Aihe: Ibanezin vanhemmat efektipedaalit!
1
McNulty
07.01.2006 17:03:06
Tervehdys!

Pistin tuonne torille myyntiin 3 kipaletta vanhempia pedaaleita. Ei, tämä ei ole mainos, vaan laitoin niille hinnaksi että "tarjoa!". Olisiko täällä osaavaa porukkaa sanoa, mitä seuraavista pedaaleista voisi todellisuudessa odottaa:

Ibanez CBL Bi-Mode Chorus (stereo ulostulo ja kaksi chorusta samassa pedaalissa, jotka saa päällekäin, 80-luvulta Japanista tämä yksilö. Täysin originaali ja toimii kuin pommi.)

Ibanez MS10 Metal Charger (laadukas vihreä säristin todella hyvillä säätimillä varustettuna, sisältäen kuuluisan 4558D-chipin. Myöskin 80-luvulta Japanista. Alkup. kunnossa, loistava koje)

Ibanez PT9 Phaser (Analogi-phaser 80-luvun Japanista ja täydellisessä kunnossa. Potikat ja patteriluukut tallessa ja soundit kohdillaan.)

Ajattelin että jos noista kolmesta sais yhteensä edes sellasen 240-300e, onko tuo mielestänne kovin kaukana totuudesta?

Arvioita ja mietteitä (ja mielipiteitä) otetaan mielellään vastaan.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Jungleman
07.01.2006 18:09:11
No, minun mielestäni...

Kyllähän noiden hinnat ovat nousseet ja nousussa, mutta 9-sarjan jälkeiset Ibanezit eivät ehkä kuitenkaan vielä tee kauppaansa noilla hinnoilla. TS10 on saanut käytettynä hintaansa ns. SRV-bonuksen, samoin FC10 (Fat Cat Distortion) on ollut nousussa jo hyvän aikaa, mutta en usko kovin monen himoavan noita muita kolminumeroisten summien edestä. 10-sarjalaisia polkimia minulla on ollut muutamia, samoin noita edeltävän (olikohan nimeltään Master Series) kolmikirjaimisilla koodeilla nimettyjä. Hyväsoundisiahan nuo useimmiten ovat, mutta keräilykohteita niistä ei ehkä vielä tällä vuosikymmenellä tule. Jokainen omistuksessani ollut on myös itse asiassa jatkanut matkaansa eteenpäin, kukin eri syistä.

Saatan olla myös täysin väärässä.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
McNulty
07.01.2006 21:02:04
Ajattelin nääs että jos ois about 80e/kpl niin eikös siitä joku tuollainen 240e muodostu? PT9 on ollut vaikea hinnoitella kun ebayssa näkee 80-90e hintaan, ja Kitarapajalla tai Custom-Soundsilla yli 200e hintaan.

Siksi olisikin mukava kuulla soittajaveljiltä tuntemuksia ja kokemuksia tämän suhteen.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Jungleman
07.01.2006 21:58:03
PT9 voisi mennä juuri ja juuri satasen pintaan, on toki vähän eri juttu mitä nuo käytettyä "vintage"-kamaa myyvät liikkeet pyytävät. Pitää muistaa, että vaikkapa Kitarapajalla ja Custom Shopissa monet polkimet ovat myyntitilissä, ja pyynnöt sen mukaisia. Minullakin oli tuo joskus, olihan se nätin kuuloinen, ilmava phaser, mutta sen soundista puuttui se särmä ja röyhkeys, mitä minä phaserista etsin.

CBL Bi-Mode Chorus on jäänyt kokeilematta, sen sijaan minulla oli taannoin 10-sarjan vastaava peli TC10 Twin Cam Chorus. Hillitön säätövara, kipeä soundi avaruuspulputuksiin, mutta lopultakaan en keksinyt sille tarpeeksi järkevää käyttöä. Kun lähdin myymään vehjettä pois, homma osoittautui erittäin vaikeaksi. Varmaankin parin vuoden ajan uusin ilmoituksia siellä sun täällä, ennen kuin kukaan edes otti yhteyttä. Hintakin tippui matkan aikana hyvinkin kolmanneksen.

MS10 Metal Charger on jäänyt kertatuttavuudeksi, kerran studiossa tein soittohuoneen nurkasta löytyneellä yksilöllä yhden taustakitararaidan, säädin soundin rikkinäiseksi sirinäksi. Säätövaraa siinäkin on, mutta ei herättänyt "pakko omistaa" -tuntemuksia.

Perusongelma noissa (phaseria lukuunottamatta, ehkä) on pedaalien suhteellinen tuntemattomuus ja harvinaisuus. Eivät ole menneet kaupaksi aikoinaan uusina kovinkaan kummoisesti, eikä niitä hehkuteta intomielisesti foorumeilla, toisin kuin monia 9-sarjan pedaaleja tai vaikka Bossin SG-1 Slow Gearia (hyvä idea, ei toimi käytännössä) tai DC-2 Dimension C:tä (chorustyyppinen tilanlaajentaja, ihan kiva mutta rajallisesti käyttökelpoinen).

Tämä on siis silkkaa mutua...
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Jungleman
07.01.2006 22:07:10
Oma ibanezin fatcat meni 50e hintaan. Enempää kehrannu siitä pyytää..
Miksi noita hehkutetaan? Ei se kovin kummonen peli ainakaan marsun edessä ollu..

Fat Cat on Ibanezin versio Ratista, jollain foorumilla näistä on välillä ollut puhetta. Minulla oli samaan aikaan FC10 ja Rat 2, ja Fat Cat oli todellakin pitkälti samanoloinen, mutta helpommin säädettävissä kuin Rat ja lisäksi se vaikutti reagoivan soittodynamiikkaan paremmin kuin Rat 2. Molemmat lähtivät kiertoon käytön puutteessa... Nykyään minulla on vanhempi Rat johon olen tykästynyt kovasti, saattaa jopa päästä efektilautaankin kiinni. Olisi kiinnostavaa verrata sitä tuohon paksuun kissaan jonain päivänä...
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)