaa reverbit, delayt, virittimet, efektejä ja säröt sekä 2x75W tehoa, niin mitkä muut laitteet sitten tuossa hintaluokassa ovat niin armottoman paljon parempia?

-Vox AD50VT, 395€
-Vox AD100VT
-Roland Cube60, jotain 350€
-Rocktron Replitone 112, 495€
-H&K Edition Blue 60R, kait jotain 300€
...

jossa on se yksi overdrive, jolla ei ilman pedaalia tee mitään

Digitech särkijät 55€/kpl, Behringer 23€/kpl. Vamp2, DG Stomp, ja käytettynä monet muutkin multiefeksit mahtuvat fiksun combon kanssa tohon 500€ hintaan.

tuossa hinnassa monipuolisuudesta pakko antaa plussaa

Joskaan ei ollenkaan yhtä paljon kuin Valvetronixeille ja Cubeille.

ovatko ne sitten täydelliset sillä behringerin pedaalilla ja marsun trankkucombolla?

Ei Marsulla, mutta millä tahansa ylläolevan listan comboista kyllä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Landola59
07.01.2006 22:23:03
No Hitto! Eikö kukaan voi edes myöntää että Spider on hyvä vahvistin, vaikka ei ole tuossa luokassa paras!?
Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi, reisien, vaiko reisten. Keksin sen seisten. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Axeplayer
07.01.2006 22:29:10
No Hitto! Eikö kukaan voi edes myöntää että Spider on hyvä vahvistin, vaikka ei ole tuossa luokassa paras!?

Ite ainakin olen pitänyt kovasti tuosta omasta spideristani. Ei siitä saa mitään hirveetä särösaundia mutta sellasen (miten nyt sanois) puhtaankuuloisen särön kyllä. Ite ostin tuon vahvistimen aikoinaan musiikki järvenpäästä (seinäjoella). Puoleenhintaan oli, säästi mukavasti :)
Huumorilla vaan ja uutta paskaa housuun.
Aki
07.01.2006 22:36:53

Näyttääpi siltä että ei voi. :oP
Marquiesce
07.01.2006 22:37:12 (muokattu 08.01.2006 18:50:17)
Sanonpa itsekkin oman mielipiteeni näistä Spidereistä koska omistan tuollaisen Spider 112 mallisen. Olen säätämällä löytänyt särö kanavan mikä sopii omiin tarkoituksiini loistavasti eikä se kuulosta miltään ufo-säröltä mitkä raiskaa legendaariset putki-vahvareiden hevi-rokki säröt. Lisäksi oma cleankin on hyvän kuulonen ja kaikua voi säätää olemattomasta eteenpäin mikä on loisto juttu. Kaverin 212 ei kuulosta omasta mielestä yhtä hyvältä miltä oma 75w, äänet on jotenkin semmosta ulinaa, etenkin siis säröt. Joka tapauksessa ite tykkään tuosta omasta hämähäkistä, tottakai myisin ja hommaisin putkivehkeen jos tilaisuus tulisi. Ei varmasti mikään loisto vahvari jokaisen kitaristin toimiin mutta liikaa milestäni haukkujakin saa.
Protected. Detective. Electric Eye.
Infidel
07.01.2006 22:54:48
Kokemattomuuttani on siis pakko minunkin tunkea soppani sekaan. Joku tuolla aikaisemmin mainitsikin valtavasta naurumetakasta ko. vahvistimen testailun yhteydessä treenitiloissa.

Sama se oli meillä, treenikämpällä lojui juuri samanlainen hämähäkkihässäkkä, ja jopa puukorvarumpali räjähti nauruun kesken kaiken antoisan treenitilaisuuden. Ei kyseisessä vahvistimessa mitään "vikaa" ollut, siitä ei vaan irronnut kunnollista soundia mihinkään suuntaan, vaikka toista tuntia ruuvvaili. Allekirjoittanut valitsi siis mielummin peavey studiopro 112/peavey 412js - yhdistelmän melusaasteen välikädeksi. Jännän näköinen kapistushan se Spider toki oli.

-Mikko
I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
blackorwhite
07.01.2006 23:04:14
Kertokaas viisaammat oliskos otsikon mukainen vahvistin hyvä peli?Siis se 2x75w missä on 2 12-tuumaista kaiutinta.Toimiiko kaikki mallinnukset kunnolla,ja soiko muutenkin hyvin? Entäs säröosasto? Kiitos niille jotka tietävät.

Annan sinulle vinkin, mene tuonne katselemaan ihmisten profiileja sit käytät hakua ja sit haet sieltä line6 spider ni tulee käyttäjiä jotka kyseistä vehettä käyttää ja kysyt heiltä suoraan pikaviestillä. Täällä kaikki on niitä putkimiehiä ja putkivahvistin pitää olla ja putki putki putki, jumalauta nämä ihmiset jotka niitä linjoja haukkuu ni mä veikkaan ettei suurinosa oo ees testiny niitä tai sit ne on vaan räplänneet hätäsesti niitä musiikkiliikkeessä. Ja se luotettavuus mistä puhutaan aina. Mä kysyin pikaviestillä porukalta joilla linjakutonen on, niin joka jamppa sano että se on hyvä vahvistin ja ei oo pettäny ja paras oli käyttäny jo yli kaks vuotta kyseistä vahvaria, just tuota 212 spideriä. Ja näiden juttujen perusteellahan linestä pitäis savut pöllähtää ensimmäisen viikon aikana. Kellään käyttäjällä ei ollu mitään pahaa sanottavaa kyseisestä vahvistimesta!

Ja loppuun vielä, että itselläni ei ole käsitystä kyseisestä vahvistimesta. Kerroin vaan muiden sellaisten ihmisten sanomisia, jotka sitä oikeesti ovat myös käyttäneet, nimittäin heillä se vahvistin on!
blackorwhite
07.01.2006 23:07:44
Mut eipä mulla sitä soittokokemusta ookkaan ku vuosi vasta takana, harjaantunu korva kai sen sit kuulee sen "oikean" saundin mikä se paras on mut kai jokainen tykkää erilaisesta saundista. Noh, nämä on taas niitä ikuisuus juttuja, mikä vahvistin sen pitäisi olla ja mikä on hyvä ja mikä ei ku toisen mielestä se on hyvä ja toisen mielestä taas tämä... En tiedä, ehkä itselleni olis mallintava ihan hyvä tässä vaiheessa kun vasta olen niin voisin vähän saada suuntaa mistä tykkään, mut, en tiiä. Jotenki vaan menee aina ihan sekasin, että mikähän se nyt kannattaakaan hommata ku lukee täällä näitä juttuja :D
bodom
07.01.2006 23:29:35

Mun mielestä spider on hyvä vahvistin. Ymmärrän kyllä että bluesmiehet eivät varmaan niistä saundeista diggaa, mutta itse tykkään kovasti noista saundeista. Johtuukohan tuo kaikki haukkuminen siitä että joku pro äijä on menny haukkumaan spider soundit ja sitten joku epäpätevämpi oon kuullut tuon proo äijä mielipiteen ja ei ole halunnut ajatella että pitääkö saundeista vai ei ja jättänyt oman mielipiteen johonkin syrjään :P Siis se periaate että jonku aloittelija on pakko saada heti paras mahollinen vehje eikä mitään ole ikinä testannut ja kuuntelee jonku toisen ihmisen mielipidettä ja menee ostamaan ekaksi kitarakseen jonku käsin tehdyn fenkun, mutta huomaakin vuoden päästä että jackson sopii paremmin käteen. Nii, ei sitä tiiä :D Mutta itse myönnän pitäväni spiderin soundeista vaikka toki muitakin hyviä-parempia saundeja joistakin muista värkeistä löytyy. Mutta, makunsa kullakin.
blackorwhite
07.01.2006 23:37:01
Mun mielestä spider on hyvä vahvistin. Ymmärrän kyllä että bluesmiehet eivät varmaan niistä saundeista diggaa, mutta itse tykkään kovasti noista saundeista. Johtuukohan tuo kaikki haukkuminen siitä että joku pro äijä on menny haukkumaan spider soundit ja sitten joku epäpätevämpi oon kuullut tuon proo äijä mielipiteen ja ei ole halunnut ajatella että pitääkö saundeista vai ei ja jättänyt oman mielipiteen johonkin syrjään :P Siis se periaate että jonku aloittelija on pakko saada heti paras mahollinen vehje eikä mitään ole ikinä testannut ja kuuntelee jonku toisen ihmisen mielipidettä ja menee ostamaan ekaksi kitarakseen jonku käsin tehdyn fenkun, mutta huomaakin vuoden päästä että jackson sopii paremmin käteen. Nii, ei sitä tiiä :D Mutta itse myönnän pitäväni spiderin soundeista vaikka toki muitakin hyviä-parempia saundeja joistakin muista värkeistä löytyy. Mutta, makunsa kullakin.

Niimpä, hitto, muistan vieläkin ku oon lukenu että fender frontman 15 on huono vahvistin ja ei sitä moni oo kehunu ni kaveri osti ekaks vahvarikseen sellasen ni on kyllä mun mielestä tosi hyvä vahvistin ja kaverikin tykkää siitä, täällä niitä vaan haukutaan. Sillon kun vuosi sitten ylikin katseltiin ni ei se kehuja saanu ikinä, mut hyvä vahvistin sekin on.

Itse se pitää laitteet testiä ja päättää minkä ostaa. Bonechrusher on kyllä kovasti mulle kertonu peavey 30 classicista että se on hyvä, mut harmikseni en pääse varmaan kyseistä laitetta koskaan missään testaamaan :( Linjakutosta meen testaamaan maanantaina... Kajaanin musaliikkeessä ku ei vaan oo hirveenä vaihtoehtoja :(
Aki
08.01.2006 00:25:56

Ei kai Spider-käyttäjät olis laitettaan ostanu jos siihen olisivat tyytymättömiä. Tää putkiputkihapatus ei pidä paikkaansa, monessa otteessa on tarjottu tilalle reilusti monipuolisempaa, uudempaa, ja melko samanhintaista mallia Valvetronix- ja Cube-sarjoista.

Jos käyttäjälle itselleen kelpaa, niin mikäs siinä, mutta jos se riittäisi niin tuskinpa sitä täällä oltaisiin kokeneempien kommentteja kuulemassa. Maku soundien suhteen kehittyy jatkuvasti, ja heikkoudet ei välttämättä nouse esiin ennenkuin on testannut parempaa, vaikkakin SAMANHINTAISTA.

On kyllä totta että Spiderin soundeja ei löydy muista mainituista malleista, mutta suurimmalle osalle soittajista tämä on erittäin hyvä asia.
blackorwhite
08.01.2006 01:42:37
Ei kai Spider-käyttäjät olis laitettaan ostanu jos siihen olisivat tyytymättömiä. Tää putkiputkihapatus ei pidä paikkaansa, monessa otteessa on tarjottu tilalle reilusti monipuolisempaa, uudempaa, ja melko samanhintaista mallia Valvetronix- ja Cube-sarjoista.

Hmmm... Olen ehkä väärässä vai liikkuuko noita valvetronix- ja Cube-sarjoja vähemmän mitä noita spidereitä kun en tiedä samaisessa kaupungissa asuvia yhtään joilla olisi tollaisia? Musiikkiliike täällä on aika heikko kun justiin on linjakutosia hyllyt täynnä, ja jotain valvestate marshalleja taikka sitten jotain käytettyjä transtube peaveyn myllyjä :( Itse kallistun pelkästään tuohon spideriin valitettavasti vaan sen takia kun muita ei pääse missään testaamaan, olen sen verran keskellä suomee ku paikka nimeltä Kajaani josta on jokaiseen vähän suurempaan kaupunkiin yli 100km :( Mut ehkäpä se on minun vikani.

Jos käyttäjälle itselleen kelpaa, niin mikäs siinä, mutta jos se riittäisi niin tuskinpa sitä täällä oltaisiin kokeneempien kommentteja kuulemassa. Maku soundien suhteen kehittyy jatkuvasti, ja heikkoudet ei välttämättä nouse esiin ennenkuin on testannut parempaa, vaikkakin SAMANHINTAISTA.

Nyt puhut asiaa, olen huomannut sen itsekin, mutta mitäpä sitten niinku minulla ettet vaan yksinkertaisesti pääse testaamaan?

On kyllä totta että Spiderin soundeja ei löydy muista mainituista malleista, mutta suurimmalle osalle soittajista tämä on erittäin hyvä asia.

Erittäin hyvä asia suomalaisille, täällä muutama monesta kymmenestä muusta sanoo että spider on ihan hyvä, toisin näyttääpi olevan rapakon takana...

Line 6 Spider 212 Combo

Features 8.2 (69 responses)
Sound Quality 8.1 (71 responses)
Reliability 8.7 (51 responses)
Customer Support 6.5 (23 responses)
Overall Rating 7.9 (67 responses

...millaiset mahtaisivat olla tulokset jos suomalaiset rupeis väsäämään omaa tuollaista...? Hetkinen, onko sillä suuremmalla osalla suomalaisista sitten korvissa vikaa?

On totta, että...

Marshall JCM 800 2203 100W Head

Features 6.5 (46 responses)
Sound Quality 9.4 (49 responses)
Reliability 9.3 (42 responses)
Customer Support 6.4 (11 responses)
Overall Rating 9.3 (45 responses)

...tuo legendaarinen nuppi on parempi ku linjakutonen. Mut on sillä myös uutena semmonen hintakin verrattuna spideriin, että kyllä se alkaa jo pikkusen tuntumaan opiskelijan rahapussissa.

Ja lopuksi, en ymmärrä vieläkään sitä miksi tällasista asioista pitää väitellä ku jotkut siitä linjakutosesta saa mieleisensä saundit irti ja jotkut ei, toisilla on sellanen kuulo, että heitä se saundi miellyttää minkä he saavat, toisilla taas sellainen etteivät saa sitten millään vaikka miten kauan ruuvaavat.

Ja loppujen lopuksi, ajatelkaa nyt nuorta poikaa jonka vanhemmat on työttömiä, nuori poika haluaisi soittaa sähkökitaraa, kitara hänellä onkin, mutta vahvistinta ei. Vanhemmilla ei ole rahaa laittaa rahaa hirveän hintaisiin putkivahvistimiin (olen huomannut sen muissa topikeissa, että osta putki vahvistin, niin olen saanut itsekin pikaviestiä kun olen vahvistinta ostamassa, putkivahvistimia täällä suositaan, kylmä totuus, sanokoon kukin mitä tahtoo) ja hän lukee täältä ettei linjakutosilla tee mitään ku vanhemmat ovat hänelle sitä ehdottaneet. Poika rupee vaatimaan vanhemmiltaan parempaa, vanhemmat kuuntelevat aikansa sitä vaatimista ja hermostuvat ettei osteta mitään. Noh, siinäpä sitten meni yks helvetin hienon harrastuksen aloittelija paskaks.

Niin, ja samassa tilanteessa muuten olen itsekin, olen opiskelija ja rahaa ei ole. Oon perhana soikoon ottanu ihan opintolainaa tätä harrastusta varten että saan paremmat vehkeet ku noista harley benton halvimmasta setistä ei oo enää mihinkään (kats. Akin viesti) ku se saundi on ihan paska. Nyt mulla on 600€ rahaa, ja aion sijoittaa sen vahvistimeen, koska nuppi+kaappia tällä rahalla ei saa, ja kotona soittelen. Ja se minua vituttaa ku tää on niin vitun hyvä tämä kylä (ei ole teidän vikanne) ettei missään pääse testimään mitään muuta ku linjakutosta. Oikeen kyrpii kunnolla lukee kaikkia hienoja ehdotuksia erilaisista vahvistimista ku tiiän, että ku kävelen musaliikkeeseen mitä sieltä hyllyistä ja lattioilta löytyy lojumasta :(

Kiitos juccizen oon saanu kuitenki engliä ja peavey classicia kuunnella :)

Nyt lopetan tämän kirjottamisen, että basistitkin... No joo antaa olla :D
Aki
08.01.2006 02:08:48

Olen ehkä väärässä vai liikkuuko noita valvetronix- ja Cube-sarjoja vähemmän

Ne on tulleet myöhemmin Suomen markkinoille, joten Line6 on ehtinyt saada jalansijaa ensimmäisenä. Jalansijaa on nimittäin hieman vaikea poistaa, sano faktat mitä tahansa.

muita ei pääse missään testaamaan

Se että täällä niitä parjataan, johtuu paljolti myös siitä miten paljon markkinat on viimevuosina muuttuneet. Ei Spider uutena saanut parjausta, koska kilpailua ei ollut. Se oli ehdottomasti suosituin hintaisensa mallintava. Kyllähän Spiderillä soittaa voi. On toki kurja ettei testausmahdollisuutta pienemmissä pitäjissä ole, tällöin jos ei ole rahaa kokeilla ostamalla, on fiksua tehdä päätökset juuri kuten sinä, niistä mitä on tarjoolla. Ehkä sitten joku loma osuu reissu isommalle paikkakunnalle, ei muuta kuin musaliikkeiden nurkkia haistelemaan.

toisin näyttääpi olevan rapakon takana..

Valitettavasti Harmony-Centralin mielipiteillä ei ole juuri mitään painoarvoa. Itse joskus niitä lueskelen, mutta vasta jos henkilö kertoo kokemuksistaan kilpailijoiden laitteisiin nähden, voin ottaa mielipiteen kuuleviin korviini. Vasta-aloittelijan innoissaan kertomat ekstaasit ensimmäisestä vahvistimesta ei ole kenellekään oleellista informaatiota.

onko sillä suuremmalla osalla suomalaisista sitten korvissa vikaa?

Hieman, mutta ei yhtä paljoa kuin amerikkalaisilla! ;o)

en ymmärrä vieläkään sitä miksi tällasista asioista pitää väitellä

Siksi koska jotkut kysyvät neuvoa, "ostanko Spiderin vai muun". Spider-käyttäjät sanovat "osta spider, se on cool, en oo muita kokeillu, mutta mulle riittää", nirsokorvaisemmat sanovat "osta Vox, se on eri planeetalta, olen testannut molempia rinnakkain". Tän takia nirsommat haluaa tuoda tarkemmin ilmi miksi Spider ei fiksu valinta _enään_tänäpäivänä_ ole.

...Poika rupee vaatimaan vanhemmiltaan parempaa, vanhemmat kuuntelevat aikansa sitä vaatimista ja hermostuvat ettei osteta mitään.

Valitettavasti jokaisen lukijan täytyy kyetä arvioimaan jokainen kommentti pelkästään yksittäisen ihmisen mielipiteenä. Jos nuori poika moisen takia hermostuttaa vanhempansa, on hänellä kasvamista myös netistä luetun tiedon oikeanlaisessa arvottamisessa.

Ja se minua vituttaa ku tää on niin vitun hyvä tämä kylä

Ei täällä pk-seudullakaan pilvissä tanssita, Suomi on pieni maa. Mulla on hieman harvinaisempiin laitteisiin kohdistuvia himoja, ja esim Peavey Transformer, Eastwood guitars, Fender Flame '84, Ibanez AM400 '88, yms on jääneet täysin tutustumista vaille. On mahdollista ettei yksikään niistä tuntuisi hyvältä, mutta voi olla etten koskaan saa tietää. Siihen joutuu vaan tottumaan. Sun täytyy vaan odottaa hieman pidempään että aukeaa taloudelliset mahdollisuudet tilata kokeilumielessä, tai reissata testausrundille. Kyllä niidenkin aika tulee jos on tullakseen.

Kyllähän minäkin voisin tässä joku päivä tehdä ääninäytteitä. Oikeastaan voisi ihan omastakin mielenkiinnosta ottaa taskutallentimen musaliikevisiitille mukaan, ei olis omatkaan kokemukset pelkän muistikuvan varassa. Ja voisi tehdä sokkotestin itselleen!
blackorwhite
08.01.2006 07:00:34 (muokattu 08.01.2006 07:36:59)
Ja onks se line6 spiderin sivujen ääninäytteet ja videot sit täyttä kusetusta? Onko mun omissa korvissa vikaa vai miks ne äänet kuullostaa niin hyvältä?
Jucciz
08.01.2006 07:26:36

Engliä?

Monta merkkiä olen kokeillut, omistanut ja nauhoitellutkin, mutta... erehdyitköhän kaverista?

http://mp3.jucciz.com
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
blackorwhite
08.01.2006 07:37:49 (muokattu 08.01.2006 07:38:43)
Engliä?

Monta merkkiä olen kokeillut, omistanut ja nauhoitellutkin, mutta... erehdyitköhän kaverista?

http://mp3.jucciz.com

En erehtynyt, mutta JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jätkä on nauhotellu ihan asenteella!!! :D

Miten saan tuon EDIT: jutun niinku kaikki aina tekee ku aina unohan jotain?
Jucciz
08.01.2006 08:01:43
En erehtynyt, mutta JJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jätkä on nauhotellu ihan asenteella!!! :D

Sieltä vaan kuuntelemaan. On noihin muutama sata tuntia vamaan käytetty, ihan harrastusmielessä. En vastaa mistään. Joukossa on paljon ihan paskaa, mutta osasta voi saada jonkinlaisen kuvan, millaisesta vehkeestä on kyse. Tiedostonimet ovat jossain määrin kuvaavia.

Miten saan tuon EDIT: jutun niinku kaikki aina tekee ku aina unohan jotain?

Paina oman viestisi oikealla yläpalkissa näkyvää pyyhekumia niin voit muokata viestiäsi jälkeenpäin.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Aki
08.01.2006 15:07:45

Ja onks se line6 spiderin sivujen ääninäytteet ja videot sit täyttä kusetusta? Onko mun omissa korvissa vikaa vai miks ne äänet kuullostaa niin hyvältä?

Kyllähän levyllä Ricky Martinkin osaa laulaa. Ja aika moni muu.
Landola59
08.01.2006 15:13:00 (muokattu 08.01.2006 15:13:07)
Kyllähän levyllä Ricky Martinkin osaa laulaa. Ja aika moni muu.

Autotone on vissiin vähä eri asia kun mallintava vahvistin.
Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi, reisien, vaiko reisten. Keksin sen seisten. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)