Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 516 17 18 19 2026 27 28 29 30
Guido
07.01.2006 01:07:56
*tut. oltiin niin perseet, ttä oli pakko keskeyyttää homma, kun meinas tula sekundaa.

Suunniteltiin hienoja keikkoja ja kovia levytyksiä. Uusi naapuri on kitaristimiehiä

Sulla sitten on siellä baarikaapilla jonoa, jos naapurissakin asuu muusikoita..
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
kuunsirppi
07.01.2006 01:08:07
*tut. oltiin niin perseet, ttä oli pakko keskeyyttää homma, kun meinas tula sekundaa.

Suunniteltiin hienoja keikkoja ja kovia levytyksiä. Uusi naapuri on kitaristimiehiä

no onneks ymmärsitte lopettaa ajoissa, siis sen kaappien tekemisen.
Millaisia on "hienot" keikat?
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
kuunsirppi
07.01.2006 01:13:39
p*lu, j*lu, rokkenrolla hunpa

no olis toi pitäny arvata :o)))
poppamies
07.01.2006 01:16:59

Pistä vaan pois se tamburiini ja keskity laulamiseen.

Miksi yritätte väkisin viedä tamburiini Laulajalta? Onko se muka niin vaikea soitin etteikö sitä osaa soittaa kuin miehet, häh? Eihän sitä välttämättä tartte soittaa samalla kun laulaa. Kyllä naiset saattavat soittaa perskussiooneja jopa paremmin kuin miehet. Oma vaimo on kursseja käynyt tamburiininsoittaja (opiskellut percussioneja) ja soitta niitä paremmin kuin 90% teistä. Elä Laulaja kuuntele noita sovinistejä!
G-strings are for strippers
kuunsirppi
07.01.2006 01:20:58
Miksi yritätte väkisin viedä tamburiini Laulajalta? Onko se muka niin vaikea soitin etteikö sitä osaa soittaa kuin miehet, häh? Eihän sitä välttämättä tartte soittaa samalla kun laulaa. Kyllä naiset saattavat soittaa perskussiooneja jopa paremmin kuin miehet. Oma vaimo on kursseja käynyt tamburiininsoittaja (opiskellut percussioneja) ja soitta niitä paremmin kuin 90% teistä. Elä Laulaja kuuntele noita sovinistejä!

Kiitos poppamies tsemppauksesta *hali*

Kyllä mä sitä aion soittaakin, kun kerran oman bändin pojat ei pistä hanttiin, vaan päinvastoin kannustaa mua siihen. Itellä on kuitenkin halu oppia uuttakin ja nyt kun vähän saan täältä osviittaa ja neuvoa just siihen, että missä kohtaa biisejä sitä yleensä kannattaa soittaa, niin sitten soitan siinä. Pitäis joskus oikein kans saada joltain oppia tohonkin hommaan.

Meidän kylällä on yks naisbändi, jotka soittaa pelkästään omaa musaa ja niillä on siinä porukassa percussionisti ja se on aika hyvän kuulosta....
EP
07.01.2006 01:23:32

JEES,JEES, samaa mieltä, vähän elämää sinne lauteille..
pekkajau
07.01.2006 01:24:46

Perheväkivalta on jokaisen oma asia!
Musta huumori on musta huumoria!
kuunsirppi
07.01.2006 01:27:24
JEES,JEES, samaa mieltä, vähän elämää sinne lauteille..

No sitähän tuo munkin kosketinesa on sanonut, että älä nyt ainakaan seiso siinä ku hoo-moilanen. Jos et laula, tai soita jotain, niin mee sinne bäkkärille.
Kyllä mä tykkään sitten mieluummin siinä jotain soitella, tai jammailla mukana. Kuulun ikäänkuin porukkaan :o)
pekkajau
07.01.2006 01:29:15
No sitähän tuo munkin kosketinesa on sanonut, että älä nyt ainakaan seiso siinä ku hoo-moilanen. Jos et laula, tai soita jotain, niin mee sinne bäkkärille.
Kyllä mä tykkään sitten mieluummin siinä jotain soitella, tai jammailla mukana. Kuulun ikäänkuin porukkaan :o)

Siinähän voi vaikka virkata pipoa!
Musta huumori on musta huumoria!
kuunsirppi
07.01.2006 01:32:15 (muokattu 07.01.2006 01:33:55)
Siinähän voi vaikka virkata pipoa!

Kellään ei oo niin pientä päätä, että mun virkkaama "pipo" mahtuis päähän :o/
Nypläystäkään en oo koskaan kokeillu ja villasukan tekokaan ei luonnaa...ei siis oo näitä naisellisia "harrastuksia" tullu paljon tehtyä....
Jaa, tein mä joskus seurusteluaikana nykyiselle aviomiehelle, silloiselle poikaystävälle, pari metriä pitkän kaulahuivin. En muista, käyttikö koskaan :o/

edit: kolomesataa viiskymmentä
kuunsirppi
07.01.2006 01:50:15
Tuli tosta Mikan "kovista levytyksistä" mieleen, että mun pitäis kans saada tehtyä jonkinlaista ajantasalla olevaa demoa. Noista vakavammista lauluista teinkin semmoisen vuosi sitten ja kolme joululaulua laulettiin studiossa demolle keväällä,mutta pitäs saada tota menevämpää ja myös iskelmää vähän nauhalle. Noi mun levyt on niin vanhoja, pelkkää humppaa ja sitten niissä mulla on laulutekniikka niin perseestä, että ei kehtaa enää ees ite kuunnella, saati sitte antaa jollekin näytteeks.

Oma porukka on vaan nykyään niin hajallaan, siis maantieteellisesti, että tota on vaikee toteuttaa heidän kanssaan. Pitäs sitten taas olla rahaa, että sais soitatettua taustoja studiomuusikoilla ja sitten studiokin maksaa. Tosin mun kosketinesan pojalla on kyllä studio, jossa noi edellisetkin demot tein ja hän niihin soitti taustatkin, siis pianot sun muut. Kitaran soitti joku ulkopuolinen, jota en tunne, eikä niissä juuri muuta ookaan noiden lisäks :o/
mr.muzak
07.01.2006 04:05:45

No hei haloo, kuka täällä mistään nais/mies-sovinistijutuista edes puhui? Keksit tuon jostain ihan tyhjästä itse. TOTTA KAI niitä naispuolisia erittäin hyviä perkussionisteja on myös. Ei tää liittynyt mitenkään sukupuoleen. Ja vielä vähemmän sun vaimoon!:)

Ps. ja Mongon kandee nyt kai varoo ettei duunit lähde..
mr.muzak
07.01.2006 04:10:46
Kyllä mä sitä aion soittaakin, kun kerran oman bändin pojat ei pistä hanttiin, vaan päinvastoin kannustaa mua siihen. Itellä on kuitenkin halu oppia uuttakin ja nyt kun vähän saan täältä osviittaa ja neuvoa just siihen, että missä kohtaa biisejä sitä yleensä kannattaa soittaa, niin sitten soitan siinä. Pitäis joskus oikein kans saada joltain oppia tohonkin hommaan...

Kyllä sun kannattaakin kokeilla sitä. Lähinnä täällä suositeltiin lähtökohtaisesti tekemään tuo perkussioiden valtaus harkitun varovaisesti. Perkat rytmisinä elementteinä ovat kuitenkin siellä korttitalon alimmassa kerroksessa ja tiedät mitä tapahtuu kun ne kerrokset on tarpeeksi huteralla pohjalla...Ei musiikki saa olla liian vakavaa, mutta keikat eivät myöskään saa pääsääntöisesti olla bänditreenitapahtumia.
poppamies
07.01.2006 08:23:28 (muokattu 07.01.2006 08:24:15)

... suositeltiin lähtökohtaisesti tekemään tuo perkussioiden valtaus harkitun varovaisesti...

"Lähtökohtaisesti" Laulaja on yhtä hyvä percussiniosti kuin kuka tahansa toinen. Jopa Mongo Santa Maria. Vain harjoitus tekee lahjakkaasta mestarin.
klunssila
07.01.2006 09:57:07 (muokattu 07.01.2006 09:57:57)
"Lähtökohtaisesti" Laulaja on yhtä hyvä percussiniosti kuin kuka tahansa toinen. Jopa Mongo Santa Maria. Vain harjoitus tekee lahjakkaasta mestarin.

Tai jopa mongo aaltonen, mutta asiaan...

Tässä tamburiinijutussa kannatta ottaa mallia Simo Silmusta. Simo helkutin hyvä esimerkki siitä, miten tamburiinia EI pidä soittaa!!! Satuin näkemään Yölinnun keikan 3-4 vuotta sitten, ihan perkules telkkarissa asti. Kyseessä oli joku tv-keikka, johon oli otettu vahvistukseksi ainakin yksi kitaristi lisää. Simo oli keksinyt nerokkaan strategian soittaa tamburiinia: silloin kun herra S ei itse laula tai vedä kurttua, niin herra S soittaa tamburiinia. Käytännössä S veri kaikki soolot ja välisoitot tamburiinilla.

Noh tunnetusti tamburiini on sitä osastoa, joka kuuluu vaikka hevibändin läpi mikittämättä. Simo nerokkaasti veteli sitä siinä laulumikin edessä ja voin sanoa, että aavistuksen hapuileva tamburiini oli välillä vahvastikin solistisessa pääosassa!!!

Minä olen sitä mieltä, että jos ei ole kunnon perkussionistia ja käytetään tätä solisti- osastoa, niin todella varovainen pitää olla. Koska jompikumpi näistä on viduillaan: BALANSSI TAI TYYLITAJU.
En osaa.
poppamies
07.01.2006 10:05:30

...Minä olen sitä mieltä, että jos ei ole kunnon perkussionistia ja käytetään tätä solisti- osastoa, niin todella varovainen pitää olla. Koska jompikumpi näistä on viduillaan: BALANSSI TAI TYYLITAJU.

Tässä koko ajan oletetaan että solisti ei voisi olla "kunnon" prcussionisti. Väärin. Ystäväni Sacy Sand hoiti molemmat hommat aivan loistavasti...
EP
07.01.2006 10:09:22 (muokattu 07.01.2006 10:10:29)
Minä olen sitä mieltä, että jos ei ole kunnon perkussionistia ja käytetään tätä solisti- osastoa, niin todella varovainen pitää olla. Koska jompikumpi näistä on viduillaan: BALANSSI TAI TYYLITAJU.
Hö, en kyllä ymmärrä miten voi tulla kunnon perkussionistiksi jos ei joskus aloita?
Ei sitä kyllä keikalla kannata aloittaa, vaan jo kotona ja reeneissä.
klunssila
07.01.2006 10:18:48
Hö, en kyllä ymmärrä miten voi tulla kunnon perkussionistiksi jos ei joskus aloita?
Ei sitä kyllä keikalla kannata aloittaa, vaan jo kotona ja reeneissä.

Perkkojen soitto on noin yleisesti aliarvostettua (muiden kuin rumpaleiden joukossa). Eli ajatellaan, että kuka tahansa, joka osaa soittaa jotakin muuta soitinta, voi hoitaa perkat siinä sivussa, koska nehän vaan on lisämauste. VÄÄRIN!

Jos bändissä käytetään perkkoja, niin niitä tulisi soittaa tyylin mukaisesti läpi ja mukana biiseissä. Ei vain silloin kun ei soita/laula mitään muuta! Ei nimittäin kovinkaan monelta solistilta onnistu laulaminen ja esim. yksinkertainen clave a-osassa samanaikaisesti ja sitten vaikka vaihto tamburiiniin b-osassa.
En osaa.
isojussi
07.01.2006 10:31:33
... Mongo Santa Maria....

Ennekuin Barska ehtii:

Mongo Santamaria
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)