joonaspoika 28.12.2005 16:00:16 | |
---|
ola toverit. Olen päättänyt opetella soittamaan pianoa nuoteista ja tarttisin hyvän kirjasen tai kirja sarjan jonka avulla se onnistuisi. Penskana soitin pianoa vuoden. Nyt onnistun soittamaan korvakuulolta helpohkoja melodioita. Kuitenkin kun itse säveltelen kaiken näkösiä laulelmia niin olisi se pakko hommata taitoa vähäsen enempi. Olisin mielessäni jos tämmösiä kirjoja olisi myös aikuisille suunnattuja olemassa kun noissa mitä kotoa löysin kerrottiin jotain kissasatuja ja kaik´ koskettimet oli kirjattu numerojärjestykseen. Eli siis semmosen opuksen halajan joka ei pidä mua ihan idioottina. Kertokaa jos tiedätte.. Laittakaa pikaviestiä vaikka kun tohon jotain saatte laitettua, niin osaan sitten tulla tänne viestit lukemaan. |
baron 28.12.2005 17:18:11 (muokattu 28.12.2005 17:28:12) | |
---|
ola toverit. Olen päättänyt opetella soittamaan pianoa nuoteista ja tarttisin hyvän kirjasen tai kirja sarjan jonka avulla se onnistuisi. Penskana soitin pianoa vuoden. Nyt onnistun soittamaan korvakuulolta helpohkoja melodioita. Kuitenkin kun itse säveltelen kaiken näkösiä laulelmia niin olisi se pakko hommata taitoa vähäsen enempi. Olisin mielessäni jos tämmösiä kirjoja olisi myös aikuisille suunnattuja olemassa kun noissa mitä kotoa löysin kerrottiin jotain kissasatuja ja kaik´ koskettimet oli kirjattu numerojärjestykseen. Eli siis semmosen opuksen halajan joka ei pidä mua ihan idioottina. Kertokaa jos tiedätte.. Laittakaa pikaviestiä vaikka kun tohon jotain saatte laitettua, niin osaan sitten tulla tänne viestit lukemaan. Kyllä mä aikuisena aloitin lasten kirjoista, ehkä eteneminen aluksi oli vähän nopeaa, mutta äkkiä tuli vastaan riittävän haasteellista. Aaroneitakin on neljä osaa, jos nelonen on sulle liian helppo, voit keskittyä siihen musaan mistä tykkäät. My name is Baron, Sir Baron. |
tommi1 03.01.2006 17:51:16 | |
---|
http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=prod … =tietokirjat&isbn=951-0-17876-4 Tuo Aikuispianokoulu on nimensä mukaisesti tarkoitettu soitonopiskeluun kypsemmällä iällä. Kannattaa silti vähän selailla vihkoa ennen ostopäätöstä, koska sisältö ei välttämättä ole kuitenkaan omien mieltymystesi mukaista. Muistaakseni tuo sivuaa jonkin verran myös vapaan säestyksen asioita. |
Resonance 06.01.2006 00:56:33 | |
---|
Jos halvalle tahtoo hyvää niin kirjastoon vaan..Tietty jos omien sävellysten teko kiinnostaa niin suosittelen kirjaa nimeltä vapaa säestys ja improvisointi. Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth- |
JPQ 06.01.2006 01:30:05 | |
---|
Jos halvalle tahtoo hyvää niin kirjastoon vaan..Tietty jos omien sävellysten teko kiinnostaa niin suosittelen kirjaa nimeltä vapaa säestys ja improvisointi. Onko muistissa kuka on tehnyt kirjan? |
Onko muistissa kuka on tehnyt kirjan? Vapaa säestys ja improvisointi on Kaj Backlundin teos. Mut ei toi nyt varsinainen sävellysopas todellakaan ole. Mä lopetan nää hommat! |
JPQ 06.01.2006 02:12:34 | |
---|
Vapaa säestys ja improvisointi on Kaj Backlundin teos. Mut ei toi nyt varsinainen sävellysopas todellakaan ole. No en sellaista kaipaa mun tyyliä ei vielä kirjat kata kun en ole kirjoittanut.:) Lähin voisi olla "Progea aloitteijoille"... |
tommi1 07.01.2006 01:57:22 | |
---|
Vapaa säestys ja improvisointi on Kaj Backlundin teos. Mut ei toi nyt varsinainen sävellysopas todellakaan ole. Ainakin Jyrki Tenni ja Jasse Varpama ovat tehneet kirjan "Vapaa säestys ja improvisointi". Backlundin kirja käsittelee lähinnä improvisointia muistaakseni, ei niinkään vapaata säestystä. Eipä silti tuo Tennin ja Varpamankaan teos mikään varsinainen sävellysopas ole ;) |
Resonance 07.01.2006 02:11:17 | |
---|
Ainakin Jyrki Tenni ja Jasse Varpama ovat tehneet kirjan "Vapaa säestys ja improvisointi". Backlundin kirja käsittelee lähinnä improvisointia muistaakseni, ei niinkään vapaata säestystä. Eipä silti tuo Tennin ja Varpamankaan teos mikään varsinainen sävellysopas ole ;) No eihän se kirja mitään sävellä kuin Beethoven vain päivässä teos ole, mutta onhan siinä paljon asiaa soinnuista, komppaamisesta ja erilaisista perus rytmeistä.. Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth- |
M.i.k.key 07.01.2006 02:22:40 | |
---|
Jees, mun moka Backlundin kirja on tietenkin : Improvisointi Pop/jazzmusiikissa Mä lopetan nää hommat! |
Titares 07.01.2006 21:09:11 (muokattu 08.01.2006 06:38:38) | |
---|
|
Ankh 09.01.2006 02:01:27 | |
---|
Asetu pianon eteen ja lyö pari kertaa päätäsi koskettimille. Siitä se lähtee. Luovuus mistä et ole ennen tiennytkään. |
M.i.k.key 09.01.2006 02:05:14 | |
---|
Asetu pianon eteen ja lyö pari kertaa päätäsi koskettimille. Siitä se lähtee. Luovuus mistä et ole ennen tiennytkään. Joo, muista vaan avata kansi ensin! Mä lopetan nää hommat! |
Resonance 09.01.2006 14:12:08 | |
---|
Olen myös kuullut huhuja että "lievä" humalatila kohottaa luovuuden uusin korkeuksiin. Olen kuullut että LE sarja on yhtä kun paskan kanssa :D -Seth- |