saastara 06.01.2006 01:26:58 | |
---|
Vastaavanlaisia topiceja on ilmestynyt täällä aiemminkin mutta niistä en oikein vastauksia kysymyksiini löytänyt, eli siis: Onko kokemuksia siitä kun käyttää kahta (tahi kolmea) vahvistinta konkreettisesti yhtä aikaa soitossa? Esim, että toisessa on vaikka cleani ja toisessa särö, tahi että yhdessä alapäätä korostavat säädöt, toisessa yläpäätä ja kolmanes keskustaa kannattavat.. Ja näillä kaikilla siis pelataan yhtä aikaa, ei vuorotellen.. Toimivaa? Idioottimaista? Paljon häiriöitä? Mieletön kitaravalli? Jakakaa kokemuksianne köyhemmälle soittajalle.. Sinun postimerkkisi palavat. |
jussimus 06.01.2006 01:28:25 | |
---|
Vastaavanlaisia topiceja on ilmestynyt täällä aiemminkin mutta niistä en oikein vastauksia kysymyksiini löytänyt, eli siis: Onko kokemuksia siitä kun käyttää kahta (tahi kolmea) vahvistinta konkreettisesti yhtä aikaa soitossa? Esim, että toisessa on vaikka cleani ja toisessa särö, tahi että yhdessä alapäätä korostavat säädöt, toisessa yläpäätä ja kolmanes keskustaa kannattavat.. Ja näillä kaikilla siis pelataan yhtä aikaa, ei vuorotellen.. Toimivaa? Idioottimaista? Paljon häiriöitä? Mieletön kitaravalli? Jakakaa kokemuksianne köyhemmälle soittajalle.. Maa kutsuu... :) |
LO 06.01.2006 02:05:43 | |
---|
Ihan normaalia parilla eri vahvistimella soittaminen ainakin hevipiireissä taitaa olla. Eri asia onkin, että kellä siihen on varaa ;) |
oiva tumpeloinen 06.01.2006 02:12:34 | |
---|
Ihan normaalia parilla eri vahvistimella soittaminen ainakin hevipiireissä taitaa olla. Eri asia onkin, että kellä siihen on varaa ;) Mun mielestä toi on enemmänkin studiokamaa. Raidalle soitettuna ne on niin paljon helpompi miksata, mutta että livenä vielä...... Joskus kokeiltiin kahdella vahvistimella treeniksellä tuota, mutta luovuttiin siitä juurikin tuon miksauksen takia. On vaikea saada yhtä soundia molemmista kuulumaan livenä hyvin, saatika sitten monia erilaisia soundeja. Ja vaikka treeniksellä olis vielä kaikki hyvin, niin sit livenä tulis taas mikkien asettelut jne.... Me ei ainakaan lähdetty tuota sen pidemmälle viemäänkään. Nauhoitellessa sitten toki....Jos vain roinaa riittää. =) |
LO 06.01.2006 02:22:10 | |
---|
Joo, studiossa toki. Livenä varmasti ihan konkreettinen ongelma on, että vaikka iso soundi kuulosta yksikseen hyvältä, niin se täyttää soundiskaalaa bändisoitossa niin paljon että esim. kahden kitaran bändissä ei välttämättä toimi. |
Angus 06.01.2006 02:31:22 | |
---|
Angus (Young) vetää muistaakseni 14 eri nupilla samanaikaisesti, ainakin stadionkeikoilla, jäähallikeikoilla muistaakseni 8-10 nupilla. Tällä pyritään saavuttamaan juuri se mieletön kitaravalli. Rock 'N' Roll! |
tommiot 06.01.2006 02:34:24 | |
---|
Angus (Young) vetää muistaakseni 14 eri nupilla samanaikaisesti, ainakin stadionkeikoilla, jäähallikeikoilla muistaakseni 8-10 nupilla. Tällä pyritään saavuttamaan juuri se mieletön kitaravalli. Onko ne kaikki siis oikeasti päällä? Eikä niin kuin monilla rokkistaroilla, läjä marsuja ja yksi päällä tai sitten joku pikkukombo lavan takana mikitettynä :) |
Angus (Young) vetää muistaakseni 14 eri nupilla samanaikaisesti, ainakin stadionkeikoilla, jäähallikeikoilla muistaakseni 8-10 nupilla. Tällä pyritään saavuttamaan juuri se mieletön kitaravalli. Jos se oikeasti vetää noin monella nupilla samanaikaisesti, niin mä säälin sitä miksaajaa. Vaikka jokaisesta nupista olisi namikat kuinka samassa asennossa tahansa, niin eri nupit vaan soi erilailla ja siihen päälle vielä ne mikit..... Tosin joskus aikanaa luin Dimebagin miksaajan juttua, missä se kertoi, että ne käytti kolmea nuppia keikallakin....tosin kahdesta ekasta vain etuastetta, jotka linkitettiin toisiinsa. Ja sitten on tietenkin tämä EVH-keissi, jossa käytetään pääteastesäröä keinokuorman avulla seuraavan nupin "säröpurkkina".... |
tommiot 06.01.2006 02:44:40 | |
---|
Ja sitten on tietenkin tämä EVH-keissi, jossa käytetään pääteastesäröä keinokuorman avulla seuraavan nupin "säröpurkkina".... Eikös sillä oo vaan joku HH trankkupäättäri siellä keinokuorman ja efektien perässä? Tai ekalla levyllä tais ainakin olla. Ei sentään montaa nuppia peräkkäin? |
oiva tumpeloinen 06.01.2006 02:49:04 | |
---|
Eikös sillä oo vaan joku HH trankkupäättäri siellä keinokuorman ja efektien perässä? Tai ekalla levyllä tais ainakin olla. Ei sentään montaa nuppia peräkkäin? Jossain muistaakseni näin kuvan, että ajettiin toiseen nuppiin. Voin toki muistaa väärinkin. |
tommiot 06.01.2006 02:50:45 | |
---|
Jossain muistaakseni näin kuvan, että ajettiin toiseen nuppiin. Voin toki muistaa väärinkin. Joo en tiedä yhtään, tuosta ekan levyn setupista oon vaan lukenu. Luulis että saundit menee hirveeks mössöks jos ajaa pari Plexiä täysillä peräkkäin? |
oiva tumpeloinen 06.01.2006 02:54:15 | |
---|
Joo en tiedä yhtään, tuosta ekan levyn setupista oon vaan lukenu. Luulis että saundit menee hirveeks mössöks jos ajaa pari Plexiä täysillä peräkkäin? Sopivissa määrissä ajaesssa, kuka tietää? Kyllähän jotkut hurjat käyttää overdrive-pedaaliakin täysillä nuppia kyykyttäessä. |
Focke Wulf 06.01.2006 05:18:15 (muokattu 06.01.2006 05:21:07) | |
---|
"niin mä säälin sitä miksaajaa" -sääli on sairautta http://www.bulldogairshows.com/video/1999promo/1999promo.mpg |
saastara 07.01.2006 11:36:47 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia kansalaisilla on tuosta Morleyn Tripleristä? Se kaiketi on suhteellisen laadukas ja toimiva ratkaisu tähän monella vahvistimella pelleilyyn..? Sinun postimerkkisi palavat. |
Exhausted 07.01.2006 11:51:03 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia kansalaisilla on tuosta Morleyn Tripleristä? Se kaiketi on suhteellisen laadukas ja toimiva ratkaisu tähän monella vahvistimella pelleilyyn..? laadukas vaan ehkä kohtuuttoman hintainen. Lamb of God-hevibändin jätkät käsittääkseni soittavat kahteen Mesan Mark IV-vahvariin niin että toisesta on middlejä boostattu ja toisesta scoopattu. Toimii ilmeisesti. |
Mrezzye 07.01.2006 12:16:49 | |
---|
Vaikka jokaisesta nupista olisi namikat kuinka samassa asennossa tahansa, niin eri nupit vaan soi erilailla ja siihen päälle vielä ne mikit..... No eihän se tarkoitus olekaan, että niistä samanlainen soundi tulee, vaan nimenomaan päinvastoin. Kun erilaisia, sopivasti toisiaan täydentäviä soundeja ympätään yhteen, saadaan sellainen miljoonan dollarin kitaravalli, joka on niin ärsyttävän tuttu lähes kaikesta nykyhevistä. Toki muutamaa eri soundia käyttäen tulee ihan hyvä yhdistelmä, mutta esim. särö ja puhdas yhtäaikaa ei kyllä kovin hyvin toimi, kokeiltu on. Parilla vahvarilla (Sovtek Mig-100H ja Craten vintage 30W putkikombo) olen kokeillut yhtäaikaa. Molemmissa särö, aika erilainen väriltään. Tuli kiva kitaravalli, mutta bändisoitossa muut alkoivat jäädä vähän jalkoihin autotallitreeneissä. Muutenkin homma on helpommin hallittavissa yhdellä hyvällä vahvistimella, varsinkin livenä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
JCM 07.01.2006 12:28:05 | |
---|
Esim. stereochorus vaikka ja pari stäkkiä/comboa. Mikäs siinä. Itsekin olen yhden keikan vetänyt kahdella vahvistimella. Stereochoruksessa on out + stereo out. Eli kaksi lähtöä ja siitä vaan vaffareihin. |
monotone 07.01.2006 12:42:22 | |
---|
Tai sitten voi hyödyntää kahta vahvistinta dry/wet-tyylisessä virityksessä. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
villeh 07.01.2006 13:28:46 | |
---|
http://img.photobucket.com/albums/v172/gyraf/Splitter.gif kävin hakees tähän rujut paripäivää sitten, eli 5 pihalle samaan aikaan jos haluaa kytkimiä ei tuohon tule vaikka skemassa niin onkin, kaikki makso yhteensä 25 egee laatikkoineen. laitan juttua kun testattu. ei oo kuulemma mikään vaikee edes duunata, en kyllä tee itse. |
Marzi 07.01.2006 22:11:49 (muokattu 09.01.2006 17:33:49) | |
---|
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=47 Tuossa kovasti toimiva vehje, joka antaa mahdollisuuksia kaikenlaiseen kytkyttämiseen. Toimii splittinä, boostina, luuppina ja vaikka minä. Mulla on toisen bändin kans käytössä kaks JCM900-puolistäkkiä ja G-major. Toinen nuppi toimii pelkkänä päätteenä, eli eka nuppi määrää sen mitä kakkonen tekee. Majorista koko ajan päällä chorus ja gate. Särö päällä koko ajan, paitsi, että tuolla LS-2:lla väännetään vähemmän tai enemmän säröä. Kyllä rytisee. Kuva vielä: http://www.jaarlipadington.com/stackit.jpg Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |