Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 57 8 9 10 1147 48 49 50 51
ddrum54
12.12.2005 17:36:58
Sekoilukshan tää taas meni...

Mulla kävi Remon coatedin kanssa silleen, että kahden viikon käytön jälkeen pinnoite irtosi suikaleina. Sen verran nyppi, että vaihdoin Evanseihin. Ne on paljon kestävämpiä.

Evansia löytyy Levytukusta ja Vantaanportin F - musiikista.
2`n 4
Migo
12.12.2005 17:44:14
Mulla kävi Remon coatedin kanssa silleen, että kahden viikon käytön jälkeen pinnoite irtosi suikaleina. Sen verran nyppi, että vaihdoin Evanseihin. Ne on paljon kestävämpiä.

Evansia löytyy Levytukusta ja Vantaanportin F - musiikista.

Eiku perhana, niihän tuolla Vantaallakin on toi paikka. Pitääpä käydä sielläkin. Myykö F-musiikki pelkkää Evanssia?
Tykkään soittaa soittimilla.
ddrum54
12.12.2005 17:48:51
Eiku perhana, niihän tuolla Vantaallakin on toi paikka. Pitääpä käydä sielläkin. Myykö F-musiikki pelkkää Evanssia?

Ainakin siellä oli toinenkin kalvoräkki. Merkkiä en tiedä, mä pysähdyn aina siihen Evansiin. Pirauta sinne ja kysy Timolta, se on rumpuosastonkehitysyhteistyönosastopäällikkö.
2`n 4
Shitmanek
12.12.2005 17:52:10
Ainakin siellä oli toinenkin kalvoräkki. Merkkiä en tiedä, mä pysähdyn aina siihen Evansiin. Pirauta sinne ja kysy Timolta, se on rumpuosastonkehitysyhteistyönosastopäällikkö.

Tuo virkanimike kuulostaisi paremmalta jos se olisi englanninkielinen ;)
Yarr! Seuraavaksi haluat varmaan yhden Rieseneistäni...?
ddrum54
12.12.2005 17:54:05
Tuo virkanimike kuulostaisi paremmalta jos se olisi englanninkielinen ;)

Käännä sinä, mulla aivo nyrjähtää...
2`n 4
Migo
12.12.2005 17:58:27
Käännä sinä, mulla aivo nyrjähtää...

Itse pääsin käännöksessäni drum sanaan asti :D. Joo tosiaan täytynee tirehtöörille soitella.
Tykkään soittaa soittimilla.
Migo
04.01.2006 19:58:48
No niin auttakaas emperorin omistajat. Elikkäs hommasin tuohon settiini lyöntikalvoiksi Emperorit. Nyt on asia niin, että varsinkaan tuota 10" tomia en saa soimaan muulla tavalla, kuin poing, doing ja ping. Siis aivan älyttömän korkea ja "kimakka" soundi. Mitenkään kireälle en ole virittänyt ja alakalvokin on yritetty ainakin virittää suht hyväksi. Ongelmia ei ole 14"tomin kanssa ja ei myöskään pahempia tuon 12" tominkaan kanssa, mutta tuo 10"... Vai enx vaa osaa?
I feel you glaring, WHY WON'T YOU STOP STARING?
drum_man
04.01.2006 20:23:48
Vai enx vaa osaa?

Tuosta varmaan johtuu...
ddrum54
04.01.2006 20:24:06 (muokattu 04.01.2006 20:25:09)
Kokeile laittaa resokalvo ensin sormitiukkuuteen ja sitten puoli kierrosta ja hienosäätö. Batterkalvo ensin sormitiukkuus ja sitten neljänneskierros ja hienosäätö.

Tee hienosäätö korkeimman löytyvän äänen/puoli mukaan, jokainen tappi tarkasti samaan ääneen. Eiköhän se siitä herää.

E: lisätty puoli.
2`n 4
Migo
04.01.2006 20:27:53
Kokeile laittaa resokalvo ensin sormitiukkuuteen ja sitten puoli kierrosta ja hienosäätö. Batterkalvo ensin sormitiukkuus ja sitten neljänneskierros ja hienosäätö.

Tee hienosäätö korkeimman löytyvän äänen/puoli mukaan, jokainen tappi tarkasti samaan ääneen. Eiköhän se siitä herää.

Kiitoksia neuvosta. Yritetään vielä tuolla.
drum_man
04.01.2006 20:29:28

Siis wtf? Siis resokalvo tulee kyllä tosi löysälle, jos virittää vaan puol kierrosta! Tai sitten sulla on vaan helvetilliset näppivoimat... Tosiaan, jos laittaa puol kierrosta ala-kalvoa ja lyönti-kalvoa 4-osa kierroksen niin tomi ei kyllä silloin soi... Kuuluu vaan plöts, jopa kymppi tomiin liian löysät viritykset...
ddrum54
04.01.2006 20:34:24 (muokattu 04.01.2006 20:56:32)
Siis wtf? Siis resokalvo tulee kyllä tosi löysälle, jos virittää vaan puol kierrosta! Tai sitten sulla on vaan helvetilliset näppivoimat... Tosiaan, jos laittaa puol kierrosta ala-kalvoa ja lyönti-kalvoa 4-osa kierroksen niin tomi ei kyllä silloin soi... Kuuluu vaan plöts, jopa kymppi tomiin liian löysät viritykset...

Kuuntele Niskiksen battleclippiä. Ne vasemmanpuoleiset starkut on mun ja tuolla metodilla viritetty.

En kai mä nyt rupee skeidaa täällä jauhamaan **ttu.

E: Vai enx vaa osaa?

Tuosta varmaan johtuu...
Ihan vitusti on sunkin neuvoista hyötyä. Mä edes yritin.

E2: itseasiassa tuon clipin molemmat setit on tommosessa vireessä. ( unohtu jo, että mähän ne Niskiksen starkut viritin.)
2`n 4
Migo
04.01.2006 21:03:40

Kokeilinpa tässä aikani kuluksi tätä tapaa ja kerrataanpa vielä kerran. Eli alakalvo, sormitiukkuus, puolikierrosta ja hienosäätö. Lyöntipuoli sormi, 4-osa, elikkäs puolesta puolet :) ja hienosäätö. Jotenkin ainakin tässä pienet testit osoittivat, että lyöntikalvo olisi niin kauhian löysä. Mutta toisaalta oletukseni voi astella harhaisuuden poluille, kun en ole päässyt kunnolla kokeilemaan. No minäpä jatkan harjoituskia.
ddrum54
04.01.2006 21:06:41
Kokeilinpa tässä aikani kuluksi tätä tapaa ja kerrataanpa vielä kerran. Eli alakalvo, sormitiukkuus, puolikierrosta ja hienosäätö. Lyöntipuoli sormi, 4-osa, elikkäs puolesta puolet :) ja hienosäätö. Jotenkin ainakin tässä pienet testit osoittivat, että lyöntikalvo olisi niin kauhian löysä. Mutta toisaalta oletukseni voi astella harhaisuuden poluille, kun en ole päässyt kunnolla kokeilemaan. No minäpä jatkan harjoituskia.

Mitenkäs on tapit öljytty? Laita sitten aluksi niin, ettei ole ryppyjä. Kiristelet pikku hiljaa vastakkaisilta puolilta, kunnes kalvo on rypytön. Sitten ohjeen mukaan.
2`n 4
Migo
04.01.2006 21:17:13
Mitenkäs on tapit öljytty?
Laita sitten aluksi niin, ettei ole ryppyjä. Kiristelet pikku hiljaa vastakkaisilta puolilta, kunnes kalvo on rypytön. Sitten ohjeen mukaan.

Perkeles!!! Johan alkaa vire löytymään. En vaan ekalla kerralla ollut sormilla viäntänt
kunnolla kireäksi. Nyt alkaa soida jo siihen tapaan mitä pitääkin. Ei kuuluu enää doing eikä poing. Jipii!! Täytyypä käydä muutkin tomit läpi samalla metodilla.
ddrum54
04.01.2006 21:20:06
Perkeles!!! Johan alkaa vire löytymään. En vaan ekalla kerralla ollut sormilla viäntänt
kunnolla kireäksi. Nyt alkaa soida jo siihen tapaan mitä pitääkin. Ei kuuluu enää doing eikä poing. Jipii!! Täytyypä käydä muutkin tomit läpi samalla metodilla.

Jesh. Kannattaa aloittaa siitä isoimmasta tomista. Jos pienimmästä aloittaa, voi käydä niin, että isommissa ei olekaan varaa mennä tarpeeksi matalalle.
2`n 4
Migo
04.01.2006 21:20:54
Jesh. Kannattaa aloittaa siitä isoimmasta tomista. Jos pienimmästä aloittaa, voi käydä niin, että isommissa ei olekaan varaa mennä tarpeeksi matalalle.

Jep, mutta nyt tietää hyvän lähtökohdan. Kiitokset sinulle avuista.
ddrum54
04.01.2006 21:36:03
Jep, mutta nyt tietää hyvän lähtökohdan. Kiitokset sinulle avuista.

Ole hyvä.
2`n 4
Niskamies
04.01.2006 21:53:21
E2: itseasiassa tuon clipin molemmat setit on tommosessa vireessä. ( unohtu jo, että mähän ne Niskiksen starkut viritin.)

Ehei. Sä opetit mut virittämään ne. Tomit on ihan mun jäljiltä. Niissäkin tosin kaikissa alakalvo näppituntuma+puoli kierrosta ja yläkalvo näppituntuma+neljäsosakierros.

Ja soi. Helvetin hienosti.
More is more.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)