Aihe: Zappaa radiossa!
1 2
Capman
05.01.2006 12:33:15 (muokattu 05.01.2006 12:34:09)
G-Spot Tornado on instrumentaali...

Niin, siksi juuri sanoinkin, että kappaleiden nimet voivat joskus sävyttää Zappan instrumenttaalien sanomaa???

Joku kysyi Zappasta mielipidettä ihan soittajana. Noh, ei kai siinä tarvitse muuta kuin pistää vaikka vuonna 1969 äänitetty Willie The Pimp soimaan ja sitten miettiä, että kuinka moni kitaristi soitti siihen aikaan yhtä hienoja sooloja. Tai Hot Rats levy ylipäänsäkin. Ei minulle rock-musiikin saralta tule ainakaat ketään mieleen!? Jopa Hendrix oli mielestäni huomattavasti tuhnuisempi ja tekniikaltaan ontuvampi.

Zappan 1980-luvun sooloista on sen sijaan joskus aika vaikea päästä kärryille. Mutta sehän siirtyikin jossain vaiheessa vetämään soolot aina täysin improvisaatiopohjalta.

Mutta parhaimmillaan siis yksi kaikkien aikojen hienoimpia "kitarasankareita". Parhaimmillaan ehkä myös yksi 1900-luvun parhaita säveltäjiä mikä tahansa musiikkigenre mukaan laskettuna.

Tämän hetken oma Zappa suosikkini on Blessed Relief. On ollut tosin jo melko pitkän aikaa.
etnopoju
05.01.2006 12:49:32

Rivien välissä olevaa sanomaa on aika vaikea löytää omin neuvoin, kun ovat niin kulttuuri- ja aikasidonnaisia. Vai kehtaakko väittää että Bobby Brown Goes Downin yhteiskunnallinen satiiri aukesi tosta noin vaan?

mun mielestä taas ne asiat ovat yleismaallisia. "persläpi" on ajaton ilmiö.
ydinaukio
05.01.2006 12:52:38
Rivien välissä olevaa sanomaa on aika vaikea löytää omin neuvoin, kun ovat niin kulttuuri- ja aikasidonnaisia. Vai kehtaakko väittää että Bobby Brown Goes Downin yhteiskunnallinen satiiri aukesi tosta noin vaan?

No jos vähänkin tietää Zapasta ja hänen mielipiteistään, niin ei voi ottaa niitä sanoituksia kirjaimellisesti. Minulle ainakin aukesi heti ensimmäisellä kuuntelulla.
Dr. Muff
05.01.2006 16:08:35
Minulle ainakin aukesi heti ensimmäisellä kuuntelulla.

Älä kerro miten tiesit mikä Tower Of Power on..

Mä jostain luin jonkun ajatuksia ja tulkintoja siitä mitä Zappa saattoi tarkoittaa ja Zappan haastatteluja asian tiimoilta. Tuli esiin semmosia asioita mitä tosiaan en olisi tullut itse ajatelleeksi, vaikkei se nyt sitä sano etteikö joku muu niitä voisi hiffata. Vaikkei toi nyt ehkä mikään maailman syvällisin biisi ole, mutta taustalla on muutakin kuin tapin työntäminen pyllyyn. Tai sitten ei.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
etnopoju
05.01.2006 16:42:18

Älä kerro miten tiesit mikä Tower Of Power on..

menee mullakin osa jutuista ohi, koska englanninkielentaito ei ole ihan riittävä, mutta kyllä mä suurin piirtein hiffaan yleensä niiden biisien "tarinan". sama juttu kun luen englanninkielisiä romaaneja tms. aluksi mä olin joka sanan kohdalla pläräämässä sanakirjaa, mutta sitten tajusin, että helpompi oli vaan mennä eteenpäin ja hiffata kontekstista mistä on kyse.

Mä jostain luin jonkun ajatuksia ja tulkintoja siitä mitä Zappa saattoi tarkoittaa ja Zappan haastatteluja asian tiimoilta. Tuli esiin semmosia asioita mitä tosiaan en olisi tullut itse ajatelleeksi, vaikkei se nyt sitä sano etteikö joku muu niitä voisi hiffata. Vaikkei toi nyt ehkä mikään maailman syvällisin biisi ole, mutta taustalla on muutakin kuin tapin työntäminen pyllyyn. Tai sitten ei.

tässä: http://s115622334.onlinehome.us/cd/bl/zappabook/trfzb30.htm
Dr. Muff
05.01.2006 17:26:52
menee mullakin osa jutuista ohi, koska englanninkielentaito ei ole ihan riittävä, mutta kyllä mä suurin piirtein hiffaan yleensä niiden biisien "tarinan". sama juttu kun luen englanninkielisiä romaaneja tms. aluksi mä olin joka sanan kohdalla pläräämässä sanakirjaa, mutta sitten tajusin, että helpompi oli vaan mennä eteenpäin ja hiffata kontekstista mistä on kyse.

Itse luen lontoonkielistä matskua on daily basis koska valtaosa opintomatskusta on englanniksi. En käytä sanakirjaa apuna, kontekstisa saa ennestään vieraat sanat selviksi. Mutta emmää silti kyllä tiiä mihin viittaa "mine the harbour", "tower of power" tai että " jingle my change" viittaa taskubilikseen.

Tässä on jotain bobby browninsta:
http://www.arf.ru/Notes/Sheik/bbrown.html

En löydä sitä yhtä linkkiä missä oli enempi juttua.
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
etnopoju
05.01.2006 17:44:35

"tower of power"

ei sillä ole edes väliä, koska suurin osa jenkeistäkään tietää mikä helvetti se on ainakin tuon jutun perusteella. montako dildo- merkkiä keskivertokuuntelija muka tietää?

tärkeintä on, että se kuulostaa siinä kontekstissa vitun härskille.
Capman
05.01.2006 19:05:32
tässä: http://s115622334.onlinehome.us/cd/bl/zappabook/trfzb30.htm

Paras linkki, mitä olen nähnyt kuukausiin!

Kiitti!

Jonkun toisen Zappa-kirjan muistaakseni lainasin kirjastosta, mutta en tätä. No nytpä on loppiaiseksi tekemistä...
etnopoju
05.01.2006 19:40:01

Paras linkki, mitä olen nähnyt kuukausiin!

Kiitti!

ole hyvä vain.
rockola
06.01.2006 06:23:13

Niin, siksi juuri sanoinkin, että kappaleiden nimet voivat joskus sävyttää Zappan instrumenttaalien sanomaa???

Just, luin huolimattomasti. En tosin ole tuosta samaa mieltä; ei G-Spot Tornado sävellyksenä ainakaan minulle tuo mitään masturbatorisia mielikuvia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)