Aihe: Mikä on kitaristin määritelmä?
1 2 3 4 5 6
Bentley
29.08.2005 15:45:03

Jessus että on turha topic.

Komppaan
For those who can't be without the music!
J.Hollström
29.08.2005 15:49:28
Komppaan

Thriidin aloittajana ja toistakymmentä komenttia kirjoittaneena ;o)
Bentley
29.08.2005 15:51:41

Thriidin aloittajana ja toistakymmentä komenttia kirjoittaneena ;o)

No se :P
For those who can't be without the music!
Epämuusikko
29.08.2005 15:58:07
No tää järjestys.. miten sä teet biisejä, jos et soinnuta? Nuotinnatko? Entä kuka tekee niihin sitten soinnut?
Muutoinkin toi järjestys kuulostaa aika oudolta. Kylmiltään ilman mitään tietotaitoa oot alkanu tekemään biisejä?

Ja varsinkin tässä tökkää... miten hitossa sä teet biisejä ilman sävelkorvaa??

Itse kysymykseen sävelkorvan kehittämisestä: Kyllä, sävelkorvaa voi kehittää ja harjoittaa, mutta toki siihen vaaditaan, että ylipäätään omaa sävelkorvaa. Sävelkorvan harjoittaminen on nimenomaisesti oleellista siihen blokkaukseen mm. säveltämiseen, stemmasovituksiin, ja myöskin laulun tuottamiseen.

Okei. Sä olet soitellut jo useemman vuoden ja ilmoitat itse tekeväsi musiikkia. Musta toi sointujen tunnistaminen alkaa tosiaan olla ajankohtainen, mikäli meinaat kitaristina ja muusikkona yleensä kehittyä. Ja kyllä. Nimenomaisesti toisten biiseistä. Siinä harjoitat samalla sitä korvaakin.

Mutta oletetaan, että sun kurkkusi ja äänihuulesi ovat kunnossa. Kaiken järjen mukaan sun pitäisi pystyä vetämään vireessä tyyliin ukko-noa jne. Sävelpuhtaus paranee (samoin äänen hallinta, jne.) harjoittelun myötä, mutta tähän tarvitaan heti lähtöönsä sitä korvaa.

Asiaa. "omaa musiikkia" ensisijaisesti tekevät paikallaanpyöräilijät on nähty. Ex Nihilo Nihil.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Sir Härö
31.08.2005 19:17:42
Komppaan mäki mukana. Muusikoksi voisi sanoa esim. jokaista Bumtsibum -orkesterin jäsentä.

Muusikko on henkilö, joka soittaa tai säveltää musiikkia.

Muusikkoja ovat mm.

* Laulajat, jotka käyttävät omaa ääntään instrumenttina
* Instrumentalistit, jotka soittavat instrumenttia
* Säveltäjät, jotka luovat uutta musiikkia
* Kapellimestarit, jotka johtavat yhtyettä

Lähde: www.wikipedia.org -Vapaa tietosanakirja
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1
Rumpali86
05.01.2006 06:09:49
Musta tuntuu että tää on muusikoiden.netin historian turhin topic kautta aikain. xD
Eddie
05.01.2006 10:20:11

Musta tuntuu että tää on muusikoiden.netin historian turhin topic kautta aikain. xD

Ei herranjestas, miksi se sitten piti nostaa?!!
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
BigPapa
05.01.2006 10:26:08

Kitaristi on kitaristi,sillä sipuli.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
heikkiha
05.01.2006 18:29:36 (muokattu 05.01.2006 18:30:27)

Kitaristin määritelmästä en osaa sanoa, mutta kuitenkin siteeraan Dimebagin sanoja, sopivat ne tähän topiciin taikka eivät:

"Nobody is better than anybody.
The guitar is for everyone and
it's a beautiful thing.
Long live the 6-string!"
Aina ei voi voittaa
McNulty
05.01.2006 18:43:49
Kitaristin määritelmästä en osaa sanoa, mutta kuitenkin siteeraan Dimebagin sanoja, sopivat ne tähän topiciin taikka eivät:

"Nobody is better than anybody.
The guitar is for everyone and
it's a beautiful thing.
Long live the 6-string!"

PLUSSAA!!!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Henko
11.01.2006 11:04:08

Kitaristi on semmonen, mikä haukkuu basisteja, ja tarkentaa baareissa alvariinsa naispuolisille soittavansa kitaraa. Kitaristiksi voidaan sanoa myös ihmistä, jolla on aina tyhjä kitaralaukku mukana.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
John Titor
11.01.2006 12:24:07

Kitaristi on sellainen ihminen joka, sen lisäksi että on edes joskus koskenut kitaraan, on ennen kaikkea aktiivisesti kateellinen kaikille muille kitaristeille, sekä tietää ehdottomasti Sen Ainoan Oikean Musiikin salat.

Kyllä. Ja lisäksi haukkuu kaikkia jotka eivät soita tunteella (ja varmuuden vuoksi haukkuu kaikkia muitakin, ikinä kun ei voi olla liikaa korostamatta tunteen merkitystä) tietämättä tosin itsekään mitä kyseinen tunne tarkkaan ottaen on, mutta sen tietää että Jimi ja Stevie Ray kyllä soittivat tunteella.

Ei - vakavasti ottaen kitaristi on henkilö, joka soittaa kitaraa pääsoittimenaan, jolle kitara on "se" juttu. Yleinen muusikkous on sitten asia erikseen, kyseisen nimikkeen alle voi listata jo enemmänkin asioita.
blyysi
11.01.2006 13:54:54

Kyllä. Ja lisäksi haukkuu kaikkia jotka eivät soita tunteella (ja varmuuden vuoksi haukkuu kaikkia muitakin, ikinä kun ei voi olla liikaa korostamatta tunteen merkitystä) tietämättä tosin itsekään mitä kyseinen tunne tarkkaan ottaen on, mutta sen tietää että Jimi ja Stevie Ray kyllä soittivat tunteella.

LOL ;-)!
Mrezzye
11.01.2006 14:10:44

Kuusi kieltä sopivan kokoisessa lankussa ja henkilö sillä ääntä tuottamaan. Näin tehtiin taas yksi kitaristi.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

...And Justice For All
14.01.2006 11:54:17
Mun mielestä kitaristi on tyyppi, joka soittaa tosissaan kitaraa. Ei muuta.
Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon!
Jake.e
14.01.2006 14:10:38
Henkilö joka soittaa kitaraa sen takia että pitää siitä. Ei sen takia että saisi rahaa ja naisia vaan oman itsensä takia.
If you'd been a dog They would've drowned you at birth
PlasmaDemon
14.01.2006 15:22:50
Kitaristin määritelmäthän ovat:

- Absoluuttinen sävelkorva
- Ylivoimainen rytmiikantaju
- Taiturimaisuus
- Lyömätön kestävyys
- Erinomainen tempon vaihtokyky
- Maksimaalinen nopeus

:D
Kun nielen sen veren himosi laupean sen sokeudessa sieluusi vajoan
J.Ahonen
14.01.2006 15:30:50
Kitaristi on jotenkin vittumainen sana. Sama homma, et jos juot viinaa, niin et todennäköisesti puhu itsestäsi alkoholistina. Vaikka soittaisin kuinka perkeleesti, niin en ainakaan itse luonnehtisi itseäni kitaristiksi. Isti sanat ei ole mun juttu.
Jzci
14.01.2006 15:38:46

Kitaristi on jotenkin vittumainen sana. Sama homma, et jos juot viinaa, niin et todennäköisesti puhu itsestäsi alkoholistina. Vaikka soittaisin kuinka perkeleesti, niin en ainakaan itse luonnehtisi itseäni kitaristiksi. Isti sanat ei ole mun juttu.

Erona kyllä se, että alkoholismilla ei paljoa ylpeillä. Minun kokemuksieni mukaan taas "kitarismi" on aika monille jonkinlainen ylpeilyn aihen. :) "viddhu mä skulaan vidu skebaa!!11"
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)