Aihe: Kitaralle efektilaite
1
faq1
07.01.2006 14:22:22
Mitä alla olevaa efektilaitetta suosittelette sellaiseen tarpeeseen, kun soitan sähkökitaraa pc:n sekvensseriohjelmaan? Lisään siis efektit mielellään jo soittovaiheessa jolloin kuulee lopputuloksen jo soittaessa.

Sen pitäisi olla sen tasoinen, että voisi soitella demoja ja tarjota niitä eteenpäin, joten kohinaa ei saisi juuri tuottaa. Tietenkin hyvä vahvistinmallinnus olisi plussaa, sekä ainakin hyvät reverbit, säröt ja esim. wah-efekti.
Noissa lienee - ainakin V-ampissa ja PodXT:ssä myös jonkinlainen EQ:kin ja compressori??
Hintaluokka n. 250 euroon saakka.
Mulle tarkjottiin V-amp'ia 125 euroon, ok?

PodXT
Tonelab
Yamaha DG-stomp
V-amp
Digitechin isommat vehkeet
ZOOMin G.2 sydeemit
Kalm
07.01.2006 14:37:47
Mulle tarkjottiin V-amp'ia 125 euroon, ok?

V-AMP2 109€ (http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
sartanen
07.01.2006 14:55:40
ToneLabista mulla on vain positiivisia kokemuksia. Suosittelen tutustumaan.
"The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick)
Deranged
07.01.2006 15:39:53
Mitä alla olevaa efektilaitetta suosittelette sellaiseen tarpeeseen, kun soitan sähkökitaraa pc:n sekvensseriohjelmaan? Lisään siis efektit mielellään jo soittovaiheessa jolloin kuulee lopputuloksen jo soittaessa.

- Zoom G2.1u -

Se on siinä. Mukana tulee Cubase LE.
LaXu
07.01.2006 16:58:54
Tonelab olisi minunkin valintani. Toisaalta jos säätäminen tietokoneen kautta kuulostaa paremmalta idealta, Yamaha Magicstomp ja Line6 Guitarport tai Toneport eivät ole varmaankaan ollenkaan huonoja ratkaisuja.
re infecta
07.01.2006 17:11:10 (muokattu 07.01.2006 18:13:44)
Oma vahvistin on nyt huollossa ja ostin mallintavan etuasteen tilalle, jotta olisi joku millä soittaa. Olen nyt säädellyt pari päivää soundeja hevimpiin kappaleisiin. Tällaiseen ehkä hieman buustatun JCM800:n henkeen päädyin: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=179613&type=dl .

Mitä olette mieltä? Nauhoitettu parin euron tikkumikrofonilla, joten äänenlaatu ei ole ehkä paras. Käytetty etuaste löytyy ketjun aloittajan listasta. Minkä laitteen veikkaatte olleen käytössä?
Aki
07.01.2006 18:02:05 (muokattu 07.01.2006 18:03:16)

Minkä laitteen veikkaatte olleen käytössä?

Seuraavat tiedot toisi arvaamiseen jotain tolkkua:
-Mikä kaiutinkaappi/simulaatio
-Mikä päätevahvistin
-Mikä kitara/mikit
-Millä mikrofonilla äänitetty

Oletan että tarkoituksena on "todistaa" miten vaikea etuastetta on tunnistaa. Tottakai on kun on näin monta muutakin muuttujaa, mutta teepä parempilaatuisia testiäänitteitä eri laitteista vähemmän peittävillä soundeilla, niin alkaa isot erot kuulumaan.

Niin, ja tarkoituksena on tässä threadissa valita etuaste suoraan tietokoneelle äänittämiseen.

Se vähä mitä JCM900:sta tiedän, ei todella tule tuosta klipistä mieleen. Ja mielipiteeni soundista: "Jollain tollasella mekkalalla ne hevanderit kai soittaa."
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
re infecta
07.01.2006 18:29:36 (muokattu 07.01.2006 19:11:45)
Seuraavat tiedot toisi arvaamiseen jotain tolkkua

Ei tätä nyt noin vakavasti olisi tarvinnut ottaa.

Oletan että tarkoituksena on "todistaa" miten vaikea etuastetta on tunnistaa.

Tarkoituksena ei ollut todistaa mitään. Kunhan ajattelin vain tuoda jotain hupia mnettiläisille ja tarjota yhden ääninäytteen ketjun aloittajalle.

Mutta teepä parempilaatuisia testiäänitteitä eri laitteista vähemmän peittävillä soundeilla, niin alkaa isot erot kuulumaan

Teepä itse, jos tämä näin vaivaa sinua. En omista parempia äänitysvälineitä.

Se vähä mitä JCM900:sta tiedän, ei todella tule tuosta klipistä mieleen.

Sanoin JCM800 ja lisäsin vielä buustauksen. Noh, olen kyllä oikeasti omistanut vain Jubileen. Voi olla myös, että muistikuvani ovat jo ehtineet ajan kuluessa vääristyä.

Ja mielipiteeni soundista: "Jollain tollasella mekkalalla ne hevanderit kai soittaa."

Olikohan tämä kohteliaisuus?

Ja ennen kuin joku toinen pissii kiukusta alleen, että kehtasin järjestää näin huonosti kontrolloidun soundikokeen, paljastetaan tässä vastaus: DG-Stomp. Yleisesti kai tuosta on sanottu, ettei hevit oikein taivu. Siksi tein tuon näytteen. Soundi on aika hengittävä mallintavaksi. Hevin lisäksi tulee soiteltua kaikkea muutakin, ja DG-Stomp on kyllä osoittautunut melkoiseksi monikasvoksi. Efektit ovat myös hyvälaatuisia.

Ketjun aloittelijalle voisinkin suositella Yamaha Magicstompia. Siinä on samat mallinnukset, mutta DG-Stompista poiketen laitetta on mahdollista ohjata helposti USB:n kautta. DG-stomp on taas vastaavasti kätevämpi live-olosuhteissa.
faq1
09.01.2006 13:02:08
Hain juuri koekäyttöön kitaran efektilaitteen Digitech RP80, h. 100 eur.
Toinen vaihtoehto olisi ostaa Behringerin V-Amp2, hinta 115 eur.
Pitäisi tänään päättää, kumpaa suosittelette?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)