Mitäpä suosittelisitte minulle? Olen 16-vuotias n. 7,5 vuotta soittanut kitaristi. En ole kuitenkaan oikeastaan opiskellut teoriaa (paitsi koulussa siis vähän) eli nuotit on jotenkuten hallussa. Aika paljon olen itse opetellut, kannattaisiko mennä johonkin läheiseen musiikkiopistoon? "Tyhmä saa olla muttei basisti" |
Jucciz 01.08.2003 09:49:00 | |
---|
Tottahan toki. Hyvä opettaja voi neuvoa paljon sellaista, mihin hyväkään kirja ei vaan pysty tarjoamaan samalla tavalla eväitä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
PoLFus 01.08.2003 10:15:00 | |
---|
hahaa..ite menen nyt syksyllä ekaa kertaa musiikkiopistoon soitettuani 7 vuotta...oon ottanu muita tunteja siis 6 vuotta ja 1 vuosi ite opiskellu (8 vuotiaana) saa nähä miten käyyy ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Joees 01.08.2003 15:31:00 (muokattu 01.08.2003 15:31:22) | |
---|
hahaa..ite menen nyt syksyllä ekaa kertaa musiikkiopistoon soitettuani 7 vuotta...oon ottanu muita tunteja siis 6 vuotta ja 1 vuosi ite opiskellu (8 vuotiaana) saa nähä miten käyyy Tekisi mieli jostain saada nuo 1/3 2/3 3/3 jotta olis mahikset pidemmällekin. Tosin tän ikäsenä on jo kohtuu vaikeaa noitakaan mistään. Groooove is in heart! |
Kitarajeesus 01.08.2003 15:57:54 | |
---|
Ehdottomasti musaopistoon,mutta 16-vuotiaana sinne pääseminen voi olla aika hankalaa. Musiikki on elämä. |
Jucciz 01.08.2003 16:09:03 | |
---|
Tekisi mieli jostain saada nuo 1/3 2/3 3/3 jotta olis mahikset pidemmällekin. Tosin tän ikäsenä on jo kohtuu vaikeaa noitakaan mistään. Ei pidä paikkaansa. Mä itse aloitin musiikkiopiston vasta lukion aikana ja hyvin kerkesi vielä suorittaa tutkintoja. Itselläni riitti motivaatio ja aika 1/3- ja 2/3-tutkintoihin pop/jazz-kitarassa, kunnes tuli intti väliin ja sen jälkeen muutto toiselle paikkakunnalle opiskelujen myötä. Soittoharrastus ei sinänsä kuollut, mutta nyt on tullut opeteltua ilman opettajan avustusta. Kieltämättä on käynyt mielessä aloittaa uudelleen.. tai siis jatkaa siitä, mihin jäätiin. Kun vaan olisi aikaa. Opiskelu, keikkailu ja työt ottaa jo sitä ihan riittämiin. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Rokkariarvid 01.08.2003 19:25:39 | |
---|
Minä oon soittanu 2 vuotta ja olen suorittanut teorian 1/3. Pyrin kesän alussa musiikkiopistoon ja pääsykoe meni omasta mielestä hyvin. Luulisin että pääsen. Kannataa mennä soittotunneille kun niiltä oppii kuitenkin jotain, vaikka sitä ei itse huomaakkaan. syö jo perse! |
PoLFus 01.08.2003 20:07:11 (muokattu 01.08.2003 20:08:20) | |
---|
Ei pidä paikkaansa. Mä itse aloitin musiikkiopiston vasta lukion aikana ja hyvin kerkesi vielä suorittaa tutkintoja. Itselläni riitti motivaatio ja aika 1/3- ja 2/3-tutkintoihin pop/jazz-kitarassa, kunnes tuli intti väliin ja sen jälkeen muutto toiselle paikkakunnalle opiskelujen myötä. Soittoharrastus ei sinänsä kuollut, mutta nyt on tullut opeteltua ilman opettajan avustusta. Kieltämättä on käynyt mielessä aloittaa uudelleen.. tai siis jatkaa siitä, mihin jäätiin. Kun vaan olisi aikaa. Opiskelu, keikkailu ja työt ottaa jo sitä ihan riittämiin. luuletko, et kerkisin suorittaa nuo kaikki 3 ennen inttiä? Meen nyt 9 luokalle..oon nopea oppimaan...mitä luulet? ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
PoLFus 01.08.2003 20:08:01 | |
---|
luuletko, et kerkisin suorittaa nuo kaikki 3 ennen inttiä? Meen nyt 9 luokalle..oon nopea oppimaan...mitä luulet? ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
skinkarde 02.08.2003 16:48:33 | |
---|
miten vaikeita ne musiikkiopistojen tutkinnot yleensä on? miten paljon mitäkin pitää osata? -skag!- |
Joees 03.08.2003 00:56:45 | |
---|
Ei pidä paikkaansa. Mä itse aloitin musiikkiopiston vasta lukion aikana ja hyvin kerkesi vielä suorittaa tutkintoja. Itselläni riitti motivaatio ja aika 1/3- ja 2/3-tutkintoihin pop/jazz-kitarassa, kunnes tuli intti väliin ja sen jälkeen muutto toiselle paikkakunnalle opiskelujen myötä. Soittoharrastus ei sinänsä kuollut, mutta nyt on tullut opeteltua ilman opettajan avustusta. Kieltämättä on käynyt mielessä aloittaa uudelleen.. tai siis jatkaa siitä, mihin jäätiin. Kun vaan olisi aikaa. Opiskelu, keikkailu ja työt ottaa jo sitä ihan riittämiin. Vähän tiukkaa tekisi ennen inttiä kun lukion kolmas alkaa. Lukion jälkeen suoraan inttiin. Groooove is in heart! |
Aimo 03.08.2003 12:35:30 | |
---|
Tekisi mieli jostain saada nuo 1/3 2/3 3/3 jotta olis mahikset pidemmällekin. Tosin tän ikäsenä on jo kohtuu vaikeaa noitakaan mistään. Minun sisko kävi kaheksanvuotiaana. Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu |
Kitarajeesus 03.08.2003 22:44:13 (muokattu 04.08.2003 17:32:52) | |
---|
luuletko, et kerkisin suorittaa nuo kaikki 3 ennen inttiä? Meen nyt 9 luokalle..oon nopea oppimaan...mitä luulet? Varmasti ehdit.Mun systerit suoritti teoriat loppuun 11-vuotiaana joten sekään tuskin on este.Itselleni se tosin tuotti nassikkana vähän vaikeuksia.Soittojutut on kumminkin aika helppoja ja jos vaan on tarpeeksi hyvä niin voihan 1/3 ja 2/3 hypätä yli(ainaki meidän musaopistos)ja teoriat voi tenttiä,mutta kaikki vaatii itseltä panostusta. Musiikki on elämä. |
Jucciz 04.08.2003 11:00:37 | |
---|
luuletko, et kerkisin suorittaa nuo kaikki 3 ennen inttiä? Meen nyt 9 luokalle..oon nopea oppimaan...mitä luulet? Jos innostus riittää ja kun kerran uskot olevasi nopea oppimaan, en usko että asialle on estettä. Kunhan opettaja on motivoiva ja saa sut innostumaan mahdollisimman monipuolisesta musasta, luulen että homma onnistuu. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
PoLFus 04.08.2003 11:29:00 | |
---|
joo...4 vuotta aikaa ennen ku hakee pop/jazz konservatorioon...pitää rutistaa ~ why everybody always pickin' on me? ~ |