Aihe: Tokai ast33 ja Talla?
1
arvid70
07.01.2006 09:40:16
Eli heräs semmonen kysymys ku luin jostain tallanblokkaamisesta, et mitä se meinaa ja pitääkö mun tehdä jotain?

En oo ikinä kampea käyttäny enkä aiokkaan ja voin kertoa että noin halvaksikepiksi en ois uskonu et on noinki hyvä ja pitää vireen.

et jatkanko skulailua tyytyväisenä vai pitääkö täs jotain nysvätä?
niin ja 9:n setti on kielissä
KAUPPIAAN PUHETTA!!
McNulty
07.01.2006 11:04:54
Eli heräs semmonen kysymys ku luin jostain tallanblokkaamisesta, et mitä se meinaa ja pitääkö mun tehdä jotain?

Tallan blokkaaminen = tehdään vibratallasta kiinteä "lukitsemalla" talla siten ettei se pääse liikkumaan. Yleensä se helpoin tapa on ruuvata kampi pois ja sitten laittaa tallablokin (siis sen mihin jousetkin tulevat kiinni) kummallekin puolelle esim. puupalat jolloin talla jämähtää paikalleen.

Sinun ei tarvitse tehdä mitään jollet koe tuollaista viritystä tarpeelliseksi. Minulla on pari kaveria joilla on Floyd Rose-tyyppinen talla vaikka eivät käytä kampea koskaan.

et jatkanko skulailua tyytyväisenä vai pitääkö täs jotain nysvätä?

Jatka ihan normaalisti, ei tartte muuttaa mitään.

niin ja 9:n setti on kielissä

Vaikka et kampea käytäkään, niin muista silti seurata jos tallan jousissa tapahtuu löystymistä ajan kuluessa. Vibratallan jouset kannattaa uusia siinä vaiheessa kun jouset ovat väsähtäneet. 9-setille kyllä riittää 2-3 jousta ja jos vibratallasta haluat jäykemmän kammettavan, niin eikös sinne 5 jousta mahdu. Ne kun kiristää siten että talla on kokonaan kitaran kannessa kiinni niin se on melkein jo kun blokattu talla.

Tulipas epäselvää tekstiä mutta olkoon. Ei jaksa aamutuimaan setviä :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Aki
07.01.2006 12:52:34

Blokkaaminen on nimenomaan vain FloydRose-tyylisillä talloilla avuliasta. Sinun ei tarvitse asialla vaivata päätäsi.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
arvid70
07.01.2006 15:53:58
Kiitos taas molemmille, taas astetta viisaampana!!
KAUPPIAAN PUHETTA!!
Aki
07.01.2006 21:56:13

Vaikka talla olisikin ei-kelluva, saattaa vireisyyden muutokset esmes bendailussa olla blokkauksella poistettavien asioiden listalla.

Useamman kokeilun perusteella voin sanoa että parempia tuloksia 6-ruuvisilla stratotalloilla saa viidellä jäykällä jousella, tai vaikka perusjousilla kiristettynä. Jos jouset ovat riittävän kireällä, ei bendailut hetkauta tallaa ollenkaan.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)