Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 510 11 12 13 1426 27 28 29 30
Timi
05.01.2006 07:03:40
Nythän oli puhe vain kosketinsoittajan bassojen soitosta,eikä bändien kokoon-
panoista ja siitä mitä oikeita soittimia siihen haluaa.

Heh!Odotan innolla koska päästään taas pimppipuolelle!
kuunsirppi
05.01.2006 07:10:40
Heh!Odotan innolla koska päästään taas pimppipuolelle!

:o)) Täällähän minä, täällähän minä. Mitä sulle kuuluu....:o))
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
poppamies
05.01.2006 08:18:37

...Ehdotankin, että me muusikot, jotka emme koskaan ole ajatelleetkaan ottaa ainuttakaan tanssiaskelta, menemme isolla ryhmällä tanssi.net:n puolelle kertomaan mitkä on yleisimmät tanssijoiden suorittamat virheet!

EDIT: tietosanakirjat messiin!

Mulla alkaa maanantaina lattaritannssien jatkokurssit. Olenko ainoa valaistunut koko porukassa, häh?
G-strings are for strippers
omarklah
05.01.2006 08:47:51

Mulle tuli yks juttu vielä mieleen...
Jospa rakentelis vähän bassoa. Tekisi siihen midijutskat niin, että voisi vaikka SD-kortilla tuoda tietsikalta muut sälät ja soittais sitten basson siihen mukaan ihan livenä. Toisaalta - vois sen bassonkin siihen kortille tehdä valmiiksi - sitten vois vaikka heilutella käsiä kesken biisin ja osoittaa olevansa tosijätkä, kun pystyy soittaan ilman käsiä :o)
Vois siihen tietty rakenta myös laulusimulaattorin mukaan. Soundipankki, mistä voisi valita laulaako tänään esim. Kansan Tapsan, Loirin tai Annikki Tähden äänellä. Ja mukaan tietty autotune, ettei tuu vääriä ääniä...
Ja kun vauhdissa ollaan niin vilkkuvalot, strobo ja savukone vielä samaan hässäkkään.
Ja basson virittäisi sitten mikkitelineen päähän oikealle korkeudelle. Tarvittaessa vois jättää basson siihen tolpan nokkaan soitteleen ja vetää itte jonkun saatanan makeen koreografian siinä ohimennen.
Olisko tää sitten OMB. One Man Bass :o)
Tää sit sanois tälleen...
baron
05.01.2006 08:50:00

Otit sitten jatsin haltuun ja vielä vasuribassoilla?Mutta sitten et kuitenkaan tarvinnut sitä taitoa?
Sitten mä en tiennyt mitä mä olisin sanonut ja sanoin vaan että joo....

Tänkin sä tietysti haluat taas ymmärtää väärin, mutta:
Jos sä oot tullut humppaan hevipuolelta, niin mä olin jazzia soittavan bändin basisti (en nyt sanonut jazzbasisti, et pääse niuhoamaan) joka vaihtoi genreä ja soitinta, aloin humppabändin pianistiksi.

Menneisyyteni takia mulla oli paha tapa soittaa "walking bass" linjoja vas kädellä (pianosoundilla) josta bändien basistit huomauttelivat ja oon saanut pahan tapani pois karsittua.

Miksi taito mulle tarpeeton: Mä en koskaan soita enkä ole soittanut bändissä, jossa ei olisi basistia.
My name is Baron, Sir Baron.
Riksteri
05.01.2006 09:50:59
?????
Nyt en tajunnut mitään, varsinkaan tuota loppua...

Huhhuh, yritin tajuta vielä uudestaankin mutta huonoin tuloksin...
"souvarimaista"=paskaa, ei svengaa yhtään?

Tarkoitin tuolla souvarimaisuudella jonkinlaista alitajuista mielikuvaa, tajunnanvirtaa (heh) koko ajan kasvavasta, läpipääsemättömästä tukkisumasta, jossa pitäisi keksin kanssa jotenkin saada tukkipuut irroitettua toisistaan samalla kun tasapainoilee valmiiksi ympäripyöreän ja ympäripyörivän, märän kaarnakuoren päällä, joka saattaa lohjeta jalan alta koska tahansa. Souvareita en halua enkä voi arvostella, muutaman heidän levynsäkin olen ostanut. Jokusenkin kerran olen joutunut tansseista kesken poistumaan orkesterin liian orgaanisen turve-efektin takia, mutta Souvareiden keikoilta en muistaakseni ole karkuun lähtenyt.
Neljä Ruuvia
05.01.2006 10:25:30
Mulle tuli yks juttu vielä mieleen...
Jospa rakentelis vähän bassoa. Tekisi siihen midijutskat niin, että voisi vaikka SD-kortilla tuoda tietsikalta muut sälät ja soittais sitten basson siihen mukaan ihan livenä. Toisaalta - vois sen bassonkin siihen kortille tehdä valmiiksi - sitten vois vaikka heilutella käsiä kesken biisin ja osoittaa olevansa tosijätkä, kun pystyy soittaan ilman käsiä :o)
Vois siihen tietty rakenta myös laulusimulaattorin mukaan. Soundipankki, mistä voisi valita laulaako tänään esim. Kansan Tapsan, Loirin tai Annikki Tähden äänellä. Ja mukaan tietty autotune, ettei tuu vääriä ääniä...
Ja kun vauhdissa ollaan niin vilkkuvalot, strobo ja savukone vielä samaan hässäkkään.
Ja basson virittäisi sitten mikkitelineen päähän oikealle korkeudelle. Tarvittaessa vois jättää basson siihen tolpan nokkaan soitteleen ja vetää itte jonkun saatanan makeen koreografian siinä ohimennen.
Olisko tää sitten OMB. One Man Bass :o)

Bassninja???
Ukko
05.01.2006 10:39:26

Vois siihen tietty rakenta myös laulusimulaattorin mukaan. Soundipankki, mistä voisi valita laulaako tänään esim. Kansan Tapsan, Loirin tai Annikki Tähden äänellä. Ja mukaan tietty autotune, ettei tuu vääriä ääniä...)

Mukaan haluat tietysti fontteja minun äänestäni 8p
manjaana
05.01.2006 10:40:06
Tää oli kyllä sellasta tajunnanvirtaa ettei pysy millään perillä. Ehdotankin, että me muusikot, jotka emme koskaan ole ajatelleetkaan ottaa ainuttakaan tanssiaskelta, menemme isolla ryhmällä tanssi.net:n puolelle kertomaan mitkä on yleisimmät tanssijoiden suorittamat virheet!

EDIT: tietosanakirjat messiin!

Hukkaan menis, en mäkään tuota kirjotusta hahmottanut.. ;o/

Toisaalta, eihän tanssija koskaan tanssi väärin, tanssii vaan niinkuin musiikin kuulee, kuka sen mitenkin sit kuulee.. ;o)
Edestä kuin enkeli, takaa kuin mankeli
Ukko
05.01.2006 10:40:47

Älä kuule maalaa piruja seinille, näitä kyllä tulee vielä aivan varmasti :)

Edit: Muistelen muuten lukeneeni jonkun kiipparin mainoksista, että siinä voi valita lauluharmonioiksi nais/miesääniä jne..

Se on varmaan se Yamahan kallein OMB malli. Harmoniat kuulemma toimivat mallikelpoisesti.
v_m_kangas
05.01.2006 10:42:54

Hukkaan menis, en mäkään tuota kirjotusta hahmottanut.. ;o/

Toisaalta, eihän tanssija koskaan tanssi väärin, tanssii vaan niinkuin musiikin kuulee, kuka sen mitenkin sit kuulee.. ;o)

Tanssiihan ne kuurotkit. Jotkut kuurot käyttävät jonkin tv ohjelman muistikuvien mukaan ilmapalloja apuna, tuntee käsissään dB:t ja erityisesti bassot.
Humppaa tai soita humppaa
Ukko
05.01.2006 10:44:52

Tanssiihan ne kuurotkit. Jotkut kuurot käyttävät jonkin tv ohjelman muistikuvien mukaan ilmapalloja apuna, tuntee käsissään dB:t ja erityisesti bassot.

Ja näin basistit nousevat tanssimusiikissa taas monta pykälää ylemmäksi.
manjaana
05.01.2006 10:53:19 (muokattu 05.01.2006 10:53:43)

Tanssiopettaja kertoi, et viimeks oli ollut kisaamassa tanssiryhmä, jossa kaikki kuuroja, olivat vetäneet kuulema tosi siististi, nostan hattua kyllä..
kuunsirppi
05.01.2006 10:54:55
Mulla alkaa maanantaina lattaritannssien jatkokurssit. Olenko ainoa valaistunut koko porukassa, häh?

Taidat miesporukasta olla....meillä jatkuu kurssit ens viikon sunnuntaina
v_m_kangas
05.01.2006 10:55:37

Tanssiopettaja kertoi, et viimeks oli ollut kisaamassa tanssiryhmä, jossa kaikki kuuroja, olivat vetäneet kuulema tosi siististi, nostan hattua kyllä..

Olikos ykkönen löytynyt miten?
Humppaa tai soita humppaa
kuunsirppi
05.01.2006 10:58:57

Eli siis tulkitsee soivaa musiikkia....
manjaana
05.01.2006 10:59:39
Olikos ykkönen löytynyt miten?

Mä en muista, mut olivat vetäneet ihan kunnon söyn ja kuulema ihan musiikkiin.. Tää ei siis ollut Suomen kisoissa..
Riksteri
05.01.2006 11:05:19

Niin ja kuuroja säveltäjiäkin on. Kyllähän musiikin usein pystyy mielikuvittelemaan haluamakseen mutta tuntikausia jatkuva tunne siitä, että tarpoo kuplivalla ja löyhkäävällä suolla pitkospuiden päällä saa toivomaan jonkinlaista virtaavuutta ja soljuvuutta musiikissa. Urut ja viulut kiippareilta oksennettuina mattoina eivät paljoa ainakaan minun mielikuvissani solise.
häläppääjä
05.01.2006 11:07:23
Niin ja kuuroja säveltäjiäkin on..

Joo, ja käjettömiä soittajia..
Lähetään
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)