enema 03.01.2006 22:08:37 (muokattu 03.01.2006 22:09:49) | |
---|
onko ne elementissään lähinnä säröllä soitettaessa? On. Ja toki niitä EMG-mikkejä on erilaisia. Rupes munkin tekee mieli schecteriä ku tää nykynen on tämmöne luuttu. Eskimo ninja deathmetal |
Eddie 04.01.2006 08:52:38 | |
---|
Näistä sun ehdotuksista (ja muidenkin), Eddie, mä nyt ensimmäisenä miettisin sen tallavaihtoehdon, minkä haluaisin. Noi sun alkutekstin kitaratkin on jo aika erilaisia soittaa johtuen erilaisista talloista. Nyt kyllä pistät aika pahan, sillä mulla ei ole mitään käsitysten erilaisten tallojen ominaisuuksista. Otetaan nyt lähtökohdaksi kuitenkin se, että talla on kiinteä. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Meisseli 04.01.2006 13:28:31 | |
---|
Strato-tele-strato-tele.. www.strangefruit-band.com
www.must.fi |
Pitsku 04.01.2006 16:09:01 | |
---|
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan |
oiva tumpeloinen 04.01.2006 16:37:02 | |
---|
|
Eddie 04.01.2006 19:01:00 (muokattu 04.01.2006 19:05:55) | |
---|
Tänään kävin Tampereella kokeilemassa kitaroita, ja nimenomaan Lespoja. Soittelin Tokain Lespoilla, ja sitten ESP LTD:n EC-1000 ASB kepillä. Tokain Lespat ja eritoten malli lc85q myi mut ihan täysin. Kaikin puolin loistava kitara ja hieno väritys, mutta sitten siinä pitää lukea Love Rock Model. Miksi?!! Mitkä mikit tässä muuten on, kuulosti hyvältä? Lc-80:ssä ei onneksi lukenut tota korniutta, mut väri ei ollut muuten hieno. Istui kyllä todella hyvin käteen tämäkin. Vakiona tässä näköjään PAF Vintage-MK2 -mikit(??), mitäs niistä sanotte? Tossa vielä linkki jos voi kattoa mikkiasian. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s.phtml ESP LTD:n EC-1000 ASB taas oli mielestäni kahta edellä mainittua vaikeampi soittaa ylänauhoilla, ja kliinit ei olleet mun mielestä yhtä hyvät ainakaan nopean säätämisen jälkeen. Pitää vielä testailla uudelleen. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Invader 04.01.2006 19:15:42 (muokattu 04.01.2006 19:16:00) | |
---|
Kaikin puolin loistava kitara ja hieno väritys, mutta sitten siinä pitää lukea Love Rock Model. Miksi?!! Siksi että se näyttää kaukaa katsottuna hieman samanlaiselta kuin Les Paul Model. Ja miksikö? Siksi että ne on Love Rock-malleja. Jos ne olis Les Pauleja niin tulis tukkapöllyä Gibsonin taholta. Tai sitten ei.. |
Ziggy Bubba 04.01.2006 19:59:29 | |
---|
Niin, tuosta "häiritsevästä" tekstistä tuli mieleen: Tuohon hintaan saattaisi hyvinkin irrota jo tuo Gibsonin Les Paul Studio. Kyseisen mallin omistajana voin suositella lämpimästi. Suurimpana erona kalliimpiin Gibboihin on reunalistojen puute, eli jos esteettiset seikat eivät ole tärkeimpiä... Testaa ihmeessä. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Tony Narrows 04.01.2006 20:06:20 | |
---|
Jos haluut kitaran jolla soittaa jazzia, heviä, bluesia, countrya, humppaa jne. niin kitara on: Strato... sillä irtoo noi kaikki ja se on vieläpä hyvä noihin kaikkiin. Tietty voit st laittaa tallaan vaik humbukkerin niin irtoaa metallitkin paremmin. Alias Tonza |
Ziggy Bubba 04.01.2006 20:09:21 | |
---|
Jos haluut kitaran jolla soittaa jazzia, heviä, bluesia, countrya, humppaa jne. niin kitara on: Strato... sillä irtoo noi kaikki ja se on vieläpä hyvä noihin kaikkiin. Tietty voit st laittaa tallaan vaik humbukkerin niin irtoaa metallitkin paremmin. Kyllä nuo tyylit irtoaa, ehkä countryä ja humppaa lukuunottamatta, myös Les Paulilla. Mutta ei mennä nyt tähän vääntöön :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Mrezzye 04.01.2006 21:02:44 | |
---|
Joku käytetty Ibanez JEM. Juuri sopiva tuo budjetti ja kitara on kyllä todella hyvä all-round vehje. Taipuu vaikka millaiseen soitantaan. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
Invader 04.01.2006 21:22:33 | |
---|
Joku jenkki-Carvin. eBay:sta lähtee sikahalvalla. Ja mnetin torillakin on kaksi vakuuttavan oloista yksilöä. Työnjälki noissa Carvineissa pitäisi olla aika huippua. Tai sitten ei.. |
oiva tumpeloinen 05.01.2006 00:17:33 | |
---|
Kyllä nuo tyylit irtoaa, ehkä countryä ja humppaa lukuunottamatta, myös Les Paulilla. Mutta ei mennä nyt tähän vääntöön :) Itsehän aloitit :) Totuushan lienee, että kitaralla kuin kitaralla soittaa ihan mitä vaan. Ihminen on siitä jännä olio, että se sopeutuu melkein kaikkeen. Mutta jos halutaan soitin, mikä antaa helpotusta sormille, mielestäni soundipaletti Stratoissa on suurin.......ja sormistahan se soundi lähtee.... |
kunnasja 05.01.2006 00:31:45 | |
---|
Schecter C-1 Classic on hyvä. Paitsi JB-tallamikki oli allekirjoittaneen makuun liian kesy. Duncan Custom tilalle, ja se oli siinä. Volumepotikan kanssa oli ongelmia alkuun. Mahti sustain, soitettavuus kohdillaan. Vähän kaulapainoinen. Mikkien kytkentä omalaatuinen - hyvät, epätavalliset, soundit... mutta singlecoil-kytkennät ovat todella hiljaisia verrrattuna hunmbucker-kytkentöihin. Yks hyvä vaihtoehto olis käytetty Gibson LP studio, hinnat yleensä 800 - 900 euroa. Tonniin jäävällä erotuksella laittaa vaikka uudet virittimet, hihnalukot ja melkein vielä laukunkin (jos ei tule kaupan päälle). Ainoat miinukset Schecteriin lyhyt skaala (erilainen, ei välttämättä miinus) ja 22 nauhaa (Schecterissä 24). Plussaa soundi, huomattavasti purevampi ja persoonallisempi. Makuasia. |
-Ossi- 05.01.2006 08:37:01 | |
---|
Iron Maiden on suorastaan loistava bändi, ja arvasin että joku vetoaa tähän. Mitä se ei taas ole: Erittäin raskasta ja aggressiivista metallia. Kyllähän tuo vanhan koulun hevi irtoaa stratollakin, mutta kun mennään vaikkapa Meshuggahin tai Mastodonin raskausasteille niillä ei ole juuri käyttöä.. Eikä muuten Maidenikaan soita sitä heviään Fenderin tarjoamilla kamoilla.. Tais olla SD:n Hot Rails ainakin tallassa. Mäkin haluan semmosen mun stratoon :) Eipä noissa Maidenin ukkojen Stratoissa taida olla alkuperäisiä osia muuta kuin runko. Murraylla ja Gersillä tosiaan hot railsia ja Smithillä Super Distortionia. Murraylla ja Smithillä myöskin originaali Floikat. I think we probably took the two-guitar thing, which was originally one of the first bands with probably Wishbone Ash to do that. I think we just took it into another area. - Adrian Smith |
Eddie 05.01.2006 08:53:27 (muokattu 05.01.2006 08:53:36) | |
---|
Yks hyvä vaihtoehto olis käytetty Gibson LP studio, hinnat yleensä 800 - 900 euroa. Tonniin jäävällä erotuksella laittaa vaikka uudet virittimet, hihnalukot ja melkein vielä laukunkin (jos ei tule kaupan päälle). Ainoat miinukset Schecteriin lyhyt skaala (erilainen, ei välttämättä miinus) ja 22 nauhaa (Schecterissä 24). Plussaa soundi, huomattavasti purevampi ja persoonallisempi. Mites noi Gibsonin LP Studiot pelittää alkuperäismikeillään? "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Mrezzye 05.01.2006 11:31:56 | |
---|
Yks hyvä vaihtoehto olis käytetty Gibson LP studio, hinnat yleensä 800 - 900 euroa. Tonniin jäävällä erotuksella laittaa vaikka uudet virittimet, hihnalukot ja melkein vielä laukunkin (jos ei tule kaupan päälle). Ainoat miinukset Schecteriin lyhyt skaala (erilainen, ei välttämättä miinus) ja 22 nauhaa (Schecterissä 24). Plussaa soundi, huomattavasti purevampi ja persoonallisempi. Makuasia. Itse en ostaisi LP Studiota. Parempi vaihtoehto, jos LP-mallinen hieman halvempi kitara kiinnostaa, on hankkia esim. Tokai Love Rock, joita saa kyllä erittäin asiallisia 400-700 €:lla käytettynä, mallista riippuen. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
Eddie 05.01.2006 12:00:18 | |
---|
Itse en ostaisi LP Studiota. Parempi vaihtoehto, jos LP-mallinen hieman halvempi kitara kiinnostaa, on hankkia esim. Tokai Love Rock, joita saa kyllä erittäin asiallisia 400-700 €:lla käytettynä, mallista riippuen. Olen kuullut juttuja, että noi Tokain Lespojen mikit olisivat kovin hurinaherkkiä. Mielessä kävi, että voisi laittaa Tokain LC-80 s-kitaraan mikeiksi Duncanin JB/JAZZ -setin. Tämä ei kyllä näy vaihtoehtona noilla Musamaailman nettisivuilla, mutta kaippa ne vois sen siellä tehdä, jos pyytäis? EMG-ZW setinkin sais, mutta se saattaisi olla turhan ärjy. Ehkä. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s.phtml "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
oiva tumpeloinen 05.01.2006 12:03:55 | |
---|
Olen kuullut juttuja, että noi Tokain Lespojen mikit olisivat kovin hurinaherkkiä. Mielessä kävi, että voisi laittaa Tokain LC-80 s-kitaraan mikeiksi Duncanin JB/JAZZ -setin. Tämä ei kyllä näy vaihtoehtona noilla Musamaailman nettisivuilla, mutta kaippa ne vois sen siellä tehdä, jos pyytäis? EMG-ZW setinkin sais, mutta se saattaisi olla turhan ärjy. Ehkä. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/lc_80_s.phtml Semmoinen pikku huomion paikka, mikä voi olla monelle itsestäänselvyys, mutta ettei käy vanhan aikaiset. Kyllähän ne liikkeessä laittaa sulle mikit kuin mikit pyynnöstä kiinni. Huomioi kuitenkin, että jos maksat uusista mikeistä täyden hinnan, niin ota ne vanhat mikit mukaan! Usein ne vain "unohtuu" kauppiaalta antaa mukaan, vaikka ne on sun. |
Olen kuullut juttuja, että noi Tokain Lespojen mikit olisivat kovin hurinaherkkiä. No jos budjetti on 1000€, niin aika kalliit mikit voi vielä vaihtaa siihen kitaraan. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|