Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käheitä kitaroita: Eastwood guitars
1 2 3
Feggy
05.01.2006 14:18:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metka konsepti. Onkohan noi mitenkään soittokelposia?
 
Eastwood's RADICAL VINTAGE REMAKES series feature a variety of models based on popular sixties designs - from the classic Mosrites to the EKO Rokes to the top-selling AIRLINE - that capture the excitement and style of the originals. Each year the prices of the originals skyrocket - they are getting harder to find (and harder to play!) - so Eastwood's focus is to make top quality replicas - that cost less and play better - so the average musician can experience the excitement of playing one of these beautiful vintage guitars as their every day player.
 
http://www.myrareguitars.com/Eastwood.html
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Artist
05.01.2006 14:23:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen noita tsiigaillut, erittäin hienolta vaikuttaa.
 
Olen vähän harkinnut, että jos tilaisi niiden non-reverse Firebird kopion, mutta en ole ainakaan vielä viitsinyt. Ja noi Airline ja Supro kopiot on hienoja myös. Harmony Centralissa arviot vähän vaihtelivat (Stormbirdin arvioita luin), mutta pääosin positiivisen vaikutelman niistä sai. Hinnat eivät kyllä ole pahoja.
 
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Tinmo
05.01.2006 20:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Onpas oivan näköisiä/oloisia. Mistähän moisia löytäisi?
 
"All work and no play makes Chuck a dull boy..."
Jani The Rock
05.01.2006 20:48:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohoo! Noitahan voisi tilata vaikka enempikin. Ja vielä Bigsbyn vibrojakin mokomissa... Noista tykkäisi varmaan Gibbonsin Billykin, saati minä sitten.
 
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Artist
05.01.2006 21:06:40 (muokattu 05.01.2006 21:07:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Onpas oivan näköisiä/oloisia. Mistähän moisia löytäisi?
 
Tuolta linkin takaa löytyvästä puodista kyllä toimittavat Suomeenkin.
 
Suomessa noilla ei jälleenmyyjä kyllä ole. Briteissä yksi liike myy noita ainakin Ebayn kautta, mutta hinnat ovat kovempia.
 
Edit: Tosiaan, ainoa näkemäni Non-Reverse Firebird kopio on tuo Eastwood, joten voi olla, että jossain vaiheessa sen joudun tilaamaan.
 
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Saa tarjota Non-Reverse Firebirdiä*
FrankComa
05.01.2006 21:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tollanen ULTRA-GP taitaa olla joku uusintapainos tosta Josh Hommen käyttämästä Ovation GP:stä. Ihan pakko hankinta jokaiselle Kyuss/Qotsa-hemmolle.
 
Die Eier Von Satan!
Feggy
05.01.2006 22:07:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kävis kyllä tuommoinen Airline Bigsbyn kera, vaikka siinä humpparit onkin.
 
t. nimim. Jack White-fani
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Aki
05.01.2006 22:44:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aiai... gas gas gas...
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
apenaattori
05.01.2006 23:54:46 (muokattu 05.01.2006 23:55:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin osa on liian monimutkaisen muotoisia, mutta tuollainen valkoinen Savannah olisi kyllä nätti... F-aukot tekevät kitarasta heti jotenkin kalliimman ja hienomman näköisen.
 
"The harder you try the dumber you look."
MarkoA
06.01.2006 09:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin osa on liian monimutkaisen muotoisia, mutta tuollainen valkoinen Savannah olisi kyllä nätti...
 
Joo. Sanoisko jopa, että ärsyttävän nätti. Ei näitä pitäis katella. Tässähän tosiaan haluttavaa on lähinnä ulkonäkö. Mutta hyviä arvioita Harmonyssä, toisaalta siellä kehutaan aina kaikkia kamoja lähes poikkeuksetta. Mutta tuskin mitään kovin fiaskoja ovat kun noin positiivista kommenttia tulee.
Mitähän mahtais kustantaa tullin ja alv:n jne jälkeen? Harmi kun ei ole (vielä) maahantuojaa tuolle merkille. Varmaan löytyy kysyntää.
 
- Rockin' in the evenin' when the sun goes down Mean guitar, that's a swingin' old town Rockin' and a-rollin' just a little while Ain't got no rollin', ain't got no holdin'...
Feggy
06.01.2006 10:11:44 (muokattu 06.01.2006 10:24:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä vielä testimonials. Matthew Sweetillä on ainakin silmää hyville kitaristeille, hänen levyillään ovat soittaneet mm. Richard Lloyd ja Robert Quine...
 
http://www.eastwoodguitars.com/testimonials/testimonials.htm
 
Hmm...jos olis nyt pätäkkää, voisi kehitellä jonkinlaisen kimppatilauksen...
 
edit. tässä vielä löytämäni pressitiedote:
 
Guitarists worldwide are reaching for their Eastwood
 
Over the past five years Eastwood Guitars have been quietly gaining in popularity – not in their hometown but on a worldwide basis. By focusing his efforts on personal customer service, owner Mike Robinson (www.myrareguitars.com) has built a loyal following – spanning a surprisingly diverse range of age, musical styles and geographical locations.
 
“From the start, our vision was to produce models that would capture the bizarre guitar styles from the sixties, but offer the quality and playability of today’s modern guitars. Based on the feedback from our customers, mission accomplished.” Robinson added, “By focusing sales and service on-line, we were able to grow a diverse customer base on a global scale, yet keep the service and support at a very personal level. In fact, our sales are less than 3% at home here in Canada. Over a third of our customers are in Europe, with 95% of our guitars being purchased on-line from the website and shipped directly to the player’s home.”
 
Eastwood Guitars are finding homes in a wide range of players - from up and comer guitarists like Leigh Fox (The Pinkslips) to veteran players Bill Carter (Screaming Blue Messiahs), David Pajo, Rick Miller (Southern Culture on the Skids) and Matthew Sweet.
 
"When I first stumbled across Mike's website and saw pages of weird copies of Mosrites, I knew I'd found a kindred spirit!” says Matthew Sweet. “Mike is infinitely knowledgeable on cool and neglected guitar treasures, so when he told me he was going to start manufacturing the Eastwood line of "bizarre" guitar reissues, I knew we were all in for a treat, and as I expected they don't disappoint! From my Eastwood Del Ray to the High Flyer, I've enjoyed the ability to use some of my favorite "classic" guitar shapes live and in the studio, only with a much more solid playability and sound than can be expected from the originals. Above all, the unbelievable prices make these guitars available to even the casual player who wants to get a little something different into their guitar arsenal! No wonder they are such a hit!"
 
Veteran guitarist David Love (Burton Cummings Band) had this to say about Eastwood Guitars: “I was first drawn to the Eastwood models by their quirky 60’s style. I thought they would have a great visual impact for our live performances. Having owned many original 60’s guitars like VOX and TEISCO, my expectations were 90% style, 10% playability. To my surprise I got 110% of both! In fact, my Eastwood AIRLINE has a neck that plays better than some Les Paul’s I have had over the years. These guitars have exceeded my expectations on every level.”
 
Edit2 Arvostelu Airlinesta:
 
http://www.gear-review.co.uk/reviews/eastwood_airline/index.htm
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
ReBeat
06.01.2006 10:42:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiehtoo se Guyatone-kopio neljällä mikillä. Ihan törkeän hienon näköinen! :) Hiukan ritsojahan nuo taitavat olla mitä nyt harmoonicentraaliin on uskomista. Paskat virittimet ja kampeen ei voi koskea... mutta kitarana nuo kuulostavat ilmeisesti melko erikoiselta ja omanlaiseltaan ja se voisi olla hyvä juttu.
 
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Feggy
06.01.2006 10:57:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiehtoo se Guyatone-kopio neljällä mikillä. Ihan törkeän hienon näköinen! :) Hiukan ritsojahan nuo taitavat olla mitä nyt harmoonicentraaliin on uskomista. Paskat virittimet ja kampeen ei voi koskea... mutta kitarana nuo kuulostavat ilmeisesti melko erikoiselta ja omanlaiseltaan ja se voisi olla hyvä juttu.
 
Mä en enää jaksa hirveästi uskoa noihin Harmony centralin juttuihin...siellä on aina mielipide joka lähtöön. Kiinnostavampaa on lukea "ammattilaisten" arvioita. Tossa ylläolevassa linkissä sanotaan Airlinesta näin:
 
"The instrument is indeed very well built and quality components are used throughout."
 
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Artist
06.01.2006 11:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän mahtais kustantaa tullin ja alv:n jne jälkeen? Harmi kun ei ole (vielä) maahantuojaa tuolle merkille. Varmaan löytyy kysyntää.
 
Täällä oli muistaakseni juttua noista tulleista ja alveista http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=20999
 
Englannista Nick's Guitars niminen Ebay shop myy näitä myös: http://stores.ebay.co.uk/nicks-guitars
 
Nuo Englannin hinnat ovat tosin vähän kalliimpia, halvemmaksi varmaan tulee tilata suoraan tuolta myrareguitars.com mestasta, varsinkin kun lupaavat osalle malleista ilmaisen toimituksen.
 
Maahantuoja olisi kyllä ihan kiva siksi, että pääsisi kokeilemaan ennen ostamista.
 
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! *Saa tarjota Non-Reverse Firebirdiä*
Artist
11.07.2006 21:57:53 (muokattu 11.07.2006 22:00:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko nostaa:
 
Manner-euroopasta näitä on syyskuusta alkaen saatavilla:
 
http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/list.asp?cat_id=146
 
Hintoja en vielä tiedä, mutta olen todennäköisesti tässä kuukauden sisällä asioimassa sähköpostin välityksellä ko. liikkeessä, joten täytynee varmaan kysellä onko lopullisista hinnoista vielä tietoa.
 
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
Jani The Rock
12.07.2006 23:29:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko nostaa:
 
Manner-euroopasta näitä on syyskuusta alkaen saatavilla:
 
http://www.taranaki-guitars.de/cnt/asp/list.asp?cat_id=146
 
Hintoja en vielä tiedä, mutta olen todennäköisesti tässä kuukauden sisällä asioimassa sähköpostin välityksellä ko. liikkeessä, joten täytynee varmaan kysellä onko lopullisista hinnoista vielä tietoa.

 
Laitahan infoa tänne, jahka tiedät hinnoista jotain!
 
The road never ends for me, kid.
ReBeat
12.07.2006 23:50:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi itku, sitä kuolaamaani Guyatone-kopiota ei näköjään enää tehdä :(
 
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Jani The Rock
13.07.2006 19:33:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen Rocket on oleva minun.
 
The road never ends for me, kid.
Dunga
13.07.2006 19:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juma on kyllä hienoja eivätkä pahan hintaisiakaan, gas mittari värähti. Sidejack... mmmm.
 
Paskallakin on tekijänsä.
Artist
13.07.2006 20:19:37 (muokattu 13.07.2006 20:19:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saturn 63 viehättäisi mua, näin niinkuin Airlinen ja Stormbirdin ohella. Harmi vaan, että tältä vuodelta on taidettu kitarahankinnat jo tultu tehtyä...
 
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «