Aihe: 7-kielinen
1 2 3
Super-Jari
01.08.2003 22:11:55
Itse soitan B.C. Richin seiskalla ja olen tyytyväinen. Ei sitä pysty sanomaan kuulostaako paskalta tai paremmalta. Riippu ihan mitä soittaa ja ennen kaikkea miten soittaa.
Jos haluaa sen vaan siksi että on seiskakielinen niin ei kannata ostaa mutta jos sille keksii oikeaa käyttöä niin antaa mennä.
Itse soitan B-vireessä metallia. Siihen kai se on tehtykin (?).
Ibanezista taas voi vaan sanoa että eiköhän ne laadukkaita keppejä ole jos vaan maksaa riittävästi.

No, onnea vaan.
.. äidinkielen progressiivinen tihetökukku ..
LaXu
01.08.2003 22:22:21
Oma seiskakieliseni on kaksikaulainen Dean EVO. En ole seiskalle erityisemmin käyttöä löytänyt, onhan se ihan kiva soitella bassomaisia juttuja ja heviriffejä seiskakielisellä, mutta meikäläiselle ainakin riittää 6-kieltä ihan hyvin.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
Kivivuori
01.08.2003 23:37:03
Minkälaisia kokemuksia teillä on 7- kielisellä soittamisesta? Kuulostaako omasta mielestänne soittaminen paskemmalta vaiko paremmalta? Minkälaisia 7-kielisiä omistatte, jos omistatte? Tiedättekö mitään Ibanez RG1527Bp:stä?
Olen itse harkinnut 7-kielisen ostoa, mutta haluan ensin kuulla teidän mielipiteitänne.

Tilasin tossa 3 viikkoa sitten tollasen Ibanez RG1527BP kitaran. Ens viikolla pitäisi tulla ja aika innolla odotan. Mitä nyt olen noita 7 kielisiä testannut niin hyvältä vaikuttaa.

Laitanpa vaikka sitten kommenttia kyseisestä kitarasta pikaviestinä :)
Muzik Rules!
elementti
02.08.2003 01:11:24
Mulla on ainakin hyviä kokemuksia. Se miltä soitto kuulostaa on siitä kiinni siitä kuka soittaa ja mitä. Kai se on ihan sama millä vaan vehkeillä.

Ittelläni on Ibanez RG7620 ja on ihan älyhyvä kepakko. Nuo Iban seiska-kaulat on kyllä loistavia soittaa, pari viikkoa meni totutteluun mutta nyt 6-kielisen kaula tuntuu liian ohuelta tikulta. Ainakin tuon oman keppini kaulalla käsi lepää varsin hyvin.

Itse tulee soiteltua tuolla lähinnä alavireistä rämpyttelyä, esim. uutta Apulautaa, KoRnia ym. Mutta kyllä tuolla pystyy soittamaan kaikenlaista, ja on hauskaa sovitella biisejä vähän uusiksi. Oma kitarani on dropped-A vireessä (hyvä kun normaalit 6 kieltä on normaalissa vireessä koko ajan) ja kyllä tuolla saa aika jytkyä äänivallia saa aikaiseksi. Kunhan nyt vaan oppisi soittamaan...
Muusikko joka käveli baarin ohi.
Billsner
02.08.2003 02:55:30 (muokattu 03.08.2003 22:24:58)
Vasaran kanssa samaa mieltä. Jollei keksi mitään järkevää käyttöä sille 7:lle kielelle, niin sen 7-kielisen voi jättää ostamatta.

Itse soitan alavireistä metallia omalla Ibanez GRX720:lla. Itse tykkään kyseisestä musiikkityylistä kovasti, joten keppi sopii minulle. Halvimmat 7-kieliset taitaa olla Harley Bentonilla.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163760.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-158823.html

EDIT: Typoja
otukka
02.08.2003 03:38:58
Kaverilla oli harley bentonin seiska ja siinä floyd rose ja sitä ei saanut vireeseen sitten kirveelläkään, saati ilman sitä tavanomaisemmilla konsteilla. Itselläni joskus oli ibanetsin rg-joku 7 kielinen ja tykkäsin kyllä soitella mutta jotenkin alkoi veri vetämään vain takaisin kuusikielisten pariin. Kyllä kitaran kaulan paksuuden muutoksiin sun muihin tottuu nopeasti, ainakin jos ei ole toistakymmentä vuotta soitellut.
Dumb
02.08.2003 09:07:22

Minkälaisia kokemuksia teillä on 7- kielisellä soittamisesta?

Erittäin positiivisia! Ostin ensimmäisen 7-kieliseni puolitoista vuotta sitten eikä takaisin vanhaan ole paluuta! Hieman totuttelua tuo tietenkin alussa vaati, mutta sitten kun siihen tottui, sopi kitara käteen vallan mainiosti. 6-kielisiäkään en silloin kuitenkaan hylännyt vaan käytän molempia nykyään.

Kuulostaako omasta mielestänne soittaminen paskemmalta vaiko paremmalta?

Eihän se sen kummemmalta kuulosta kuin 6-kieliselläkään. Tietysti, jos soundimielessä puhutaan niin kyllähän se aika hiton hyvälle kuulostaa kun murjoo jotain vitossointuja niin että se ala-H on mukana!

Minkälaisia 7-kielisiä omistatte, jos omistatte?

Kaksi Ibanez RG7-421bk -mallista seiskaa omistan. Lisää on varmaankin tulossa tulevaisuudessa. Torilla on muuten ostoilmoitus seiskakielisten mikeistä, jos jollain on haettavia mikkejä joutilaana!

Tiedättekö mitään Ibanez RG1527Bp:stä?

En. Onkos tuo niitä uusia RG:itä?

Olen itse harkinnut 7-kielisen ostoa, mutta haluan ensin kuulla teidän mielipiteitänne.

Minun kohdallani hankinta on ainakin kannattanut täysin. Jos tuntuu, että tuo voisi olla osa "sun juttua" niin osta pois! Jos et tykkää niin myy mulle halvalla! 8-)
JMP71
02.08.2003 11:34:12
Voisit kokeilla ensin tavallisella 6-kielisellä matalempia vireitä. Hankit paksummat kielet (13-56 ja paksumpia..) ja pistät vaikka B-E-A-D-G-B -vireeseen. Toisessa kitarassa itellä tämmönen juttu, voipi soitella rujompia juttuja jos sille päälle sattuu. Vaatii tieten vähän säätämistä, ja ei mitään himpulakitaraa että toimii.
Diibadaaba
Kivivuori
02.08.2003 12:45:28
En. Onkos tuo niitä uusia RG:itä?

Ei taida olla uusia RG:itä. Prestige sarjaan siirtynyt.
Muzik Rules!
-K-
02.08.2003 15:43:17 (muokattu 02.08.2003 15:46:31)
Ei taida olla uusia RG:itä. Prestige sarjaan siirtynyt.

Täh ai ei ole uusia rg:itä, tuohan on RG7-420:n upgrade-versio, eli prestigehän tuo on mutta myös samalla uusi rg.

Minulla on tuo Rg7-420 ja täytyy sanoa että kun mikit pistää vaihtoon niin saa upean all-aroundkepin. Ja jos pelkää tuota liian leveää kaulaa niin voin sanoa että siihen tottuu nopeasti, yleensäkin noiden Rg/universe/K7 -kaulat ovat seiskan kauloiksi suht ohuita että ero 6-kielisten kauloihin ei ole niin valtava.
Ei suotta elämys.
R.Cooley
02.08.2003 16:54:18 (muokattu 02.08.2003 16:55:47)
Tyhmä kysymys mutta eikös tolla 7 kielisellä ole ihan yhtä helppo soittaa noi 6-kielisen jutut jos virittää paksuimmen kielen B:ksi ja muut perusvireeseen.

Siis että kaikki soinnut menee tietenkin samalla tavalla alimmilla 6 kielellä ja ylin on "ekstra/korn- bonus kieli"
Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti
Jormaz
02.08.2003 17:05:22
Eipä se nyt ihan yhtä helppoa voi olla. Ajatellaan että haluat murjaista avo-G:n niin kuin 6-kielisellä, silleen Pete Townsend-tyyliin. Saa vähän varoa ettei osu siihen ylimääräiseen kieleen.
Back to the 80's
R.Cooley
02.08.2003 17:48:02
Eipä se nyt ihan yhtä helppoa voi olla. Ajatellaan että haluat murjaista avo-G:n niin kuin 6-kielisellä, silleen Pete Townsend-tyyliin. Saa vähän varoa ettei osu siihen ylimääräiseen kieleen.

Toki, mutta muuten sen pitäisi olla ihan samanlainen, ekstra kielelle täytyy vaan asteikkot ja muut soveltaa, mutta nehän on samat kuin "ala" B kielellä.
Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti
Huevos
02.08.2003 18:01:58

Vähän hassua, kun suurimmalla osalla jotka soittaa 7-kielisillä on 6-kieltäkin jo aivan liikaa.
Kivivuori
02.08.2003 18:10:19
Täh ai ei ole uusia rg:itä, tuohan on RG7-420:n upgrade-versio, eli prestigehän tuo on mutta myös samalla uusi rg.

Ai. Sorry. Perehtynyt en ole
Muzik Rules!
Juha83
03.08.2003 22:10:13
Tattista vaan kaikille vastanneille!!!!
Hyviä kommenteja tullut ja kyllä erittäin vakavasti harkitsen huomenna soitinkauppaan lähtöä. Antakaa ihmeessä lisää kommentteja.
Jucciz
04.08.2003 10:30:06 (muokattu 04.08.2003 10:31:07)
"6-kieltä", "7 kielinen", "Täytin tänään 20-vuotta" ...

Mutta asiaan.. luulenpa, että jos kuusikielinen ei ole hanskassa, on turhaa lähteä ostamaan seiskaa ainakaan sen takia. Ennemmin opettelee ainakin perusasiat ensin. Seiskakielisten keppien valikoima on kyllä huomattavasti yksipuolisempi kuin kuusikielisten, joten jos sitä tuhtia alapäätä on pakko saada, suosittelisin ensiksi matalempaa virettä. Myöskin mikrofoneja on 7-kielisille paljon vähemmän saatavilla. Okei, kyllä varmaan hevikäyttöön löytyy sopivat, mutta entäs jos tahtoisi soittaa jotain mielenkiintoisempaa?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Dumb
04.08.2003 12:32:27

luulenpa, että jos kuusikielinen ei ole hanskassa, on turhaa lähteä ostamaan seiskaa ainakaan sen takia. Ennemmin opettelee ainakin perusasiat ensin.

Tavallaan olen samaa mieltä ja toisaalta taas en. Itse soitin 6-kielisillä muistaakseni viisi vuotta ennen kuin ensimmäisen 7-kieliseni ostin. Kuitenkin, toisaalta voidaan myös ajatella, että jos ostaa alussa jo 7-kielisen, tulee samalla opeteltua ne samat jutut kuin 6-kielisellä, mutta siinä ohessa oppii sitten hallitsemaan tuon yhden lisäkielen myös.

Seiskakielisten keppien valikoima on kyllä huomattavasti yksipuolisempi kuin kuusikielisten, joten jos sitä tuhtia alapäätä on pakko saada, suosittelisin ensiksi matalempaa virettä.

On kyllä totta, että valikoima on (ainakin vielä) huomattavasti suppeampi, mutta tuosta vireen laskusta en oikein ole samaa mieltä. Ei se vireen lasku kuitenkaan ihan vastaa 7-kielistä, sillä 7-kielisen kanssa ei tarvitse laskea muiden kielten virettä ja silti saa sen ala-H:n.

Myöskin mikrofoneja on 7-kielisille paljon vähemmän saatavilla. Okei, kyllä varmaan hevikäyttöön löytyy sopivat, mutta entäs jos tahtoisi soittaa jotain mielenkiintoisempaa?

Oli taas aivan pakko tunkea tuo mielipide hevistä mukaan?! Yhtä lailla me hevistä tykkäävät voitaisiin heittää sulle kommentoitaessa, että hevi on paljon mielenkiintoisempaa kuin joku jazz tai fuusio tms. mistä sä tykkäät (ja esim. minä en)! Ei pahalla, mutta oli vain pakko sanoa!

Ja kyllä, löytyy 7-kielisille niitä heikkotehoisempiakin mikkejä; esim. DiMarzio PAF 7, jotka on vakiona mm. Ibanez K-7 KoRn Signaturessa.
LaXu
04.08.2003 12:45:59
Nyt kun tuli noista seiskojen mikeistä kyse, niin jos joku halajaa aktiivimikkejä 7-kieliseensä, kannattanee kääntyä Mastertonen (http://www.mastertonepickups.com) puoleen. EMG:n 707-mikit kun maksavat lähes pari sataa euroa per kappale, joten tulee taatusti halvemmaksi tilata Australiasta pari kappaletta sadan euron mikkejä.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)