Aihe: Jazzkitaristeja..
1 2 3 4
silhouette
02.04.2003 22:53:28

Nii-iin ?

Mitä nii-iin? Mitä sä et tosta ymmärrä?
Elämä on parasta huumetta!!!
Bantuteurastaja
04.04.2003 00:45:08
Rusty Cooley, George Bellas ja Michael Angelo
Bassballs
06.04.2003 18:51:01

Öh, korjatkaa jos sekoilen , mutta eikös Steve Stevens ole se tukkahevikitaristi , joka on soitellut muunmuassa Billy Idolin ja Michael Monroen (Jerusalem Slim) levyillä? Jos kyseessä on sama herra , niin on valitettavasti todettava että tyylitajulla häntä ei ole liioin siunattu.

Stevens soitti Yes nimisessä proge yhtyeessä.
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
Speedy
06.04.2003 19:16:51

Öh, korjatkaa jos sekoilen , mutta eikös Steve Stevens ole se tukkahevikitaristi , joka on soitellut muunmuassa Billy Idolin ja Michael Monroen (Jerusalem Slim) levyillä? Jos kyseessä on sama herra , niin on valitettavasti todettava että tyylitajulla häntä ei ole liioin siunattu.

Kuuntele Steve Stevensin Flamenco A-Go-Go levy, minun mielestä aika tyylikästä jazz/flamenco kitarointia..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
lxi
06.04.2003 19:20:11
Stevens soitti Yes nimisessä proge yhtyeessä.

Steve Howe soitti ja soittaa Yesissä. Steve Stevensillä ei ole ollut bändin kanssa mitään yhteyttä.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Camaro
07.04.2003 00:35:26
George Benson
RULLAAMINEN KIVETTÄÄ!
Karlsson
08.04.2003 11:05:51
Philip Cathrine. Ainakin "September Man"-levy on super.
"I know all the music theory there is to know, basically." -Yngwie Malmsteen, 1988
j.s.
09.07.2003 16:05:47
Mun mielestä kannattaa ehdottomasti kuunnella tarkkaan kaikki Wes Montgomeryn & John Scofieldin soolot, ja myös opetella soittamaan ne. Itse olen opetellut jo muutamia ja niistä tuntuu olevan jotain hyötyä myös omaan sooloiluun.

Kannattaa tietysti tsekata myös muita mut musta ehdottomasti nuo. Molemmilla on nimittäin erinomainen omaperäinen fraseeraus ja heiltä oppii kyllä huippuja jazz-linjoja.
Karlsson
09.07.2003 16:14:39
George Benson

Joo, kova setä vaikka tekeekin välillä vähän sittua.
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
Dash
10.07.2003 20:27:59
Robben Ford, Ronnie Jordan, Grant Green, Kenny Burrell, Teemu Viinikainen, Tuomo Dahlblom, Jarmo Saari, Marzi Nyman
Bassballs
10.07.2003 21:43:09

Steve Howe soitti ja soittaa Yesissä. Steve Stevensillä ei ole ollut bändin kanssa mitään yhteyttä.

Aivan. Tuli oikokatkosulku, kun yritin muistaa väärän miehen nimeä.
Ei sekuntiakaan liian aikaisin.
Hubert
11.07.2003 13:11:39
JEFF BECK kukaan ei ikinä sano, vaikka se on melkein koko sähköfuusio hässäkän mielenkiintoisimpia juttuja tehnyt kitaransoittaja.
myykää edes yksi keikka
Jucciz
16.07.2003 15:08:21
Jim Hall. Ei toki sovi unohtaa. Erityismaininta myös Tuomo Dahlblomille. Mies piti muuten mulle yhden kitaratunnin aikanaan ja huh huh sitä informaation määrää mitä tuli yhdellä kertaa. Kunpa olis oppitunnit aina noin tehokkaita. Sääli ettei muista läheskään kaikkea siitäkään pläjäyksestä. Dahlblom on suorastaan nerokas säveltäjä ja aivan ällistyttävä kitaristi. Tämä jyväskyläläinenhän valittiin Pori Jazzin vuoden taiteilijaksi muistaakseni jokin aika sitten, eikä mikään ihme.
kuplavolkkari
17.07.2003 11:07:55
Onhan noita loistavia kitaristeja maailmassa pilvin pimein... Suomestakin löytyy! Tietoisuuteeni iskeytyi kuitenkin juuri aivan uskomaton jätkä jenkkilästä nimellä Kurt Rosenwinkel. Aivan erityisesti kannattaa tsekata bebop-stankkulevy Intuit (1998). Tajutonta soittoa! Kumma kyllä melko tuntematon kaveri Suomessa... Pistää vaan miettimään minkälaisten (lue: minkä auktoriteettien) filttereiden läpi täällä laajaa arvostusta ja hyväksyntää nauttivat soittajat kulkevat. Kotimaan "hypetys" ei tunnu suuriltakaan osin vastaavan todellista tarjontaa ja sen tasoa...
janppa
19.07.2003 21:09:35
Jim Hall. Ei toki sovi unohtaa. Erityismaininta myös Tuomo Dahlblomille. Mies piti muuten mulle yhden kitaratunnin aikanaan ja huh huh sitä informaation määrää mitä tuli yhdellä kertaa. Kunpa olis oppitunnit aina noin tehokkaita. Sääli ettei muista läheskään kaikkea siitäkään pläjäyksestä. Dahlblom on suorastaan nerokas säveltäjä ja aivan ällistyttävä kitaristi. Tämä jyväskyläläinenhän valittiin Pori Jazzin vuoden taiteilijaksi muistaakseni jokin aika sitten, eikä mikään ihme.

Totta puhut. Tuomo on häkellyttävän laaja-alainen soittaja. Olen kuullut mykistävää Django-soitantaa, virtuoottista nimenomaan "vanhan liiton" fuusio (Markku Kanerva-tyylistä, joka on kuitenkin mieletön kitaristi myös)viuhutusta ja tietysti sitä loputonta bebop-chorusten virtaa samalta miekkoselta, ja kaikki on niiiiin hyvää.
kede
28.07.2003 15:23:10
David "Fuze" Fiuczynski.

Ehkä hulluimpia/karuimpia kitarasooloja mitä oon kuullu.

Ettikää semmosta bändiä/projektia kun Screaming Headless Torsos. Itselläni on sekä studio,-että Livelevy. Live piti tilata, kun noita biisejä on aika mahdoton löytää netistä. Eikun hetkinen... www.torsos.com - http://www.torsos.com/Website/SHT.html - http://artists.mp3s.com/artists/56/screaming_headless_torsos.html .

Kannattaa todella tsekata. Smile in a wave -nimisessä kappaleessa on ainakin aika häijy soolo.
Darknestgod
01.08.2003 15:56:06
Andy McCoy
j.s.
03.08.2003 23:43:57
Andy McCoy

En nyt ihan andyä jazzkitaristiksi sijoittaisi..toisaalta jazzkitaristiakin on hiukan vaikea määritellä, koska emme ole vielä päässeet kunnolla selville jazzin syvimmästä olemuksestakaan..;)
arcana
04.08.2003 03:47:00
Teemu Viinikainen. Soittaa ainakin U Street Allstarssissa.
Oli lauantaina elojazzeil lähtä taju kun kuunteli niitä sooloja. Ei jessus. Aivan mielettömän nerokasta! Suosittelen tutustumaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)