fox 04.01.2006 17:57:56 | |
---|
Joo, ei paha idea. Kantsii kumminkin kattoo siinäkin, että tulee priimaa. Se on itku kun on tilannu 10 000$:lla CS:stä kitaran, ja siitä tippuukin talla lattialle holkkeineen(!) kun kääntää ympäri ilman kieliä. Ja niinkun sanoin, samanlainen paskasatsi on tullu sieltäkin Les Pauleja, kuperia kauloja joihin kaularauta ei auta... Custom Shopista... Satsi LP:tä ilman tonekonkkia. Laadunvalvonta siis kunnossa. Nauha- ja satulatyöt useesti vähän sinne päin tehty. ----- Ja Tokailla se vaan tuntuu laatu tippuvan vuosi vuodelta. Semmosta. Jos varma haluaa olla niin kantsii katella niistä pajoista, jotka tekee kitaroita rakkaudella. Sultakos se holkki tippu siit Custom Shop-kitarasta mistä piti joskus kuvaa saada nähtäville.. No, saattaa noinkin olla, mutta ilahduttaako se ny Ben_D:tä, jos on Giba tunkenu markkinat paskaa täyteen, niinkuin taas jälleen tähdennät? Kysyn vaan? Tokain laadusta täs puhe oli, myönnetään, että tein virheen, Gibsonhan ei ole sallittu merkki täällä joittenkin mielestä... Kumma juttu, että en mä tosiaan noita viallisia Giboja ole nähny kovin, vaikka niit pitäs olla vähintään 2 kolmesta? Missä ne kaikki on? Minkä vuotiset satsit nuo oli? Oliko ne kaikki Custom Shopin vehkeitä? Samaa puhuu nuo nykyään aktiiviset remonttimiehetkin, täs oli just hiljan juttua. Noh, dissaus on edelleen voimissaan, ku joitain foorumeita lukee.. 8) |
MarkoA 04.01.2006 18:17:05 | |
---|
Ben D, tosi ikävä kuulla että ongelmat vain jatkuu! Onko sulla mitään mahdollisuuksia ottaa HiRes-kuvia noista vioista? Mielenkiinnosta tekis mieli nähdä mitä siellä japsipoika on hommannut kun kitaraa väsäili.. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Gypsy 04.01.2006 18:18:28 (muokattu 04.01.2006 19:16:56) | |
---|
Korjausta: Toisaalta, eipä näin henk koht jutut tähän keskusteluun kuulu, joten otanpa pois. Mutta niin, kunhan varotin, että on niitä ongelmia noissakin. |
Jubi 04.01.2006 18:31:41 | |
---|
Jo nyt on kumma juttu. Toisaalta, itsehän olen aina puolustanut japsi-Tokaiden kunniaa, ja kuinka kävikään pari kuukautta sitten omalle: Kolmen vuoden käytön jälkeen kaula oli vääntynyt epäsuhtaisesti siten, että ylä-E:n kohdalla se on luotisuora ja ala-E:n kohdalla reliefiä löytyy. -Joskin melko vähän. Settinä olen käytellyt 10-52. Nyt on alakielet löysinä aina, kun en soita.. Toivotaan Toivotaan.. --- Laitoin kuvan skeboista omakuvaksi Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Ben_D 04.01.2006 19:02:46 (muokattu 04.01.2006 19:06:31) | |
---|
Siis ei tämä ainakaan sama kitara ole, joka mulla ensimmäisellä kertaa oli. Sen huomaa jo selkeesti kaularaudasta. Tää on Tokailla ryssitty, mutta miten kitara voi päästä kuluttajalle saakka ottaen huomioon, että jälleenmyyjän kitarahuoltaja on tsekannut kitaran läpi ennen luovuttamista??? Alkaa tuntuun siltä, että ei uskalla kohta hommata ainuttakaan Les Paul mallista skebaa kun jokaisessa merkissä tuntuu olevan jotain vikaa. Jos tää kolmas Tokai on paskana niin pitääkö tässä kääntyä Japskimarkkinoiden puoleen. ESP Edwards? |
fox 04.01.2006 19:19:03 | |
---|
Alkaa tuntuun siltä, että ei uskalla kohta hommata ainuttakaan Les Paul mallista skebaa kun jokaisessa merkissä tuntuu olevan jotain vikaa. ESP Edwards? Juu, niinku Gypsy tietää nää Gibsonin viat, ei niitä ainakaan kannata ees kattoo. Kalliita ovat lisäks mokomatki paskat. Hitto, mulla on nyt kiire, kun täytyy mennä postaileen monelle palstalle rienaavia kirjotuksia ittestäni, kun en ymmärrä mitään. (väärinymmärryksistäni on kirjoitettava, sillee tulee minustaki parempi ihminen ja pääsen eroon Gibson-hurmoksesta) Selvennyksenä vielä, että mulle jäi kuitenkin kohtuu mukavat muistot PSO:sta, Norlinista ja tietty Norlinin lippulaivasta Gibsonista. Mutta eipä tosin mulla oo yhtään 10000 dollarin kitaraa, niinku Gypsyllä. Persaukisen on ollu tyytyminen aina noihin halvempiin. 1600 taalaa taitaa kallein Gibsoni olla mulla..ostohinnaltaan. 8) |
Gypsy 04.01.2006 19:28:34 | |
---|
Siinä sitä taas mennään. No, eipä ole ihme mieheltä, joka skitsoo kun mä kirjotan Elektroniikkapalstalle PAF:fien käämeistä. Melkein pitäis varotusta painaa, mutta enpä tee poikkeusta. |
Ben_D 04.01.2006 19:31:19 | |
---|
Rauha ny. Eiköhän se ole meikäläinen, ketä tässä pitäis vituttaa. Alkaa palaan jo aikaa ja vaivaakin tähän jatkuvaan kitaran vaihteluun. |
Gypsy 04.01.2006 19:38:56 | |
---|
Jep, mä olen sitä mieltä, että se ritsa kannattas viedä kauppaan takas ja pyytää kaupan purkua. Vaikka seuraava näyttäis olevan kunnossa, niin sitä tiedä mitä siinä vähän ajan päästä ilmenee. Varsinkin jos on iso satsi tehty surkeista puista. |
Ben_D 04.01.2006 19:43:29 | |
---|
Jep, mä olen sitä mieltä, että se ritsa kannattas viedä kauppaan takas ja pyytää kaupan purkua. Vaikka seuraava näyttäis olevan kunnossa, niin sitä tiedä mitä siinä vähän ajan päästä ilmenee. Varsinkin jos on iso satsi tehty surkeista puista. Noh...kun saan huomenna tämän tuliterän kolmannen Tokain niin ensimmäisenä täytyy tsekata kaularauta, nauhat ja kaula ylipäätään. Jos vieläkin näyttää olevan paska mikä paska niin kaupan purku. |
fox 04.01.2006 19:45:32 | |
---|
Siinä sitä taas mennään. Toiset menee, toiset tulee.. 8) No, eipä ole ihme mieheltä, joka skitsoo kun mä kirjotan Elektroniikkapalstalle PAF:fien käämeistä. Melkein pitäis varotusta painaa, mutta enpä tee poikkeusta. Kerros nyt mitä pahaa mä oon oikeesti sulle tehny, kun täytyy noin mahdottomasti aina hyökkäillä? Olenko mä loukannu sua verisesti? PAFfin käämeistä? Skitsoo? Kuulostaa kyllä ihan multa... No, enhän mä niist mitään ymmärrä..ilmeisesti olin ollu taas väärässä. Useesti olen kyllä. Ne on eri miehet jotka ei koskaan ole. OK. tein virheen kun tulin edes ehdottaneeks leikillään tuota mahdollisuutta.Täytyhän sitte sinne karauttaa liput hulmuten kertomaan että kyllähän sitä vikaa varsinkin Gibsoneissa on, että näin on totuus. Enhän mä hurmoksellisena väärinymmärtäjänä mitään taas ymmärtäny. ;) Paina vaan sitä varotusta. Jos se helpottaa. Meen pois. |
BenGlenton 04.01.2006 19:53:04 | |
---|
Paska homma, että sulle tuli taas sekunda kitara. Sinuna ottaisin rahat takaisin ja ostaisin sitten normi LS tai LC-80sen. Siihen sitten tarvittavat modaukset yms. Mm. öljykaulan "modaaminen" on aika helppo homma itsekin. Toivottavasti sulle löytyy hyvä skitta. Harmi kuulla Tokain japseista tällaista, sillä minun kirjoissani ja kokemuksieni perusteella ne ovat varsin oivallisia pelejä. www.supremecourtband.fi |
On kyllä käynyt mielessä vaihtaa tilalle perus LC-80 ja sitten laitattaa siihen EMG mikkisatsi. Minkäslainen homma toi kaulan hiominen ja öljykäsittely on? Mua viehättää tossa LC-80 ZW mallissa nimenomaan ölljykaula kuten myös jumbonauhat. |
Invader 04.01.2006 20:37:56 | |
---|
On kyllä käynyt mielessä vaihtaa tilalle perus LC-80 ja sitten laitattaa siihen EMG mikkisatsi. Minkäslainen homma toi kaulan hiominen ja öljykäsittely on? Mua viehättää tossa LC-80 ZW mallissa nimenomaan ölljykaula kuten myös jumbonauhat. Mua kiehtois tossa ZW-mallissa se ebenotelauta jota on aika hankala alkaa modaamaan perus-LC-malliin. Tai sitten ei.. |
Ben_D 04.01.2006 20:40:23 | |
---|
Mua kiehtois tossa ZW-mallissa se ebenotelauta jota on aika hankala alkaa modaamaan perus-LC-malliin. No enpä ole mitään hirveetä eroa huomannut ruusupuu ja eebenotelautojen välillä. |
MarkoA 04.01.2006 20:41:31 | |
---|
Onko tuo öljykaula ihan tehdastekoinen? Ettei noita kitaroita hankaa joku täällä suomen päässä? (tuskin, ajatuksenakin aika absurdi..) Tulee vain mieleen, kun tuommosia kämmejä löytyy ja vielä useasta kappaleesta. Oikeasti ottaa Ben D:n puolesta otsalohkoon. Voi vain kuvitella miltä tuntuu kun ajattelee ostaneensa laadukkaan kitaran ja tuommosta saa käteen. Ja vielä toistamiseen!! Hävytöntä. Kyllä pitäis kaupassakin kitarat tarkistaa hieman paremmin, ei asiakkaalle kuulu tuommosia ihmetellä. Ei siinä loppupelissä älyttömiä aikaa mee kun kitaran tarkastaa. Asiakas kuitenkin maksaa siitä sen verran hyvän hinnan. Valitettavasti näitä fiboja tuntuu sattuvan aina vain enemmän ja enemmän, lähes kaupasta ja merkistä riippumatta. Henkilökohtaisesti en enää huolisi tuommosta kitaraa tilalle vaan vaatisin kaupan purkua tai sitten siirtyisin johonkin toiseen merkkiin. Osta aito Studio. Ei yhtä hieno ulkonäöltä, mutta aito peli jokatapauksessa. Myöhemmin voit käyttää pajalla hiotuttamassa kaulasta lakan pois jos se häiritsee. Tuskin on kovin kallistakaan (ei kyllä faktatietoa hinnoista, mutta yhden kaulan hioneena ei mikään älytön homma). - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
apuri 04.01.2006 20:41:41 | |
---|
Minkäslainen homma toi kaulan hiominen ja öljykäsittely on? Mua viehättää tossa LC-80 ZW mallissa nimenomaan ölljykaula kuten myös jumbonauhat. Kallistahan tollanen on, pelkkä nauhojen vaihto yli 200. Kandeis ehkä tsekkailla ESP Eclipse ja sitten blokata sellanen ebaysta. |
MarkoA 04.01.2006 20:43:23 | |
---|
Mua kiehtois tossa ZW-mallissa se ebenotelauta jota on aika hankala alkaa modaamaan perus-LC-malliin. Muuten, eikös tuo ollutkin puhtaasti ulkonäköjuttu. Ei soundi tai muuta tarkoitusta. Muistaakseni se meni niin, että mustassa kitarassa erottuu soittajan sormet paremmin ja siksi tuli myös musta otelauta. Siis alkuperäisessä Les Paul Custom, fretless wonderissa :D - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Ben_D 04.01.2006 20:43:24 (muokattu 04.01.2006 20:44:19) | |
---|
Kallistahan tollanen on, pelkkä nauhojen vaihto yli 200. Kandeis ehkä tsekkailla ESP Eclipse ja sitten blokata sellanen ebaysta. Jos sattuis niin, että satun jostain kummansyystä päätymään LC-80:een niin enhän mä siihen todellakaan ala nauhoja vaihdattaan, koska tiedän kyllä nauharemontin hinnan. ESP Eclipsesta ei mitään kokemusta, mutta eipä taida olla samanlainen paksu vintagekaula kun LC-80:ssa. Sanotaan nyt näin, että päätarkoitus on saada tilalle MOITTEETON LC-80 S ZW tai rahat takasin. |
Invader 04.01.2006 20:43:28 (muokattu 04.01.2006 20:48:00) | |
---|
No enpä ole mitään hirveetä eroa huomannut ruusupuu ja eebenotelautojen välillä. No jooh, lähinnä kosmeettistahan tuo ero on. Jos sulle ruusupuu kelpaa niin siinä tapauksessa tuo LC-80:n modaaminen ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Jos se kolmaskin on susi niin siihen vedotenhan vois jo pyytää naftia alennusta LC-80:sta :) edit: Niin ja tuo jo mainittu ESP Edwards olisi kyllä hyvä vaihtoehto myös. Hintaakin on aikalailla vähemmän kuin tuolla Tokailla. Tai sitten ei.. |