Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metalli plektra
1 2 3 4 5
hyppar-1
05.01.2006 18:49:00 (muokattu 05.01.2006 18:50:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko soitossa metalliplektra ja mitä vaikuttaa soundiin esim-Hopea
Tiedän että syö kieliä.mutta miten muuten - onko kokemusta??
 
shovi
05.01.2006 18:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile soittaa vaikka kolikolla. Aika äkäset saundit saa kun lyö kunnolla vaikka 50snt kolikolla niitä kieliä. En kylläkään sitten tiedä miten eroaa 2mm pleku + voimaa iskuun -yhdistelmästä.
 
Paha keisari syö kaikilta pään!
SomethingWild
05.01.2006 19:00:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä oikeen pidä, koska hajottaa kielet ja ei taivu yhtään.
 
Tilumaha pitää olla!
Chemo
05.01.2006 19:06:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitin jonkun aikaa aika tujulla metalliplekulla, se on jotain titaaniseosta. Saahan sillä voimakkaan tatsin kyllä.
 
Mulla tuon plekun käyttö ei niinkään näkynyt kielten lisääntyneenä kulumisena. Straton otelaudan lakkaus kärsi kyllä sielä rungommasta päästä jonkun verran kun tuli sohittua innostuneemmin.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Antti1
05.01.2006 19:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä katko kieliä, jos reunat pysyy tasaisena. Suurempana ongelmana mä ite pidän sitä purun määrää, jos kovin shreddaa karheilla kielillä.
 
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
lxi
05.01.2006 19:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile soittaa vaikka kolikolla.
 
Näin tekee muun muassa Queenin Brian May. Mies on soittanut uransa ajan pääasiassa sixpencen kolikoilla.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
hyppar-1
05.01.2006 19:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapailen sitä että onko siitä mitään vastaavaa hyötyä soittoon vai pääsemmekö muovilla riittävään statsiin. Esim joku persoonallinen soundi!! huus nous.
 
Antti1
05.01.2006 19:11:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa toki kokeilla! Sä saatat löytää sen oman juttusi vaikka juuri noinkin yksinkertaisesta jutusta.
 
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
McNulty
05.01.2006 19:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapailen sitä että onko siitä mitään vastaavaa hyötyä soittoon vai pääsemmekö muovilla riittävään statsiin. Esim joku persoonallinen soundi!! huus nous.
 
Tatsi vai statsi? =)
Wanna see my record and stats?
 
Siis, mitään hyötyä metallisesta plektrasta ei ole jos ajattelet tatsia tai tarkkuutta. Ainoastaan soundillinen ero tulee, kun metalli kohtaa metallin pikatessa. Tietysti hommaamalla esim. 3mm Stubbyn, niin joustavuutta ei ole.
 
Samaan tatsiin pääset siis muovisellakin plektralla.
 
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
lxi
05.01.2006 19:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaan tatsiin pääset siis muovisellakin plektralla.
 
Kyllähän muovi, paksukin, joustaa ja antaa periksi vähän eri tavalla kuin metalli ja näin ollen ero varmasti vaikuttaa soittotuntumaan hivenen.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
hyppar-1
05.01.2006 19:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mielestänne metalli plekuna on turhaa ajanhukkaa-no jos ois hyvä niin plekuthan ois mhetallii.
 
k...
05.01.2006 19:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos ois hyvä niin plekuthan ois mhetallii.
 
Aivan. Jos koverrettu otelauta ois hyvä ni semmonenha ois kaikissa. Ja kantsii muuten ostaa aina sitä mitä löytyy kaupasta eniten, eli kitaroissa esim. Harley Benton. Eikai niitä myytäs niin paljo jossei ne ois hyvii?
 
hyppar-1
05.01.2006 20:44:33 (muokattu 21.01.2006 22:59:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tässä porkkanaa-Olen musiikin harrastaja ja ns . hopeaseppä-keskustelun innoittamana tein hopea plektran -mulle käännetyn- ehkä hopea pehmeänä aineena toimii oikeestaan - viiitaliksen hyvin.- en. tiedä.Valmistan hopeaplektroja myös nimikoituna läpikirjoitettuna.ei mainos mutta jos joku haluu.
 
Jumina5/6
05.01.2006 20:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllähän se on toimiva, mutta mielestäni parempi kaulakoruna. (Siis jos joku nyt haluaa plektran kaulaansa.)
 
Aika helvetisti se kuluttaa, joskus soittanut muutaman viikon semmoisella ja kielistä kyllä huomaa. Enkä oikein tykännyt siitä että on ohut muttei anna periksi yhtään.
 
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
Mikaelo
05.01.2006 20:52:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin tekee muun muassa ZZ Topin Billy Gibbons. Mies on soittanut uransa ajan pääasiassa meksikolaisilla kolikoilla.
 
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
Jööhannes
05.01.2006 23:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, minulla heräsi mielenkiinto kokeilla tuommoisia. Vähän kyllä epäilyttää voiko sellaisella soittaa. Mutta olisihan se ihan eri meininki heittää keikan jälkeen metalliplektra yleisöön. ;)
 
Eikö päivä luista? Tuntuuko kaikki menevän pieleen? Ei hätää, sillä meillä on ratkaisu. Painat vain tuota pientä nuotin kuvaa ylläolevan kirjoituksen ylänurkasta, ja saat päätähuimaavaa masennuslääkettä joka lopettaa kaikki vaivasi!
Johnny99
06.01.2006 04:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tässä porkkanaa-Olen musiikin harrastaja ja ns . hopeaseppä-keskustelun innoittamana tein hopea plektran -mulle käännetyn- ehkä hopea pehmeänä aineena toimii oikeestaan - viiitaliksen hyvin.- en. tiedä.Valmistan hopeaplektroja myös nimikoituna läpikirjoitettuna.ei mainos mutta jos joku haluu. PRICE 7europe
 
Olisiko kuvaa saatavana?
 
Myykää mulle pink paisley tele/strato
Mikaelo
06.01.2006 09:42:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko plekuja koska saatavana?
 
Kyllä nimittäin todellakin kiinnostaa!
 
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
kuriken
06.01.2006 10:09:01 (muokattu 06.01.2006 10:14:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai kaikki über metallimiehet soittaa metalliplekulla!
 
Meikäkin olisi kiinnostunut. Kuvaa kehiin vaan. Ajatelkaas, custom pleku 7:llä egellä! :)
 
e: Monethan kehuu kumiplekuja. Onko jollain kokemuksia niistä. Mikä on ero normaaleihin plekuihin? Itse mietin että kun thomannilta tilaa seuraavan kerran jotain niin yksi setti ibanezin 1mm paksuja kumiplekuja. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181197.html
 
Jos vain olisi aikaa...........,..
McNulty
06.01.2006 13:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mie haluaisin koruksi tuollaisen hopeaplektran :)
 
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «