Jake.e 04.01.2006 23:06:37 | |
---|
Aattelin nyt tänä vuonna hankkia kunnon efektilaudan. Lautana toimisi: Rockcase RC 23120B Bodeneffekt Case :135e Efektejä: Vox v847 Wah Pedal :119e Dunlop Dallas Arbiter Fuzz Face :149e Boss TU-2 (ei efekti mutta kuitenki):99e Mxr Distortion Plus :77e Mxr Phase 90 :85e Eli tuolta ponnahtaa yhteishinnaksi 664e. Onhan se melko paha hinta, mutta kerran se kirpaisee. T-kaupasta olen hinnat tonkinut ja sieltä olis myös tarkoitus tilata. Nyt vaan mietityttää se että tarvinko vielä jonkun muuntajan tähän lautaan? Tuossa laudassa on 5 paikkaa 9volttisille efekteille ja nämä kaikki toimivat yhdeksällä voltilla. Ja muutenkin laittakaa tänne sellaista pientä sälää mitä efektilaudoista kannattaa tietää. Olen lukenut kaikki minkä haluat tietää efektilaudoista mutta en usko että siinäkään ihan kaikkea mainittiin. Kiitos jo etukäteen. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
kunnasja 05.01.2006 00:39:37 | |
---|
|
McNulty 05.01.2006 01:00:59 | |
---|
Laudasta vielä sen verran... että käy itse ostamassa vaneria ja rakenna se boardi itse. Minä rakensin about 50-60e hintaan vanerista ja vinyylistä ihan näppärän laudan. Päälle tuli vielä kansi ja pari lipasto-lukkoa että pysyy kansi päällä. Tosin, työkaluja tai muita liimoja ja vempaimia ei tarvinut ostaa kun löytyy vanhempien pihamaalta kaiken kattava autotalli :) 135e jostain muovirimpulasta on nimittäin ihan liikaa... imo Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Jake.e 05.01.2006 01:13:54 (muokattu 05.01.2006 01:16:05) | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=38944 Hoksottimet hohoi? ... Olen lukenut kaikki minkä haluat tietää efektilaudoista mutta en usko että siinäkään ihan kaikkea mainittiin. että hoksottimet hoi! bonecrusher pitää miettiä tuota juttua. Tuohon virtalähteen kohalle käy vissiin joku biltemasta ostettu sellane jakorasia? Mikäli oon oikein käsittäny. yks vaihtoehto ois tietenki tuo aselaukku tai joku ihan normilaukku. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
McNulty 05.01.2006 01:15:44 | |
---|
suosittelen myös että metsästät efektejä käytettynä... säästät pitkän pennin ja ei kovinkaan moni pedaali kauheasti ole sisällöltään kulunut ja vähintään yhtä toimivia kuin uudet. Pienet kosmeettiset "kauneusvirheet" tuovat vaan lisää uskottavuutta :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
tapsali 05.01.2006 03:48:45 | |
---|
Virtalähteestä... suosittelen hankkimaan sellasen jakopiuhan jolla saat yhdestä muuntajasta virran kaikkiin pedaaleihin. Ibanezilta löytyy ainakin ja maksaa ehkä n.15 €. Itellä ainakin osoittautunut hintansa arvoiseksi. Muiltakin valmistajilta varmaan löytyy, kysele liikkeestä. Tähänkö mun pitäis keksiä jotain fiksua sanottavaa? En mä keksi mitään, mä olen vaan tyhmä kitaristi! |
moikki 05.01.2006 08:39:38 | |
---|
Virtalähteestä... suosittelen hankkimaan sellasen jakopiuhan jolla saat yhdestä muuntajasta virran kaikkiin pedaaleihin. Ibanezilta löytyy ainakin ja maksaa ehkä n.15 €. Itellä ainakin osoittautunut hintansa arvoiseksi. Muiltakin valmistajilta varmaan löytyy, kysele liikkeestä. Ja tollasia johtoja on helpoo tehdä itse. Voi vielä tehdä juuri sopivan mittaisia niistä. Rock like FUCK! |
Max 05.01.2006 08:44:06 | |
---|
Aattelin nyt tänä vuonna hankkia kunnon efektilaudan. Lautana toimisi: Rockcase RC 23120B Bodeneffekt Case :135e Tosiaan jos haluaa säästää, niin itse kannattaa tuo lauta väsätä. Melkoisen suolanen hinta tuo 135e. Ja jos et rakentamaan halua alkaa niin loistavia pedaali lautoja saa esim. työkalusalkuista (saranatapit irti ja pedaalit kanteen) myös kätevä tapa kuljettaa pedaalilauta salkkuna.... Kaiken takana on nainen... |
Virtalähteestä... suosittelen hankkimaan sellasen jakopiuhan jolla saat yhdestä muuntajasta virran kaikkiin pedaaleihin. Ibanezilta löytyy ainakin ja maksaa ehkä n.15 €. Itellä ainakin osoittautunut hintansa arvoiseksi. Muiltakin valmistajilta varmaan löytyy, kysele liikkeestä. Kyllä, Ibanezin 9 voltin muuntaja + Ibanezin viisipäinen jakopiuha. Tämä yhdistelmä on melko halpa ja toimii kuin tauti. Ja nämä tarvikkeet kuuluvat ainakin useimpien soitinliikkeiden perusvalikoimaan, joten tuskin tarvitsee kauaa etsiä. Ja lauta tosiaan kannattaa tehdä itse. Sitä voi nääs customoida mielensä mukaan, ja customoidulla kamoillahan saa aina lisää katu-uskottavuutta :) |
Jag 05.01.2006 08:52:43 | |
---|
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
myrtonen 05.01.2006 11:22:48 | |
---|
Tossa T-kaupan laudassa on kyllä hirveä hinta, ite ostin 20 eurolla alumiinisalkun, ja siihen sitten on tullut rakennettua vähän tellinkiä pedaaleille. Itse tekemällä saa parhaiten itselleen sopivan laukun, minulla esim. laukussa on langattoman vastaanotin, joka ei vie kuitenkaan pedaaleilta yhtään tilaa kaksikerroksisuuden ansiosta. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Silakka! |
superfly 05.01.2006 11:26:04 (muokattu 05.01.2006 11:28:18) | |
---|
Laudasta vielä sen verran... että käy itse ostamassa vaneria ja rakenna se boardi itse. Minä rakensin about 50-60e hintaan vanerista ja vinyylistä ihan näppärän laudan. Päälle tuli vielä kansi ja pari lipasto-lukkoa että pysyy kansi päällä. Tosin, työkaluja tai muita liimoja ja vempaimia ei tarvinut ostaa kun löytyy vanhempien pihamaalta kaiken kattava autotalli :) 135e jostain muovirimpulasta on nimittäin ihan liikaa... imo Niin no, ostin 60 senttiä leveän valmiin laudan T-kaupasta hintaan 75 euroa. Joten ei se nyt kovin paha hinta ole. Eikä se ole muovia se. Alumiinia kato. Ihan laadukkaan oloinen. Jos nyt vertaa vaikka noihin mitä saa ostaa esim. Bauhausista tai Ohlssonilta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jake.e 05.01.2006 12:19:28 (muokattu 05.01.2006 12:21:42) | |
---|
THON Flex Cut Universal Mischpult 2. tuli yöllä taas vaihtoehto lisää :P. jos hommais jostakin vähän tuohon suuntaan oleven tai samanlaiset ja tekis saranat sillä tavalle että tuon kannen voi nostaa kokonaan pois, ja hommaaa jonku jakorasian. ja vot se ois siinä...pedaalit vaan pitäis ostaa vielä siihen :). Niin ja sitten jotakin kumitassuja siihen laudan pohjaan ettei naarmuta parkettia tai mitä sattuukaan olemaan alla. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
MikeS 05.01.2006 12:59:46 | |
---|
Kuinka pitkä johto tuossa 1SPOTissa on? Kellään mittanauhaa? |
Rämppy 05.01.2006 13:50:37 | |
---|
Jos ei itse halua rakennella, niin Bluescase tekee todella pro-tasoisen pedaalilaudan mittojen ja muiden toiveiden mukaan. Esim. 35 x 70 cm kokoinen vanerinen aluumiiniheloilla ja perhoslukoilla 125 e. Siihen nähden Thomannin muovicaset ei ole mitään halpoja. Omani sain alle 2 viikossa vaikka välissä oli joulutkin. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Rämppy 05.01.2006 13:51:59 | |
---|
Kuinka pitkä johto tuossa 1SPOTissa on? Kellään mittanauhaa? Nettiesitteen mukaan 3 metriä eli miellyttävän pitkä. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
inflames 05.01.2006 14:32:23 | |
---|
Vox v847 Wah Pedal :119e Täh, mistä ton noin halvalla saa? Ei t-kaupasta ainakaan... 'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell
Romantikkoitkijä #8 |
hanu767 05.01.2006 15:12:05 | |
---|
Täh, mistä ton noin halvalla saa? Ei t-kaupasta ainakaan... Mietin itekkin ihan samaa... oisko -22% ALV ? "Balanced heart needs no disguise"
-Kingston Wall, For All Mankind |
Jake.e 05.01.2006 15:37:54 | |
---|
Täh, mistä ton noin halvalla saa? Ei t-kaupasta ainakaan... sori sekotin tuon tohon fuzz facen hintaan se on 149e : ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
Jake.e 05.01.2006 17:03:39 (muokattu 05.01.2006 17:04:36) | |
---|
Nyt iski seuraava kysymys. Miten/onko mahdollista tehdä sitä että paristo käyttöinen efekti toimisi verkkovirralla. Tuli mieleen tosta fuzz facesta kun ei näytä olevan minkään näköistä koloa muuntajalle/pistokkeelle ja sisältä näyttää kutakuinkin tältä. http://cgi.ebay.com/DALLAS-Arbiter- … DVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#A68EF81287A en löytänyt parempaa kuvaa. Tuosta rullaatte alaspäin ja kun tulee kohdalle kuva aukinaisesta fuzz facesta klikatkaa isommaksi. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |