Aihe: Terratec Ews88MT
1
Juntunen
31.07.2003 14:11:32

Nyt kaikki ketkä ovat edes nähneet tämän kyseisen kortin puhumattakaan että olisivat käyttäneet sitä, kokemuksia ruutuun!

Kehuja, haukkuja? Ulkoiset ominaisuudet ovat tiedossa, käytännön kokemuksia siis kaipaisin.

Nyt nimittäin tipahti T-kaupassa hintakin juuri alle 300 euron. Jos heti parin viikon päästä seuraavasta palkasta laittaisi.
Juntunen
01.08.2003 13:44:23

Kuulostaapi ihan hyvältä kyllä.

Mitenkäs tässä nämä I/O:t, voiko niitä reitittää niinkun itse haluaa? Meinaan että jos tökkää vaikka kitaran 1. inputtiin niin saako sen ulos vaikka 4. outputista yms?

Ja miten tuolla hoidetaan koko master-äänen kuuntelu, tuleeko ne automaattisesti vaikka out 1:sta ja 2:sta, vai voiko sen säätää?
VMM
01.08.2003 23:35:01 (muokattu 01.08.2003 23:38:33)
Mitenkäs tässä nämä I/O:t, voiko niitä reitittää niinkun itse haluaa? Meinaan että jos tökkää vaikka kitaran 1. inputtiin niin saako sen ulos vaikka 4. outputista yms?

Kyllä saa. Kustakin outputista voi valita ulos jonkin inputin tai jonkin waveplay kanavan (joiden kautta siis toistetaan ääntä äänitysohjelmista).

Ja miten tuolla hoidetaan koko master-äänen kuuntelu, tuleeko ne automaattisesti vaikka out 1:sta ja 2:sta, vai voiko sen säätää?

Ykkösstereolähdöstä (ja digitaalilähdöstä) saa ulos mikserin asetuksia vastaavan stereomiksauksen. Monesti tosin kätevämpää on miksata jossain ulkoisessa ohjelmassa ja toistaa ääni vain suoraan jonkin waveplay-linjan kautta.
Jucciz
05.08.2003 09:26:00
Meidän bändin demo äänitettiin tuota korttia apuna käyttäen ja ainakaan nauhoituksissa ei ilmennyt mitään ongelmia. Koneenakin taisi olla joku hikinen celeroni, mutta silti saatiin ongelmitta 8 raitaa kerralla sisään tökkimättä. Harrastelijakäyttöön varmasti asiallinen peli.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Juntunen
12.08.2003 10:47:40

Hei sen verran vielä, että mikä on se itse kortista lähtevä output? Eikö kuitenkin master-äänet(windowsin kilahdukset ja kaikki) saa ihan siihen boxiinkin?
PIM
12.08.2003 12:13:31 (muokattu 12.08.2003 12:17:22)
Hei sen verran vielä, että mikä on se itse kortista lähtevä output? Eikö kuitenkin master-äänet(windowsin kilahdukset ja kaikki) saa ihan siihen boxiinkin?

Muistaakseni sen systeemiäänien outputin voi valita kontrollipaneelista miksi tahansa kortin outputeista. Yleensä niitä kaikkia kilahduksia ei kai haluta audion joukkoon, mutta sekin on siis mahdollista.

Lisäys:

Jos asialla ei ole kauhea kiire niin toinen vaihtoehto voisi olla sen sisarmalli EWS88D adat-väylällä sekä Behringerin ADA8000 8 kanavainen mikkietuaste sitten kun se tässä tulee kauppoihin lähiaikoina. Mä myin just oman EWS88D:n 130 eurolla ja behku maksaa 250e Saksassa joten n. 400 eurolla pitäisi syntyä setuppi, jossa on 8 mikkietuastetta. MT malliin tarvitaan kuitenkin vielä mikkietuasteet jolloin kokonaishinta nousee väkisinkin yli 500 euron.
Uutta tavaraa myynnissä. ADAT-äänikortti, Alvarez strato, Fenix strato, Fenix Les Paul, putkikombo.
Juntunen
12.08.2003 12:24:01

...joten n. 400 eurolla pitäisi syntyä setuppi, jossa on 8 mikkietuastetta. MT malliin tarvitaan kuitenkin vielä mikkietuasteet jolloin kokonaishinta nousee väkisinkin yli 500 euron.

Juu olen tuotakin miettinyt ja tullut siihen tulokseen etten tarvitse noita mikkietuasteita, koska tällähetkellä on käytössä iso tiski, missä on hyvät etuset ja direct out joka kanavassa. Saan sitäpaitsi behkun pikkupöytää apuna käyttäen 4-8 mikkietusta. (joskaan en yhtäaikaa sisään nauhoitukseen mutta kuitenkin)

Sitten jos joskus tulevaisuudessa alan setuppiani liikuttamaan, tulee varmaankin ajankohtaiseksi ostaa joku kätevä mikseri direct-outteineen.
Juntunen
19.08.2003 11:02:47

Hei millaiseen latenssiin tällä kortilla päästään? Jos vaikka midisyntikalla ohjaa softasynia. ASIO ajureilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)