Rämppy 04.01.2006 17:03:24 | |
---|
Pitäisi hommata uusi virtalähde pedaalilautaan. Kaksi vaihtoehtoa tuntuisi aika houkuttelevilta. Onko käytännön kokemuksia toimivuudesta, häiriöttömyydestä jne? Elikkäs nämä Visual Sound 1-spot - Halpa, kompakti, mainostavat että toimii myös Line6 modellereissa! - Valtavasti milliampeereja (1700)! Eli ainakin teoriassa riittää muutamalle analogiselle pedaalille (erilaisia säröjä sekä ibanez rotary chorus) + vieläpä Line6 Delay modellerille. Selviäisi yhdellä virtalähteellä. - Mutta toimiiko oikeasti? Cioks Big John - kalliimpi, muttei aivan paha hinta, valmiiksi 7:lle pedaalille - Saanut kehuja sieltä täältä. - Mites hurinat, kun virtalähde asennetaan pedaalilautaan? Myös ongelmapaikoissa, kuten jotkut ravintolat. Lueskelin jo vanhoja (hyviä) keskusteluja virtalähteistä, mutta tämä jäi vielä vaivaamaan. VoodoLab on varmaan kaikkein paras, mutta olisiko näistä mihinkään. Eniten kiinnostaisi tietää tuosta 1-Spotista. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Feggy 04.01.2006 17:14:41 | |
---|
Pienempi Cioks (neljä lähtöä) on mulla toiminut moitteetta, tosin vain treenikämpällä ja ilman lautaa. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
superfly 04.01.2006 17:45:38 | |
---|
Mulla on 1-Spot ja toimii oikein hienosti. Jaksaa sen viisi pedaalia ihan kiltisti kyllä. En ole tuota tosin edes pitänyt lähellä pedaalilautaa vaan hieman kauempana tökkelissä ja ainakaan tällä tavalla ei häiriöitä tule. Sen piuha on suht pitkä kuitenkin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Fortune 04.01.2006 17:59:37 | |
---|
1-Spot on ja toimii hienosti. Delay Modelerista en tiedä, eikös se vaadi 12 voltin tasavirtaa tai vaihtoehtoisesti 9 voltin vaihtovirtaa? Nuo Tonecore-pedaalit toimivat kyllä ilmeisesti, jos polariteetti on vain oikein päin. Look behind you, a three-necked guitar! |
superfly 04.01.2006 21:33:57 | |
---|
1-Spot on ja toimii hienosti. Delay Modelerista en tiedä, eikös se vaadi 12 voltin tasavirtaa tai vaihtoehtoisesti 9 voltin vaihtovirtaa? Nuo Tonecore-pedaalit toimivat kyllä ilmeisesti, jos polariteetti on vain oikein päin. 1-Spottiin polariteettiadaptereita: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/256/cyr.phtml "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
SiwamieS 04.01.2006 21:37:55 | |
---|
Muakin kiinnostais just nuo vaihtoehdot. Ja eritoten niiden häiröttömyys.. Edelliset muuntajat (muutamia erilaisia/hintaisia/eri käyttötarkoituksiin luotuja, mutta reguloituja jne) on kaikki pitäneet ylimääräisiä hulabaloo-surinoita säröboksien kanssa, joten olen ajellut säröjä pattereilla.. Mites nuo? You are sleeping -
You do not want to believe |
standby 04.01.2006 23:10:12 | |
---|
Mulla on toista vuotta ollut Cioksin Big John. Ja toimii kuin junan vessa. Ei mitään ongelmia mulla, eikä myöskään häiriöitä. Ei, vaikka keikalla on oltu vaikka minkälaisissa kusenpolttamissa keikkapaikoissa, joissa sähköhommat näyttää olleen tehty ties milloin ja ties millä tavalla. |
Mulla on toista vuotta ollut Cioksin Big John. Ja toimii kuin junan vessa. Ei mitään ongelmia mulla, eikä myöskään häiriöitä. Sama täällä. POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Modern Fusion, vaihto muihin pedaaleihin (tarjoa mitä tahansa), TARVITSEN BIGSBYN KAMMEN! |
SiwamieS 05.01.2006 02:27:53 | |
---|
You are sleeping -
Flash 05.01.2006 09:07:15 | |
---|
Visual Sound 1-spot Cioks Big John Mulla on nuo molemmat. Ei ole kylläkään tullut tuota 1-spotia käytettyä sen jälkeen kun Cioksin hankin. Häiriöiherkkydestä en tiedä, kun kummallakaan en ole kerennyt keikkailemaan. 1-spotia pitäisin enemmän hätävarana/tilapäisratkaisuna. Toimii ihan hyvin, mutta ei kumminkaan herätä suurta luottamusta. Hinta on toki hyvä puoli. Jos tarkoitus on käyttää laitetta treenikämpällä/kotona niin molemmat varmaan ajavat asiansa. Keikalle kumminkin lähtisin Big Johnin kanssa paljon luottavaisemmin. Myöskin pedaalilautaan asennettuna Big John toimii mielestäni paremmin. Kannattaa punnita omat tarpeet ja tehdä päätös sen mukaan. Live Music Is Better! |
Rämppy 05.01.2006 09:38:32 (muokattu 05.01.2006 09:58:27) | |
---|
Kannattaa punnita omat tarpeet ja tehdä päätös sen mukaan. Juu kyllä tarpeet tunnetaan, mutta käytännön tuotetuntemus puuttuu. Visual Soundsin nettisivujen hehkutus 1-Spotin häiriöttömyydestä (jopa/mukamas vähintään yhtä hyvä kuin Voodoo Lab) yhdistettynä runsaisiin ampeereihin, huomattavaan kätevyyteen ja 25 euron hintaan herättää vain kummasti uteliaisuutta, että mikä ihmekumma härveli tuo on. Täytyy käydä Musamaailmassa ihmettelemässä, mutta käytäjäkokemukset on aina arvokkaita. Valmistaja väittää, että 1-spotilla voisi käytännössä ajaa kahtakin linjakuutos-modeleria (ja milliampeereja jää ylikin). Mutta entäs jos on line6-delay + muutama analoginen pedaali. Tuleeko tästä uuden ja vanhan liiton yhdistelmästä yhdellä virtalähteellä ajettuna ongelmia? Olisihan se fantastista kun keikkalaitumilla pärjäisi koko pedaalilaudan kanssa yhdellä kännykkälaturin kokoisella virtalähteellä. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jag 05.01.2006 09:51:18 | |
---|
Ite muutama minuutti sitten just laitoin ton 1spotin ja 5-haarottimen tilaukseen. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
myrtonen 05.01.2006 11:18:42 | |
---|
Elektroniikkaliikkeestä ostin 1,6 ampeerin hakkurimötikän. Ei vie tilaa ja hurinatonta virtaa on vaikka kymmenelle pedaalille. Noissa pedaalivirtamötiköissä on usein sitä merkin mukana tuomaa hintaa päällä. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Silakka! |
Lilli 05.01.2006 13:14:22 | |
---|
Elektroniikkaliikkeestä ostin 1,6 ampeerin hakkurimötikän. Ei vie tilaa ja hurinatonta virtaa on vaikka kymmenelle pedaalille. Noissa pedaalivirtamötiköissä on usein sitä merkin mukana tuomaa hintaa päällä. Ka, mistäpä ostit, paljonko maksoi ja saako DC -haarajohdon (Boss) liitettyä eli millaiset liittimet? 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
SiwamieS 05.01.2006 15:11:40 | |
---|
Elektroniikkaliikkeestä ostin 1,6 ampeerin hakkurimötikän. Joo, mulla on vähän vastaava tällä hetkellä käytössä. Maksoi enemmän kun tuo 1spot. Harmi vaan että useamman säröpedaalin kanssa alkaa kuulostamaan siltä että joku soittaa taustalla rikkinäistä FM-synaa... 1spotin vois laittaa tilaukseen ihan testin vuoksi. Tuskin se täysi susikaan on. You are sleeping -
Fortune 05.01.2006 16:55:18 | |
---|
Valmistaja väittää, että 1-spotilla voisi käytännössä ajaa kahtakin linjakuutos-modeleria (ja milliampeereja jää ylikin). Mutta entäs jos on line6-delay + muutama analoginen pedaali. Tuleeko tästä uuden ja vanhan liiton yhdistelmästä yhdellä virtalähteellä ajettuna ongelmia?
No edelleenkään et pysty ajamaan 1-spotilla Delay Modeleria. Visual Soundin mukaan 1Spotilla voi käyttää noita ToneCore-pedaaleja, ei Modeler-sarjaa. Ei 9 voltin tasavirtaa syöttävä virtalähde voi ruokkia 12 volttia haluavaa laitetta, saati sitten 9 voltin vaihtovirtaa haluavaa.
Look behind you, a three-necked guitar! |
heikkiha 05.01.2006 17:27:31 | |
---|
Itse omistan Cioksin Double Jackin ja 1-Spotin. Täytyy kyllä sanoa että 1-spot taisi olla minun kohdallani se oikea ratkaisu. Double Jackissa ehkä juuri heikoimmiksi puoliksi ilmeni sen äänekkyys, siis verrattuna 1-spottiin. Toki moni muukin asia johti 1-spotin ostamiseen... Esimerkiksi: 1-spot vie vähemmän tilaa... 1-spotista saa "jaettua" enemmän virtaa... 1-spottiin saa liitettyä monta "lisävirranjakopiuhaa"... 1-Spot on paljon halvempi... Tällä hetkellä lautani noin kymmeneen pedaaliin tuo virtaa: 1-Spot, jossa kaksi lisäjakajaa ja Whammyn oma muuntaja. Aina ei voi voittaa |
Rämppy 05.01.2006 18:21:17 | |
---|
No edelleenkään et pysty ajamaan 1-spotilla Delay Modeleria. Visual Soundin mukaan 1Spotilla voi käyttää noita ToneCore-pedaaleja, ei Modeler-sarjaa. Ei 9 voltin tasavirtaa syöttävä virtalähde voi ruokkia 12 volttia haluavaa laitetta, saati sitten 9 voltin vaihtovirtaa haluavaa. Eikun just päinvastoin: Visual Soundin nettisivun mukaan 1-Spotilla voi ajaa Line 6 modelereita. Myös Delay modeleria, jota varten 1-Spotilta löytyy oma liitäntäpiuhakin. Tone Core -pikkupedaaleja ei suositella kytkettäväksi yhtä kappaletta enempää 1-Spotiin (muun mallisten pedaalien kanssa voi Tone Corea yhdistellä). Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
SiwamieS 05.01.2006 21:12:36 | |
---|
Ite muutama minuutti sitten just laitoin ton 1spotin ja 5-haarottimen tilaukseen. Mistä tilasit? Tuo Beatman sanoo ainakin jakopiuhan olevan tilapäisesti loppu.. You are sleeping -
myrtonen 05.01.2006 21:17:48 | |
---|
Ka, mistäpä ostit, paljonko maksoi ja saako DC -haarajohdon (Boss) liitettyä eli millaiset liittimet? Jyväskylästä Keski-Suomen elektroniikasta, 22 euroa tais olla. Ja normi DC-jakki, siinä on mulla nyt ibanezin 5-haarainen. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Silakka! |